Auteur |
Bericht |
|
Stefan L |
Geplaatst: 08 Jul 2009 21:32 Onderwerp: Fable II, beetje middelmatig
| |

|
Ik heb 5 minuten geleden voor het eerst Fable 2 uitgespeeld en ik moet eerlijk zeggen.... hij viel mij heel erg tegen. Het verhaal is wel erg standaard, je hebt geen ultimate end boss gevecht, geen sterke plottwists, erg simpele side quests en veel opdrachten zijn herhaaldelijk en eerder vervelend dan leuk. Hetgeen wat me het sterkst tegenstond is dat de wereld helemaal niet zo dynamisch is als ons beloofd is door onze groot Peter. Er zijn een aantal keuze in het spel die een invloed hebben op je omgeving maar om dat nou dynamisch te noemen. Wat vonden jullie van deze game? |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 08 Jul 2009 21:43 Onderwerp:
| |

|
Erg leuk, het verhaal heeft geen schokkende plottwists, geen superdynamische wereld, side-quests die redelijk standaard zijn.
Heb hem toevallig gisteren uitgespeeld, en op al die punten ben ik het met je eens. Maar op de een of andere manier boeide me dat niet zo toen ik door Albion rondzwierf. Het was gewoon een betoverend sprookje waar ik in terechtkwam, en ik genoot er elke seconde van, zoals ik vroeger ook kon genieten van rondlopen op Zweinstein in de Harry Potter games. Nu ik nog bezig ben om Achievements te halen, en de wereld wat verder uit te pluizen, geniet ik nog meer. Als je het zou vergelijken met Fallout 3, waar je gewoon helemaal zelf de wereld kan ontdekken en er veel meer te doen is, dan kun je tot de conclusie komen dat Fable 2 'kleiner' is. Maar kijk eens verder dan dat, koop Castle Fairfax, speel de quest die daar bij hoort, kom erachter dat er een Transgender potion bestaat, en hoor het commentaar daarbij eens! De humor, die is erg sterk in dit spel. Ook zijn de characters echt geweldig vormgegeven, en als je in de wereld rondloopt waar je soms mooie kleuren op je scherm ziet, en dan weer grauwe moerassen, dan geniet je gewoon echt.
Ik vind het een geniaal spel, en ik kan niet wachten op Fable 3. Een echte aanrader dus! |
|
Terug naar boven |
|
|
Magnum Delta |
Geplaatst: 08 Jul 2009 21:46 Onderwerp:
| |

|
Fable II is een prachtspel, ook al is het niet hét van hét. Fallout ligt gewoon in een andere categorie dan Fable. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 08 Jul 2009 22:56 Onderwerp: Re: Fable II, beetje middelmatig
| |

|
Stefan L schreef: | Ik heb 5 minuten geleden voor het eerst Fable 2 uitgespeeld en ik moet eerlijk zeggen.... hij viel mij heel erg tegen. Het verhaal is wel erg standaard, je hebt geen ultimate end boss gevecht, geen sterke plottwists, erg simpele side quests en veel opdrachten zijn herhaaldelijk en eerder vervelend dan leuk. Hetgeen wat me het sterkst tegenstond is dat de wereld helemaal niet zo dynamisch is als ons beloofd is door onze groot Peter. Er zijn een aantal keuze in het spel die een invloed hebben op je omgeving maar om dat nou dynamisch te noemen. Wat vonden jullie van deze game? |
Dit zegt het al. Je moet ene game minstens een paar uur hebben gespeeld om een oordeel te geven vind ik.
Ik vind games op het begin ook af en toe tegenvallen, maar meestal vind ik het daarna juist verbeteren.
Wanneer je eenmaal in de sfeer bent gezogen, denk ik dat je je mening zal herzien stefan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Magnum Delta |
Geplaatst: 08 Jul 2009 22:59 Onderwerp:
| |

|
@Goof
Hij heeft het 5 minuten geleden UITGESPEELD
Hij mag best wel zijn mening hebben hoor  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 08 Jul 2009 23:29 Onderwerp:
| |

|
Mening, mening... Je weet de game dus gewoon niet te waarderen. Zo'n sfeer is niet in elke game te vinden en daarom, naar mijn mening, een topper! |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 09 Jul 2009 00:18 Onderwerp:
| |

|
Magnum Delta schreef: | @Goof
Hij heeft het 5 minuten geleden UITGESPEELD
Hij mag best wel zijn mening hebben hoor  |
O, sorry ik dacht dat er gespeeld stond.  |
|
Terug naar boven |
|
|
dek |
Geplaatst: 09 Jul 2009 03:17 Onderwerp:
| |
![]()
|
Fable 2 is voor mij een grootse tegenvaller geweest. Het wist me vanaf het begin af aan niet te boeien. Er is geen spanning omdat je niet dood kan, waardoor een groot deel van de uitdaging weg is. De wereld is 'zooo' dynamisch maar niet heus. Je kan zelf vaak voorspellen hoe de wereld reageert. Oblivion wordt minder groots over gepraat maar is Fable 2 vele malen verder voorbij qua diepgang en vrijheid.
Vraag me af of iemand goed kan beargumenteren waarom Fable 2 wel goed zou zijn.
Ik ergerde me ook aan dat graven met die hond die 200 nutteloze items per vierkante meter ruikt
De multiplayer met 2 unieke spelers ging niet door dat hulpjes systeem (weer goed belazert door Molyeux)
Als je slecht bent reageren mensen veel te irritant.
Als je bje slim handelt heb je in no time de beste wapens.
Ik vind Fable 2 een spel voor kinderen van 3 tot 8 jaar (goudkorreltjes waar je naartoe moet, raken ze niet verdwaalt, niet dood kunnen en de totaal niet aanwezige diepgang.)
Niet dat kinderachtig slecht hoeft te zijn, maar het heeft niet zoals bijv. een game als Zelda de extra diepgang om er langer mee door te willen gaan. (Heb de game 3 uurtjes gespeeld en had daarna na het horen van verhalen van vrienden de hoop op dat het beter werd opgegeven) Sowieso voor Hoog gewaarde games hoort het spel van begin tot eind boeiend te zijn. (lijkt me) |
|
Terug naar boven |
|
|
AmazingShikoku |
Geplaatst: 09 Jul 2009 03:54 Onderwerp:
| |

|
Sommige games moet je echt langer spelen voordat je de game leert te waarderen, Fable 2 is zo'n game. Zodra je de game in je xboxje stopt en je het eerste laadscherm bent gepasseerd zullen de meeste mensen, net als ik, toch even een wengbrauw gefronsd hebben. Op het eerste gezicht is de game geen pareltje qua grafische kwaliteit, en dat is ook zo, maar de stijl die de game gebruikt leent zich dan ook niet voor technische hoogstandjes. De stijl an sich had dan ook even nodig voordat ik het weer leerde te waarderen in deze 'HD' gedreven tijd, en toen ik dat eenmaal deed vond ik de 'graphs' ook best aardig.
Fable 2 vergelijken met andere types rpg (i.e. Oblivion) is dan ook not done De game hanteert een totaal ander systeem dan een rpg in het traditionele rijtje waar 'the elder scrolls' zich ook altijd netjes aan hebben gehouden en Bethesda met Fallout daar nu pas in kleine mate van afwijkt. Het feit dat de wereld niet bestaat uit één enorm stuk land waar je doorheen wandelt maakt het dan ook heel moeilijk om te vergelijken met rpg's die dat wel doen. Vergeet niet mensen dat ten opzicht van Fable 2's voorganger de wereld al vele malen groter is.
Het feit dat Peter Molyneuker dingen beloofd die volgens de ogen van de gamers toch echt anders worden opgevat dan de developer is weinig nieuws. Als je de beloftes van developers altijd serieus zou moeten nemen zou elke game een perfecte bestseller worden en zouden reviews obsolete zijn.
Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door Gamed, door mij Fable II te laten winnen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 10 Jul 2009 17:58 Onderwerp:
| |

|
Ik vond hem heel vet, want ik ben een echte fable fan. Ik heb deel 1 tot op het bot doodgespeeld.
En ik ben eergister weer eens een new game begonnen in Fable 2. En er zijn toch weer wat puntjes waar ik me aan erger.
1. De balverines, in deel 1 scheet ik nog in mn broek voor die krengen. Ik durfde serieus darkwood niet in. En deze krengen...krengen zijn het niet meer...t zijn nu ratten. Ze zijn totaal niet eng. Terwijl heel Albion ze vreest.
2. Je kind en je vrouw, mocht wat meer diegang in. Wat meer interactie.
3. Dit mega irritante minigames die 'jobs' genoemd worden, ik vind ze veels te lang duren om eindelijk eens een 1000tje binnen te halen.
Voor de rest vind ik het gewoon een prachtspel, de sfeer is subliem en die zal je in geen elke andere game tegenkomen.
EDIT:
Wat ik ook nog even kwijt wil is dat Fable 1 echt veel duisterder is, kijk al naar de packshot. Ik vind dat wel jammer dat dat niet in 2 zit.
Armor was ook veel bruter in deel 1, ik weet nog dat ik voor het eerst in bowerstone kwam en mn chainmail helm die zag er zo klungelig uit! geweldig, het leek alsof hij veels te grote armor aanhad  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 10 Jul 2009 20:25 Onderwerp:
| |

|
Begin nu erg veel zin in Fable 3 te krijgen ... |
|
Terug naar boven |
|