Gaat de storage probleem nog veel last bezorgen in de toekomst? |
Ja, in de toekomst zullen we dit nog veel moeten horen. |
|
50% |
[ 12 ] |
Nee, er zullen wat games komen die er hinder ondervinden maar die zullen op een hand te tellen zijn. |
|
29% |
[ 7 ] |
konnichiwa, dit hoord thuis in de Xbox 360 sectie >_>!!!! |
|
20% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 24 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
konnichiwa |
Geplaatst: 17 Sep 2008 04:16 Onderwerp: Het storage probleem van de X360 wordt een serious probleem?
| |

|
During his Austin Game Developers Conference discussion on storytelling and technology, id Software lead designer Tim Willits the developer is cutting back on the amount of content they would have liked to include in their upcoming shooter Rage. The main reason for limiting the game's content is the Xbox 360's limited disc storage, which allows about six to eight GB of data.
"The PC is limitless in the amount of data you can put on it," said Willits. "The PS3 has about 25GB. But the Xbox 360 roughly has 6 to 8 GB of data. We're hoping we can squeeze the game down to two discs for the 360 version."
According to Willits, the game was supposed to feature several wastelands for the player to explore. Because of the limitations of the Xbox 360's media, they had to cut down the wastelands to only two, which are themselves split into multiple instances. These changes have been made across all versions of Rage, not just the 360 port.
"I wouldn't say the overall story was changed in any way in order to fit on the Xbox 360 version," Willits said, "but how the player experiences Rage's story has been altered." Unfortunately, that means the experience has been altered across all platforms. This is one of the first signs we've received of the 360's older DVD media showing its age, but we expect some fans won't be terribly pleased that it's affecting other versions of the game as well.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
Edit: Ik heb het bij algemeen gezet omdat het ook probleem ook de PS3 versie aantast. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 17 Sep 2008 08:45 Onderwerp: Re: De storage probleem van de X360 word een serious proble
| |

|
konnichiwa schreef: | ... but we expect some fans won't be terribly pleased that it's affecting other versions of the game as well.
|
-_- |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 17 Sep 2008 09:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Dit vind ik echt héél, héél, héél, héél, héél, héél, héél hard zuigen
Technisch zwakker op 1 console is nog aanvaardbaar maar om de hele game te verkleinen ( van 5 naar 2 wastelands = -60% ffs! ) vanwege de beperkingen van een andere console is echt onnozel.
Natuurlijk gaat de PC versie de beste worden, maar dat heeft niet veel nut als hij al ingekrimpt werd vanwege de 360...
Echt balen, een aardig deel van de game te moeten missen
Als ik ID was had ik allang gezegd: Geen 360 versie. Ze gaan toch niet verwachten dat ik mijn game ga verminderen in kwaliteit of kwantiteit voor een next-gen-console die het normaal zou moeten aankunnen zeker? |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 17 Sep 2008 09:24 Onderwerp:
| |

|
Daar zit natuurlijk meer achter. Van 6 wastelands naar 2 gaan scheelt ontzettend veel ontwikkeltijd. Ze wijzen mooi met het vingertje naar de DVD (moet je de game gewoon niet op de 360 uitbrengen imo) maar ondertussen gaat dit volgens mij voornamelijk om tijd en geld. Als je dan écht zo achter je verhaal, setting etc. staat ga je niet van 6 naar 2 werelden, dan cancel je de 360 versie. Dat is precies wat ze van mij hadden mogen doen.
Moonblade: je quote de ontwikkelaar niet he, dat wat jij quote is een opmerking van de 1up redacteur
Edit: en toen bleek het ineens heel anders:
Citaat: | During my talk today I mentioned that we originally wanted to have around 5 or 6 smaller wasteland environments but later decided instead to have 2 larger wastelands. Mostly because we were going to be shipping on two DVDs for the 360 and felt that it would play better with one large wasteland on each disc so there would be no loading between wastelands. Not loading levels while you drive around is a much better decision regardless of platform.
There was NO CONTENT removed from RAGE because of the 360--NONE AT ALL. Moving from multiple wastelands into fewer but larger wastelands was a far better decision and is actually giving us more gameplay in the game.
We feel the 360 is a great platform and will provide a fantastic Rage experience.
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 17 Sep 2008 10:20 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Als ze het zo zeggen, dan klinkt het al een pak beter
Ipv 5-6 kleine naar 2 grote gebieden klinkt zelfs leuker. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 17 Sep 2008 10:55 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Zoiets noemen ze dus Damage Control aangezien hij tweemaal vertelde dat je minder kreeg |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:15 Onderwerp:
| |

|
Ze hadden het spel toch ook best op 6 dvd's kunnen zetten . Groter doosje paar stukken inbouwen waar je van dvd moet wisselen en klaar is kees (of eigenlijk Tim). |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Stefan L schreef: | Ze hadden het spel toch ook best op 6 dvd's kunnen zetten . Groter doosje paar stukken inbouwen waar je van dvd moet wisselen en klaar is kees (of eigenlijk Tim). | Nee, Microsoft rekent meer aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:25 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
6 DVD's gaat me wel wat ver
Lost Odyssey waren er al 4 en dat was al aardig wat...
In ieder geval kan ik er niet meer uithalen dat er 'minder' zou zijn, simpelweg dat ze van kleinere gebieden naar 2 grote gebieden zijn gegaan zou weinig tot niets moeten veranderen aan de gameplay. In tegenstelling zelfs, met een groter level heb je ook meer een free-roam-drang wat eigenlijk wel een goede afwisseling in een shooter zou zijn.
The Darkness had ook enkele 'free-roam' gedeeltes met kleine submissies en zelfs met die kleine levels ging dat erg goed. (ok ok, eigenlijk totaal niet vergelijkbaar maar goed, 't is het beste voorbeeld waar ik op kwam).
On a side-note: Goed idee om de gevoeligere PS3 vs. 360 nieuwtjes enkel te kunnen bespreken in het forum. Spaart meteen een hoop nutteloze reacties  |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:41 Onderwerp:
| |

|
njah, en als we alles op de HD zetten heeft de 360 nog meer, trouwens de toekomst voor verwisselbare media zal toch minderen op verloop van tijd, de toekomst is dat alles downloadable word... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:45 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Zo hé, jij zou het dan zien zitten om 2 DVD's te downloaden met de snelheid die XBL biedt?
Ik zou knettergek worden o.O
Verder kunnen ze de HD niet gebruiken gezien niet elke Xbox360 een HD heeft. Je kan niet plots zeggen dat een HD benodigd is om vanaf nu alle games te kunnen spelen.
Niet alleen dat, mijn HD is 20 GB. Een game verspreid over 2 DVD's is al een pak groter als dat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:57 Onderwerp:
| |

|
Het blijft gewoon zuigen dit, want ik denk dat er wel zeker minder in dit spel zal zitten dan voorheen gepland was. De developer wil zich er alleen maar voorzichtig uitlullen. |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 17 Sep 2008 12:21 Onderwerp:
| |

|
Sasuke schreef: | Zo hé, jij zou het dan zien zitten om 2 DVD's te downloaden met de snelheid die XBL biedt?
Ik zou knettergek worden o.O
Verder kunnen ze de HD niet gebruiken gezien niet elke Xbox360 een HD heeft. Je kan niet plots zeggen dat een HD benodigd is om vanaf nu alle games te kunnen spelen.
Niet alleen dat, mijn HD is 20 GB. Een game verspreid over 2 DVD's is al een pak groter als dat. |
Tsja en zo is het altijd wel iets, zo lang er maar dingen zijn die je mis kunt zeggen zeggen over de 360 zeker?...iedereen weet (het is te zeggen als je iets of wat kennis van zaken hebt) dat downloaden de toekomst is... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 17 Sep 2008 12:48 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Mis zeggen over 360?
Ik noem de beperkingen op, niets mis mee.
Mij moet je het niet kwalijk nemen dat de 360 beperkt is in opslagcapaciteit. Dat jij een HDD van 120 GB erin hebt steken zal zowel MS als de core-bezitters namelijk worst wezen.
"het is te zeggen als je iets of wat kennis van zaken hebt"
En dan kom je met zo'n antwoord? Laat me eerder weten waarom jij denkt dat het wél kan op 360, rekening houdend met de rest van bevolking die een 360 in huis heeft staan, al dan niet met een HD van beperkte capaciteit.
Zeggen dat het de toekomst is kan iedereen wel... |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 17 Sep 2008 13:13 Onderwerp:
| |

|
Ik ben blij dat het nieuws upgedate is maar ik wacht toch het resultaat af. Het is trouwens niet de eerste keer dat Id zoiets zegt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 17 Sep 2008 13:29 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Zoiets noemen ze dus Damage Control aangezien hij tweemaal vertelde dat je minder kreeg |
Imo zou je dus helemaal geen damage control moeten hebben. De 360 versie cancellen was imo de enige optie. Ja, of je kop erover houden. Sowieso zijn ontwikkelaars veel te veel naar buiten toe: zie je in geen enkele markt. De consument weet veel te veel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 17 Sep 2008 16:41 Onderwerp:
| |

|
Zolang de PC versie nog komt is het voor mij geen probleem. Ik wacht op meer beeldmateriaal... |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 17 Sep 2008 16:49 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
*Fanboy reactie*, *nog een fanboy reactie*.
Stomme Xbox 360 >.< (ik bedoel, *nog een fanboy reactie* ).
Dit is toch naaierij, als de 360 dus eiglijk dat spel niet aan kan (om maar kort door de bocht te gaan) moeten ze gewoon of de PC en PS3 huge exclusive content bij release doen (die andere 60%) of de 360 versie schrappen... Stom, dit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 17 Sep 2008 16:54 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Ik wist wel dat de dvd een probleem ging zijn maar zo vroeg (september 08 ) niet. Ik hoop dat we Call of Duty 6 niet op 2 discs krijgen. |
De game komt in 2010 volgens mij pas uit.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 17 Sep 2008 17:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Roderick schreef: | Gezer schreef: | Ik wist wel dat de dvd een probleem ging zijn maar zo vroeg (september 08 ) niet. Ik hoop dat we Call of Duty 6 niet op 2 discs krijgen. |
De game komt in 2010 volgens mij pas uit.  |
2009 |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 17 Sep 2008 17:43 Onderwerp:
| |

|
Vertel mij,de Wii-eigenaar, maar.  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 17 Sep 2008 18:01 Onderwerp:
| |

|
jedi_christian schreef: | hey 1 ding snap ik niet;de PSone had hetzelfde 'probleem' en toch was het een pracht van een console | Op zich waren er geen ports van N64/saturn games die leden onder de kleine opslagcapiciteit.
Iets dat me nu opeens binnenschiet;..How the fuck hebben ze ooit Resident evil op een N64 cartridge gekregen (die konden maar 64mb gaan).
Laatst aangepast door konnichiwa op 17 Sep 2008 21:05; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 17 Sep 2008 20:11 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
jedi_christian schreef: | hey 1 ding snap ik niet;de PSone had hetzelfde 'probleem' en toch was het een pracht van een console | Ja, maar pas naar het einde toe kwamen de klachten en toen heeft Sony CD gedumpt voor de PS2. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 18 Sep 2008 08:20 Onderwerp:
| |

|
jedi_christian schreef: | hey 1 ding snap ik niet;de PSone had hetzelfde 'probleem' en toch was het een pracht van een console |
De citroën 2pk was ook een schitterende wagen, 60 jaar geleden. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 18 Sep 2008 09:18 Onderwerp:
| |

|
Ja eigenlijk als je regelmatig een demo verwijdert is er geen probleem, het blijft een console en geen pc he |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |