Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Heb jij al eens problemen gehad met je Psp?
Ja, System chrash bij (valse) firmware installatie.
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, Hij leest geen discs meer.
14%
 14%  [ 1 ]
Ja, Scherm is beschadigd.
85%
 85%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 7

Auteur Bericht   
mercy0001 BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 14:50    Onderwerp: HELP! Mijn psp leest geen discs meer... Reageren met citaat

Help, mijn psp (de gewone versie, geen slim & lite, niet gehackt) leest geen discs meer.

Na ongeveer een jaar haal ik mijn psp weer eens uit de kast, maak hem schoon en installeer de laatste firmware. Daarna begon ik met mijn net gekocht psp spel te spelen (FF crisis core) Het werkte goed en ik had geen problemen.
Gisteren ben ik dan naar een concert van Clouseau geweest in het sportpaleis van Antwerpen (België). Ik zette mijn psp uit tijdens een "loading" scherm, dus vlak voor een cutscene/FMV (het concert begon). Als ik dan 's avonds thuis kom zie ik dat de disc klep van mijn psp openstaat en als ik het dichtdoe en mijn psp aanzet dan stond het zelfde loading scherm er nog maar er gebeurde niets.
Ik heb dan na lange tijd de home knop ingedrukt en de game beeindigd. Daarna deed ik de vreselijke ontdekking dat m'n psp geen enkele discs meer las .

Als ik soms met m'n psp shud of op het deksel klop verschijnt het disc icoontje in m'n psp menu, maar dan laadt de game niet en maakt m'n psp een knarsend geluid. Ik heb al veel geprobeerd, soft reset, hard reset,... Niets helpt.

Dan kom ik uiteindelijk bij mijn vraag:
Op vele website's lees ik dat je je psp moet opsturen voor reparatie bij dit probleem, Maar kan niemand mij een andere oplossing geven zoals het openvijzen van de psp, liefst met tutorial.

En als ik hem dan opstuur, wordt mijn psp dan gerepareerd of krijg ik een andere? Als het een andere is, is het dan een slim en lite of een andere 2de hands psp? (de garantie waar ik hem gekocht had is al verlopen)

Bedankt,
Mercy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 15:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Bij opsturen - buiten garantie natuurlijk - krijg je een nieuwe van Sony voor 70 euro (tenminste dat vertelden ze mij), als je dat wil moet je contact met ze opnemen via mail en dan geven ze je een adres.

Mijn PSP is niet ernstig stuk maar heeft een barst door de volledige linkerkant van het beeld, aan/uit schakelaar is er af en joystick heeft een afwijking.

Trouwens, zoiets heb ik op het moment ook met mijn PS2, misschien is het een familieziekte? Ik heb daar trouwens wel een tool in gehad om gebrande spellen te kunnen spelen (shame on me) waarbij je een stukje plastic op de sensor moet doen die zorgt dat de PS2 denkt dat de klep dicht is, maar het vreemde is dat hij de eerste halve seconde disc lezen zegt, en hij wel 'ziet' dat de klep dicht zit, maar hij dan niets doet ook al druk ik die klep helemaal plat.

Sorry dat ik nu alleen lastigval met mijn eigen problemen, maar ik dacht, ach kan ik dat ook meteen vertellen ^^. Ik wil m'n PS2 namelijk verpatsen met al die spellen voor iets van een 100tje met geluk, met SingStar dingen erbij enzo, om weer wat dichterbij een PS3 te zijn, maar dan moet hij het wel doen... >.<
Terug naar boven
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 15:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat het opsturen wordt.. had mijn psp 2 jaar geleden laten vallen op beton. Er leek niks aan de hand maar de psp wilde niet meer aan gaan. Dus ik had 'm via Bart Smith laten opsturen (viel nog binnen garantie) en ik kreeg de mijne gewoon terug. Kan je achter de accublokje zien, staat zo'n code op geloof ik. Daarnaast zat mijn memorystick er nog in en ik kreeg het ook terug.. gelukkig maar.
Als je het 100% zeker wilt weten zou ik contact opnemen met Sony of dat doen via de winkelier.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ja gewoon naar klantenservice@nl.playstation.com mailen, als dat e-mailadres klopt.
Terug naar boven
mercy0001 BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus voor België is dat klantenservice@be.playstation.com.
Zal ik doen, Bedankt voor de hulp
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had dat soort fratsen ook eens... toen ben ik met een lepeltje gaan porren in de PSP, waarna hij het weer deed. Verder geen problemen meer mee gehad; doet het nog steeds

Maar het is natuurlijk niet iets wat ik je aanraad...
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn PSP flikkerde eens toen ik hem nog maar net had, keihard op de grond op school. Ik dacht echt dat hij het nooit weer zou doen, maar hij viel op de achterkant en heb er eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad. Wat was ik blij
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 21:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Die van mij is toen ik hem net had ook zo vaak gevallen man, dat ding is echt tough like shit, serieus. Dat ik nu die scheur in m'n scherm heb is gewoon m'n eigen dikke schuld, ik ging er veel te onvoorzichtig mee om omdat ik 'm onsterfelijk achtte .

mercy, You're welcome.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 22:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij die Poll ook een "nee" optie toevoegen pls
Terug naar boven
mercy0001 BerichtGeplaatst: 28 Dec 2008 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind niets van email op de playstation website (http://be.playstation.com/help-support/) . Moet je hiervoor bellen of moet je mailen naar de klantendienst van Sony (www.sony.be) of kan iemand me direct een adress geven waar ik hem moet opsturen?
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 29 Dec 2008 13:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

heb je klantenservice@be.playstation.com al geprobeerd dan? Want daar heb ik volgens mij ook naar gemaild, en toen kreeg ik gewoon een mailtje terug met wat de mogelijkheden waren...
Terug naar boven
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 29 Dec 2008 19:14    Onderwerp: Reageren met citaat

custom firmware is een oplossing maar ik mag daar niet over beginnen lol
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Dec 2008 12:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Mercy, sorry, dat e-mailadres klopte niet. Gelukkig bewaar ik altijd mijn mail goed - viva Hotmail - en heb ik het goede adres kunnen opduiken:

networksupport@nl.playstation.com

Waarschijnlijk kan je daar ook gewoon be. van maken.

En ik weet ook wel waarom je 'm niet kon vinden op de site, ik had 'm gevonden bij de Playstation Store. In good old times toen je de Store nog met een browser kon bezoeken ipv met Media Manager stond daar ook altijd een Contactpagina met dat e-mailadres erop. Oh wacht, nu ik nog een keer kijk: Ik verstuurde het naar bovenstaand e-mailadres, én ook nog naar support@nl.playstation.com , ik zou gewoon ook even naar allebei mailen.

Antwoord terug kreeg ik van service@playstation.call-it.com , dus daar zou je evt ook naartoe kunnen mailen. Maar waarschijnlijk (ja nog een oplossing ) hoef je niet eens te bellen en zijn de gevallen hetzelfde, bel je naar ze toe en kunnen ze voor 90 euro je een nieuwe PSP geven.

Dit was het mailtje van hun, tel.nr staat erin:

service@playstation.call-it.com schreef:

Er is inderdaad een mogelijkheid om de PSP om te ruilen, dit kost dan in totaal 89 euro. Mocht U hier gebruik van willen maken kunt U het beste contact opnemen met onze medewerkers van onze servicelijn op telefoonnummer 0495-574817 op werkdagen tussen 09.00 en 22.00 en op zaterdag tussen 10.00 en 16.00.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PlayStation Benelux
www.playstation.nl

Hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: