Auteur |
Bericht |
|
Asianator |
Geplaatst: 09 Jan 2009 20:32 Onderwerp: Mirror's Edge
| |

|
Sinds 14 november 2008 is Mirror's Edge beschikbaar voor de XBOX 360 en PlayStation 3. Een aparte game, die misschien niet de verkoopresultaten had die men verwachtte. Toch vind ik de game erg geslaagd, en mede daarom dit topic.
Het spel bestaat uit acht hoofdstukken, waar ik nu in het vijfde hoofdstuk ben beland. De gameplay is sterk, alleen de combat had nog wat verbetering kunnen gebuiken. Grafisch vind ik het spel erg sterk, en ik krijg maar geen genoeg van over die daken spingen en klimmen...
Wat vinden jullie nu van deze game? Heb je het spel gekocht? Behouden of geruild? Uitgespeeld of weggelegd? Laat het ons weten, we zijn benieuwd! |
|
Terug naar boven |
|
|
Martijn Steinpatz |
Geplaatst: 09 Jan 2009 21:07 Onderwerp:
| |

|
Ik ben nog steeds gek op het concept van deze game. Ik ben volop bezig met de time trials en die zijn veel beter (want verslavender) dan de game zelf.
Het probleem wat deze game alleen heeft is dat het nog wat opgepoetst had moeten worden. Faith is soms wisselvallig in haar acties. Ze weigert soms randen te grijpen, springt ineens minder ver dan ze zou moeten/kunnen en dan heb ik niet over de combat. Het is zeker niet slecht, maar lang niet zo perfect als een Prince of Persia.
Wie is er trouwens meer bezig met de time trials? Ik zit vast in Atrium 2. |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 09 Jan 2009 21:38 Onderwerp:
| |

|
Dit was mijn game of the year van 2008 kwa gameplay.
Echt een mooie game , en ik heb er geen spijt dat ik m heb gekocht en kan ook al niet wachten op de DLC  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 09 Jan 2009 22:21 Onderwerp:
| |

|
sory maar vond er neit veel aan wel helemaal uitgespeeld |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 10 Jan 2009 00:29 Onderwerp:
| |
|
Ik heb de game helemaal uitgespeeld maar weer terug gebracht naar de winkel, veel te repetitief en een te simpel concept. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 10 Jan 2009 00:47 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Ik heb de game helemaal uitgespeeld maar weer terug gebracht naar de winkel, veel te repetitief en een te simpel concept. |
Dus jij speelt eerst een game uit, en dan breng je hem terug? Lijkt me hetzelfde principe als piraterij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 10 Jan 2009 11:48 Onderwerp:
| |

|
@ Urkie, lijkt me niet als je bij een winkel een game haalt en je vind hem niets kun je em de dag erna gewoon omruilen, hoelang je er ook in die tussentijd mee hebt gespeeld
ontopic, ik heb em nog niet maar het lijkt me een vet spel. Alleen het ontbreken van een online modus stopte mij om het spel bij de release te kopen, aangezien ik nogal slechte ervaringen heb met niet online kunnen spelen [AC, Viking beide goede games maar niet zo'n geweldig lange speelduur] |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 10 Jan 2009 12:06 Onderwerp:
| |

|
Heb nu al ruim een uur in de demo gestoken (vooral de Time trials die onlangs zijn unlocked), dus die game komt hier nog wel in huis. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 10 Jan 2009 12:09 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Heb de game uitgespeeld zonder een kogel te lossen, vond ik op sommige momenten toch wel een prestatie. De game op zich vond ik na een tijdje wel wat vervelend worden, ietwat te repititief op stukken en zoals Martijn al aangaf werkt Faith ook niet altijd mee. De Time Trials boeien me niet zo, dus de game ligt inmiddels al wel achter me. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 10 Jan 2009 13:49 Onderwerp:
| |

|
De pc-versie maakt gebruik van PhysX. Wil dat dan zeggen dat je de speciale effect enkel kan zien als je een kaart van nVidia hebt? |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 10 Jan 2009 19:49 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | Heb de game uitgespeeld zonder een kogel te lossen, vond ik op sommige momenten toch wel een prestatie. De game op zich vond ik na een tijdje wel wat vervelend worden, ietwat te repititief op stukken en zoals Martijn al aangaf werkt Faith ook niet altijd mee. De Time Trials boeien me niet zo, dus de game ligt inmiddels al wel achter me. |
Ik ben ook bezig met de "A Test of Faith"-Achievement/Trophy.
Echter heb ik wel een vijand neergeschoten... heb mezelf daarna meteen laten sterven, om dat stuk opnieuw te spelen. Hopelijk telt dit niet als een vijand doden met een wapen...
En je hebt gelijk, het is een hele prestatie om geen vijanden neer te schieten, aangezien je toch wel op stukken komt waarbij je in de verleiding word gebracht het verkregen wapen te gebruiken...
De Time Trials ga ik misschien toch eens proberen, aangezien deze me toch wel interessant lijken om te doen. Echter zal dit pas over een tijdje plaatsvinden, en niet meteen nadat ik het spel heb uitgespeeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 18 Jan 2009 17:17 Onderwerp:
| |

|
net uitgespeeld, was niet veel aan.
Controls werkten idd niet al te vaak mee, een zeer kort spel (5 uur bij mij) en zelfs dan gaat het vervelen door de herhaling (gaf me een assassins creed gevoel).
Ook was het verhaal niet al te boeiend, simpelweg omdat het je geen ruk kan schelen wat er met faith of kate of wie dan ook gebeurt, de plottwisten waren leuk, maar mistten gevoel.
Iets wat ik ook zeker mistte was een "gevoel" in die enorme stad. Je ziet amper mensen, alles ziet er hetzelfde uit, ik had helemaal geen sfeer/gevoel erbij, hoe leven mensen hun leven, wie leven er, wat is er gaande etc... dat ontbrak allemaal, beetje jammer.
Net als Assassins Creed dus, een leuke tech-demo, maar daar houd het op
Overigens moet ik zeggen dat ik de PC versie heb gespeeld, en ik had er veel problemen mee, eerst de 1.00 versie gespeeld, na 10 minuten BSOD, vervolgens Patch 1.01 gedownload, waarna hij alsnog 3 keer is vastgelopen, dus erg jammer dat ze dat niet konden fixen, alhoewel de framerate (alles max, AA 4x) erg goed was (40-80fps) |
|
Terug naar boven |
|
|
Smaps |
Geplaatst: 18 Jan 2009 18:34 Onderwerp:
| |
|
FloriX schreef: | net uitgespeeld, was niet veel aan.
Controls werkten idd niet al te vaak mee, een zeer kort spel (5 uur bij mij) en zelfs dan gaat het vervelen door de herhaling (gaf me een assassins creed gevoel).
Ook was het verhaal niet al te boeiend, simpelweg omdat het je geen ruk kan schelen wat er met faith of kate of wie dan ook gebeurt, de plottwisten waren leuk, maar mistten gevoel.
Iets wat ik ook zeker mistte was een "gevoel" in die enorme stad. Je ziet amper mensen, alles ziet er hetzelfde uit, ik had helemaal geen sfeer/gevoel erbij, hoe leven mensen hun leven, wie leven er, wat is er gaande etc... dat ontbrak allemaal, beetje jammer.
Net als Assassins Creed dus, een leuke tech-demo, maar daar houd het op
Overigens moet ik zeggen dat ik de PC versie heb gespeeld, en ik had er veel problemen mee, eerst de 1.00 versie gespeeld, na 10 minuten BSOD, vervolgens Patch 1.01 gedownload, waarna hij alsnog 3 keer is vastgelopen, dus erg jammer dat ze dat niet konden fixen, alhoewel de framerate (alles max, AA 4x) erg goed was (40-80fps) |
Zou je je systeem specs willen zeggen?
Dan kan ik bepalen of ik hem ff ga kopen of niet:) |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 18 Jan 2009 20:04 Onderwerp:
| |

|
8800GTX
E6600 @3ghz
2GB PC6400 DDR2
en je kan hem beter van een vriend lenen ofzo |
|
Terug naar boven |
|
|
Smaps |
Geplaatst: 20 Jan 2009 16:26 Onderwerp:
| |
|
FloriX schreef: | 8800GTX
E6600 @3ghz
2GB PC6400 DDR2
K Thanks.
Ja ga ik ook doen, hij is er klaar mee en ik mag hem overkopen voor heel heel heeeel erg schappelijk prijsje dus dat doe ik:) |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 20 Jan 2009 16:32 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
FloriX schreef: | 8800GTX
E6600 @3ghz
2GB PC6400 DDR2
Physx off dan?
Tering zeg, ik heb al meer tijd verspild om dat aan het werken te krijgen dan dat ik de game heb gespeeld
En inderdaad, ik zou hem ook beter geleend hebben. Ik zie me de game niet meer dan 2x uitspelen en die time trials interesseren me al helemaal niet. Ik ben iig alvast vrienden aan het vragen om het van me af te kopen binnen een weekje >_< |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 20 Jan 2009 19:30 Onderwerp:
| |

|
Ik krijg dat laatste level maar niet voor elkaar... |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 20 Jan 2009 20:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Lilyman schreef: | Ik krijg dat laatste level maar niet voor elkaar... |
Wat lukt je niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 20 Jan 2009 20:45 Onderwerp:
| |

|
Ik zat bij dat laatste level eerst aldoor met dat je van elk groepje van 3 servers 1 kapot moest maken, vond dat het niet echt duidelijk werd uitgelegd, en omdat er van elke groep maar 1 stuk hoefde, had ik niet meteen door dat ik ze kapot MOEST maken. Maar toen was het ook gauw gebeurt  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 21 Jan 2009 20:36 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | Lilyman schreef: | Ik krijg dat laatste level maar niet voor elkaar... |
Wat lukt je niet? |
Je komt zo'n kamer binnen, en daar zijn dan een stuk of 6, 7 man die je proberen te doden. Ik krijg in princiepe alle mannen neer, behalve de laatste. Die blijft steeds op dezelfde plek staan, en ik kan hem niet uitschakelen zonder hem te doden, wat ik dus wel probeer. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Jan 2009 20:39 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | Heb de game uitgespeeld zonder een kogel te lossen, vond ik op sommige momenten toch wel een prestatie. De game op zich vond ik na een tijdje wel wat vervelend worden, ietwat te repititief op stukken en zoals Martijn al aangaf werkt Faith ook niet altijd mee. De Time Trials boeien me niet zo, dus de game ligt inmiddels al wel achter me. |
Wat hij zegt. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 21 Jan 2009 21:20 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | FloriX schreef: | 8800GTX
E6600 @3ghz
2GB PC6400 DDR2
Physx off dan?
Tering zeg, ik heb al meer tijd verspild om dat aan het werken te krijgen dan dat ik de game heb gespeeld
En inderdaad, ik zou hem ook beter geleend hebben. Ik zie me de game niet meer dan 2x uitspelen en die time trials interesseren me al helemaal niet. Ik ben iig alvast vrienden aan het vragen om het van me af te kopen binnen een weekje >_< |
Nee Physx on bij mij crashde hij ook een paar keer hoor, kwestie van nieuwste drivers, patch en GELUK  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|