Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2008 23:00    Onderwerp: Blue Dragon. Reageren met citaat

Ik kom nu steeds verder in het spel. Ben ook al Bijv met Black magic in level 16. Maar ik heb ergens een skill list gezien en daar staat dat je in level 12 3 nieuwe skills kreeg heb daar niks van gezien. Ook in level 1 stonden er 3 verschillende skills en heb der maar een.

Nu is mij vraag is er een manier om die te unlocken ofzo? Of is het zo dat niks zker is in het spel en dat je maar blij moet zijn met wat je krijgt. Of is het zo dat ik gewoon een hele dom vraag stel die nergens omgaat .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2008 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dat is raar, even wat informatie gelezen en je zou ze allemaal tegelijk moeten krijgen.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2008 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Dat is raar, even wat informatie gelezen en je zou ze allemaal tegelijk moeten krijgen.

Yup, volgens Gamefaqs moet ik al:
Flare
Wind
Water
MP recovery
Ground
Particle
shadow
Moeten hebben met Black Magic.(heb het bij de Feonix) En ik heb alleen Wind en MP recovery. Kan het nergens terug vinden in de skill list daarom dacht ik al je moet er iets voor doen of het zit ergens diep in het menu maar heb het al helemaal onderzocht.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2008 11:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat maar als het goed is is dit opgelost.

Als je in het juiste level bent moet je de skill ook nog vinden.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2008 11:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja zoiets dacht ik al, het was een tijdje geleden dat ik BD gespeeld heb. Net als in Lost Odyssey moet je skills vinden of kopen, dus op naar de shop en investeren dat geld
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2008 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt nu lukt het wel.

Dus er kan wel een slotje op
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 03 Jul 2008 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Niks slotje!
Tijd om dit topic weer te openen!

Zijn er mensen die nog steeds bezig zijn met Blue Dragon?
Ik wel, in elk geval.

Op het moment zit ik een een of andere Ice Cube... volgens mij heet het zo. Het is een eentonig complex met verschillende levels, waarop steeds sterkere vijanden tevoorschijn komen.

Mijn eigenlijke missie is uitzoeken waar de glazen 'Land Sharks' naartoe gaan. Als je niet weet wat ik bedoel kan ik je vertellen dat het net na de terugkeer van Zola is.

Mijn gevoel vertelt me dat het spel bijna is uitgespeeld... alhoewel ik niet zeker weet of dit gevoel klopt

Zit op disc 3 met 36 uur op de teller...
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 03 Jul 2008 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Sea Cube zal het wel zijn. Maar op het einde van de cube ligt alleen dat apperaat waarmee je zwarte barrier weg kan halen.
En als je die verhaal over die glass spheres wilt oplossen moet je gewoon naar de eind baas gaan. Dan is alles weer duidelijk.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 03 Jul 2008 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar ik heen moest wist ik wel, maar is het echt de eindbaas, Nene?
Of is het gewoon nog een baasje?

En die kisten met Black Barrier's eromheen, zit daar iets waardevols in?

En als laatste wil ik zeggen dat mijn Classes allemaal zo tegen de 44/50 lopen. Ook qual levels vind ik dat ik er goed voor sta, zo tegen de 40 per character...
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 04 Jul 2008 00:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb nu 860 punten, 111 uur op de klok, alle characters en shadows op lvl 99, ga zo naar de Cube world. Hulp nodig met iets? Ask me
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 04 Jul 2008 13:19    Onderwerp: Reageren met citaat

oke ik weet neit of ik dat nou heel goed meot vinden of kansloos, ik heb nog iemand met 1000 G bij blue dragon, ik had 45 toen ik hem had uitgespeeld... iig om al je mannetjes naar 9 te trainen is toch echt een kk stom werk?
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Jul 2008 16:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

dark lars schreef:
oke ik weet neit of ik dat nou heel goed meot vinden of kansloos, ik heb nog iemand met 1000 G bij blue dragon, ik had 45 toen ik hem had uitgespeeld... iig om al je mannetjes naar 9 te trainen is toch echt een kk stom werk?

Als een spel tof is, waarom zou je deze dan niet blijven spelen? Ik heb meerdere Zelda games ook meerdere keren uitgespeeld, is dat ook stom?
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 04 Jul 2008 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
Heb nu 860 punten, 111 uur op de klok, alle characters en shadows op lvl 99, ga zo naar de Cube world. Hulp nodig met iets? Ask me

860G?! Da's goed.
De enige 1000G die ik bij Blue Dragon heb gezien is van een Japanner. Steek Dead or Alive 4 eens in je console en kijk bij de nummer 1 op de wereldranglijst. Die persoon heeft 1000G bij Blue Dragon. Bij mij kun je dan gamen! Achievements zijn gewoon niet te doen voor mij... heb volgens mij 10G bij dat spel...

