Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
zie sang |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:23 Onderwerp: gamers met een vrouw of een liefje !
| |

|
Beste gamers
Ik zit met een vraag , ik heb biede toestellen en na 18 jaar samen zijn
begint mijn vrouw te zagen over de volgende zaken :
1/Op mijn 360 speel ik namelijk nog veel uno en soms spelen daar miesjes mee nu vindt mijn vrouw dat ik haar daardoor bedrieg !
2/Een paar weken geleden speelde ik tot 3 a 5 u snacht , vanaf nu moet ik daar mee stoppen . en in de dag gamen
3/Ik heb een paar vrienden moeten verweideren omdat ze dacht dat deze mensen me op een slecht pad zouden brengen ( uno en home )
4/Ik heb dan ook onmiddelijk moeten mijn 360 verwijderen en aan min kinderen geven ,plus ofline .
5/Ik heb nu te kiezen tussen met andere vrouwen of zekere vrienden gamen of een scheiding meemaken .
Mijn vraag is al iets voor de oudere gamers ,maken of hebben jullie dit ook al meegemaakt ?
PS : Ik games snacht vanaf dat de release van de 360 , toen was dit geen probleem ! . Ik brgrijp haar reactie dan ook niet !  |
|
Terug naar boven |
|
|
E-man |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:31 Onderwerp:
| |
|
Sorry hoor, maar dit gaat echt te veer, jezus.. bespreek dat niet met ons  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:34 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Dit is een symptoom van een probleem, niet het probleem. Ofwel geef je jouw vrouw te weinig aandacht, ofwel is ze snel jaloers. Geen van beide wordt opgelost door simpelweg te stoppen met gamen. Dat is namelijk het probleem niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-man |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:43 Onderwerp:
| |
|
Joni Philips schreef: | Dit is een symptoom van een probleem, niet het probleem. Ofwel geef je jouw vrouw te weinig aandacht, ofwel is ze snel jaloers. Geen van beide wordt opgelost door simpelweg te stoppen met gamen. Dat is namelijk het probleem niet. |
Psycholoog Joni FTW  |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 06 Apr 2009 00:56 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Dit is een symptoom van een probleem, niet het probleem. Ofwel geef je jouw vrouw te weinig aandacht, ofwel is ze snel jaloers. Geen van beide wordt opgelost door simpelweg te stoppen met gamen. Dat is namelijk het probleem niet. |
bedankt JONI |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 06 Apr 2009 01:08 Onderwerp:
| |

|
E-man schreef: | Sorry hoor, maar dit gaat echt te veer, jezus.. bespreek dat niet met ons  |
IK werd uitgelachen met dt fouten , maar wat jij doet is belachelijk alleen aan je zin te zien *VEER* zegt al genoeg .
ik vraag dit hier wel of er nog gamers met deze problemen worstelen , aan jouw reactie heb ik niets en dit is een game site ,dus kunnen er hier volwassen gamers die dit ook al eens meegemaakt hebben me helpen.
BTW : De enige die ik hier als redacteur ernstig neem is Joni !!
Uit jou reactie kan ik uitmaken dat je een egotripper bent en dat jij
deze problemen niet kent misschien single . En zeker geen respect
toont voor een gamersleven .................. 
Laatst aangepast door zie sang op 06 Apr 2009 01:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 06 Apr 2009 01:09 Onderwerp:
| |

|
je bent 21 jaar, en nu al getrouwd? iig vergeet je vrouw niet onder het gamen, en geef haar veel aandacht ^^. en beperk het gamen zo veel mogelijk tot wanneer zij er niet is. Of speel af en toe lekker samen vandaag ook gedaan met mn vriendin (Super Smash Bros. Brawl, 99 levens, damage ratio 2.0. wij twee tegen de cpu... hield ons 35 minuutjes bezig xD) |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 06 Apr 2009 01:15 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | je bent 21 jaar, en nu al getrouwd? iig vergeet je vrouw niet onder het gamen, en geef haar veel aandacht ^^. en beperk het gamen zo veel mogelijk tot wanneer zij er niet is. Of speel af en toe lekker samen vandaag ook gedaan met mn vriendin (Super Smash Bros. Brawl, 99 levens, damage ratio 2.0. wij twee tegen de cpu... hield ons 35 minuutjes bezig xD) |
ik ben wel een 10 tal jaar ouder en mijn vrouw haat gamen , dus weet ik niet wat te doen . Ik weet alleen zolang ik kan zal ik gamen . prblm is
wat kan ik mijn vrouw aanraden, kijken naar games haat ze ook al !!!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 06 Apr 2009 01:23 Onderwerp:
| |

|
zie sang schreef: |
ik ben wel een 10 tal jaar ouder en mijn vrouw haat gamen , dus weet ik niet wat te doen . Ik weet alleen zolang ik kan zal ik gamen . prblm is
wat kan ik mijn vrouw aanraden, kijken naar games haat ze ook al !!!! |
kijken naar iemand die gamed vind ik zelf ook vrij irritant, mee doen dan weer niet.
Misschien kan je het gamen leuk maken door een Wii? Wii sport, Wii fit en andere family games. Dit kan natuurlijk ook met singstar of buzz (alleen dan de varianten op de 360 )
Andere oplossing: Is er een soap of serie die zij graag kijkt en jij liever niet? Zoja, spreek dan af dat jullie samen naar die serie kijken en dat jij daarna ofzo voor dezelfde tijd even gaat gamen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 06 Apr 2009 01:25 Onderwerp:
| |

|
De Wii is de oplossing...zo en nu ga ik slapen het is wel weer mooi geweest voor vandaag. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 06 Apr 2009 10:24 Onderwerp:
| |

|
De keuze is dus eigenlijk als volgt: een scheiding en zo je vrouw en kinderen verliezen OF niet tegen een paar vrienden en vriendinnen gamen en zo je vrouw en kinderen behouden.
Als je hier serieus over nadenkt is er iets goeds mis.
Ik denk trouwens dat er meer achter zit dan alleen het gamen. Het gamen zal waarschijnlijk de spreekwoordelijke druppel zijn. Mijn advies is dan ook om een tijd meer aandacht aan vrouw en familie te schenken en het gamen even laten liggen. Als je dus twijfelt over bovenstaande keuze kan je gerust spreken over een verslaving. |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 06 Apr 2009 11:06 Onderwerp:
| |

|

Laatst aangepast door L!nk op 06 Apr 2009 13:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Apr 2009 11:15 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
zie sang schreef: | BTW : De enige die ik hier als redacteur ernstig neem is Joni !! |
Ehm... Ouch o_o'
Nja, ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Van 08:00-17:00 (of later) moet ik werken.
Van 17:00-20:00 (of later) moet ik al de rest doen: mijn vriendin is gedeeltelijk invalide vanwege een auto-ongeval, waardoor al het huishouden op mijn nek valt.
Als ik dan s'avonds even wil gamen zit ze ofwel TV te kijken ofwel wil ze dat ik constant haar aandacht geef. Zo niet, dan gaat ze lastig doen en als ik dan op PC ga ipv console is ze daar weer lastig om...
Overigens is mijn vriendin al jaloers als er een vrouwelijk personage op de cover van een game staat, of er een vrouwelijk personage in de game voorkomt. Voor Fable 2 moest ik alle handelingen i.v.m. een gezin in het geheim doen anders kreeg ik hier bakken commentaar op (je had ze moeten horen toen ik een dochter in de game kreeg... "Wanneer gaan wij beginnen blablabla").
Mijn conclusie: ... Help? |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 06 Apr 2009 11:31 Onderwerp:
| |

|
Vooraleer ik antwoord wil ik nog even 2 dingetjes kwijt.
1) @ Zie Sang: Je hebt ENORM veel fouten gemaakt in je eerste post!! Iedereen kan zich wel eens mistypen (ik ook) Maar jij maakte er zoveel dat het storend is. Werk daaraan.
2) @ E-man: dit is WEL een relevante post. Iedere gamer die in een relatie zit kan hier vroeger of later mee te maken hebben. Daarom is het zeker geen overbodig topic. Als jij dit nog niet hebt meegemaakt: leuk voor jou, maar andere mensen willen hier een serieus antwoord op.
Nu op je vraag zelf:
Ik sluit me grotendeels aan bij Joni: Ik kan niet geloven dat jouw vrouw van vandaag op morgen een hekel aan games heeft gekregen. Volgens mij ligt het probleem dieper. Ik wil hier geen concrete tips geven aangezien ik jullie relatie niet ken en het misschien alleen maar erger maak. Maar ik zou je aanraden om er eens met een professional over te praten. (met of zonder medeweten van je vrouw) |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Apr 2009 11:56 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Gezer schreef: | Stel je de vraag, aan wat heb ik meer plezier: aan gamen of aan mijn gezin? |
Je kan toch evenwel gamen ook al heb je een gezin. Je mogelijke tijden zullen wel wat verminderen maar er zou toch geen bezwaar mogen zijn tegen enkele rondjes UNO tegen mensen online?
Ik kan wel begrijpen dat je vrouw zich wat genegeerd voelt maar als je haar aandacht geeft zie ik niet in waarom je niet mag gamen.
Overigens vind ik het belachelijk dat ze jaloers is op mensen uit je friends list. Heeft zij MSN? Eis dat zij alle mannelijke personen uit haar lijst verwijderd want 'ze bedriegt je dan ook'.
Vele van mijn vrienden zijn getrouwd en gamen nog dus op zich is het niet iets waarop een relatie kan stuklopen (en al zeker niet zo'n lange relatie als de jouwe). Zoals Joni zegt zal er waarschijnlijk wel nog iets achterliggends zijn wat het hele probleem van een mug tot een olifant maakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 06 Apr 2009 12:55 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: |
Overigens vind ik het belachelijk dat ze jaloers is op mensen uit je friends list. Heeft zij MSN? Eis dat zij alle mannelijke personen uit haar lijst verwijderd want 'ze bedriegt je dan ook'. |
Dan ben je in feite ook net zo erg bezig. Dan geef je dus eigenlijk ook aan dat je geen vertrouwen hebt in haar. Mijn ex was net zo jaloers, ik mocht niet eens hoi zeggen tegen een meisje of uberhaupt al niet naar kijken. 1keer wilde ik bijde H&M een roltrap oplopen, en toevallig liepen er 2 meiden voor mij. mn ex trok mij toen z.s.m. achteruit. ze dacht dat ik er expres lekker dicht bij wilde lopen..
ofwel, zoals meerdere al zeggen, de problemen liggen dieper. Ze is erg jaloers, dan hangt (denk ik dan) samen met het niet kunnen vertrouwen. Maar waarom kan ze dat niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:08 Onderwerp:
| |

|
Schuif die games even aan de kant en ga wat leuks doen met je gezin. Probeer ook iedereen te betrekken bij het gamen en als ze het maar niets vinden zit er maar 1 ding op; stoppen of tot het minimum beperken. Ik kan me echt niet voorstellen dat gamen belangrijker is als een gezin. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:11 Onderwerp:
| |

|
sommige mensen hebben vissen of shoppen als hobby en andere weer gamen.. dat kan je niet zomaar helemaal aan de kant schuiven. Natuurlijk gaat je gezin voor, dat moet ook wel. Maar je moet ook ruimte hebben voor jezelf en dus je hobby |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:15 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
JasperCLA schreef: | Schuif die games even aan de kant en ga wat leuks doen met je gezin. Probeer ook iedereen te betrekken bij het gamen en als ze het maar niets vinden zit er maar 1 ding op; stoppen of tot het minimum beperken. Ik kan me echt niet voorstellen dat gamen belangrijker is als een gezin. | en daarna mag hij niet meer gaan sporten, en dan mag hij zijn vrienden niet meer zien, en dan mag hij bepaalde mensen niet meer spreken op zijnwerk, ... Een gezin is geen reden om je leven te stoppen. Je moet enkel anders gaan indelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:23 Onderwerp:
| |

|
even is het sleutelwoord Joni  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:26 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nee, Jasper stelt volledig stoppen voor, en dat is niet de juiste relatiestrategie. In het geval van gamen lijkt dit triviaal, maar als ze zou vragen om een beste vriend niet meer te zien, kun je het al beter begrijpen. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Apr 2009 13:36 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Nickdhnick schreef: | MaartenL schreef: |
Overigens vind ik het belachelijk dat ze jaloers is op mensen uit je friends list. Heeft zij MSN? Eis dat zij alle mannelijke personen uit haar lijst verwijderd want 'ze bedriegt je dan ook'. |
Dan ben je in feite ook net zo erg bezig. Dan geef je dus eigenlijk ook aan dat je geen vertrouwen hebt in haar. |
Doet zij nu toch ook door jou in de eerste plaats niet te vertrouwen?
Ik bedoel alleen maar, mensen die online zitten te chatten vormen geen bedreiging voor een stabiele relatie en als dat wél het geval zou zijn, is er dusdanig iets mis met je relatie >_<
Ook betekende de ' ... ' dat ik het sarcastisch bedoelde ^_^ |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 06 Apr 2009 15:29 Onderwerp:
| |

|
Hey ten eerste wil ik even zeggen dat ik wat jij nu doormaakt echt enorm kut voor je vind.
Vervolgens kom ik op je vraag:
Ik zou als ik jouw was gewoon even de 360 en de PC uitlaten.
Vervolgens tegen je vrouw zeggen van: Kom we gaan even om de tafel.
En praat er gewoon eens over met haar.
Vraag haar waarom je niet meer gamen mag.
Maar doe het wel op een toon van: ik heb interesse in waarom, het boeit me geen flikker dat het niet mag maar ik heb interesse in waarom ik niet meer gamen mag.
Waarschijnlijk wordt ze dan (spreek uit eigen ervaring met me moeder (valt te vergelijken (denk ik))) heel boos en zal ze je helemaal kapot schelden.
Maar blijf gewoon kalm en rustig.
En probeer haar op haar gemak te stellen en een beetje te bedaren.
Als je het goed doet zal ze waarschijnlijk gaan huilen (spreek wederom uit eigen ervaring, weet niet of het bij jouw vrouw het zelfde is) en dan moet je haar troosten.
Tegen die tijd zullen vele problemen weg zijn en zal je ook weten waarom.
Is dit niet het geval, tja dan weet ik het zo ook niet...
Natuurlijk is dit allemaal relatief en kan het veel anders lopen.
Maar als ze boos wordt moet je kalm blijven en rustig blijven anders gaat het wel mis.
Hoop dat ik een beetje geholpen heb.
En je wat inzicht hebt gegeven.
Na goed
Veel succes en sterkte! |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 06 Apr 2009 15:40 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 06 Apr 2009 15:42 Onderwerp:
| |

|
mc-fakey schreef: |
Waarschijnlijk wordt ze dan (spreek uit eigen ervaring met me moeder (valt te vergelijken (denk ik))) heel boos en zal ze je helemaal kapot schelden.
|
XD
--------
Toch heeft mcfackey gelijk en moet je er over gaan praten, ik zou eerlijk gezegd ook gek worden als mn partner de hele tijd zou zitten gamen, laat staan op door te gaan tot 3 uur snachts. Misschien moet je het hele gamen een beetje van je af zetten... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |