Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
eehbiertje BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 10:16    Onderwerp: wat zou jij graag zien in nieuwe games? Reageren met citaat

wat zou jij graag willen zien in nieuwe games zet hier je ideen heen...

ik zou graag meer realisme in free roaming games zien...
bijv in gta autos kunnen kopen in autozaken...
de auto ook zelf aan moeten zetten en uit kunnen zetten
dat de brandstof op kan gaan
politie je achterna kan gaan als je door rood licht gaat of te hard/roekeloos rijd..

shooters..
meer focus op ledematen enz als je bijv in je hand geschoten wordt dat die verlamd kan raken of whatever en in je benen dat je bijv minder snel kan lopen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zanar BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 10:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Destructible Environments
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 10:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Zanar schreef:

in wat voor games shooters (bad company heeft het al)
of free roaming of alles is handig als je het erbij zet...
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

eehbiertje schreef:
Zanar schreef:

Gewoon alles...Je hele omgeving op een realistische manier kunnen beschadigen zonder dat het na enige tijd ineens weer terug springt.

Dat je gewoon muren/vloeren alles uiteindelijk kan slopen als je er genoeg tegenaan gooit. Een gebouw kan laten instorten door bv. de steunbalken te slopen. Een stuk vloer eruit kan blazen als je een grenade neer gooit en dat je bv. ipv. een bepaalde route moet volgen gewoon een eigen weg kan maken door een paar muren weg te knallen. Bad company heeft het wel gedeeltelijk met gebouwen, maar daar zitten ook nog wel een hoop beperkingen in.

Dit zo'n beetje in iedere soort game en niet alleen shooters of free roamers.
Terug naar boven
da bom BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat

een race game waar de schade een keer realistisch wordt, en Zanars visie
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 12:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Voor RTS-games:
- Dag / Nacht cyclus met spelinvloeden (korter zicht bij nacht etc.).
- Vervormbaar terrein dat vervolgens als dekking kan dienen.
- Physics voor eenheden zodat infanterie kunnen klimmen, springen, dekking nemen en zodat voertuigen jumps kunnen maken of andere ontwijkende maneuvres.

Voor FPS-games:
- Toevoeging van evenwicht / balans bijvoorbeeld: sprinten en struikelen over een doos of een tafel omverlopen/schoppen voor dekking te nemen.
- Hit-detectie met uiteenlopende gevolgen: De één mankt als je hem in zijn been schiet, de ander valt flauw of gaat zijn pijn uitschreeuwen op de grond.
- Verbeterde animaties: Als ik naar onder kijk, wil ik mijn voeten zien. (beetje à la Killzone / Mirror's Edge). Als ik over een kist spring wil ik zien dat mijn personage zijn hand plaatst en mijn beeld verschuift (geen statische 'vooruit-staar-scherm meer').

Free-roam-games:
- Mogelijkheid tot het customizen van je speler (in beperkte mate) en al zeker de mogelijkheid om je vervoermiddel te kopen en bewerken.
- Meer binnenlocaties met mogelijkheden: Een winkel dient niet alleen om spullen te kunnen kopen maar ook om te overvallen, overkopen, afbranden etc. (hangt van het type spel af natuurlijk).

Adventure-games:
- Alles wat Jak & Daxter zo prachtig maakte + een grafische update.

Dat is alles waar ik op het moment kan opkomen.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Acteer lessen voor de meeste games. Zelfs games als MGS 4 voelde soms apart.
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou net als MaartenNL ook wel wat betere animaties is first person games zien.

dit mis ik:
- je kijkt met je hoofd en loopt met je lichaam, (als je bijvoordeeld naar rechts beneden kijkt, zie je je schouder, en draai je je lichaam dus niet meteen naar links.)
- als je tegen een muur of struik aanloopt blijft die gewoon statisch staan, het zou vet zijn als je met je hand langs de muur gaat (en dat je dat dan ook daadwerkelijk ziet) om jezelf wat af te weren, of dat de struik je lichaam realistisch opvangt ala de planten in farcry 2.
- tijdens het rennen jezelf afzetten op muurtjes, stenen of boomstronkjes in de grond om tijdelijk harder te rennen of een sprong te maken. (dit doe je in het echt ook als je door bijv. een bos rent)
- je uitrusting (bijvoorbeeld je nieuwe wapen of je ring) kunnen bekijken in first person, zoals je in het echt je ook jezelf bekijkt.

het klinken allemaal als miereneukerij, maar dit soort dingetjes maken een game voor mij net wat beter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben het helemaal met Fliflop eens. De beleving van een nieuwe (singleplayer) Elder Scrolls game zou bij toch wat beter zijn als dat soort animaties beter worden. Sowieso kan dit toegepast worden in elke first person game.
Terug naar boven
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 15 Jan 2009 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zanar schreef:
eehbiertje schreef:
Zanar schreef:

Gewoon alles...Je hele omgeving op een realistische manier kunnen beschadigen zonder dat het na enige tijd ineens weer terug springt.

Dat je gewoon muren/vloeren alles uiteindelijk kan slopen als je er genoeg tegenaan gooit. Een gebouw kan laten instorten door bv. de steunbalken te slopen. Een stuk vloer eruit kan blazen als je een grenade neer gooit en dat je bv. ipv. een bepaalde route moet volgen gewoon een eigen weg kan maken door een paar muren weg te knallen. Bad company heeft het wel gedeeltelijk met gebouwen, maar daar zitten ook nog wel een hoop beperkingen in.

Dit zo'n beetje in iedere soort game en niet alleen shooters of free roamers.

Dat is voor developers wel te doen, om zo'n 'destructible environment' maken. Het probleem is alleen dat je dan weer zit met gelimiteerde story mogelijkheden omdat er een grote kans is dat een objective die onderdak plaatsvindt dat net wordt geraakt door een dronken granaat, en boem, kan je naar het laatste checkpoint herladen
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 16 Jan 2009 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

AmazingShikoku schreef:

Dat is voor developers wel te doen, om zo'n 'destructible environment' maken. Het probleem is alleen dat je dan weer zit met gelimiteerde story mogelijkheden omdat er een grote kans is dat een objective die onderdak plaatsvindt dat net wordt geraakt door een dronken granaat, en boem, kan je naar het laatste checkpoint herladen

ja oke maar dan kun je het wel zo maken dat het gebouw niet kapot kan of dat hij wat zegt... cant shoot that need it for the objective...

of gewoon natuurlijk in de missie erbij zetten dont demolish the objective..
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 16 Jan 2009 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Gezien gamefaqs al vele posts bevat van Fallout 3 die openen met 'I'm out of the vault... What now?' denk ik niet dat de gamers van tegenwoordig de zin 'DO NOT DEMOLISH OBJECTIVE' niet zullen begrijpen.

Laat staan dat ze met de vrijheid van vernietigbare omgevingen / niet-lineaire maps helemaal verloren lopen...
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 17 Jan 2009 17:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou wel graag zien dat je meer moet doen dan enkel één toets in te drukken om te herladen. Zoals bij Gears of War dus maar als het kan bij ieder wapen een verschillende combinatie.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: