50 mln deal |
Microsoft heeft wel 50 miljoen betaald. (ik heb bewijs) |
|
41% |
[ 5 ] |
Waarschijnlijk is het toch niet zo zeker dat Microsoft 50 miljoen heeft betaald. |
|
58% |
[ 7 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 12 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Robert |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:19 Onderwerp: MS 50 miljoen kwijt aan deal
| |

|
Aangezien zo veel mensen er verzekerd van zijn dat microsoft 50 miljoen heeft betaald voor de GTA DLC deal zou ik nu wel graag het bewijs zien.
Een gift van 50 miljoen kan je namelijk niet uit de boekhouding houden, bewijs maar aan de hand van de financial statement van Take Two.
http://ir.take2games.com/annuals.cfm
p.s. een gamesite is geen betrouwbare bron. |
|
Terug naar boven |
|
|
AmazingShikoku |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:23 Onderwerp:
| |

|
Ehm, who cares?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:33 Onderwerp:
| |

|
Net zoals Roderick al zo vaak heeft gezegd; het zou hier wel eens goed om een lening kunnen gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:42 Onderwerp:
| |

|
Ik zal even uitleggen waarom ik denk dat het hier om een lening gaat. Veel bronnen op internet melden ook over een lening, maar zoals Robert aangeeft, dat zijn Gamesites en zijn geen financiele bronnen. Een cashflowoverzicht of balans van Take2 in 2007 kan ik op dit moment niet vinden, wellicht later.
Take2/Rockstar heeft nogal wat financiële problemen gehad in het verleden (getuige ook de overnamepoging van EA) en Microsoft had een goeie partner nodig voor de 360. In ruil voor een tijdelijke financiële injectie om de (ontzettend dure) ontwikkeling van GTAIV mogelijk te maken heeft Microsoft tijdelijke exclusiviteit voor de DLC ontvangen. Wsl wilden ze een exclusieve GTA, maar dat ging niet door. Die financiële injectie is de 50 miljoen dollar geweest en die moet uiteindelijk ook terugbetaald worden.
Microsoft is niet gek en weet de waarde van een game. Voor 50 miljoen kun je drie nieuwe IP's succesvol op de markt introduceren met sales die veel hoger liggen dan GTAIV DLC of zelfs GTAIV zelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:44 Onderwerp: Re: MS 50 miljoen kwijt aan deal
| |
Eindredacteur

|
Robert schreef: | Aangezien zo veel mensen er verzekerd van zijn dat microsoft 50 miljoen heeft betaald voor de GTA DLC deal zou ik nu wel graag het bewijs zien. | Ik verwijs u naar de aandeelhoudersvergadering van 30 april 2007. Het staat vast dat MS die $50 miljoen heeft gestort. Het waarom weet niemand. Ofwel was het een voorschot op de opbrengst van de episodes, ofwel een betaling voor tijdelijke exclusiviteit.
Citaat: | Take Two CFO Lainie Goldstein: The first 25 is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second 25 will be for the second episodic, the episode, and that will be later in fiscal ’08. |
http://seekingalpha.com/article/38017-take-two-f2q07-qtr-end-4-30-07-earnings-call-transcript |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 29 Jan 2010 15:51 Onderwerp:
| |

|
Dat bewijst helaas nog niks richting een lening ja of nee. Helaas wil Take2 er ook niet op reageren zag ik wel.
Edit: Hoewel...Joni's post maakt wel iets duidelijk. Gezien de notering van 25 miljoen pér episode geeft Take2 duidelijk aan dat het geld ontvangen wordt voor de episodes apart. De funding geldt dus specifiek voor de Episodes. Dit zou weer kunnen hinten richting een directe transactie ipv een lening. Het feit dat ze per 25 miljoen staan bewijst dat natuurlijk niet, maar het bewijst wel dat het specifiek om funding voor de episodes gaat en die wilde MS juist exclusief. Volg je deze redenatie dan kun je maar 1 ding concluderen: Microsoft heeft bakken geld weggegooid hiermee. 
Laatst aangepast door Roderick op 29 Jan 2010 16:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 29 Jan 2010 16:10 Onderwerp:
| |

|
@ Joni
Ah kijk is aan eindelijk een goede bron. Blijkbaar heeft 2K dus wel een financiele injectie gekregen. Maar ik heb even door de notulen gekeken en ik zie geen woord staan over de 50 miljoen dat het om een dotatie of een lening gaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 29 Jan 2010 16:13 Onderwerp:
| |

|
Heb mn vorige post even geedit. Helaas blijven de feiten in het midden. K vrees dat het ook niet echt duidelijk gaat worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 30 Jan 2010 02:53 Onderwerp:
| |

|
Dus met andere woorden WHO GIVES A SHIT , Oja alleen dat zielig hoopje fanboys die geven erom en dat alleen omdat ze zich geen 2e console konden permiteren dus vinden ze het leuk om elkaar af te zeiken (ik heb het hier dus over beide fanboy groepen), een slim mens geniet gewoon van beide consoles en beide exclusieve games die erop uitkomen.
En degene die zeiken dat kost teveel zou ik zeggen zoek een baan en werk ervoor. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jan 2010 08:10 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Robert schreef: | @ Joni
Ah kijk is aan eindelijk een goede bron. Blijkbaar heeft 2K dus wel een financiele injectie gekregen. Maar ik heb even door de notulen gekeken en ik zie geen woord staan over de 50 miljoen dat het om een dotatie of een lening gaat. | Als het om een dotatie gaat, mogen ze dat wel zeggen dan? Volgens mij valt dat onder de Europese wetgeving onder omkoping. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 30 Jan 2010 13:25 Onderwerp:
| |

|
In juni van 2008 werd het volgende beargumenteerd:
Citaat: | he first $25 million is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second $25 million will be for the second episode, and that will be later in fiscal ’08,” Goldstein said.
Goldstein was addressing Wilson's question regarding the "deferred revenue chunk" (i.e. the money Microsoft paid Take-Two in advance) as it relates to GTA IV's downloadable content.
Next-Gen contacted Wedbush Morgan Securities analyst Michael Pachter, who further explained the deal. "What Microsoft did was pay a $50 million advance," he said, much in the same way a big-name author receives a payment in advance of his or her next book.
In other words, Microsoft is confident that Take-Two's portion of the revenue generated by GTA IV content downloads will surpass the $50 million advance paid.
"Microsoft basically said that it's happy to pay [Take-Two] in advance $50 million in revenue that [Take-Two] is going to receive from GTA IV downloads," he said.
Microsoft takes about a 30 percent cut from Xbox Live Marketplace content sales, according to Pachter.
Taking that 70/30 split (publisher/Microsoft) and the $50 million advance into account, Microsoft is apparently confident that GTA IV download revenues over Xbox Live will be at least $70 million. |
50 miljoen was een voorschot, krijgen ze terug plus de revenue van de Xbox Live download en disc licensing. Volg je deze argumentering, dan heeft Microsoft er geld op verdiend en was het een logische deal. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 30 Jan 2010 13:26 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Robert schreef: | @ Joni
Ah kijk is aan eindelijk een goede bron. Blijkbaar heeft 2K dus wel een financiele injectie gekregen. Maar ik heb even door de notulen gekeken en ik zie geen woord staan over de 50 miljoen dat het om een dotatie of een lening gaat. | Als het om een dotatie gaat, mogen ze dat wel zeggen dan? Volgens mij valt dat onder de Europese wetgeving onder omkoping. |
Als het goed is niet. Om maar even een voorbeeld te geven,
Mijn buurjongen is lid van een studentvereniging in Delft. Die studenten vereniging is een grote afnemer van Bavaria. Om die relatie te onderhouden heeft Bavaria een tijd geleden de studentenvereniging een behoorlijk hoog bedrag geschonken zodat zij hun vereniging konden opknappen.
Dit zou je goed als 'omkoping' kunnen zien maar is gewoon toegestaan.
Van omkoping is volgens mij ook eerder sprake als de CEO een mooie auto krijgt + het verzoek om de DLC exclusief te houden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jan 2010 13:28 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Roderick schreef: | 50 miljoen was een voorschot, krijgen ze terug plus de revenue van de Xbox Live download en disc licensing. Volg je deze argumentering, dan heeft Microsoft er geld op verdiend en was het een logische deal. |
Dat is stellende dat Pachter gelijk heeft. Nu ja, dat was 1 van de 2 mogelijkheden die ik al gaf.
Robert schreef: | Dit zou je goed als 'omkoping' kunnen zien maar is gewoon toegestaan. Van omkoping is volgens mij ook eerder sprake als de CEO een mooie auto krijgt + het verzoek om de DLC exclusief te houden. | Toch heeft de commissie ooit een onderzoek gestart naar het feit dat zoveel studio's exclusief voor Blu-Ray gekozen wegens improper tactics. Onder diezelfde noemer zou je ook omkoping kunnen beschouwen, dus ik denk dat ze altijd dat willen vermijden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 30 Jan 2010 13:46 Onderwerp:
| |

|
@ Joni
Ja dat is wel waar. Ik vind het zowieso een beetje appart dat Take Two zo onduidelijk doet over over deze deal.
@ Roderick
Als ik me niet vergis is Michael Pachter dezelfde persoon die bloedserieus beweerde dat een PS3 sterker was dan elke PC op de markt. En dat een dual- quadcore 2000 euro koste.
Ik vind zijn beweringen dan ook niet heel erg betrouwbaar. Dit zou net zo goed giswerk kunnen zijn.
Hoewel zijn beweringen hier niet eens zo belachelijk klinken, ben ik er nog steeds niet helemaal van overtuigd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 30 Jan 2010 13:56 Onderwerp:
| |

|
Pachter is in die zin idd een complete mongool, maar hij heeft dankzij zijn baan bij wedbush wel veel meer inzage en inzicht in de financiële zaken in de gamesmarkt. Meer dan wij in ieder geval. Op dat gebied vind ik hem wel een credible source. Z'n meningen moet ie echter voor zich houden
@Joni: vandaar dat ik het een 'beargumentering' noemde, en geen feit  |
|
Terug naar boven |
|
|
LordyLord |
Geplaatst: 30 Jan 2010 16:47 Onderwerp:
| |

|
AmazingShikoku schreef: | Ehm, who cares?  |
Dit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jan 2010 16:49 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Economen zoals Robert. Beroepsziekte  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 30 Jan 2010 16:51 Onderwerp:
| |

|
Tis gewoon een interessante discussie. Beetje inzichten in de dynamiek van de gameswereld krijgen is leuk toch  |
|
Terug naar boven |
|
|
no-ps4-no-living |
Geplaatst: 30 Jan 2010 19:14 Onderwerp:
| |

|
tsch iemand kan er niet tegen dat er nog een xbox exclusive minder is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 30 Jan 2010 19:26 Onderwerp:
| |

|
Eigenlijk is (was) het Xbox exclusive DLC  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 30 Jan 2010 20:06 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Economen zoals Robert. Beroepsziekte  |
Inderdaad
Dat heeft iedereen denk ik wel op zijn eigen gebied.
@ no-ps3-no-living
Wie dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 30 Jan 2010 20:17 Onderwerp:
| |

|
@ps3-no-life *zucht* beginnen die fanboydiscussie's nu ook al op het forum, als je fanboy wilt spelen doe dat dan onder 360 nieuwsberichten alsjeblieft.... maar verziek het forum er niet mee
Ontopic: Ik denk dat het ook een soort van lening is, of een gedeeltelijke gift, maar 50 miljoen betalen voor een Timed-exclusive (en dan ook nog DLC) vind ik een beetje ver gaan. Alhoewel het wel goed is voor de zakenrelatie tussen ms en take2, in ieder geval denk ik niet dat er 50 miljoen 'verloren' is, want daar gaat zelf microsoft niet mee akkoord. |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 31 Jan 2010 00:21 Onderwerp:
| |

|
Ik mis de optie: Lekker belangrijk, ik kan de episodes nu eindelijk spelen |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 31 Jan 2010 01:39 Onderwerp:
| |

|
Moest het om een financiele injectie gaan dan zou MS een contract hebben opgesteld dat de DLC exclusief blijft. (Een beetje zoal het mistwalker verhaal dan).
MS heeft gewoon betaald voor time exclusive DLC.
En het zou me verbazen moest MS er geen winst hebben opgemaakt. Eerste episode is meer dan een miljoen keer gedownload geweest (mss nu al 1,2 miljoen? 1,5 miljoen) en ben er zeker van dat episode twee ook over één miljoen is gedownload.
De retail versie de twee episodes is ook al over een miljoen verkocht en dan heb je nog allemaal zaken als multiplatform owners die de X360 versie kochten, mensen die een x360 kochten (ik speculeer dat het cijfer tussen de 10k en 100k ligt) die een gold abonnement kochten en dan zich als de gemiddelde X360 owner gedragen en 8 games kochten voor het systeem, mensen met een arcade die een HD kochten etc...Allemaal $$$$/€€€ voor MS.
Al bij al lijkt het nu een goede zet (toen niet aangezien DLC/xbox live arcade downloas nog vrij laag waren)
@Shadowx: Als je er geen shit om geeft waarom post je dan in deze thread? Door hier te posten laat je blijken dat je er wel om geeft  |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 31 Jan 2010 02:08 Onderwerp:
| |

|
@konnichiwa
Zoals Chinimo al zegt we missen een optie met bijvoorbeeld who cares.
Mensen moeten gewoon blij zijn dat deze 2 super uitbreidingen op de PS3 komen dus als je een poll maakt over dit onderwerp dan had er een 3e optie bij gemoeten.
Het bedrijfsleven bestaat uit risico`s nemen en of MS er nu wel of niet wat heeft uit gehaald wat maakt dat nou uit, volgens mij begrijp je me hele uitdrukking niet eens anders had je wel begrepen waarom ik reageer en heeft dus niks te maken met die uitdrukking die je maakt, maar voor jou leg ik het 1x uit ok
*Who gives a shit of ze verlies hebben geleden of niet, koop de uitbreidingen en geniet ervan.*
(als je het nu nog niet begrijpt dan zit er een steekje los bij je )
Dit topic vraagt op een mening en ik geef die tevens maakt chinimo ongeveer dezelfde uitdrukking alleen anders vertaald maar daar hebbie niks op te zeggen goh wat vreemd maar goed ik kan niet begrijpen dat mensen zich hier druk om maken.
Ik maak me er niet druk om of MS of Sony bij een bepaald iets winst maakt of niet (ze hebben slimme mensen genoeg beide kanten in dienst om winst te maken), daarintegen geniet ik van de games en maak ik me minder druk om of ze goed of verkeerd gespeculeerd hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |