Auteur |
Bericht |
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Feb 2009 20:49 Onderwerp: GPU(Laptop) in SLI
| |

|
Zoals je mss al hebt gezien heb ik vandaag een nieuwe laptop ontvangen voor me verjaardag.Nou heeft die laptop een zeer sterke CPU en 4GB RAm.Maar de GpU is zeer zwak(Geforce 9200M GS).Nu heb ik de vraag of ik er een 2de grafische kaart bij kan steken(SLI) ?
BTW Ik heb al wat gegoogeld(Gezer ) maar ik heb nog niet echt iets concreet gevonden. Er word soms gesproken over een eSATA poort,die op men laptop ook aanwezig is  |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 22 Feb 2009 21:09 Onderwerp:
| |

|
gewoonlijk is het niet mogelijk om een tweede videokaart, dan wel GPU in een laptop te stoppen. Maar ik sluit niet uit dat het wel kan. Een eSata poort wordt volgens mij alleen gebruikt voor harde schijven, ook dat weet ik niet zeker. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 02 Mrt 2009 10:06 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Het is misschien mogelijk om er een tweede, externe videokaart aan te hangen maar om een kaart erbij te steken is meestal niet mogelijk. En eSATA is inderdaad enkel voor hard drives. Overigens hangt het ook van je huidige kaart of hij SLI ondersteund.
Twee videokaarten in je PC wil niet automatisch zeggen dat deze in SLI werken. Bij SLI werken namelijk beide je kaarten als eentje, waarbij de linker en rechterhelft van je scherm per kaart wordt genomen. Bij non-SLI neemt je standaard kaart de beeldverwerking ten laste terwijl de andere bijvoorbeeld de physics of een 2de scherm kan berekenen.
Om een laptop in SLI te laten werken is geldverspilling imho. Niet alleen omdat het haast niet mogelijk is, de snelheidswinst die je met laptop GPU's haalt is absoluut verwaarloosbaar en niet in verhouding met de prijs die je zal moeten betalen voor een 2de kaart. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 02 Mrt 2009 11:29 Onderwerp:
| |

|
Als je wil gamen op een pc had je geen laptop moeten kopen. Simpel toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 02 Mrt 2009 11:51 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Roderick schreef: | Als je wil gamen op een pc had je geen laptop moeten kopen. Simpel toch? |
Cru gesteld, maar o zo waar helaas.
Mobiele GPU's zijn gewoon te zwak voor games volledig aan te kunnen en het feit dat je nagenoeg niets meer kan aanpassen hierna is erg jammer, aangezien regelmatige upgrades (of ruimte voor de toekomst) zeker een pluspunt is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 02 Mrt 2009 11:52 Onderwerp:
| |
|
Makkelijke doch goede reactie:
Nee, kan niet.
In laptops kan je de grafische kaart niet vervangen, zeker niet een bijsteken. In enkele gevallen kan het wel, maar die kosten wel meer dan 800 euro én hebben niet zo'n zwakke kaart. Kortom, leer er mee leven want het kan echt niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 02 Mrt 2009 17:27 Onderwerp:
| |

|
Zoals ik je het al heb laten zien, bestaan er externe oplossingen. Maar die kosten al rap de helft van de laptop die jij al betaald hebt
9200M is nu zo erg toch niet? Als je net een 280 hebt gekocht, en ze brengen de 285 uit, dat is een pak erger hoor  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|