Maar ja... het gaat me niet om de punten, maar om de game
Nog iemand tips om lekker goed te levelen? Ik wil namelijk graag lvl 99 halen... maar als ik geen snelle manier hebt betekent dat ook nog 35 uur trainen...

Help is welcome!
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 04 Jul 2008 19:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
dark lars schreef:

Als een spel tof is, waarom zou je deze dan niet blijven spelen? Ik heb meerdere Zelda games ook meerdere keren uitgespeeld, is dat ook stom?

weet wel waar je over praat he, zelda is heel anders...als je de main quest uit hebt gespeeld + side quest ga jij dan voor je lol nog in dungeons om skelet mannetjes te killen?..ik neit iig
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 01:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je wilt levelen is er een leuk en snel systeempje. Dit kan je echter pas doen wanneer je met je airship kan rondvliegen.

Allereerst moet je zorgen dat je de volgende Items hebt:

LET OP: De eerste twee items moeten door dezelfde persoon gedragen worden!

Shoes Of Hermes
Found in treasure chests in:
Ancient Factory (Black wall barrier)
Mecha Base - 3F (Black barrier)

Poo Bracelet

Found in a treasure chest in:
Jibral (Gibral Castle Town) - Gate (Blue barrier)

Vijf maal de Black Belt (dubbel SP)
Found in treasure chests in:
Mural Town (Moire Village) (Red barrier)
Ancient Ruins Forest
Stolen from: Corrosive Poo (012)
Eat-Yeet (271)

Ik raad je dus aan naar de Ancient Ruins Caverns te gaan, deze Poo te vinden, en dan met Steal + Treasure hunt skill te stelen en te vluchten. Zo kun je hem vijf keer krijgen.

Twee maal de Lei (de drager krijgt 50% extra xp, dus ipv 1000 --> 1500

Found in a treasure chest in:
Mecha Base High - 3F
Stolen from: Moody Dragon (252)

Optioneel: Crown of the King Ghost

Dit is handig als je de 1 miljoen achieve wilt (ik had 5 miljoen toen ik klaar was met levelen)

Received by placing the
Epistle of the King Ghost - lS[Xg̏ (332) into the grade
up box behind the Green wall barrier in the Forest of the Dead.

Nu je alle items hebt ge-equipped kijk je op je map. Je ziet onderaan de map een aantal losse kleine eilandjes die een soort ketting vormen. Ga erheen en volg de ketting tot je bij een klein eilandje komt, met een soort tweede laagje in het midden. Dus gewoon een klein eilandje dat door dat bergje een ring vormt. Land hier, en zorg dat je personage stinkt (bijvoorbeeld de Dog Collar)

Op dit eilandje spawnt maar 1 vijand: De Golden Poo. Deze geeft je 1000 exp (1500 voor de Lei dragers) en 10 SP (dus 20SP voor allen) en tussen de 0 en 40000 gold. Het duurt even, maar werkt wel. Wat ik trouwens deed, is een elastiekje om mijn thumbsticks doen, dan hoef je zelf niet rond te lopen, en hoef je alleen op a te drukken. Als je dus een apart Surround setje hebt, zet je de muziek uit, ga je lekker TV kijken, en als je het combat geluidje hoort druk je 10 seconden lang op A.

Even een uitleg over de Items die je moest verzamelen:
Poo Bracelet: Zorgt ervoor dat de Poo meteen bij de eerste klap dood gaat (deze poo vlucht bij de 1e kans)
Shoes Of Hermes: Daarmee kun je als eerst aanvallen, heb je dit niet, zal deze poo altijd voor je vluchten.

Voor het levelen van je shadows gaat het even anders:

Zorg ervoor dat je een Barrier Mage op level 50 krijgt (lukt wel als je klaar bent met de Golden Poo voor exp. Nu heb je de Field Barrier 3 Skill.

Ik ben even de naam kwijt, maar in het spel zit zo'n klein ondergronds stadje in een sneeuwomgeving (Marumaro wordt hier achtervolgt door meisjes vanwege zijn helm)

Ga hiernaartoe maar ga niet de stad binnen. Loop even rond, tot je een soort plateautje ziet met een schatkist aan het einde. Activeer je Field Barrier en zorg dat de persoon met deze skill ook de Black Magic z'n " regenerate MP" skill heeft geequipped. Bind weer een elastiekje om je thumbsticks, ga wat doen, en hij levelt automatisch op. Door je field barrier kill je de spawnende vijanden, krijg je 3-SP (dus in feite 6, vanwege je Black Belts) en level je dus op. Pas wel op met lage levels:
Als je een nieuwe skill krijgt, verschijnt er een schermpje met info, dus zorg dat je Personage geen nieuwe skill meer krijgt:

Sword Master (Sword) - 32
Black Magic (Black) - 36
White Magic (White) - 33
Support Magic (Power) - 35
Barrier Magic (Barrier) - 50
Assassin - 35
Monk - 31
Guardian (Armor) - 33
Generalist (Combination) - 36

Wissel natuurlijk ook bij level 99 van class....
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 01:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Blue Dragon Achievement Guide:
http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/927950/46973

Blue Dragon Monster Guide:
http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/927950/47047

Blue Dragon Item Guide:
http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/927950/47048

Ik wist van tevoren dat de achievements erg lastig waren, dus ik heb de Achieve Guide eerst een goed doorgelezen en er af en toe is bijgepakt.

Heb ondertussen de Gold Mecha Robo en King Poo ook verslagen (60G totaal)
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 17:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Florix, ik kan rondvliegen... en ik heb een vraag:

Je zegt me dus dat ik die GOLDEN POO niet kan verslaan zonder de volgende items:
Shoes Of Hermes
Poo Bracelet

En de rest... ziet eruit als veel moeite
Maar ik zal het eens bekijken...

Als je een antwoord wil geven op mijn vraag, graag.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Nope, de Poo Bracelet is vereist, maakt het hele process 10x makkelijker. Met de Poo Bracelet gaat de Golden Poo namelijk in een klap dood. Zonder deze Item zal de Poo meteen vluchten, omdat hij niet in een keer doodgaat. (en je moet geluk hebben, mag je meerdere malen aanvallen)

Shoes of Hermes is ook compleet vereist, omdat er geen andere manier is om de eerste aanval te krijgen. Anders vlucht de Poo dus.

Lees mijn stukkie gewoon ff rustig door, dan hoort het te lukken. Maar verdeel het wel over een paar dagen want het duurt toch best lang, dat levelen.

En doe het niet zonder 1x/2x Lei en 5x Black Belt anders ben je veel te lang bezig
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Zit op 895 momenteel. Ik mis nog:

100 Monster Fights
Monster record complete
Item record complete
All Warp deviced activated (maar die haal ik over 5 minuutjes)
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 05 Jul 2008 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

dark lars schreef:
Rene Groen schreef:
dark lars schreef:

weet wel waar je over praat he, zelda is heel anders...als je de main quest uit hebt gespeeld + side quest ga jij dan voor je lol nog in dungeons om skelet mannetjes te killen?..ik neit iig

Ik speel de game opnieuw, dus ja, ik ga wederom skelet mannetjes killen in dungeons.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 11 Jul 2008 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat

1000/1000 ik speel het nooit meer, maar morgen krijg ik Lost Odyssey binnen (30 euro) dus dan zetten we de trend lekker voort.......
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 11 Jul 2008 22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo dat is knap gedaan.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 11 Jul 2008 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

We een guide gebruikt hoor, anders is het niet te doen Je verbaast je nog hoe snel je door het spel gaat op level 99 met field barrier 3 Had nog wat monsters en items nodig en ik schat het op 4 a 5 uur XD
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Jul 2008 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
1000/1000 ik speel het nooit meer, maar morgen krijg ik Lost Odyssey binnen (30 euro) dus dan zetten we de trend lekker voort.......

WAT?! Dat moet ik zien.
Wat is je Gamertag?
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 12 Jul 2008 00:59    Onderwerp: Reageren met citaat

CRAZY360GAMERZ
http://live.xbox.com/en-US/profile/Achievements/ViewAchievementDetails.aspx?tid=%09]%3a%15%18*iAsv

^even de hele link kopieren, sterretje verbreekt de link, weet niet of het zo werkt maar probeer maar

Ik mis trouwens wel

50 Surprise attacks: 0GP

Maar die is zo dom dat ik hem niet wil halen.

Wel stom dat de Flower die je op het einde krijgt niet overdraagbaar is bij New Game +, dus ik moest de hele game weer doorspelen...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: