Auteur |
Bericht |
|
vinnie13 |
Geplaatst: 06 Sep 2008 19:59 Onderwerp: [PS3] Linux
| |

|
Ik was van plan om een ps3 te kopen. En las dat Linux op ps3 mogelijk is.
Heeft iemand al Linux op de ps3? En weet iemand dan ook of het wel veilig is en niet je ps3 laten crashen als je virussen hebt? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Sep 2008 20:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Er bestaan amper Linux virussen, en deze zijn meestal gericht op computers. Je PS3 is dus veilig. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 06 Sep 2008 20:09 Onderwerp:
| |

|
Aan welke distro zat je te denken? Yellow Dog is voor velen een goede keuze.  |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 06 Sep 2008 20:11 Onderwerp:
| |

|
Heeft iemand ook enig idee welk Linux ik dan zou moeten nemen Fedora,Yellow Dog Linux of die anderen want ik heb er echt geen verstand van. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 06 Sep 2008 20:15 Onderwerp:
| |

|
vinnie13 schreef: | Heeft iemand ook enig idee welk Linux ik dan zou moeten nemen Fedora,Yellow Dog Linux of die anderen want ik heb er echt geen verstand van. | Ik zou Yellowdog eens proberen. Anders kan je altijd nog de mensvriendelijke ubuntu proberen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 25 Sep 2008 22:29 Onderwerp:
| |

|
vinnie13 schreef: | Heeft iemand ook enig idee welk Linux ik dan zou moeten nemen Fedora,Yellow Dog Linux of die anderen want ik heb er echt geen verstand van. |
Als je geen verstand hebt van linux dan is de kans groot dat je er eigenlijk niets mee gaat doen... Dus zou ik er afblijven, "never changes a winning team" zoals ze zeggen. Je PS3 werkt nu goed, dus als je geen speciale dingen van plan bent zou ik niet beginnen om linux te installeren gewoon omdat dat stoer overkomt (al kan het eigenlijk niet echt kwaad, maar toch...) |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 26 Sep 2008 09:24 Onderwerp:
| |

|
Wat is er nou eigelijk nuttig aan Linux op je PS3 zetten? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mrakz0r |
Geplaatst: 29 Sep 2008 10:04 Onderwerp:
| |
![]()
|
Wat voor voordelen biedt bijvoorbeeld Yellowdog ten opzichte van wat je nu hebt? Ben wel benieuwd eigenlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
SubCity |
Geplaatst: 30 Sep 2008 10:55 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik vraag me nou ook af, ik ken Linux, maar ik snap ook niet echt wat voor meerwaarde Linux nou heeft op de PS3...
Laatst zei iemand tegen mij:
"Ik ga het gebruiken voor 3D renders. Dan heb je veel aan die CPU van de PS3."
Maar zelfs daarvoor is het niet te gebruiken, want je hebt geen toegang tot de 3D render van de GPU.
Dus dat gaat niet werken.
En bijvoorbeeld internetten, dmv. Firefox, zie ik dan ook weer geen voordeel in.
Want OF je hebt een PC in de buurt, OF je gebruikt de webbrowser van de PS3 zelf, want die vind ik erg prettig werken, ook door het tabs gebruiken enz.
Enige wat je met Linux op de PS3 kan, is bijvoorbeeld SNES emulator gebruiken, als het ook met N64 emulator ofzo kon, had ik het allang gedaan, maarja, dan heb je weer geen toegang tot de 3D rendering. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|