Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende  
bowser BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 21:46    Onderwerp: Illegaal downloaden Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Jun 2006
Berichten: 21

Yo all,
Ik vroeg me af hoe jullie tegen illegaal downloaden aan kijken?
Ik zie veel mensen nogal makkelijk over downloaden van muziek/films en games doen, maar ik vind het zelf nogal stom. Meeste mensen hebben allemaal stomme excuusjes om te downloaden, maar als je het niet waard vindt om voor iets te betalen, verdien je het ook niet om datgene te mogen gebruiken vind ik.
Discuss

Redactie schreef:
In dit topic kan het concept van illegale downloads besproken worden, zolang het niet uitdraait op het promoten, verheerlijken of opscheppen over.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Taw0n BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mei 2008
Berichten: 2250

Het is hier illegaal om over illegaal games downloaden te praaten.

Bovendien weet ik het antwoord van iedereen al: ''Illegaal games downloaden is slecht voor de industrie''
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bowser BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Jun 2006
Berichten: 21

Ohh.. Ik dacht dat het alleen verboden was om te bespreken hoe en wat, maar niet over de mening van mensen erover? :p
Want om eerlijk te zijn hoor ik veel mensen nog al schijnheilig doen over downloaden, en zeggen dat het slecht vinden, maar het vervolgens wel zelf doen ><
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jonezy BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Ik schaam me er voor dat ik vroeger veel downloadde, al was het toen ook de enige weg die ik zag, ik kreeg 2 euro zakgeld per week, en was te jong om te werken. Tegenwoordig spaar ik, en zoek ik werk, en heb ik al een collectie van 26 games voor m'n Xbox 360 die ik nu iets meer dan een jaar heb. Ben er erg trots op, zo'n collectie vind ik ook veel mooier staan, heb ook meer dan 35 PC games legaal!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Tja wat moet ik daar tegen zeggen? Nieuwe GSM, auto, rijbewijs, hondje (zelfs dat uit eigen zak), ...

Af en toe eens een game downloaden, Who cares? Als hij echt goed is koop ik 'm zoiszo. Als het me maar voor een week kan boeien, ga ik er echt geen 50 euro aan geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Akatora BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Mei 2009
Berichten: 443

Illigaal downloaden vind ik maar stelen.
Voor reepje chocolade betaal je ook? Voor een Hoepel ook, waarom zou je dan niet voor Games, Muziek en ander Entertainment betalen.
Het blijven mensen die ervoor werken en een product afleveren, zelfs al is het geen fysiek product.

Maar ten eerste zouden er serieuze maatregelen tegen genomen moeten worden. Sites zoals PirateBay, Megaupload en Torrentsites zouden van internet gehaald moeten worden voor het hosten van illigale Entertainment.

Copyright schending blijft Copyright schending, maar in de meeste gevallen doet niemand er iets aan wegens gecompliceerde zaken en wetten.


Gerechtigheid zal zegevieren? Het systeem van nu is in ieder geval niet waterdicht en bevat de nodige flaws.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

Akatora schreef:
Illigaal downloaden vind ik maar stelen.
Voor reepje chocolade betaal je ook? Voor een Hoepel ook, waarom zou je dan niet voor Games, Muziek en ander Entertainment betalen.
Het blijven mensen die ervoor werken en een product afleveren, zelfs al is het geen fysiek product.

Maar ten eerste zouden er serieuze maatregelen tegen genomen moeten worden. Sites zoals PirateBay, Megaupload en Torrentsites zouden van internet gehaald moeten worden voor het hosten van illigale Entertainment.

Copyright schending blijft Copyright schending, maar in de meeste gevallen doet niemand er iets aan wegens gecompliceerde zaken en wetten.


Gerechtigheid zal zegevieren? Het systeem van nu is in ieder geval niet waterdicht en bevat de nodige flaws.

och, ff kijken, Jep, mn download van mijn hoepel is klaar, zelfs mijn reep chocolade is klaar, wow, dat gaat snel zeg....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Gezer schreef:
JasperCLA schreef:
Tja wat moet ik daar tegen zeggen? Nieuwe GSM, auto, rijbewijs, hondje (zelfs dat uit eigen zak), ...

Af en toe eens een game downloaden, Who cares? Als hij echt goed is koop ik 'm zoiszo. Als het me maar voor een week kan boeien, ga ik er echt geen 50 euro aan geven.



Tja dat is het leven jongen, je moet keuzes maken, als je je gsm hondje auto uit eigen zak betaald en gamen niet kan betalen moet je een ander hobby zoeken dat minder geld kost ipv te downloaden.

Als je al download, hou het dan voor je zelf, sommigen onder ons denken namelijk dat het normaal is en posten het hier in het forum...

*checked OF2*


Je kan het zo bekijken, maar ik heb al redelijk wat geld verspilt aan NCsoft's Aion, heb momenteel niet veel ruimte om nog extra geld te gaan verspillen aan games die niet eens zijn afgewerkt. Iedereen weet toch al dat ik af en toe wat download. Alsof dat niemand van ons dat gedaan heeft?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik geef toe, ik download wel eens een spelletje voor de afwisseling, maar niet veel, en zeker geen "A-games".

Maar het ergste is nog dat sommige mensen hier het gewoon vertellen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, of er zelfs stoer mee doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
brend5 BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mei 2009
Berichten: 584

ik download alleen af en toe een game omdat ik gewoon het geld er niet voor heb om voor me PC en PS3 games te kopen voor me PS3 moet ik wel want die kan je niet ombouwen zou ik ook nooit doen er gaat altijd wel wat kapot enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Ik kan geen games downloaden omdat me pc van de aldi is, anders zou ik het ook niet gedaan hebben. (denk ik, je weet maar nooit)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 23:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Vroeger downloaden ik veel, erg veel, ik kocht nooit games . Ik kreeg gewoon niet genoeg geld om games te betalen Maar gelukkig krijg ik nu 10euro zakgeld en werk ik ook . Maar af en toe eens iets downloaden kan ook, vooral als er geen demo van de game beschikbaar is. En de industrie mag van mij niet verwachten dat ik zonder testen 60 euro ga uitgeven aan een game waar ik 8 uur mee bezig ben . Uitgevers zouden iig moeten veranderen, door diegenen die een game kopen, te belonen (Gratis DLC etc....) en niet te straffen(DRM,....).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Akatora schreef:
Maar ten eerste zouden er serieuze maatregelen tegen genomen moeten worden. Sites zoals PirateBay, Megaupload en Torrentsites zouden van internet gehaald moeten worden voor het hosten van illigale Entertainment.

Copyright schending blijft Copyright schending, maar in de meeste gevallen doet niemand er iets aan wegens gecompliceerde zaken en wetten.


Denk niet dat dit de methode is. Je kan wel steeds sites uit de lucht halen maar dan komen er toch weer nieuwe methodes. Je kunt beter met goede alternatieven komen zodat de stap naar legaal downloaden niet zo groot is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Akatora BerichtGeplaatst: 09 Okt 2009 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Mei 2009
Berichten: 443

Privacy is ook te ver ontwikkelt.

Ontwikkelaars/ANTI-Piraterij Organisaties zouden rechten moeten hebben om mensen te kunnen opsporen. En dat het dus in wetten vasgesteld wordt dat desbetreffende sites/internet daar medewerking bij moeten verlenen aangezien er in dit geval een schending is van Copyrights.

Hackers tracen en voor de rechtbank slepen.
Tuurlijk het is geen gevaar voor de maatschapij ofzo, dat het net zo erg is als Terrorisme maar gerechtigheid moet er wezen anders heb je geen goede samenleving in mijn ogen.

Beveiligingsagenten op het Internet. Internet heeft te maken met teveel illigale zaakjes tegenwoordig. Rechten moeten bevorderd worden, zodat je dan mensen sneller en effectiever voor de rechtbank kunt slepen.

Straks komen we ook weer in Gangster Samenleving terecht waarin iedereen Crimineel is. Nu denken mensen dat Piraterij Normaal is, straks denken ze dat Appels stelen ook normaal is.
Dat zou voor het zelfde geld ook kunnen opbouwen.
Jongeren zijn nou eenmaal dom en hebben weinig ervaring, vandaar dat ze ook beschermd moeten worden door de Rechtstaat. Zonder rechten en plichten zouden we nergens zijn.
Dan hebben het niet eens over de opvoeding van kinderen.
Jongeren worden te snel beinvloed, en later als ze oud zijn denken zij anders dan de oude mensen van nu omdat ze alles op een andere manier beleefd/ervaren hebben.

Pak Hitler, groot deel van Duitsland geloofde in hem omdat hij brood, werk en geld bracht. Over de minderheid de Joden dachten de meeste mensen niet aan, en het kon hun eigenlijk ook niet schelen. Neem extremisten als Ji Had en Al Qaida, dat gaat ook te ver, maar blijkbaar zijn er ook zulke mensen op deze wereld. Niemand kan garanderen dat de mensen van de toekomst hetzelfde zullen blijven denken als wij nu doen. Er was altijd al oorlog, we kunnen wel allerlei maatregelen proberen te treffen om oorlog te voorkomen, maar je weet maar nooit in de toekomst. Armoede kan ook zo aanslaan. In tijden van Armoede denken de meeste mensen alleen aan hunzelf, en zouden ze mensen zoals Hitler ontarmen. Natuurlijk zou een Hitler-Persoon met grote beloftes een goed persoon kunnen zijn, maar er zijn zoveel mensen dat je niet weet wat er in hun hoofd rondgaat. Hoe je je jeugd beleefd, zou je beeld op werkelijkheid kunnen aantasten.
Vroeger werden veel dingen als onvaardbaar gezien wat blijkbaar nu normaal is. Waarom? Omdat nieuwe mensen de neiging hebben om anders te denken. Iedereen denkt anders en alles kan van tijd tot tijd veranderen. Verzet van jongeren tegen de ouderen.

Alle problemen in de samenleving en maatschappij zouden opgelost moeten worden willlen we een zekere toekomst hebben.
Piraterij dus ook.
Dit lijkt misschien allemaal wel ver weg, maar het is in feite heel dichtbij.
Zaken zoals Armoede, Terrorisme, Criminalitiet, Nationalisme, Communisme zijn nogsteeds zichtbaar in de Wereld. Zolang zulke zaken in zekere zin een bedreiging zouden kunnen vormen voor de Maatschapij/Samenleving/Wereld/Landen is niks zeker.
Wie weet haat de Regering van Communistisch Noord-Korea de VS en zouden ze het liefst kernbommen op willen gooien. Waarom zouden ze niet tot actie overgaan? Mensen spelen ook Games als GTA? Bepaalde dingen zijn zeker herkenbaar in de echte Wereld. Neem bijvoorbeeld GTA IV dat zou net zo goed echt geweest kunnen zijn, misschien niet in het heden maar zeker wel 20 jaar geleden. Mafia, Gang, Triads, Yakuza, Drugsdeal? Hoe ver weg is dat nou? 20 jaar? 50 jaar? 1100 KM? 20 KM? Om de hoek?

Onze jaartelling staat nu pas op 2009, 60 jaar geleden was er nog een van de grootste incidenten ooit geweet. Dat is helemaal niet zo ver weg. Dus een tijdje geleden was het helemaal niet zo goed op deze aarde? Hitler, Stalin, Mao en CO waren BadGuys. Waarom zou er niet weer een BadGuy geboren kunnen worden? Waarom zou die niet kunnen beginnen als Internet-Piraat? Blijkbaar zijn er mensen die het niks kan schelen dat mensen ervoor gewerkt hebben? Maar, als dat je niet kan schelen, wat kan je dan wel schelen? Zouden er dan niet mensen zijn die alles zouden doen voor geluk en geld? Zou de maatschappij niet kunnen overgaan tot een hebzuchtige samenleving vol mensen met verkeerde ideeen.

Alle problemen op de wereld moeten aangepakt worden, niks zou aan het toeval over gelaten moeten worden. Als het zo doorgaat denkt men over 60 jaar dat illigaal downloaden en hacken normaal is. Dat hoeft daarbij niet te eindigen en het zou kunnen blijven door evolueren.

Zie bijvoorbeeld het verhaal van COD 4, als er ook maar 10 mensen zijn die zo iets kunnen bedenken, voor die iedere 10 zou er net zo goed 1 halfgare op de wereld kunnen rondlopen die zo iets in het echt zou willen uitvoeren.
Grondrechten? Nah, Weapons speak for themselves, don't they?
1 Groep dat superieur zou kunnen zijn op Militair gebied zou zo een bedreiging kunnen zijn voor de hele wereld.

Problemen overal, we kunnen het allemaal wel ontkennen, of doen net of ze er niet zijn. Maar ze zijn er degelijk. En elk klein iets zou grote gevolgen kunnen hebben.

Neem bijvoorbeeld een Game als Metal Gear Solid, het zou allemaal zo echt kunnen zijn geweest. De mens kon het bedenken? Dus ze konden het ook uitgevoerd hebben?

Voorbeeld Uit MGS Peace Walker Trailer(Hideo Kojima meesterbrein)
Butterfly Effect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Butterfly_effect
For the good cause:
http://www.anti-piracy.nl/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

De enige games die ik download zijn retro games die heel moeilijk te vinden zijn. voor de rest koop ik mijn games netjes in de winkel en kan ik nu ook terugkijken op een mooie collectie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
CowboySpike BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 00:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 586

Meestal gaat het ook om flauwe excusen maar feit is dat je de persoon niet eens kent. Ik verdien niet weinig maar of de vraag is, zou ik een film (spellen downloaden kan ik niet) kopen als ik het niet kon downloaden? Dat is zo snel nog niet. Ik zou geen DVDtje kopen als ik weinig van de film verwacht, daarom download ik films. Verder vind ik het zo erg nog niet omdat het mijzelf aangaat. Niet een groep van meer maar van 1 persoon. Ik dring vandaar ook niemand aan om te downloaden. Kijk, mijn steun aan de industrie is zo kleinschaligs dat het me niet zou interesseren of ik twee DVDtjes koop of niet. Apathie kun je het noemen dus niemand moet zeggen dat ik genoodzaakt iets moet doen terwijl ik er weinig om geef. Bash eerder mijn apathie maar. Verder als ik een waarschuwing of ban krijg, dan is het goed voor me. Ik ben niet graag aanhanger van fascisme.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 00:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Mensen gebruiken kansloze kutsmoezen zoals deze:

"Ik heb geen keuze, want ik wil naar nieuw zeeland en daarvoor moet ik geld sparen dus kan ik de games niet kopen en ben ik dus gedwongen om ze te downloaden."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 00:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Robert schreef:
Mensen gebruiken kansloze kutsmoezen zoals deze:

"Ik heb geen keuze, want ik wil naar nieuw zeeland en daarvoor moet ik geld sparen dus kan ik de games niet kopen en ben ik dus gedwongen om ze te downloaden."


Maar laten we hem niet te veel als voorbeeld gebruiken, hij is toch niet te veranderen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marino BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2006
Berichten: 16777215

Je kunt games gratis downloaden
of
Je gaat ze duur kopen in de winkel

Het is niet meer dan menselijk om voor de 1e optie te gaan en vind ook niet dat menselijkheid moet worden afgestraft.
Voordat je gaat wijzen met een vinger moet er eerst een goede regeling ontstaan op het gebied van copyright, dan praten we verder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 01:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Tegenwoordig koop ik al mijn spellen gewoon, ik heb vroeger wel eens een Pokemon spel gedownload maar die hebben we daarna ook gekocht en ik had men Psone laten ombouwen waar ik nu spijt van heb omdat ik die spellen niet kan spelen op mijn PS3, ik hoop dat ze ze in de store zetten kan ik ze ook op mijn PSP spelen straks.

Ik vind het echt geniaal dat je PSone spellen kan spelen op je PSP.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Taw0n BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 10:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mei 2008
Berichten: 2250

Ik geef ook maar een voorbeeld (van mezelf)

Ik heb Empire : Total War gedownload omdat ik bang was dat ik er erg in zou zuigen. Dat deed ik ook, en na een half uurtje heb ik hem er weer af gegooit. €30 bespaard.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LordDusk BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 11:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Mrt 2009
Berichten: 291

Je hebt dan ook 2 soorten downloaders

De downloaders die downloaden voor een "extended" demo, of als er helemaal geen demo van is.

De downloaders die er gewoon niet voor willen betalen, en dus alles wat ze hebben downloaden en misschien hier en daar een spelletje kopen uit de budget bak.

Maar als je mensen gaat beoordelen op hun download gedrag, ben je niks anders dan een discriminator ( in mijn ogen ).
Laat mensen blij zijn met het feit dat ze kunnen downloaden, laat ze er mee pronken, het maakt hun geen slechter mens dan jij bent, waarschijnlijk een armer persoon, maar niks minder menselijks...

Daarom zeg ik slotje op dit topic, dit is zinloos....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Geen slotje graag, het gaat hier om je eigen mening erover. Taw0n geeft net voor jou een geweldig argument, ik vind het dan ook niet zo erg dat hij Empire: Total War gedownload heeft. Stel nou dat hij hem gekocht had en hij vond het toch eigenlijk niets, dan zat hij er aan vast! Met dat soort download-gedrag is niets mis in mijn ogen, en daarom moet downloaden blijven kunnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Akatora schreef:
Privacy is ook te ver ontwikkelt.
(...)


Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat de privacy weg moet zodat de overheid beter terroristen en piraten kan aanpakken, later zeg je dat als we zo doorgaan er zometeen een nieuwe Hitler is. Juist bij Hitler was er een ernstig gebrek aan privacy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LordDusk BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Mrt 2009
Berichten: 291

Jonezy schreef:
Geen slotje graag, het gaat hier om je eigen mening erover. Taw0n geeft net voor jou een geweldig argument, ik vind het dan ook niet zo erg dat hij Empire: Total War gedownload heeft. Stel nou dat hij hem gekocht had en hij vond het toch eigenlijk niets, dan zat hij er aan vast! Met dat soort download-gedrag is niets mis in mijn ogen, en daarom moet downloaden blijven kunnen.


Dat zeg ik toch ook
het draait dadelijk toch wel weer uit op een oorlog, en daar heb ik geen zin in, want dat is tegenwoordig op elk forum, 1 persoon zegt gewoon eerlijk dat hij download, en daar duikt meteen heel het forum bovenop.

Ik zou zeggen, verplaats je eens in die ene persoon, en kijken hoe jij het vindt als je heel het forum op je dak krijgt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group