Auteur |
Bericht |
|
Boemlauw |
Geplaatst: 20 Nov 2008 10:26 Onderwerp: Drang/interesses om een sportgame online intensief te spelen
| |
|
In een onderzoek ben ik bezig om de drang en interesses van gamers na te gaan als het om sportgames gaat. Onder dit genre horen: Voetbal, racing en overige sporten natuurlijk. Spellen voor de Wii zijn uitgesloten. Wat is de reden dat de gamers de spellen online intensief blijven spelen? Beter worden, ik doe niet anders, voor de kick, niet willen verliezen, etc.? Elke informatie is welkom. |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 20 Nov 2008 10:46 Onderwerp:
| |

|
Ik heb een tijd pes6 online gespeeld. Of je dit echt intensief kan noemen is anders Als je soms ziet hoeveel wedstrijden anderen gespeeld hebben... maargoed, mijn ding:
Voor mij persoonlijk is het een krachtmeting tussen jezelf en een ander 'intelligent wezen'. Tegen een AI krijg je toch het gevoel dat de AI vaak dezelfde (goed afgewogen) keuze maakt, terwijl een ander persoon zelf nadenkt, intuitief reageert en dus ook (realistische) fouten maakt. Het feit dat je steeds meer online kan gaan winnen naarmate je vaker speelt is voor mij wel een reden om het te blijven doen. Online blijft altijd een uitdaging, je weet nooit wat een ander zal doen en het wordt dus nooit voorspelbaar. Om die reden kan zelfs het domste spel nog leuk worden online.
Als je kan winnen van een waardige tegenstander (AI heb ik nooit echt als waardige tegenstander beschouwd) betekend dat dat je goed bent in een game. En dat is gewoon heel erg gaaf om te merken  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|