Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Aug 2008 21:39    Onderwerp: Lara Croft: Tomb Raider (game-reeks) Reageren met citaat

De Tomb Raider-franchise gaat al bijna net zo lang mee als het begrip 3D-games. De eerste game in de reeks verscheen alweer meer dan 10 jaar geleden, in 1996.

Nu, bijna 12 jaar later, verschijnt alweer de 8e (chronologisch) game in de serie, getiteld "Tomb Raider: Underworld". Deze game zal op 21 november de duisternis van de disc-tray van menig console zien. De game zal te koop zijn voor de volgende systemen: PlayStation 2, PlayStation 3, XBOX 360, PC, Nintendo Wii en Nintendo DS.

Maar dit topic is niet alleen gewijd aan de nieuwe game, mocht je dat misschien denken. Je kunt hier ook herinneringen terughalen (en natuurlijk ook delen met andere leden) over de voorgaande games. Games die, ondanks hun leeftijd, nog steeds erg goed het geheugen van menig gamer staan gegrifd.

Wie kan zich bijvoorbeeld de grotten uit Tomb Raider niet meer inbeelden? Wie herinnert zich de kanalen van Venice uit Tomb Raider II nog? De Indiase jungle uit Tomb Raider III? En de starten van Parijs uit Tomb Raider: The Angel of Darkness? Of de Japanse daken uit Tomb Raider: Legend?

Doe hier je verhaal, geef ons je mening en misschien... heel misschien, kun je ook wat advies geven als er mensen zijn die vast zitten.

Laatst aangepast door Asianator op 19 Aug 2008 21:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 19 Aug 2008 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ooit een keer een minuut of 3 een Tomb Raider game op de Playstation gespeeld, maar daar houdt het dan ook meteen weer op. Het leek me wel leuk om dit even te melden, aangezien zoveel mensen Tomb Raider fantastisch vinden (zeker de eerste games) en ik het toen al (toen ik nog niet onder invloed stond van alle meningen op het almachtige web en nog helemaal 'puur' was) helemaal niets vond.
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speelde vroeger altijd de oude Tomb Raider games op me Ps1 kan me dan ook niet herinneren dat ik ze ooit had uitgespeeld maar dat kan natuurlijk nu nog steeds want Tomb Raider Legend vond ik fantastisch en Underworld gaat de goede kant op hoewel ik niet helemaal blij ben met dat onderwater zwemmen.

Volgens mij schrok ik vroeger altijd wanneer een tijger kwam ofzoiets, kan het me niet helemaal meer herinneren
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Tomb Raider: Vond ik zalig. Speelde het op mijn neef zijn pc en ik weet nog dat ik aan het watertanden was door de graphics (nah niet door Lara).

Tomb Raider II: Vond ik nog leuker. Vooral de speed boat levels.

Tomb Raider III: Vond ik echt kut en niets aan. De omgeving/moeilijkheidsgraad maakte het voor mij ondraagelijk.

Tomb Raider Revolution of hoe noemde die weeral juist: Vond ik ook super en dat eind filmpje *snif*.

Tomb Raider V: Eerste level super, tweede ook, Jong lara level was kut en matrix level was ok.

Tomb Raider: Angel of Darkness: Die vond ik dan weer heel tof zeker dat je met een ander personage kon spelen en de song was ook wel goed<;

Tomb Raider: Legend: Was goed maar kort.

Tomb Raider Anniversary: Was ook wel oke maar boeide me niet zo.

Dat is het.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 00:00    Onderwerp: Reageren met citaat

MarcianoNL schreef:
Ik speelde vroeger altijd de oude Tomb Raider games op me Ps1 kan me dan ook niet herinneren dat ik ze ooit had uitgespeeld maar dat kan natuurlijk nu nog steeds want Tomb Raider Legend vond ik fantastisch en Underworld gaat de goede kant op hoewel ik niet helemaal blij ben met dat onderwater zwemmen.

Volgens mij schrok ik vroeger altijd wanneer een tijger kwam ofzoiets, kan het me niet helemaal meer herinneren

Ik had dat met de haaien en T-rexen.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 00:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ooit eens even gespeeld, maar was nog veel te klein

Nu zijn er ook andere en veel betere games op de markt. Daar denk ik toch zo over.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 15:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Tomb raider anniversary (pc) is de enige die ik echt heb gespeeld, ik vind em leuk totdat je na de T-rex niet meer weet waar je naar toe moet? verder dacht ik dat de TR serie eerst bijna dood ging ofniet?
Terug naar boven
Djierod BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb alleen Revolution gespeeld en die vond ik erg tof, maar ik heb niet zoveel met vrouwelijke hoofdpersonen:P
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

N!CE schreef:
Tomb raider anniversary (pc) is de enige die ik echt heb gespeeld, ik vind em leuk totdat je na de T-rex niet meer weet waar je naar toe moet? verder dacht ik dat de TR serie eerst bijna dood ging ofniet?

Het magische YouTube bied filmpjes aan waarin je kunt zien waar je heeb moet Video-walkthroughs... in plaats van lappen tekst

En toen Crystal Dynamics (makers van de TR-serie vanaf Legend) het overnam van Core Design (de makers van alle TR-games tot Legend) gaat het weer goed met de serie. Alles is nu nieuw, dus een nieuw verhaal. Ook logisch dat Lara dus leeft

Nu maar hopen dat "Underworld" geweldig wordt!
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat

de allereerste game die ik speelde was tomb raider 1, was geweldig vond ik die, aan het begin met die wolven, en later egyptische steden verkennen top vond ik dat. heb de serie sinds dien gevolgd, (ja ook de dompers als angel of darkness) en heb dus elk deel van onze rondborstige vriendin gespeeld.
jammer is alleen dat er de laatste paar games niet genoeg vernieuwing in de games zit om ze echt een triple A title te kunnen noemen. (hoewel anniversary op de psp en de mooiste game was die ik ooit op de psp heb gespeeld) er zijn de laatste tijd veeel betere games op de markt, maar tog heeft lara altijd een plekje in mijn hart, omdat ik door dat spel ben begonnen met gamen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jurre-1985 BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn eerste Tomb Raider game was.... die van vorig jaar: Anniversary. Ik heb daarna ook Legend gespeeld. Een nieuwe Tr gamer dus, maar ik ben nu al ongeneeselijk idolaat over deze serie.

Neem eens een kijkje op deze site waar ik aan verbonden ben: http://www.tombraider.be/
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 12:29    Onderwerp: Reageren met citaat

De eerste Tomb Raider die ik heb gespeeld was deeltje 2. Ik schrok me ook iedere keer weer kapot toen er aan het begin van het spel ineens een tijger uit het niets verscheen.
Ik kan me herinneren dat ik mezelf toen een bloedneus sloeg omdat ik plotseling opsprong. xD

Verder dan dat ben ik ook niet gekomen in dat deel. Wel heb ik deel 3, The Last Revelation, Legend en Anniversary uitgespeeld.
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 12:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik kan me herinneren dat ik mezelf toen een bloedneus sloeg omdat ik plotseling opsprong. xD

Dit maakt die saaie schooldag weer goed.
Terug naar boven
Kenobixios BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 21:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ook een late fan.

Heb legend als eerste gespeeld (en pas toen hij classic was)
Direct verkocht.

anniversary op ps2 gekocht en later nog eens op xbox360

kijk vol verwachting uit naar underworld
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Tomb Raider I, II en Angel of Darkness heb ik gespeeld. Een vriendin stelde me voor aan deze games want zij was zo trots dat er een vrouw in een game speelbaar is en dat ik het moest spelen... Yeah, ze speelt vrij weinig games... Anyway, Tomb Raider is niet echt mijn kopje thee. Game was zeker niet slecht maar het trekte me niet echt aan. Denk dat het aan de gameplay lag. Tijdje geleden dat ik een Tomb Raider game heb gespeeld. Nu maakt ze me weer helemaal gek over de nieuwe Tomb Raider game. Misschien komt het door haar gezeur dat ik het niet zo met Tomb Raider heb?
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Tomb Raider I, II en Angel of Darkness heb ik gespeeld. Een vriendin stelde me voor aan deze games want zij was zo trots dat er een vrouw in een game speelbaar is en dat ik het moest spelen... Yeah, ze speelt vrij weinig games... Anyway, Tomb Raider is niet echt mijn kopje thee. Game was zeker niet slecht maar het trekte me niet echt aan. Denk dat het aan de gameplay lag. Tijdje geleden dat ik een Tomb Raider game heb gespeeld. Nu maakt ze me weer helemaal gek over de nieuwe Tomb Raider game. Misschien komt het door haar gezeur dat ik het niet zo met Tomb Raider heb?

Laat haar zeuren. Dat mag zij. Maar ja... je zegt "Angel of Darkness". Dat is zowat de slechtste Tomb Raider-game die er is. Ik raad je aan de nieuwere games (Legend, Anniversary, Underworld) eens onder de loep te nemen. Die zijn geweldig!
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 13:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Anniversary ga ik dan misschien wel halen... Ligt toch ergens voor een prikkie, toch?
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Anniversary ga ik dan misschien wel halen... Ligt toch ergens voor een prikkie, toch?

Ik heb Anniversary voor de XBOX 360 voor €20,-
Voor de PS2 is-ie platinum dus dezelfde prijs...
Voor de PC kost-ie tegenwoording maar €9,99 bij FRS
En voor de PSP weet ik het niet.
Maar wel een vette game.
Terug naar boven
Kenobixios BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

je kan anniversary zelf voor 800 punten (10 euro) kopen op live

en op pc ligt ze voor 10 euro in de mediamarkt
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga het pas in 2009 halen. Moet eerst de winter overleven want dan komen er toch veel toppers uit. En dan is de vraag of ik nog wat centjes overhoudt...
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 21:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Kenobixios schreef:
je kan anniversary zelf voor 800 punten (10 euro) kopen op live

en op pc ligt ze voor 10 euro in de mediamarkt

Correctie. Volgens mij zijn dat 1600 punten.
Het spel staat namelijk in 2 delen op Live.
Echter raad ik je aan het spel op disc aan te schaffen, aangezien dat:

- Mooier staat
- Ruimte bespaart op je HDD
- Er een bonus-disc bij de disc-versie zit
Terug naar boven
Kenobixios BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah sorry, niet op gelet.
bij de reclame staat 800 maar nog niet gelet dat het in delen is.

Raad ook de disc versie aan.
Heb persoonlijk liever iets tastbaar

Maar het is een fantastisch spel.

Ik mis alleen de conversaties die je hebt in legend.
Bij anniversary heb je ganse levels zonder gesproken woord
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 20:49    Onderwerp: Reageren met citaat

waar is die demo nou? die zou toch vandaag online staan, ik zie em niet?
Terug naar boven
Arjan BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hem vandaag gedownload hoor... Hij zou er op moeten staan. Het is toch een saaie demo.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat

PC of 360? ik had t over de PC demo.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: