Auteur |
Bericht |
|
RiX |
Geplaatst: 24 Okt 2009 14:49 Onderwerp: Xbox360 overgenomen, profile meenemen.
| |
|
Goedendag,
Ik heb al een tijdje internet af zitten struinen naar de beste oplossing voor mijn probleem, maar ik ga toch de vraag hier stellen omdat ik er anders niet uit kom.
De situatie is als volgt: Ik speel altijd offline op een Xbox360 bij een vriend. Nu heeft hij een elite gekocht en gaat hij met een data kabel zijn oude xbox HDD overzetten naar de nieuwe Elite.
Ik heb nu zijn oude xbox overgekocht, die HDD van de oude Xbox360 gaat hij gewoon leegmaken. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om mijn profile over te zetten naar de oude xbox.
Alvast bedankt, ik kom er namelijk niet uit!
Groeten |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 24 Okt 2009 15:22 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
De oorspronkelijke HDD wordt bij het overzetproces leeggemaakt, zie hier.
Zolang je profiel niet online staat is volgens mij de enige methode om een memory unit te gebruiken en daar je profiel op te zetten, en eventuele saves die je wil bewaren.
Als je je profiel wel online zet kan je hem gewoon terug downloaden op de oude HDD (recover gamertag optie), maar dan ben je uiteraard wel je saves kwijt. |
|
Terug naar boven |
|
|
RiX |
Geplaatst: 24 Okt 2009 16:37 Onderwerp:
| |
|
Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
Ik verwachte idd al zoiets. Die savegames maakt me niet zo heel veel uit. Het gaat vooral om de achiements en de tag. Hoe kkn ik het profiel online zetten? Kost dit dan geld?
Thnx! |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 24 Okt 2009 16:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Het Xbox Live Silver profiel is voor iedereen gratis. Gewoon die Xbox opstarten, inloggen en Join Xbox Live kiezen. Ik vind zo snel niet de instructies voor het nieuwe Dashboard, maar de oude instructies staan hier. Het proces zal nog wel grotendeels hetzelfde zijn.
Als je vervolgens op xbox.com inlogt met je live account zul je zien dat je account en achievements online staan. Verifieer dit voor de zekerheid even.
Daarna is het enkel zaak om, wanneer de schijf weer leeg is, op de Xbox 'recover gamertag' te kiezen en de stappen te volgen. Dan wordt het profiel gedownload en ben je klaar. Dit laatste proces kan wel een aardige tijd duren. |
|
Terug naar boven |
|
|
RiX |
Geplaatst: 24 Okt 2009 17:48 Onderwerp:
| |
|
Je bent een held, ik ga het binnenkort proberen!
Thnx! |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 24 Okt 2009 18:38 Onderwerp:
| |

|
Cor schreef: | Dit laatste proces kan wel een aardige tijd duren. |
Wat inhoudt dat jij je LiveID+password moet invullen, en daarna zal het ongeveer 3-5 minuten duren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 24 Okt 2009 19:36 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Nou, voordat ik mijn eigen 360 kocht heb ik veel gespeeld bij Gamedcollega Roderick, en het overzetten van dat profiel kostte een geruime tijd, meer dan vijf minuten.
Maar inderdaad, ik bedoelde niet te zeggen dat het moeilijk was, maar dat je moet wachten op een laadbalkje van de 360. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|