Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
eehbiertje BerichtGeplaatst: 30 Sep 2009 10:21    Onderwerp: risen Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2008
Berichten: 219

aangezien ik de game risen gister bemachtigd heb
en gespeeld heb ben ik tot de conclusie gekomen dat het spel sowiezo geen 60 euro waard is.

het idee en de opzet is leuk spel is wel redelijk uitgewerkt..
maar er zijn enorme nadelen zo werkt het vechtsysteem bar en bar slecht (3 opties tot nu toe block attack en achteruit/opzij springen)

ben nu lvl 2 (na 3 uur spelen)
en heb nog geen skills (behalve dat ik in town pickpocket kon leren/kopen)
geen goeie hud voor quests (zoek en gij zult vinden)

als het goed is kun je kiezen of je een fighter wordt of een warrior (staf) of een mage

ik wil natuurlijk dat laatste dus moest ik met wat mensen gaan praten gedaan enz en nu is er gewoon geen uitleg over hoe ik daar kom

in ieder geval voor de mensen die het een uber spel lijkt leen hem een keer of haal hem uit de budget bak want het is het geld cker niet waard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LordDusk BerichtGeplaatst: 30 Sep 2009 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Mrt 2009
Berichten: 291

Ik wacht op de Demo, die wel eens moet komen gaan, en denk ik ook wel op een paar reviews, maar dit klinkt inderdaad best slecht zoals jij het oppert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
eehbiertje BerichtGeplaatst: 30 Sep 2009 14:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2008
Berichten: 219

ja ga hem nu nog even spelen even overnieuw beginnen
kijken of ik dan wat verder kom aangezien ik beetje weet hoe het werkt

(er is niet eens een tutorial ffs) alhoewel ik de tutorial text wel aan heb staan

agh en ben ik er flauw van gooi ik divinity 2 erin

en btw demo? denk niet dat die komt aangezien het spel 2 okt uitkomt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 30 Sep 2009 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Ik vond de camerabeweging veel te snel.
Daar kwam ook nog eens bij dat je dit niet kunt aanpassen, wat wel erg slecht bedacht is. Verder vond ik het spel, opmakend uit wat ik gezien heb, best aardig ogen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zuigertje BerichtGeplaatst: 16 Okt 2009 00:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 66

Kheb de PC versie, al een dikke 30 uur gespeeld.
Het spel is echt heel goed. (ook geen ene crash of bug tegengekomen, dit zijn we niet gewend van de gothic ontwikkelaars, en dit is zachtjes uitgedruk!)

even een paar dingen over dit spel:

- Je moet veel dingen zelf uitzoeken, geen tutorials, levelsysteem, skillsysteem, questlog en de (uitstekende) combat moet je ook zelf uitvogelen.

- Eerste indruk van de Combat systeem is dat het erg lame en saai is, maar dat komt omdat je nog level 1 bent. Naarmate je je meer skills stopt in je weapon proficiency dan vecht je niet meer als een klungelaar maar dan voel je echt alsof je een zwaardmeester bent. Vele moves, responsive, zonder dat het een en al buttonsmashen is (kuch elder scrolls). Je moet je vechtstijl echt aanpassen voor iedere type monster, iets wat je niet vaak meer tegenkomt.

- Eerste 3-5 uur is echt een hel voor nieuwkomers (die nog nooit gothic gedaan hebben), je bent op lvl1 echt superzwak, en wanneer je een level omhoog gaat dan moet je eerst naar een trainer gaan om de verkregen "learning points" te gebruiken (heel belangrijk!). Hier gaan vele beginners de mist in, en na een rapefestijn van 3-4 uur gooien de meeste mensen het spel in een hoekje. Het makkelijkst is om alles in strength te stoppen (als je een fighter bent), waardoor je niet 20x op een monster hoeft te slaan voordatie neergaat.

- Kan eigenlijk niet echt veel over de 360 versie zeggen omdat ik de PCversie heb, lees de reviews zou ik zeggen. De 360 versie schijnt echt stront te zijn.

- De sfeer in dit spel is echt ongeevenaard. De wereld is echt prachtig... Niet te geloven. Dit komt door slimme gebruik van de drawdistance, blur en dat de hele wereld gewoon 1 instance is. Bovendien kijk je naar de wereld, ipv constant naar de minimap (er is namelijk geen minimap, erg belangrijk voor de immersion).

- Je moet ook veel gesprekken aangaan in dit spel naast het vele exploren en dungeoncrawlen. Als je dit niet leuk vindt dan scoort het spel al een stuk minder bij jou.

- Op een gegeven moment had ik echt het gevoel dat ik Link aan het besturen was, jeweetwel van Zelda. Geen grapje. Dit gevoel had ik natuurlijk alleen wanneer ik in een dungeon zat, waar je puzzles moet oplossen en zwaardgevechten met monsters moest aangaan.


Ik geef dit spel echt een dikke 9/10. Ik heb sinds baldurs gate niet meer zo'n soort RPGgevoel meer kunnen ervaren. Echt een topper , beter dan mass effect en fallout 3 in mijn boek!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 16 Okt 2009 03:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jan 2008
Berichten: 546

Zuigertje,

Ik moet je hierbij toch aansporen om geen PC versies van een game te reviewen in het Xbox 360 gedeelte. De PC versie van Risen scoort namelijk bijna 2x zo hoog in de reviews dan zijn xbox 360 tegenvariant bij sommige sites. De xbox 360 variant wordt over het algemeen afgedaan als technisch inferieur aan zijn grotere PC broertje.
Het is leuk dat je het zelf al aangeeft, maar post het dan in het pc forum.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group