Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Donux BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 14:05    Onderwerp: Goed opneem / bewerking / muziekprogrammaatje Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Sep 2006
Berichten: 166

He gamers,

Ik heb even een korte vraag. Tot op heden gebruikte ik "Mixcraft" van Acoustica om muziek op te nemen. De website is echter uit de lucht, dus mijn vermoeden gaat uit naar dat ze zijn getroffen door de crisis. Hoe dan ook, ik wil graag een nieuw programmaatje en zou niet weten welke.

Hebben jullie suggesties voor me? Moet niet al te moeilijk zijn, gewoon variatie aan effectjes, veel effectjes en puur voor opnemen. Ik hoef er dus mee te kunnen componeren ofzo.

Als jullie suggesties hebben, hoor ik het graag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 14:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ik gebruikte vroeger altiijd FruityLoops, als ik me niet vergis was die (al dan niet deels) freeware.

Er waren er nog enkele waarvan ik echter de naam vergeten ben, het is immers al zes-zeven jaar geleden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mr White25 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 14:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jan 2008
Berichten: 12

MaartenL schreef:
Ik gebruikte vroeger altiijd FruityLoops...


Dat is niet waar hij om vraagt.


Wat je nodig hebt is Adobe Audition, ik gebruik het zelf al meer dan 10 jaar (toen het nog Cool Edit Pro heette).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

"Goed opneem/bewerking/muziekprogrammaatje"

Doet fruity loops allemaal, met een variatie aan effectjes en mix mogelijkheden. Je kan er mee composeren als je dat wil, maar je kan ook gewoon effecten maken.

Alleen opnemen ben ik niet zeker van, dacht van wel.

Cool Edit Pro, dat gebruikte ik er ook bij lol. Handig als andere hem opnoemen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

http://audacity.sourceforge.net/

Audacity is in ieder geval helemaal freeware, helemaal legaal en gratis dus. Qua effectjes weet ik het niet precies maar het werkt voor mij prima
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BDDesigns BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Sep 2008
Berichten: 3253

FL Studio werkt idd erg goed.
Maar ik gebruik het voor beats maken.

Audacity is wel oke
En Adobe Audition is ook wel oke.
IK heb altijd shit opgenomen met ermm
WavePad moet je ff op download.com kijken.

Op zich kan je qua effecten etc. het meeste met FL Studio
Maar dat is i.i.g. meer wat voor een producer.
Als je echt alleen maar recorden en mixen wil en je wilt freeware zou ik voor Audacity gaan.
Wavepad is nl. een 30 day trail en Audition is foking duur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Je gebruikt FL voor je beats? My gawd.

Ik zweer bij Ableton Live, overigens.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mr White25 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jan 2008
Berichten: 12

Pantoffelman schreef:
Je gebruikt FL voor je beats? My gawd.

Ik zweer bij Ableton Live, overigens.


FL is echt kinderspel, ik hoor altijd meteen of iets in FL is gemaakt.

Ik zelf gebruik Reason in combinatie met een midi keyboard, synths galore!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BDDesigns BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Sep 2008
Berichten: 3253

Ja maar ik heb geen midi keyboard en geen geld dus tja dan is FL snel gedaan
Verder pantoffel wat gebruik jij dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 19:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Pantoffelman schreef:
Je gebruikt FL voor je beats? My gawd.

Ik zweer bij Ableton Live, overigens.


Niet dat ik biets maak.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 19:37    Onderwerp: Re: Goed opneem / bewerking / muziekprogrammaatje Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Donux schreef:
He gamers,

Ik heb even een korte vraag. Tot op heden gebruikte ik "Mixcraft" van Acoustica om muziek op te nemen. De website is echter uit de lucht, dus mijn vermoeden gaat uit naar dat ze zijn getroffen door de crisis. Hoe dan ook, ik wil graag een nieuw programmaatje en zou niet weten welke.

Hebben jullie suggesties voor me? Moet niet al te moeilijk zijn, gewoon variatie aan effectjes, veel effectjes en puur voor opnemen. Ik hoef er dus mee te kunnen componeren ofzo.

Als jullie suggesties hebben, hoor ik het graag!

Hoi arie!

Boeiend of dat bedrijf nog bestaat of niet toch? Je krijgt sowieso geen ondersteuning op dat product...dus zolang het nog voldoende werkt, waarom dan een ander programma?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Maar wat is het beste als je alleen wilt componeren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
zuzek BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 17:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Mei 2008
Berichten: 30

Beste is subjectief. Muziekproductie studios zijn vooral geent op ProTools en Logic, waarvan vooral eerstgenoemde voor de 'amateur' over the top is. Daarnaast is componeren ook zeer breed. Als je van mening bent dat samples bij elkaar gooien componeren is heb je aan Fruity Loops genoeg. Als je complexe composities een bestaan wil geven dan kan je beter met DAW-hosts (Digital Audio Workstation, ik gebruik de afkorting omdat je deze vaak online ook tegekomt > in essentie is het gewoon een audio bewerkings programma) als Reaper, Nuendo, Cubase, ProTools etc gaan werken op basis van VST/RTAS/DX plugins. Dit zijn in essentie externe plugins waarmee je gehele instrumenten of een koor kan nabootsen tot simpelweg compressors, master limiters etc (mocht je niet bekend zijn met deze termen, hiermee 'mix' je uiteindelijk het nummer zodat de tracks samen op een juist volume, helderheid en strakheid zitten). Deze soort programmas (met of zonder plugins) zijn meer dan voldoende als je simpelweg wil opnemen met behulp van keyboards, microfoon of direct input (een doosje waarin je je instrumentkabel van bijv gitaar steekt, waardoor het signaal wordt aangepast en door audio software optimaal kan worden gebruikt) door de mogelijkheden die ze voor deze technieken bieden.

Dan is er eigenlijk een naam die ik je zou aanraden om eens te bekijken: Reaper. Het is een totaal gratis midi-audio sequencer met een zeer user friendly interface, hoge geluidskwaliteit, lage latency en compatibel met ontzettend veel VST/DX plugins. Wanneer je het programma opstart krijg je wil iedere keer de vraag of je het wil kopen voor iets van $30, ook al kan je gewoon de volledige versie gratis gebruiken.

Voor de luiaarden onder ons: http://www.reaper.fm/

Gebruik het zelf in combinatie met VST/DX plugins en direct input, draait als een tiet . Zit op een forum van muziekproducenten met vooral een metal-achtergrond, en daarvan gebruiken er veel Reaper.


Laatst aangepast door zuzek op 12 Mrt 2009 18:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Hmm begrijp maar de helft van wat je allemaal zegt.

Maar in iedergeval vind ik dat fruityloops programma, dat ik net uit probeer maar niks, het is een kwestie van aanvinken. Ik zal wel even verder testen.

Maar ik neem dus aan dat het handig is om een Keyboard erbij te halen?

Met die Logic, bedoel je dan deze?
http://www.feedback.nl/?b=MA797ZA&a=188
Mijn neef heeft deze gekocht, omdat ze hem die aangeraden hadden. Maar hij is meer bezig met draaitafels ect.

Edit* Frooty Loops is volgens mij ook een programma om maar een constante beat te maken die zich steeds herhaalt.

Ik heb nog een ander programma Note Wordy Composer alleen dat is met muziek noten waar ik dus niks van begrijp.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
zuzek BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Mei 2008
Berichten: 30

Heb mijn post ietwat aangepast om bepaalde termen/dingen te verduidelijken, mocht er iets nog niet duidelijk zijn mag je het gewoon vragen dan probeer ik het duidelijk uit te leggen .

Keyboard is heel handig als je dingen als drums wil gaan programmeren of met virtuele instrumenten (die VST plugins waar ik over sprak!) wil gaan werken. Het KAN zonder maar het vergt ontzettend veel tijd om het dan goed te doen, ik spreek uit ervaring. Je hebt geen hi-tech keyboard hiervoor nodig maar een simpele M-Audio 66/88 toetser volstaat denk ik prima, zal hem zelf ook in de toekomst aanschaffen.

Yep die Logic bedoel ik, ik ben er zelf niet bekend mee (gebrek aan appels) maar het schijnt ontzettend fijn te werken. Ik weet niet of je bekend bent met de naam Steve Wilson, maar hij levert altijd ontzettend goed geproduceerde platen af, welke allemaal worden gemaakt met dit programma. Als je dus op een Apple zit, aanrader.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Ik zit op een MS. Maar er zijn nog zat andere PC Studio's. Ik mag wel aanemen toch dat Music Maker geen goed programma is?

Eigenlijk is deze hobby op dit moment nog veel te duur voor mij. Als ik in de toekomst meer geld tot mijn beschikking heb, zal ik zeer zeker ook een paar instrumenten en programma's aanschaffen.

Tot die tijd kan ik denk ik wel oefenen met programma's die gratis zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BDDesigns BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2009 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Sep 2008
Berichten: 3253

@Kurosaki:
Nee hoor FL Studio is een step sequencer die goed werkt.
ik maak me beats er ook mee ik ben er alleen niet goed in ook omdat ik em niet gecracked heb en omdat ik geen keyboard heb.
maar voorderest een top programma.

Dit heb ik er o.a. mee gemaakt:

Klikkie

Dit is/zijn niet m'n beste beats maar ach
Ik doe het voor de lol als ik me verveel vind het leuk om te doen dus tja.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Heb net ondekt dat je Playlist moet pakken bij FL en dan song aan moet zetten. Ja ik zat de heletijd met die stomme step sequencer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group