Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
konnichiwa |
Geplaatst: 06 Okt 2008 18:28 Onderwerp: De Financiele crisis schaad de gamebusiness?
| |

|
Eerst en vooral gaat het niet goed met de aandelen van de grote drie. Sony zit nu lager dan dat ze de laatste vijf jaar ooit geweest zijn.
+
In addition, credit has completely dried up. This will have a huge impact on future games that don't already have their credit secured. It will be almost impossible to start a multi-million dollar project because companies won't be able to get any credit. This means that expensive projects that aren't a sure bet will not get the green light. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 06 Okt 2008 19:26 Onderwerp:
| |

|
Ja, de kredietcrisis schaadt jammer genoeg ook de gamesindustrie, maar de kredietcrisis schaadt momenteel alles/iedereen. Ik hoop dat hierdoor niet een aantal games wordt uitgesteld waarop ik wacht. Verder denk ik dat Sony niet zulke grote problemen heeft; ze komen er wel weer bovenop.  |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:13 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:14 Onderwerp:
| |
|
Denk dat de situatie nog wel erger wordt...zal me niks verbazen als de Dow Jones, Nasdaq en paar andere beurzen (onder andere de AEX in NL) gaan crashen dit jaar. De Dow Jones is voor het eerst sinds lange tijd onder de 10.000 punten gekomen en ook de AEX kampt met zware verliezen.
Wanneer de Nasdaq ten onder gaat vallen er zeker weten klappen in de gameindustrie, vooral Microsoft, Sony en Electronic Arts zullen hier het slachtoffer van worden. Miljarden aan beurswaarde gaat in rook op en ik weet niet precies hoe het zit met investeringen van Sony, Microsoft enzo in andere beurs genoteerde bedrijven.
Dat de gameindustrie hier schade van gaat ondervinden is wel duidelijk, maar dat gaan we echt niet nu al merken. Dit zal pas merkbaar zijn wanneer de beurzen echt definitief crashen, iets wat niet binnen nu en drie maand zal gebeuren  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:25 Onderwerp:
| |

|
Dit is wel het laatste wat belangrijk is bij een crisis zeg, haha |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:39 Onderwerp:
| |

|
Cubic X schreef: | Denk dat de situatie nog wel erger wordt...zal me niks verbazen als de Dow Jones, Nasdaq en paar andere beurzen (onder andere de AEX in NL) gaan crashen dit jaar. De Dow Jones is voor het eerst sinds lange tijd onder de 10.000 punten gekomen en ook de AEX kampt met zware verliezen.
|
Het is nu al 740 punten minder en terwijl ik dit typ is het weer 50 punten meer naar beneden gegaan.
@Joker: Mjah voor sommige zijn games alles in hun leven. (Maar ik wou stiekem ook een discussie over deze crisis). |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:40 Onderwerp:
| |

|
Ik vraag me af wanneer het zal ophouden. Bij ons in België: "wij doen Fortis niet weg voor het eerste bod dat we krijgen, toch bestuderen we elk bod aandachtig"
Volgende dag was ie weg naar Frankrijk, onze mooie bank. 75% toch  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:52 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Je beseft nu toch dat Belgie de grootste aandeelhouder is in één van de meest stabiele en grootste banken? |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 06 Okt 2008 20:54 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Je beseft nu toch dat Belgie de grootste aandeelhouder is in één van de meest stabiele en grootste banken? |
Nee, ik besef dat fortis voor 75% in franse handen ligt. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 06 Okt 2008 21:00 Onderwerp:
| |

|
Maak me meer zorgen over de bevolking dan games..... |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 06 Okt 2008 21:02 Onderwerp:
| |

|
Tja, misschien is de economie gewoon over de top heen en zakken we langzaam maar zeker weer terug naar de middeleeuwen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Okt 2008 21:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
JasperCLA schreef: | Joni Philips schreef: | Je beseft nu toch dat Belgie de grootste aandeelhouder is in één van de meest stabiele en grootste banken? |
Nee, ik besef dat fortis voor 75% in franse handen ligt. | In een bank waarin Belgie het meeste te zeggen heeft. Onze mooie Belgische bank was trouwens zo dom om banken te kopen die groter waren dan zichzelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 06 Okt 2008 22:00 Onderwerp:
| |

|
Gezer is gewoon raar  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 07 Okt 2008 09:15 Onderwerp:
| |

|
Kan iemand me uitleggen wat de reden is van dit globale financiele probleem? Echt iedereen heeft het erover, maar voor iemand die zich er niet in verdiept, lijkt het net alsof het uit de lucht komt vallen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Okt 2008 09:30 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
In de Verenigde Staten hebben verschillende banken te grote hypotheken uitgegeven omdat ze dachten dat de economische boom zou blijven duren. Steeds meer mensen konden hun hypotheek echter niet afbetalen en de banken zijn tot de verkoop van hun huizen overgegaan. (We spreken hier over 2007 al) De huizen hadden echter een veel te hoge hypotheek en waren een pak minder waard waardoor de huizenmarkt volledig in elkaar zakte en een pak Amerikaanse banken zware verliezen lijdde. De uitleg daarvan vind je hier. Hierdoor werden banken afwachtend ten opzichte van elkaar want ze konden niet voorspellen wie in de problemen zat en zakten de beurzen in elkaar.
Banken kregen hierdoor veel wantrouwen en cashflowproblemen, banken lenen namelijk continu van elkaar. Op dat moment gingen enkele zakenbanken failliet omdat ze simpelweg geen cash geld meer hebben. En één daarvan was het redelijk belangrijke Lehman Brothers. Stel je een toren voor, en stel nu voor dat je dat je in de fundering 1 pijler volledig weghakt, dan krijg je het effect van Lehman Brothers' bankroet. Het is wel nog enigszins een goed geluk geweest dat het 'maar' Lehman Brothers was. Sindsdien zijn een tiental banken overgenomen door de regering. Hypo Real Estate, Fortis, Dexia, ABN Amro, Fannie May en Freddie Mac en Merrill Lynch zijn hierdoor eigenlijk gered. Stel dat Hypo Real Estate had ten onder gegaan samen met Lehman Brothers, dan had de economische schade onoverzichtelijk geweest. Volledige lijstje vind je hier |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 07 Okt 2008 10:13 Onderwerp:
| |

|
Een tweede zwarte maandag! De werkloosheid gaat echt toenemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Okt 2008 11:59 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Normaal had ik nu ook hierdoor veel problemen, gelukkig dat er in het begin van dit jaar een einde werd gemaakt aan onze samenwerking met o.a. Fortis' bankproducten.
Alles wat hier van beleggingen word gedaan, loopt via verzekeringsmaatschappijen die, in tegenstelling tot banken, niet moesten lenen om hun kapitaalsgarantie waar te maken. Omdat die banken net zo'n grote leningen dienden aan te gaan is het een beetje problematisch geworden.
Ik ben in elk geval héél blij dat ik niet tegen de klanten moet zeggen dat wij net zoals de banken met stront aan de knikker zitten. Moesten we echter nog steeds een bankactiviteit uitgebaat hebben, dan hadden we wel een hele crisis.
Er is maar 1 klant de dupe geweest van deze crisis: Een vrouw die net voor 1 miljoen (BEF) / 250.000 € aandelen had gekocht van Fortis een weekje voor de crash (tegen onze raad in weliswaar). Een paar dagen geleden kregen we plots nog eens bericht dat zij haar aandelen had verkocht (ook weer tegen onze raad in). Van haar beginkapitaal blijft nog 1/4 van over... Tja... |
|
Terug naar boven |
|
|
morsen |
Geplaatst: 07 Okt 2008 14:21 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat de game-industrie wel een stootje kan hebben. Vergeet niet dat het op dit moment een van de hardst groeiende wereldwijde markten is. We zullen uiteraard wel de negatieve gevolgen ervan ervaren, wat zich waarschijnlijk uit in minder nieuwe titels en meer bewezen franchises uitmelken.[/quote] |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 07 Okt 2008 14:27 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
morsen schreef: | Ik denk dat de game-industrie wel een stootje kan hebben. Vergeet niet dat het op dit moment een van de hardst groeiende wereldwijde markten is. We zullen uiteraard wel de negatieve gevolgen ervan ervaren, wat zich waarschijnlijk uit in minder nieuwe titels en meer bewezen franchises uitmelken. |
Dat ben ik met je eens, zoiezo hoop ik dan dat we een Rock Band of Guitar Hero deel van Guns N' Roses mogen verwachten als we het over uitmelken hebben
In ieder geval zullen er misschien minder grote projecten worden aangekondigd, waarvan de naam nog niet is gevestigd. Een nieuwe Grand Theft Auto of Resident Evil zal er heus wel komen, aangezien de naam al zeer sterk is. Voor nieuwe franchises zal het een stuk moeilijker gaan worden, aangezien de naam nog niet bekend is onder de mensen. Survival of the fittest dus  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Okt 2008 14:36 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
morsen schreef: | Ik denk dat de game-industrie wel een stootje kan hebben. Vergeet niet dat het op dit moment een van de hardst groeiende wereldwijde markten is. | Idd, ondanks de economische recessie die al sinds 2007 aansleept |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 07 Okt 2008 14:44 Onderwerp:
| |

|
Op verloop van tijd gaat de games industrie dit wel voelen, de mensen kunnen niet zo veel geld meer besteden aan een luxe, en let op games en computers is nog altijd een zekere vorm van luxe. En geloof me het eerste waar de mensen op gaan besparen is luxe... |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 07 Okt 2008 14:47 Onderwerp:
| |

|
Computers niet...Elk bedrijf heeft ze nodig. |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 07 Okt 2008 15:11 Onderwerp:
| |

|
Ik heb het dan ook niet over bedrijven, maar over de gewone mensen thuis... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Okt 2008 15:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
kletske schreef: | Op verloop van tijd gaat de games industrie dit wel voelen, de mensen kunnen niet zo veel geld meer besteden aan een luxe, en let op games en computers is nog altijd een zekere vorm van luxe. En geloof me het eerste waar de mensen op gaan besparen is luxe... | Eigenlijk is luxe het laatste waar mensen op besparen, eten is het eerste. Niemand wil laten merken dat hij minder kan leven door de crisis. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 07 Okt 2008 15:51 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | kletske schreef: | Op verloop van tijd gaat de games industrie dit wel voelen, de mensen kunnen niet zo veel geld meer besteden aan een luxe, en let op games en computers is nog altijd een zekere vorm van luxe. En geloof me het eerste waar de mensen op gaan besparen is luxe... | Eigenlijk is luxe het laatste waar mensen op besparen, eten is het eerste. Niemand wil laten merken dat hij minder kan leven door de crisis. |
Je kan snoep, ijs, chips etc. ook onder luxe verstaan.
EDIT: Btw Joni, gefeliciteerd met je 7777 posts. De 7 staat voor geluk, dus wie weet.. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |