Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:04    Onderwerp: Japans Studeren Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Wil er iemand hier Japans gaan studeren in Leiden of in Maastricht? ik wel...moet ik wel nog een 3 jaar op middelbare school zitten -_-;
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

hmm, ben zelf in Leiden wezen kijken, ziet er best okee uit. probleem is alleen dat je alleen maar japans krijgt, waar je eigenlijk geen fuck aan hebt (japanoloog >_<). een gozer die vorig jaar op mn studie zat doet nu iets met japans in maastricht. ik doe zelf trade management for asiain R'dam, daarbij krijg je ook Japans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Krijg je dan ook écht Japans? ik bedoel, kun jij dan later fatsoenlijk/goed japans spreken tegen een japanner? En wat houdt die studie in?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

ik ga in januari 2008 een jaar naar Japan, en zou me daar dan redelijk moeten redden (na dat jaar helemaal natuurlijk ;P) de studie is TMA (trade management for asia), dus de studie is gericht op Azië. Vakken die ik krijg zijn bedrijfseconomie / administratie, marketing, logistiek, cultuurdingetjes, Engels, Aziatische taal.

het is trouwens HBO naar mijn mening: als je Japans wilt leren + een baan wilt later moet je TMA doen, wil je Japans studeren moet je Japanologie gaan doen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

hmm...Klinkt héél erg interessant...heb namelijk profiel Economie en Maatschappij, en ben geïnteresseerd in Japans...Jij weet toevallig ook niet wanneer er een open dag bij jullie voor de duer staat he? 0=)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rolf BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Sep 2006
Berichten: 304

warom zou iemand in godsnaam jappans willen leren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 15:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Omdat er mensen zijn die meer willen dan alleen in dit kleine landje blijven. Ik persoonlijk wil gewoon iets gaan doen dat heel erg verschilt van onze cultuur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rolf BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 15:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Sep 2006
Berichten: 304

nou in dat geval... ga je gang.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 15:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Kujatochi schreef:
hmm...Klinkt héél erg interessant...heb namelijk profiel Economie en Maatschappij, en ben geïnteresseerd in Japans...Jij weet toevallig ook niet wanneer er een open dag bij jullie voor de duer staat he? 0=)


euhm, ik geloof dat we er vrijdag een hadden, toen waren ze aan het opbouwen. je kan altijd kijken op www.hro.nl of www.rotterdambusinessschool.nl

rolf schreef:
warom zou iemand in godsnaam jappans willen leren?


omdat niet iedereen zo oppervlakkig is zoals jij? (ja, ik ben chagrijnig ;P) het is japans trouwens _0-

reden dat ik hiervoor heb gekozen: interesse in Japan, wil er graag een tijd(je) van mn leven doorbrengen, en dat kan met deze studie. daarnaast is China enzo in opkomst, waar TMA goed op aansluit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 15:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Gister was er een open dag...Maar toen had ik internationaal judo toernooi in Utrecht, dus dat ging zoiezo niet door...er is een open avond op 6 december :-P..Maar ik weet niet of ik daarheen kan (in verband met familie iets doen op sinterklaas...da's toch 6 december right? heb een klein neefje )
Studie klinkt wel heel interessant...krijg jij trouwens alleen Japans of ook nog een andere taal? of mag je zelf keizen welke taal?

Edit: heb het al gevonden: "In alle jaren van je opleiding besteed je een deel van je tijd aan het leren van één van de Aziatische talen, naar keuze Mandarijn, Indonesisch, Japans of Vietnamees. Eveneens is in alle jaren (cross-culturele) communicatie een belangrijke component van je opleiding. Je leert daarbij vaardigheden als presenteren, onderhandelen en omgaan met cultuurverschillen. De hoofdmoot van de opleiding wordt gevormd door een breed scala aan economische vakken. "

Zo'n project maken in het eerste jaar lijkt me echt tegek :-O
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kujatochi BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 18:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Ik had trouwens nog een vraagje...Is er een mogelijkheid om een brochure te krijgen? ik vond er namelijk geen op de site
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ms90isr BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 08:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Okt 2006
Berichten: 506

zeker moeilijke studie met al die tekens lijkt me?
of valt dat wel mee? Japan is een mooi land om heen te gaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 09:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Kujatochi schreef:
Ik had trouwens nog een vraagje...Is er een mogelijkheid om een brochure te krijgen? ik vond er namelijk geen op de site


hmm, vast wel, iig kan je hier (http://www.hro.nl/page.html?ch=CIE&id=60749) veel info vinden

ms90isr schreef:
zeker moeilijke studie met al die tekens lijkt me?
of valt dat wel mee? Japan is een mooi land om heen te gaan


hmm, studie valt wel mee, hoewel de Aziatische taal zeker het moeilijkste gedeelte van de studie is. tis gewoon hard blokken, maar het is een leuke uitdaging
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Je moet wsl ook interesse hebben in het studeren van talen, en niet enkel Japans. Ik bedoel Japans leren lijkt leuk, maar je moet ook echt interesse hebben in het leren van grammatica enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 12:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Joni Philips schreef:
Je moet wsl ook interesse hebben in het studeren van talen, en niet enkel Japans. Ik bedoel Japans leren lijkt leuk, maar je moet ook echt interesse hebben in het leren van grammatica enzo.


Uhm...Meestal als je interesse in een taal hebt hou je ook wel rekening met de tekens en grammatica...ik iig wel, dus ik voor de volle 100% een taal willen leren...en als het ff kan wil ik het mixen met Economie (dus TMA...ben er trouwens heel erg geïnteresseerd in geworden)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 12:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Kujatochi schreef:
Joni Philips schreef:
Je moet wsl ook interesse hebben in het studeren van talen, en niet enkel Japans. Ik bedoel Japans leren lijkt leuk, maar je moet ook echt interesse hebben in het leren van grammatica enzo.


Uhm...Meestal als je interesse in een taal hebt hou je ook wel rekening met de tekens en grammatica...
Er zijn veel mensen die daar vergeten rekening mee te houden, ik wou enkel waarschuwen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Haha oké dan ...Sorry als ik over Japans praat of iets in de trend ervan word ik helemaal...opgefokt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
link0007 BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 18:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jul 2006
Berichten: 314

hehe, cool van je dat je nu al weet zo 'excited' bent over je studie.. Ik wou eerst Engels gaan leren, maar heb me nu maar bedacht, is een beetje dom als je grammatica en ontleden ongelooflijk saai vind -_-

Verder kan je beter gaan denken (ook hulp vragen bij mensen die de opleiding doen) of je meer TMA, of Japanologie wilt doen... je decaan kan je daar vast wel bij helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 19:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Klopt Link...Moet ik inderdaad gaan doen ...Zeker zijn van mijn zaak!!! een minpuntje(waar i kme niet door laat kisten) is dat Japanologie in Leiden is en TMA in Rotterdam...ik woon in Zuid-Limburg

WAt ga jij nu dan doen in plaats van Engels?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
link0007 BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 19:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jul 2006
Berichten: 314

:\ Ik kom uit schinnen (bij hoensbroek of heerlen, en sittard en geleen) en moet later waarschijnlijk naar de VS :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

Ghehe, ik kom uit Elsloo(buurt van Beek, Geleen) en wil later (hoogstwaarschijnlijk gebeurd het ook, ligt aan m'n vriendin wat die met me wil...'k weet het, je moet een meid/vrouw niet in de weg van je dromen laten staan, maar zij is ook een droom van me:)) naar Japan.

Waarom *moet* je naar de VS? en wat ga je daar doen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
link0007 BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 19:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jul 2006
Berichten: 314

hmm, moeten is het niet... maar Software Engineer in Nederland lijkt me saai aan de andere kant, Nederland is wel mun lievelings-land qua wetgeving en politiek, en economie :p
al lijkt een leven in de VS me ook niet erg oid, alleen geen omgeving voor kinderen :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arrie BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 19:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 333

Zelf ben ik met een cursus bezig van 24 lessen aan de volksuniversiteit van Haarlem, dat vind ik wel leuk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 21:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Kujatochi schreef:
Klopt Link...Moet ik inderdaad gaan doen ...Zeker zijn van mijn zaak!!! een minpuntje(waar i kme niet door laat kisten) is dat Japanologie in Leiden is en TMA in Rotterdam...ik woon in Zuid-Limburg


hmm, in mijn jaar zitten er een heel stel uit limburg / brabant, sommige op kamers, maar ook een gast die uit tilburg heen en weer reist enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kujatochi BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2006
Berichten: 44

L!nk schreef:
Kujatochi schreef:
Klopt Link...Moet ik inderdaad gaan doen ...Zeker zijn van mijn zaak!!! een minpuntje(waar i kme niet door laat kisten) is dat Japanologie in Leiden is en TMA in Rotterdam...ik woon in Zuid-Limburg


hmm, in mijn jaar zitten er een heel stel uit limburg / brabant, sommige op kamers, maar ook een gast die uit tilburg heen en weer reist enzo.


Heen en weer reizen lijkt me tof en aan de andere kant weer niet tof ... het toffe lijkt me dat je gewoon met je laptop op je schoot iets met school(of niet school ) doet(ik weet niet of jullie laptops überhaupt gebruiken...Ik neem toch aan van wel )... Aan de andere kant moet je wel elke dag weer hetzelfde ritje maken...

conclusie: beter op kamers dan met de trein heen en weer!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group