Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
L!nk BerichtGeplaatst: 17 Okt 2008 02:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

ah okee, je bent net begonnen? je begint dus bijna aan japans zeker! (op die introductie na). cool, doe je best, want er vallen veeeeeel mensen af. als je goede motivatie hebt kom je er wel! mijn ervaring is dat alle otaku nerds het niet halen, hehehe. maar 頑張って!
maar ja, ben zelf 4de jaars, ben dus met mn stage bezig. geen idee wat ik na mn afstuderen ga doen, als de mogelijkheid zich voordoet ga ik terug naar japan denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 17 Okt 2008 11:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

L!nk schreef:
ah okee, je bent net begonnen? je begint dus bijna aan japans zeker! (op die introductie na). cool, doe je best, want er vallen veeeeeel mensen af. als je goede motivatie hebt kom je er wel! mijn ervaring is dat alle otaku nerds het niet halen, hehehe. maar 頑張って!
maar ja, ben zelf 4de jaars, ben dus met mn stage bezig. geen idee wat ik na mn afstuderen ga doen, als de mogelijkheid zich voordoet ga ik terug naar japan denk ik.


In wat voor soort pand woon je dan(Appartement,Studentenhuis)?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008 10:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

appartement.
tijdens mn studie zat ik in dormitory.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ik ben van plan na m'n studie Graphic Design te gaan reizen (ben nu aan 't sparen), ik wil zeker weten ook (na Australie/Nieuw Zeeland) naar Japan gaan en besloot dus ook maar wat Japans te leren; gewoon uit een boek en met wat motivatie. Heb nog niet al te veel gedaan maar ik hoef de taal ook helemaal niet perfect te kunnen, ik ga er gewoon een maand of 2 heen.

Mijn vraag: is het dan uberhaupt wel de moeite waard om een beetje Japans te leren of kan ik het gewoon beter bij Engels houden (mijn Engels is bijna perfect en ben wel gewend aan met buitenlanders praten - ik wil gewoon weten of je je kunt redden met Engels)?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

Uchiha_Shadow schreef:
Ik ben van plan na m'n studie Graphic Design te gaan reizen (ben nu aan 't sparen), ik wil zeker weten ook (na Australie/Nieuw Zeeland) naar Japan gaan en besloot dus ook maar wat Japans te leren; gewoon uit een boek en met wat motivatie. Heb nog niet al te veel gedaan maar ik hoef de taal ook helemaal niet perfect te kunnen, ik ga er gewoon een maand of 2 heen.

Mijn vraag: is het dan uberhaupt wel de moeite waard om een beetje Japans te leren of kan ik het gewoon beter bij Engels houden (mijn Engels is bijna perfect en ben wel gewend aan met buitenlanders praten - ik wil gewoon weten of je je kunt redden met Engels)?


Ligt er aan welke locatie je gaat, ik neem aan steden zoals Tokyo of Osaka. Meer dan 80% van de inwoners kunnen geen of amper engels praten, de japanners die wel engels kunnen schamen zich meestal om tegen vreemden engels te praten, er is maar een gering aantal mensen die jouw zou kunnen helpen om iets in het engels uit te leggen.

Om met die mensen een normaal gesprek te voeren zoals je voorstellen, weg wijzen en chicks versieren hah moet je wel wat weken of maandjes in verdiepen om deze zinnen/grammatica en uitspraak te leren. Het is de moeite waard want Japanners vinden het heel leuk als jij wat japans kan. Maar het ligt aan jezelf of je zoveel moeite eraan wil besteden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
groente12 BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jul 2008
Berichten: 397

Wil ook japans leren wat voor boeken heb je nodig??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zokun90 BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 20:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jan 2008
Berichten: 393

Waarom willen zoveel mensen ineens japans studeren. 'Wapanese' als je het mij vraagt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

EenGeregistreerdeGast schreef:
Waarom willen zoveel mensen ineens japans studeren. 'Wapanese' als je het mij vraagt.


Ik zou het ook wel willen leren en ik ben het ook van plan. Maar ik ben erg leergierig betreft een andere taal. Sowieso ben ik altijd al geintereseerd geweest in Azie en Japan. Dankzij de anime is het sterker geworden. Daar is toch niks mis mee. Ja en ik snap je dat veel mensen het alleen voor de anime doen. Ik doe het voor de bitches je weet zelf. Nou dat laatste is niet helemaal waar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Chicks versieren met Japans? De meeste Japanse vrouwen haten dat. Een Westerse man die Japans leert is in 99.9% van de gevallen voor hun een Nerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

konnichiwa schreef:
Chicks versieren met Japans? De meeste Japanse vrouwen haten dat. Een Westerse man die Japans leert is in 99.9% van de gevallen voor hun een Nerd.


Niet alleen de Japanse vrouwen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

Japanse chicks kan je in NL ook vinden hoef je niet naar japan te gaan. maar ik ben niet mee eens dat hun je zien als nerd het word zelfs zeer gewaardeerd als je japans spreekt.. maar okey probereren een chi te versieren met droge japanse pick up lines is wel triest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Goof schreef:
konnichiwa schreef:
Chicks versieren met Japans? De meeste Japanse vrouwen haten dat. Een Westerse man die Japans leert is in 99.9% van de gevallen voor hun een Nerd.


Niet alleen de Japanse vrouwen..


True.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 01:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

EenGeregistreerdeGast schreef:
Waarom willen zoveel mensen ineens japans studeren. 'Wapanese' als je het mij vraagt.


anime is vrij populair geworden de laatste jaren, japan neemt sowieso toe in populariteit. ik kom hier af en toe ook wel enorme prutsers tegen die om de verkeerde reden te taal leren

naja, de reden dat ik het gekozen heb was als onderdeel van mijn studie, die mij de mogelijkheid gaf een jaar in japan te studeren/werken en de interesse in japan die ik al van jongs af aan heb (lang verhaal, geen zin om neer te typen ;P)

konnichiwa schreef:
Goof schreef:
konnichiwa schreef:
Chicks versieren met Japans? De meeste Japanse vrouwen haten dat. Een Westerse man die Japans leert is in 99.9% van de gevallen voor hun een Nerd.


Niet alleen de Japanse vrouwen..


True.


valt wel mee. ik krijg altijd wel positieve reacties ;P het ligt heel erg aan hoe je zelf bent, als je al een beetje nerd-image hebt dan wordt dat wel versterkt door japans te leren, heheh.

bij mij op school zaten wel bepaalde lui die echt heel erg nerdy waren (meisjes in sailormoon costumes, lui die alleen maar op hun kamer anime zitten te kijken) maar ook veel toffe lui.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 01:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Alleen voor anime Japans te leren vind ik dan zo dom. Of het zal helpen??? Misschien een beetje want zo heb ik ook eigenlijk Engels geleerd, vroeger dan. Ik zal voor cultuur gaan en Japan verkennen. Prachtige landschappen heeft Japan met namen mount Fuji. Wel mazzel dat een vriend van mij in Japan woont en mag bij hem crashen als ik ooit naar Japan zal gaan, wat ik zeker ga doen. Ben al in Amerika geweest en mijn volgende stap is Australie of Japan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 08:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Vreemd genoeg ben ik bezig met My Japanese Coach op de DS... Ik, en ik heb er altijd een hekel aan gehad...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 10:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Precies, ik ga naar Japan en zoals aangegeven wordt kun je dan 't beste wel wat van de taal spreken.

Trouwens, chicks versieren? Als ik dan toch in Japan ben versier ik liever Hardo Gay.



Iedereen die ook interesse heeft in Japan: check Japanorama (link) maar eens, erg vet programma over Japanse cultuur - toegegeven, vooral subcultuur maar er komt heel wat meer naar voren dan alleen anime.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Die vent is en blijft eng...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 04:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

ik ben zo blij dat die hype rond die kerel een beetje is afgelopen hier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 05:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

L!nk schreef:
ik ben zo blij dat die hype rond die kerel een beetje is afgelopen hier.


tot je dan op een conventie komt in NL en veel fans zoals hem zie rondlopen =p;
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 05:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

hehe, jullie lopen achter! daarnaast zijn conventies enzo niks voor mij. ben totaal niet thuis in anime/manga. enige wat ik kijk zijn Japanse films en af en toe drama ;P
ohw, als het goed is is rond deze tijd (of volgende maand) CameraJapan in Nederland. shitload aan Japanse films, misschien vinden jullie dat wel interessant.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 10:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ik vind het acteerwerk in 95% van de Japanse films/dramas die ik heb gezien zo vreselijk pijnlijk om naar te kijken dat ik films/dramas (en de meeste shows) maar laat voor wat ze zijn.

Zijn ganguro daar nog steeds populair?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Uchiha_Shadow schreef:
Ik vind het acteerwerk in 95% van de Japanse films/dramas die ik heb gezien zo vreselijk pijnlijk om naar te kijken dat ik films/dramas (en de meeste shows) maar laat voor wat ze zijn.

Zijn ganguro daar nog steeds populair?


Inderdaad. Ik vind het ook vreselijk om te kijken naar Japanse films. De meeste Japanners kunnen totaal niet acteren en die films zitten ook gewoon meestal slecht in elkaar. Ik houd het liever bij de Japanse animatieseries, want die zijn wel heel goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 22 Okt 2008 14:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

Hey L1nk hoeveel kosten het jouw nu om 6 maanden te verblijven in japan? over 5000 euro? TMA vergoed niks toch en ik had ook gehoord dat je echt hard moet studeren aan die uni vergeleken met China enzo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 02:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

nah ja, hard ;P je moet wel wat doen ja. in china is het chinees wel veeeel werk, meer dan in japan denk ik.
verder ligt het eraan welke universiteit je naartoe gaat (kansai gaidai heeft eigen campus, scheelt in woonkosten) en wat je doet. ik woon nu op mezelf en geef over de 1000 euro per maand uit denk ik ;x maar ik ga regelmatig stappen, doe sightseeing, ga met vrienden uit eten enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 12:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Dat is inclusief huur? Valt me nog mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 5 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group