Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 20 Aug 2009 20:45 Onderwerp: Zelfgemaakte game: The Cleaner
| |

|
Vanaf vorig jaar zijn wij voor een schoolproject bezig geweest met het maken van games. Met een groep van 7 (3 coders, 4 artists) hebben we daarna onderstaand resultaat afgeleverd!
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=-6E2Afa4KkA
Hieronder staat een rapidshare & megaupload link naar een .rar met het spel. Lees daarin de readme voor installatie uitleg. Wachtwoord is 'kaas'.
http://www.megaupload.com/?d=45F76R2C
http://rapidshare.com/files/270148186/El_Clino.rar.html
(Geef ajb een gil als de links dood zijn)
Het spel is geschreven in C# in MS's XNA 3.0. Met deze game zijn wij eerste geworden van de schoolprojecten, mochten we op de NLGD staan (een nederlandse game-'beurs') en gaan we nu ook meedoen aan een europese studenten multimedia awards (http://www.europrix.org/).
De website onze game:
http://graphics.tudelft.nl/~mkt4/2009/groep8/index.html
Voor diegene die de moeite nemen: Laat even horen wat je ervan vind! Het spel is ook speelbaar met een xbox360 controller, en dat speelt nog fijner ook. Zie voor alle controls de Manual.
Mocht er iets niet lukken bij het installatieproces dan hoor ik dat ook graag, mss kan ik je er nog bij helpen.
Tijdens mijn bachelor project dit jaar komt er weer een nieuwe game aan!
Laatst aangepast door ace_quorthon op 22 Aug 2009 12:51; in totaal 10 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Louis Tinner |
Geplaatst: 20 Aug 2009 23:39 Onderwerp:
| |

|
Wat een gedoe , maar ik zal het in t wekend even proberen  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 21 Aug 2009 00:27 Onderwerp:
| |

|
Lol trailer zag er wel lollig uit, miss wel ff checkuh maar wet nog niet zeker |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 21 Aug 2009 07:33 Onderwerp:
| |

|
Voor ons was het ook een gedoe Dat heeft te maken met Microsoft, die zegt: 'Met XNA kan je direct exporteren naar een speelbaar formaat!', maar vergeet erbij te melden dat je daarvoor allerlei extra software nodig hebt (ze hadden kunnen ook zorgen dat dat ingebakken zit bij de export).
Iig ik heb er 6 maanden fulltime aan gezeten en ben best tevreden met het resultaat, dus volgens mij is het geen verspilde moeite om het even te proberen!  |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 21 Aug 2009 18:00 Onderwerp:
| |

|
t is wel een langzame site
wacht al een tijdje op de trailer ...
youtube idee ? |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 21 Aug 2009 18:48 Onderwerp:
| |

|
Welk programma heb je nodig om die .ccgame te openen? |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 21 Aug 2009 19:37 Onderwerp:
| |

|
Kunnen de ITers de trailer niet even streamen op een flash media servertje? Vind het zelf niet erg om lang te wachten maar veel mensen zullen die wel wegklikken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 21 Aug 2009 20:13 Onderwerp:
| |

|
Puur uit een programmeerstandpunt: waarom C#??? Was dat verplicht? Want dat is zowat een van de slechtste keuzes die je kon maken als programmeertaal.
Zie de ongelooflijk uitgebreide installatieprocedure, met bijv. Java had je dit allemaal niet voor. (om maar te zwijgen dat MS de touwtjes in handen houd...) |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 21 Aug 2009 23:56 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | Puur uit een programmeerstandpunt: waarom C#??? Was dat verplicht? Want dat is zowat een van de slechtste keuzes die je kon maken als programmeertaal.
|
Dat was helemaal verplicht. Het spel moest uiteindelijk ook speelbaar zijn op de xbox360 en XNA zorgt zeer eenvoudig voor die conversie. De installatieprocedure vinden wij zelf ook vervelend
@im2
Volgens mij heb je alleen maar de 'Microsoft XNA Framework Redistributable 3.0' nodig om een .ccgame te openen... gewoon dubbelklikken werkt niet? Als het niet lukt kan ik een zip voor je regelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
AmazingShikoku |
Geplaatst: 22 Aug 2009 00:04 Onderwerp:
| |

|
Hmm het openen van de trailer en game link gaan niet al te soepel. De trailer heb ik helemaal niet kunnen zien zelfs. Even uploaden op youtube lijkt me wel zo makkelijk
Btw, 'carefull' op de hoofdpagina schrijf je volgens mij toch echt tegenwoordig met één 'L' en 'though' wordt hier volgens mij toch echt zonder die eerste h bedoelt en bij returning mist een N. Ik weet niet wie dat stukje getypt heeft, maar volgens mij was die persoon niet helemaal nuchter /grammarnazimode off |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 22 Aug 2009 10:25 Onderwerp:
| |

|
De opzet van de site is het werk geweest van assistenten die betaald kregen om ons te ondersteunen. Het is een standaard opzet voor het project elk jaar.
Wie weet heeftie gedronken tijdens het werk Of het boeit hem niet zoveel of alles er gramaticaal netjes staat. Ik kan er iig niet aankomen. Trailer zal ik indd op YT zetten.
Laatst aangepast door ace_quorthon op 22 Aug 2009 11:55; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
troopermdv |
Geplaatst: 22 Aug 2009 11:34 Onderwerp:
| |

|
Zou de game wel willen proberen maar wat een gedoe zeg. is het neit mogelijk gewoon een setup.exe ofzo of een extract bestand en dat je dan een install.exe ofzo kan aanklikken? En dat de installatie zelf kijkt of je de jusite benodige programma's hebt geinstalleerd? Want ik krijg eht neit aan de praat. |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 22 Aug 2009 11:39 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 22 Aug 2009 12:04 Onderwerp:
| |

|
lulz die trailer  |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 22 Aug 2009 12:44 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 22 Aug 2009 17:17 Onderwerp:
| |

|
Testing  |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 23 Aug 2009 09:27 Onderwerp:
| |

|
Taw0n schreef: | Testing  |
Any luck? |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 23 Aug 2009 10:45 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik ben 'm nu aan het downloaden, de trailer zag er leuk uit en heb nog even gereageerd
En, alleen met een 360 controller of kan je de control layout zelf aanpassen? Anders dan pak ik m'n PS3-controller even ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
troopermdv |
Geplaatst: 23 Aug 2009 12:01 Onderwerp:
| |

|
Ik kan hem neit uitpakken. mijn WInrar geeft aan dat ie een wachtwoord nodig heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 23 Aug 2009 12:02 Onderwerp: Re: Zelfgemaakte game: The Cleaner
| |
Grammar Führer
![]()
|
ace_quorthon schreef: |
Hieronder staat een rapidshare & megaupload link naar een .rar met het spel. Lees daarin de readme voor installatie uitleg. Wachtwoord is 'kaas'.
|
Lezen, troopermdv 
Laatst aangepast door GekooktEi op 23 Aug 2009 12:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
troopermdv |
Geplaatst: 23 Aug 2009 12:03 Onderwerp:
| |

|
oke thx xD idd niet gelezen :p wel raar dat er een wachtwoord op staat :p thx |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 23 Aug 2009 12:03 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ja ik snap het ook niet helemaal, daar heeft Ace vast wel een reden voor? |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 23 Aug 2009 12:49 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | Ik ben 'm nu aan het downloaden, de trailer zag er leuk uit en heb nog even gereageerd
En, alleen met een 360 controller of kan je de control layout zelf aanpassen? Anders dan pak ik m'n PS3-controller even ^^ |
XNA bied alleen ondersteuning aan de 360 (XNA is een Microsoft devellopers environment, en MS kennende...), dus helaas niet voor PS3. Misschien is het mogelijk hoor om het in te werken met een externe library, maar het spel is afgerond en ik ben weer met een nieuw project bezig. PS3 controller functie komt er dus niet
Citaat: | Ja ik snap het ook niet helemaal, daar heeft Ace vast wel een reden voor? |
Is eigenlijk een gewoonte van me om alles wat je over die uploadsites gooit te beveiligen... |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 23 Aug 2009 13:00 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ja okee, maar dan zou het ook in de knoei komen met controls, bedoelde ik Want de layout is natuurlijk anders omdat dat een homemade layout is van MotionInJoy en daar werkt de Xbox controller natuurlijk niet mee. |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 23 Aug 2009 14:03 Onderwerp:
| |

|
ace_quorthon schreef: | Taw0n schreef: | Testing  |
Any luck? |
Hij doet het, leuk spelletje  |
|