Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 07 Nov 2008 10:27    Onderwerp: Sword Of Truth - tv serie gemaakt! Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2007
Berichten: 349

Voor de liefhebbers van de boeken van Terry Goodkind: De Wetten van de Magie, Het Zwaard van de Waarheid (of natuurlijk de logische engelse vertaling), is er een nieuwe serie uit die gemaakt is door onder andere Terry Goodkind himself.

"The Legend of The Seeker"

De pilot is een paar dagen geleden uitgekomen en die is redelijk ontvangen.
Ik begin dalijk aan de eerste twee afleveringen en zal eens laten weten wat ik er van vind. Ik heb al veel gemor gehoord dat het 'loosely based' is op de boeken en dat je echt niet een directe vergelijking met het boek moet verwachten. Doe dat dus ook niet

De namen van personen en steden zijn aardig gelijk, en het verhaal gaat ook echt over een jongen met een zwaard. Dat is voor mij genoeg Enjoy!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 13 Nov 2008 13:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2007
Berichten: 349

Zojuist de eerste twee afleveringen gezien van deze serie. Overall heb ik een goed gevoel over de serie. Heel veel details zijn weggelaten, maar een beschrijving zoals in een boek kan je natuurlijk nooit verfilmen.

Om te beginnen heeft mijn oordeel over de serie mogelijk te maken met het feit dat ik het eerste boek van de reeks ongeveer 6 jaar geleden voor het laatst gelezen heb. Dat betekend dat ik (na nog 10 dikke vervolgboeken) alleen nog de grote lijnen ken van het verhaal. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe iemand die nooit de reeks gelezen heeft de serie ervaart.

*Hieronder staan spoilers *


We zien een jonge en onervaren Richard Cypher. Lang niet zo koelbloedig, lang en sterk als ik me voorgesteld had, maar ik ken hem natuurlijk voornamelijk uit de latere boeken waarin gegroeid is als krijger en als persoon. Zijn onwetendheid komt natuurlijk over, en ik verwacht nog veel van de acteur op het gebied van 'groeien in de serie'. Uiteindelijk is hij degene die het allemaal moet gaan verzinnen, en ik hoop dat hij het met wat overtuigingskracht kan brengen.

Kahlan Amnell is duidelijk een confessor. Je kan haar eerbied voor de Zoeker in haar ogen lezen, en je ziet een onafhankelijke vrouw die van zich af weet te bijten. Natuurlijk is het jammer dat ze eerst wegrent voor 4 man en vervolgens een groter aantal afmaakt, maar dat noemen we dan maar adrenaline rush Het personage lijkt genoeg karaktereigenschappen te hebben van de Kahlan uit het boek. Wat mij betreft mag ze heel de dag die witte jurk aan!
Het is jammer dat ze in een scene zegt dat ze niet gewend is aan aanrakingen (buiten de grens is iedereen bang voor de aanraking van een confessor) en even later Richard om de hals vliegt. Maargoed, details details....

Zedd is een gekke oude tovenaar zoals hij ook hoorde te zijn. Lekker mager en vol wijsheden. Het is jammer dat hij qua gezicht niet lijkt op het beeld dat ik in mijn hoofd had. Afgezien daarvan is hij gewoon de Zedd zoals ik me hem voorstelde. Adie had ik me nog lelijker voorgesteld Maar ze kwam aardig in de buurt.

Het verhaal liep toch wel aardig synchroom met het eerste boek. Ik heb veel mensen horen klagen over het feit dat Richard Zedd al kende voordat Kahlan eraan kwam. Ik kan me niet voorstellen hoe je daarover kan struikelen. Het verhaal is ingekort (hoe kan het ook anders), maar de essentie en de spirit van het boek komen duidelijk over. Ze moeten natuurlijk wat details aanpassen zodat de serie goed overloopt. Als er ergens een deel uit het boek overgeslagen wordt moet er een nieuwe verklaring voor komen. Mij zal je daar niet over horen klagen. Wat ik wel jammer vond was dat Richard niet de bekende terugslag kreeg na het gevecht aan het eind. In het boek werd duidelijk gezegd dat de Zoeker ná een gevecht altijd instort door het nemen van zoveel levens. Hij zal enkel doden als dit gerechtvaardigd is door wat hij de waarheid vind. Hij zal enkel doden als het daadwerkelijk nodig is, nooit uit lust of hebzucht. Dat is toch wel een belangrijk punt in het boek en ik hoop dat daar nog wat op verzonnen wordt.

Als ik terugkijk op mijn ervaring van de serie zie ik toch wel aardig wat keer het woord 'jammer' voorbij komen. Dit heeft niet te maken met het feit dat de serie niet pakkend is, of niet is zoals het had moeten zijn. Het zou gewoon leuk zijn geweest als een paar punten net iets anders waren. Daarentegen denk ik niet dat ik het ooit eens zou zijn met welke verfilming dan ook van deze boekenreeks, dit is gewoon een goede prestatie. En zoals ik al eerder zei: De essentie van de boeken wordt wel gevat in deze beelden. Dat is wat mij betreft genoeg om de serie te blijven volgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group