Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009 22:45    Onderwerp: Het interessante Science-topic Reageren met citaat

De titel zegt het al; praat hier over de wetenschap van de 21e eeuw! Om te beginnen, zal ik een, toch wel interessant te noemen, onderwerp aansnijden. Het betreft hier het onderwerp "Androids".

Wat denken jullie van dit onderwerp? Momenteel worden er al veel onderzoeken gedaan naar deze computers. Vooral in Japan zijn er al een aantal gemaakt, waaronder een aantal, toch wel vrij echte, androids. Zou het dan toch binnen een x-aantal jaren raak zijn? Zullen androids tot het straatbeeld van 2050 behoren? Of denk je dat wij nooit de juiste technologie zullen hebben om onze eigen 'mechanische mensen' te maken? Geef ons je mening!

Overigens is dit topic ook bedoeld om andere wetenschap-gerelateerde onderwerpen te bespreken, mocht je deze behoefte hebben. Niet alleen leuk, maar ook educatief!

Laatst aangepast door Asianator op 10 Sep 2009 23:17; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen zorgen Trunks zal ons wel waarschuwen met een tijdmachine.

On: Denk het wel, maar bedoel je nu met AI?

Moet nu echter huiswerk maken, zie het morgen wel wat Gamed allemaal speculeert.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009 23:05    Onderwerp: Re: Het interessante Science-topic Reageren met citaat

Lilyman schreef:
Het betreft hier het onderwerp "Andoids".

Spelfout.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009 23:18    Onderwerp: Re: Het interessante Science-topic Reageren met citaat

Divine Rage schreef:
Lilyman schreef:
Het betreft hier het onderwerp "Andoids".

Spelfout.

Je moet niet met opzet mijn goede woorden veranderen, he?
Gelieve on-topic te blijven
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat het ons wel zal lukken, alleen niet voor het jaar 2050

De technologie gaat wel snel vooruit, het bewegen van de androids gaat vooruit. Dat gaat wel lukken, maar het denken zoals een mens (denken met een eigen wil en mening zonder te programmeren) gaat denk ik nooit lukken.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 11 Sep 2009 14:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De technologie gaat wel snel vooruit, het bewegen van de androids gaat vooruit. Dat gaat wel lukken, maar het denken zoals een mens (denken met een eigen wil en mening zonder te programmeren) gaat denk ik nooit lukken.

Als de techniek in een later stadium zodanig ver is waarin we alles over hersenen weten en dus ook alles kunnen nabootsen met de techniek. Dan zeg ik het komt er wel. Het zal wel gevaarlijk worden dus ik hoop het eigenlijk niet.

Ook nog een relevant onderwerp: Wat nou als machines lichaams delen van ons gaan vervangen? Zo dat we als het ware op cyborgs beginnen te lijken.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 11 Sep 2009 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Wanneer men erachter is hoe onze hersenen nou eigenlijk precies werken is het een kwestie van tijd voordat ze naagebootst worden. Tegen die tijd zijn quantum computers toch al aan de orde van de dag, dus dan kan dat ook nog wel.
Voor (krachtige) mensachtige robots denk ik dat er gewoon nog eerst een golf van verkleining over hydraulische/pneumatische systemen komen. Anders kan je die androids van je nooit op een mens laten lijken. Alles is nu nog gewoon te klein om in eens menselijk frame gezet te worden.
Terug naar boven
da bom BerichtGeplaatst: 11 Sep 2009 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

een android maken die hetzelfde is als de mens is binnen 20 jaar ongeveer wel mogelijk. Alleen vergeet niet dat wetenschap ook de oorzaak is van bepaalde ziektes. Zelfde kan bij androids gebeuren die anders reageren.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 11 Sep 2009 16:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Googel heeft toch een android gemaakt.

yup:
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2009 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dit is de HRP-4C, of zowat de meest geavanceerde humanoid robot van het moment.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Sep 2009 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Dood topic ofzo?
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 12 Sep 2009 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:

Kan ie strippen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Paintskillz BerichtGeplaatst: 12 Sep 2009 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

dannyveno schreef:
Joni Philips schreef:

Kan ie strippen?
Zou je dat willen dan? Peeeeeerveeeert.
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 12 Sep 2009 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zijn en blijven Japanners die zulk spul maken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Paintskillz BerichtGeplaatst: 12 Sep 2009 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 13 Sep 2009 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoop dat er een chip komt zodat de mens niet meer moet leren...

...

Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 20:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zag toevallig laatst op Discovery Channel het programma "Extreme Tomorrow". Het ging over een aantal zaken die eventueel in de nabije toekomst werkelijkheid zullen worden. De volgende onderwerpen werden besproken:

Jetpacks, welke het mogelijk zouden maken om in een kleine 30 jaar naar het werk te vliegen. Voordelen zijn dat je het drukke verkeer kunt ontwijken, je je vrijer voelt en je vrij snel op de plaats van bestemming bent. Nadelen kunnen dan weer zijn dat de prijs van een jetpack rond de $226.000 zal liggen. Na enige tijd zal ook de prijs van het jetpack natuurlijk dalen.

Exoskeletons, welke het mogelijk zouden maken om mensen veel zwaarder te laten tillen. Momenteel is het concept een soort skelet wat je kunt aantrekken. Dit pak maakt het dan mogelijk om bijvoorbeeld gewichten van 90 kilo te tillen terwijl het voelt alsof je slechts twee kilo tilt. Dit kan erg handig zijn bij eventuele bouw.

Huisrobots, welke het huishoudelijke werk zouden verlichten, dan wel niet elimineren. Je koopt over een jaar of 20 gewoon je eigen 'Asimo' (zo heet het concept-model). Deze zal verschillende huishoudelijke taken voor je vervullen, waaronder de vaat, het koken, de was en misschien zelfs wel het naar school brengen van de kinderen...

Het 3D-printen van objecten, welke het mogelijk zouden maken je eigen eten te maken, al dan niet een ander object. De printer zou elk gewenst object kunnen maken, mits het de juiste benodigdheden gevoed krijgt. Probleem hiervan is dan natuurlijk weer wel dat er ook geld en andere zaken gemaakt zouden kunnen worden. Denk aan wapens. Natuurlijk kan hier ook een oplossing voor gezocht worden, hopen we.

Dit zijn een aantal van de onderwerpen die besproken werden. Binnenkort zal ik nog meer interessante onderwerpen behandelen. Speculeer hier eerst maar over [/u]
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Jetpacks gaan er niet rap komen, de prijs is niet het grootste probleem. Het probleem is de brandstof, een volle tank is leeg na 21 seconden. (stel je de jetpacks van GTA: SA voor als grote.)
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Dnarbeis schreef:
Jetpacks gaan er niet rap komen, de prijs is niet het grootste probleem. Het probleem is de brandstof, een volle tank is leeg na 21 seconden. (stel je de jetpacks van GTA: SA voor als grote.)

Klopt. De brandstof is het grootste punt. Echter zijn de uitvinders van het 'moderne' jetpack, daar op dit moment mee bezig.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 20:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Lilyman schreef:
Dnarbeis schreef:

Klopt. De brandstof is het grootste punt. Echter zijn de uitvinders van het 'moderne' jetpack, daar op dit moment mee bezig.
Dat heb ik inderdaad ook gezien op Discovery Channel. De langste vlucht op aarde is ongeveer 25 seconde dacht ik.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

IV Trueskill VI schreef:
Lilyman schreef:
Dnarbeis schreef:

Dat heb ik inderdaad ook gezien op Discovery Channel. De langste vlucht op aarde is ongeveer 25 seconde dacht ik.

Ik op NGC.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 17 Sep 2009 23:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dnarbeis schreef:
IV Trueskill VI schreef:

Ik op NGC.

Ik op Jetix.

Die mooie jetpacks van WOOHP ^^
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 18 Sep 2009 07:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Jah, maar volgens mij gaat dat niet in het echte leven.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 30 Okt 2009 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Aaruman BerichtGeplaatst: 30 Okt 2009 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Dnarbeis schreef:
Jah, maar volgens mij gaat dat niet in het echte leven.

Druk is op driehoek-driehoek-rondje dan!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: