Auteur |
Bericht |
|
Roderick |
Geplaatst: 26 Aug 2008 21:16 Onderwerp: Metallica - Death Magnetic
| |

|
De grootste metalband ter wereld brengt op 12 september een nieuw album uit genaamd: Death Magnetic. Na het uitstapje met St. Anger gaat men in dit nieuwe album meer terug naar de roots en daarna. In de eerste twee nummers kun je horen dat de stijl van Load en Reload aanwezig zijn alsmede de lekkere speedmetal van Ride the Lightning. Het lijkt een ware comeback van Metallica. De songs kun je op de officiële site beluisteren: click!
Ik ben zelf alvast enorm enthousiast over The Day That Never Comes: het doet een beetje denken aan Unforgiven II, maar is een stuk melodieuzer en muzikaler. Ook laat leadgitarist Kirk Hammet eindelijk weer zien hoe geniaal hij is. My Apocalyps is weer lekker ouderwets snoeiharde metal zonder onverstaanbaar gekrijs of verneukte gitaren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 27 Aug 2008 22:25 Onderwerp:
| |
|
|
Terug naar boven |
|
|
dek |
Geplaatst: 27 Aug 2008 22:41 Onderwerp:
| |
![]()
|
Metallica is de eerste band waar ik helemaal gek van was. Met name Justice for all, Master of Puppets, S&M en de black album vond ik goed. Ik hoop dat ze na St. Failure wat ik niet helemaal terecht is om te zeggen, omdat het geschreven is in de depressieve jaren en depressiviteit uit en is hoop ik voor de band goed geweest om weer is nummers te kunnen maken die melodieus en lekker strak zijn. *hoewel ik niet kan zeggen dat metallica veel vrolijke nrs heeft hoor je gewoon aan st anger dat het te gefrustreerd is. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-man |
Geplaatst: 28 Aug 2008 00:44 Onderwerp:
| |
|
Yeah Death Magnetic
Iemand de LE besteld? Ik kan het nu niet betalen :S anders had ik het gedaan. Ben heel benieuwd, The Day That Never Comes is in ieder geval heerlijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 30 Aug 2008 13:12 Onderwerp:
| |

|
Mijn Metallica kennis komt niet verder dan een stuk of 12 meest bekend nummers en een tof optreden op Pinkpop, dat zeker voor herhaling vatbaar is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jalf |
Geplaatst: 11 Sep 2008 16:15 Onderwerp:
| |

|
Hoop ook dat het album wat beter is dan dan de voorgaande 2/3. St Anger vond ik echt helemaal niks. Load en Reload wel aardig, maar niet van het niveau van het vorige werk.
Er zat bij St Anger trouwens toch ook een demo/trailer van een Metallica videogame? Daar heb ik nooit meer iets van gehoord  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|