Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Master Bates BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 13:52    Onderwerp: STANDARD DEFINITION Reageren met citaat

Ik vind dat de meeste games tegenwoordig de SDTV's verwaarlozen. Het prima als de game 1080 pixels kan, maar ik vind dat er ook een mode moet komen voor SDTV's. Want als het zoo een hoge resolutie heeft kan je soms de text of andere belangrijke dingen niet meer lezen.

Bij SF4 bijvoorbeeld, op mijn normale tv kan ik niet lezen welke combo;s ik in de trail moet doen of ik moet chargen of niet. Bij de nieuwe banjoo kazooi was het ook zo dat je heel slecht de text kon lezen maar dat hadden ze gefixt. maar ik ben er zeker van dat er meer games zullen op duiken waarbij je echt een HDTV verplicht is.

Dus, ik vind dat games HDTV's teveel als standaard wordt genomen door de games industrie, en dat wil ik veranderen.

Weet iemand misschien hoe..? een poll of uitslag ergens die dat meet waar bij ik mijn steentje in kan bij dragen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Er mag zeker wel wat meer op gelet worden.

Maar HD-TV's moeten gewoon als standaard genomen worden. Daarvoor zijn de next-gen consoles nu eenmaal ontwikkeld. Bij games tellen de graphics nu eenmaal ook mee en bij sommige games zijn de graphics dan ook echt té wazig als je ze op een SD-TV speelt.

Ik zat bijv. in het begin van de 360 ook met een SD-TV maar na het switchen was ik toch een pak meer onder de indruk van graphics capaciteiten.

Toch, een beetje rekening houden met SD-TV's voor lettertypes mag inderdaad wel.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Tijd om een HDTV aan te schaffen? Misschien willen de makers je dat vertellen Ik had er ook last van met m'n oude tv. Maar ach, zulke dingen neem je er gewoon bij. Ze kunnen moeilijk alles zwart-wit houden omdat anders degenen met een zwartwit tv niets kunnen lezen?
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

@Maarten en Jasper: Niet iedereen is milioenair, dat vind ik dus echt ondoordacht van jullie. Niet iedereen heeft rijke ouders. Niet iedereen heeft veel geld. Niet iedereen verdient heel veel. Daar moet je wel om denken
Nee makers moeten niet zeggen koop een HD tv makers moeten rekening houden met oudere toestellen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Master Bates BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Het ligt niet echt aan het geld hoor maar meer aan de vorm van een HDTV, die zijn meestal flatscreen en ik heb zoon reuzachtige bak nodig.

Komt doordat ik mijn tv op een soort platform heb zitten en dat kan volgens mij niet met een flatscreen, dan zou die plat tegen de muur zitten en dat zou niet fijn kijken.

En er komen inderdaad wel wat extra kosten bij heb ik gehoord, je moet meer betalen voor je kabel om HD te ontvangen en zo =\
Terug naar boven
Aaruman BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat

mc-fakey schreef:
@Maarten en Jasper: Niet iedereen is milioenair, dat vind ik dus echt ondoordacht van jullie. Niet iedereen heeft rijke ouders. Niet iedereen heeft veel geld. Niet iedereen verdient heel veel. Daar moet je wel om denken
Nee makers moeten niet zeggen koop een HD tv makers moeten rekening houden met oudere toestellen

Ik vind jouw reactie een ondoordachte reactie. ''Waarom?'' zou je denken, nou dat zal ik eens uitleggen.

Hdtv's heb je in ALLE budgetten, ik heb er een van een euro of 200. En dat is nog niks dan die in sommige winkel staan (heuse auto prijzen). Zelfs iemand die in de bijstand zit, zou met de tijd zon tv'tje kunnen kopen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Master Bates schreef:
Komt doordat ik mijn tv op een soort platform heb zitten en dat kan volgens mij niet met een flatscreen, dan zou die plat tegen de muur zitten en dat zou niet fijn kijken.
Of je zet hem in het midden?
Terug naar boven
Master Bates BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zou niet werken, het is moeilijk uit te leggen maar ik probeer het.

De standaard zit een beetje schuin naar voren zodat de tv op mij is gericht als ik zit. als ik zittend ben, dan ben ik zoon 80-120cm hoog? de tv staat op zoon 180cm hoog, dus als die gewoon rechtop staat dan ( zeker met een flatscreen of LSD-achtig tv ) zou ik hem minder goed kunnen zien.

En als ik hem wel schuin naar voren probeer te hellen, dan zou de flatscreen dus naarbeneden vallen. Op mijn normale tv heb ik linten die de tv vast houden, die gaan van rechts naar links en niet over het beeld heen. Als je dat met een flatscreen probeerd, nou die is nog smaller dan het lint zelf.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

mc-fakey schreef:

Weet je dat ik een HD-ready TV heb die me destijds voor 1.399 € heb moeten kopen? Dezelfde TV is nu verkrijgbaar voor om en rond de 300 €. Dat is goedkoper dan de console zelf en elke student rond 16 jaar kan wel vakantiewerk gaan doen. Vroeger heb ik ook alles zelf moeten betalen en 2 maanden moeten werken om een PS2 te kunnen kopen bij de launch (die toen nog 18.000 BEF / 900 Gulden kostte).

En je moet niet rijk zijn of veel verdienen, zo belachelijk veel verdien ik ook weer niet maar ik kan mijn uitkomsten wel aardig beheren en inplannen.

En wat verwacht je nu eenmaal van een next-gen (en dus HD) console? Dat hij zich primair focust op SD-TV's?

@ Master Bates: Kan je niet gewoon die standaard weghalen en een HD-TV kopen die een eigen muurhouder heeft? Over dat kabel HD zou ik me nog geen zorgen maken, dat kan altijd later want het beeld ziet er sowieso al goed uit.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 16:26    Onderwerp: Reageren met citaat

mc-fakey schreef:

HDTV is de toekomst. En ze kosten iig niet zó veel.
Je moet gewoon met geld kunnen omgaan kijk gewoon naar mij. Ik verdien geen 1000 euro per maand, maar iets rond de 100. En ik heb alles wat ik wil .En als je in de vakantie werkt, dat vrij veel verdient(rond de 1000euro in de zomervakantie), en slim omgaat met je geld, heb je nooit geld te weinig. Ook je ouders helpen of van je ouders pakkjes krijgen helpt

lol, ik wou net zo een topic opstarten

Jullie weten allemaal dat mijn ouders enkele weken geleden een Full HD LED TV hebben gekocht met een 7.1 Surround en dat de analoge TV naar mijn kamer is verhuisd. (Zo niet: CLICK)
Nu heb ik enkele vraagjes:
1) Ik heb gisteren op de HDTV gespeeld en het detail is gewoon verbluffend. En de Surround voegt gewoon een extra dimensie toe aan je game ervaring. En als je dan naar je oude Analoge TV moet terug gaan.... ja .....
Dus ben ik van plan om , samen met mijn broer , een 32''(dat is ook de grote van de analoge TV die in mijn kamer staat, dus groter hoeft niet) HD Ready TV te kopen van rond de 3/4/5 hondert euro. Weet iemand of er veel verschil is in games , want daar ga ik hem voornamelijk voor gebruiken , met Full HD ?

2) Heeft iemand suggesties voor een 32'' HD Ready TV ? De Samsungs interesseren me omdat de Full HD beneden ook Samsung is, maar veel ken ik er niet van . Welk model kan ik best nemen ? (Hou er rekening mee dat ik de TV pas tegen het einde van het jaar ga aanschaffen)

3) Ik heb net in de PC Gameplay gelezen dat voor games een 7.1 Surround nergens voor nodig is. Volgens hen is een 5.1 uitstekend in games en een 2.1 ook heel goed. Klopt dit ? Ik vraag dit ook omdat ik niet weet of er verschil is in Surrounds tussen surrrounds voor de PC en surrounds voor de console ?

4) (Dit hoort eigg thuis in het XBox vragen topic) Weet iemand of de Xbox Originals aangepast zijn aan een HDTV ? Worden de Xbox Originals in 720p of 1080p weergegeven ?

5) Heeft de Xbox 360 een upscaler die ervoor zorgt dat je originele Xbox games in HD (720p of 1080p)kan spelen ? Of blijven deze in 480p ?

6) Kan je originele Xbox Games die 720p ondersteunen, zoals Freedom Fighters en Soul Calibur II, nog steeds op 720p spelen op je Xbox360?
(Heb een voorgevoel dat dit een erg domme vraag is )

Sorry dat ik weer zo veel vragen stel, maar hopelijk kunnen jullie me helpen
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 16:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

PC Gameplay heeft gelijk, games simuleren 7.1 dus met een 5.1 setje heb je eigenlijk meer dan genoeg.

De oude Xbox Titels zijn in 420p Upscaled dacht ik, het ziet er dus wat blokkerig uit maar nog steeds iets beter dan op een SD-TV.

Qua TV moet ik zelf eens kijken naar wat type die HD-Ready TV van mij is, normaal gesproken zou die toch vrij goedkoop zijn en is de Framerate/verversrate van de TV zeer goed geschikt voor games. Die van mij is 37 inch dacht ik. Moet ik straks even checken.

Er is inderdaad nog wel verschil in scherpte tussen Full HD en HD-ready maar niet zo'n enorm verschil, de meeste games zijn niet eens Full HD maar geupscaled dus de resolutie waarin de game draait is zowat gelijk aan HD-ready.

Ik ga sowieso naar Full HD-TV overschakelen ergens einde dit jaar. Eerst van mijn 2 HD-ready schermen afgeraken en dan zie ik wel maar het wordt in ieder geval toch een serieus groot scherm
Terug naar boven
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 18:16    Onderwerp: Reageren met citaat

tja dit is idd een vervelend probleem idd. Ik stoor me er ook soms aan en een HD tv kopen is ook niet zon probleem maar das gewoon niet waar ik op dit moment voor aan het sparen ben. Ik heb zelf ook nog gewoon een SD tv maargoed die HDtv moet dus echt nog even wachten. Mensen die roepen niet iedereen heeft rijke ouders, ik heb ook niks van mijn ouders.. heb de hele zomervakantie gewerkt voor mijn ps3 door in fabrieken te vegen. Hels werk maar toen na de zomervakantie zon fijne console op me kast stond wist ik dat het niet voor niks was gewoon goed genoeg sparen, als je iets echt wilt hebben wil je er ook voor werken
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 18:34    Onderwerp: Reageren met citaat

mc-fakey schreef:

Lol denk jij dat wij rijk zijn ofzo?

Geef een tijdje wat minder geld aan iets anders en je hebt je HDTV.
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Mensen zeggen wel van: Bespaar dit en dat.
Jullie hebben makkelijk praten, maar als je op jezelf woont heb je in eerste instantie uberhaupt al weinig geld over.
Weet je wel waar je allemaal rekening mee moet houden? Je moet ook altijd rekening houden met dingen die kapot gaan. Neem mijn scooter (ja alweer ja). Ik moet voor mijn scooter het volgende betalen (dit is nog een scooter he is geen auto!)

- Benzine om de haver klap, zowat elke week 5-7 euro (is weinig maar toch)
- Elke maand verzekering van ongv. 20 euro.
- Ik moet geld achter houden voor eventuele onderdelen die kapot gaan.
En geloof me onderdelen zijn duur.
Verder moet je om de haverklap olie kopen om de zoveel tijd moeten er andere banden onder omdat ze te glad zijn en zo heb je nog een hele zooi kosten er bij.
Dat tikt al snel aan hoor!
En dat is de scooter alleen nog maar bij een auto heb je daar nog wegenbelasting bij etc.

Cecil jij kan wel zeggen dat je goed met je geld omgaat maar heb jij een auto of scooter? Heb jij kosten als reis kosten naar school die per maand 120 euro kosten?

Volgens mij niet.
Jullie hebben makkelijk praten, dat soort dingen betalen jullie ouders allemaal.
Mijn ouders kunnen nauwelijks rond komen, laat staan dat soort dingen betalen, moet ik allemaal zelf doen.
En laat me je wat vertellen, dan houd je niets over.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als je auto hebt, mag je trouwens al spreken over €500 verzekering op jaarbasis en zo'n €1200 benzine als je zo'n 10.000 kilometer per jaar doet. En zo'n €100 aan onderhoudskosten elk jaar als er niets fout gaat.
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Als je auto hebt, mag je trouwens al spreken over €500 verzekering op jaarbasis en zo'n €1200 benzine als je zo'n 10.000 kilometer per jaar doet. En zo'n €100 aan onderhoudskosten elk jaar als er niets fout gaat.

Dat is dus mijn hele punt.
Daar moet je allemaal rekening mee houden.
En het wordt allemaal alleen maar duurder.
Ik bedoel uitlaten voor scooters gaan vanaf 70 euro tot 300-400 euro.
Een DEGELIJKE uitlaat kostje al gauw 100-120 euro.
En dan cillinders en bijkomstigheden nog.
Dat is duur hoor.
Ik wil er niet eens aan denken wat zoiets voor auto's kost.
Terug naar boven
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:35    Onderwerp: Reageren met citaat

mc-fakey schreef:
Ik moet voor mijn scooter het volgende betalen (dit is nog een scooter he is geen auto!)

Verder moet je om de haverklap olie kopen om de zoveel tijd moeten er andere banden onder omdat ze te glad zijn en zo heb je nog een hele zooi kosten er bij.

Is dat niet een beetje een luxe probleem? Met een fiets kom je ook overal. Niemand die je verplicht die scooter te houden. Kan je nog een mooi bedrag voor krijgen ook
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:39    Onderwerp: Reageren met citaat

ace_quorthon schreef:
mc-fakey schreef:
Ik moet voor mijn scooter het volgende betalen (dit is nog een scooter he is geen auto!)

Is dat niet een beetje een luxe probleem? Met een fiets kom je ook overal. Niemand die je verplicht die scooter te houden. Kan je nog een mooi bedrag voor krijgen ook

Voor mijn scooter kan ik realistisch 175 euro tot 200 euro krijgen max. Maar ik kan niet met de fiets naar de hoofdstad van de provincie toe, dat wil gewoon niet, das niet praktisch. Nou ga ik ook niet met m'n scooter naar school maar daarom moet ik dus 120 euro in de maand dokken. En dan als ik over een half jaar 18 wordt moet ik een auto hebben, dan krijg ik dus de kosten van de auto i.p.v. het OV
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Goed ... en nu weer ontopic.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ja, ik vind een goed voorbeeld Army of Two. Sorry, maar iedereen die dat spel gespeeld heeft weet dat de lettertjes van zelfs de kortste meldingen veeeeel te klein zijn, het lijkt mij op een HD beeldscherm ook gewoon irritant want je moet dan toch wat dichter bij het scherm gaan zitten lijkt me. Maar op een SDtv kan je het letterlijk niet lezen.
Terug naar boven
Sutefuu BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat

je hoeft toch ook geen auto, neem een ov, is helemaal gratis..., zelfde als met die scooter....
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat

XPowerStef schreef:
je hoeft toch ook geen auto, neem een ov, is helemaal gratis..., zelfde als met die scooter....

Je raakt dan een groot gedeelte van je studie financiering kwijt.
Dat wordt ingehouden omdat je een OV kaart hebt en je kan niet de rest van je leven met een OV kaart aangezien je die kwijt raakt nadat je student af bent, dan is het weer 120 euro voor een maand kaart, nou sorry hoor maar ik heb het er niet voor over.

Uiteindelijk als deze TV kapot gaat ga ik wel een klein HD tvtje kopen van 100 euro (tegen die tijd hoop ik)
edit: sorry rene voor off +)
Terug naar boven
streetfighter BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat

mc-fakey schreef:
XPowerStef schreef:

Je raakt dan een groot gedeelte van je studie financiering kwijt.
Dat wordt ingehouden omdat je een OV kaart hebt en je kan niet de rest van je leven met een OV kaart aangezien je die kwijt raakt nadat je student af bent, dan is het weer 120 euro voor een maand kaart, nou sorry hoor maar ik heb het er niet voor over.

Uiteindelijk als deze TV kapot gaat ga ik wel een klein HD tvtje kopen van 100 euro (tegen die tijd hoop ik)
edit: sorry rene voor off +)

WTF 120 euro voor een maand .ik kan hier in Belgie een jaarkaart voor 80 euro krijgen
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 24 Aug 2009 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap mensen met een scooter niet. Je bent 16 als je met zo'n ding over straat mag rijden. Wacht dan gewoon 2 jaar? Heb je al die last niet en kan je zonder problemen je eerste autootje kopen. Ik moet geen scooter hebben omdat ik met mijn fiets toch redelijk snel voorruit geraak, zonder al die problemen van brandstof, verzekering,...

Enkele weken en ik kon me een tv veroorloven. Geen HDtv, omdat die toen nog wat te duur waren . Maar voor 500 euro heb je nu een zeer mooie tv hoor.

Mijn excuses voor het off topic gaan.
Terug naar boven
kaart BerichtGeplaatst: 07 Sep 2009 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt ook gewoon een Wii kopen, genoeg leuke games en volgens mij werkt dat prima op SD tv's. Of een PS2 ofzo, die kosten helemaal niet zoveel meer en daar zijn zo verschrikkelijk veel toffe games voor verschenen.

Mocht je toch aan een Xbox 360 of PS3 willen, dan ben ik bang dat er gewoon geen ontkomen meer aan is om een HDTV te kopen. Bovendien koste de mindere kwaliteit HDTV's niet zo veel geld meer.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: