Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Cyanide BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 21:30    Onderwerp: Reviewsites Reageren met citaat

Op welke reviewsites baseren jullie voordat je een game koopt ?

Via gamerankings zie ik een mooi algemeen cijfer en heel veel links naar de reviews voor dat gemiddelde cijfer, alleen is het moeilijk kiezen welke review een accurate weergave geeft van de game. Heb nu niet de behoefte om 5tal reviews te lezen voor ik een game koop, dus zou graag minimaal 2 sites checken.

Zet er ook erbij of het xbox/wii/ps3/pc only is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 21:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kijk op forums of vraag het aan mijn vrienden, GTA IV kreeg overal 10en maar ik vond er geen zak aan, PoP kreeg overal een 8 of hoger ik vond het een zeer matig spel, Sonic Heroes kreeg overal maar matige score`s ik vond het best een leuke game.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 21:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt mijn reviews natuurlijk altijd nog lezen...
Terug naar boven
Cyanide BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat

ninodude schreef:
Ik kijk op forums of vraag het aan mijn vrienden, GTA IV kreeg overal 10en maar ik vond er geen zak aan, PoP kreeg overal een 8 of hoger ik vond het een zeer matig spel, Sonic Heroes kreeg overal maar matige score`s ik vond het best een leuke game.

Het kan wel eens voorkomen dat je niet akkoord kan gaan over een bepaald gemiddeld cijfer, maar ik denk dat je uiteindelijk meer kans maakt om goeie aankopen te doen en minder kans voor miskopen.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik kijk wel op Metacritic en als er een game is met een score onder de 50/60 laat ik hem liggen maar voorderest geef ik niet zoveel om reviews.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speel de demo of lees wat in de PC gameplay of op Gametrailers kijk ik ook wat. Als ik echt niet zeker ben download ik hem eerst
Terug naar boven
Everybody_lies BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Gametrailers en IGN.
En voor het algemeen beeld metacritic
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

En niemand leest de Gamed reviews ?
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat

cecilffiv schreef:

Nee, eerlijk gezegd niet. Waarom niet? Geen idee... weet eigenlijk al wat ik weten moet over een spel. Hoe dat komt? Omdat ik gewoon eigenlijk alles speel op verschillende adresjes
Terug naar boven
Everybody_lies BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 01:25    Onderwerp: Reageren met citaat

cecilffiv schreef:

Reviews van Gamed lees ik zelden volledig ,meestal lees ik de conclusie en bekijk de punten.
Volledig leeswerk doe ik altijd bij IGN.En de video-review voor de cliff notes versie .Weet niet precies waarom ik altijd IGN lees,is gewoon altijd zo geweest
Terug naar boven
Dyllann BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 01:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees eigenlijk altijd alle gamed.nl reviews, want ik vind ze meestal wel goed inelkaar steken, en een goed oordeel geven over een game die ik misschien wel wil gaan halen. Meer heb ik toch eigenlijk ook niet nodig.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 09:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik koop gewoon eerst de game, achteraf ga ik er reviews van lezen om te zien hoeverre ik er mee akkoord kan gaan ^.^

Ik weet altijd precies wat ik koop en ben tot op heden alleen nog maar teleurgesteld door DBZ Burst Limit maar dat had met de X360 controller te maken: De analoge stick dubbel-tapped niet goed en de D-Pad is te stroef >.<

Moest ik toch een beetje twijfelen dan zoek ik wat trailers en game-info op. Meestal is er dan nog geen review beschikbaar.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 12:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Gamehype.nl is ook wel een aardige site als je reviews wil vergelijken, soort Nederlandse Gamerankings.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 12:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet je ook niet blindstaren op de score. Soms worden punten afgetrokken of bijgeteld voor iets wat jij toch niet belangrijk vindt. Dus gewoon een recensie lezen(IGN) of bekijken(Gametrailers) en dan zelf de score bepalen gebaseerd op wat je gelezen/gezien hebt.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Gametrailers. Ik ben het vaak eens met hun + de video format is zeer interessant voor luie mensen zoals ik.
Terug naar boven
streetfighter BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees bijna nooit een review ik speel vaker een demo of de game zelf bij vrienden en beslis dan of ik hem koop
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Akatora BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 16:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je geen verstand hebt van games kun je kijken naar bv Gametrailers.com en Gamekings.

Bij Gamerankings kun je goed zoeken naar games die boven de 90 scoren.

Boven de 90 staat meestal voor kwaliteit zodat je zeker weet dat je goede spellen koopt, zelfs al is het niet je smaak heb je dan toch een goede game die de moeite waard is om te spelen.

Maarja, meeste reviewers reviewen anders, waardoor je toch moeilijk kan achterhalen met welke criteria's een game beoordelen.
Neem bijvoorbeeld Gametrailers.com, ze proberen niet bestaande argumenten in feiten te veranderen en ze geven niet alle spellen dezelfde rechten.

Als je een bepaalde game uit 1 genre zoekt kun je beter op Gamerankings kijken en de best beoordeelde spel halen.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 01:02    Onderwerp: Reageren met citaat

gamespot
insidegamer
ign/ing (een ervan is een bank en de andere is een site -.-)
HEEFT GAMED REVIEUWS :O? "
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 01:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Gametrailers omdat ik die stem wel tof vind klinken.

Gamed en heb een paar mensen van youtube toegevoegd bij favorieten die ook de nieuwste games revieuwen en het vaak met me eens zijn.
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 10:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kijk nooit naar reviews voordat ik een game koop. Het enige waar ik naar kijk zijn een paar trailers, screenshots en een eventueel wat discussies op forums enzo. Aan de hand daarvan kijk ik of ik een game haal of niet.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat

IGN omdat het het kortst is om in te tikken @ google lol.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 13:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik volg een game meestal al ver van tevoren, en als hij me dan goed lijkt koop ik hem. Het is nog nooit voorgekomen dat ik even op internet moest gaan kijken, meestal heb ik wel een lijstje van games die ik de komende tijd wil kopen. Al lees ik wel de reviews van Gamed, en bekijk in Gametrailers en Gamekings.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: