| Auteur |
Bericht |
|
| Master Killer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:03 Onderwerp: Hoofdpijn alleen bij sommige games?
| |
|
Ik kan sommige games gewoon 10 uur achterelkaar spelen en voel ik me nog helemaal gezond.
Alleen als ik...
-Doom 1
-Alle Medal of Honor behalve de nieuwere van van afgelopen jaar (andere engine?)
-Sins of Solar Empire
...en nog veel meer speel heb ik na 15 minute meteen pauze nodig anders krijg ik onzettende hoofdpijn.
Vaak zijn het donkere grauwe games maar ik snap niet waar het aan kan liggen, is de frame rate te laag/te hoog , de donkere kleuren?
Nog andere mensen hier last van? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:08 Onderwerp:
| |
![]()
|
Waarop speel je het ?
de computer of op een console ? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Stefan Vogels |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:08 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Nu heb ik Doom en Sins of a Solar Empire niet gespeeld maar met Medal of Honor Frontline en in een kleinere mate bij Rising Sun op de GameCube kreeg ik wel degelijk last van hoofdpijn.
Ik denk dat het aan de games zelf ligt.. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:10 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik krijg serieuze hoofdpijn van Ninja Gaiden 2...
... maar dat is dan vanwege de moeilijkheidsgraad  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:11 Onderwerp:
| |
![]()
|
Als je het namelijk op een CRT beeldscherm speeld en daarmee dus op de computer kan het aan je refresh rate liggen.
Zo niet, krijg je het hoofdpijn van het proberen te corrigeren aan het beeld (licht sterkte enzo) en probeer je overzicht te krijgen, maar door weinig licht lukt dat niet goed en krijg je hoofdpijn. Probeer deze games dan ook in een zo goed mogelijk verlichtte ruimte te spelen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MarcianoNL |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:18 Onderwerp:
| |

|
| Ik kreeg het pas bij Rainbow Six Vegas 2 geen idee waarom misschien door de framedrops van me Xbox 360 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Master Killer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 13:51 Onderwerp:
| |
|
Ik speel doom en sins of solar empire op de pc en krijg netzoveel hoofdpijn als ik het op mijn oude crt bak spel als mijn samsung 226 CW lcd schermpje.
Medal of honor frontline op zowel de gamecube als ps2 gespeeld en hebben alletwee hetzelfde effect.
En medal of honor op de pc op een lcd scherm geeft hetzelde effect of ik nu in een verlichte of half donkere ruimte speel.
Terwijl ik dit niet heb bij games als rome total war, mediaval 2 total war, age of empires 3, dawn of war, starcraft, company of heroes enz.
En alle zelda games op de gamcube spelen ook gewoon relax/.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 01 Aug 2008 14:00 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
| Terug naar boven |
|
|
| Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 14:44 Onderwerp:
| |
![]()
|
| Jij kan niet tegen veel beweging like Joni zegt. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Master Killer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 14:48 Onderwerp:
| |
|
Zou dat komen dat je bij toevallig deze game veel beweegt zoals bij medal of honor veel rond rennen en draaien.
En bij sins of solar empire irriteerde ik me vooral aan de achtergrond die op precies dezelfde plaats blijft stil staan als je uitzoomt en naar een andere planeet beweegt. En bij doom loop je ook erg snel en veel rond.
Alleen bij games als GTAIV, gears of war, Resistance FoM, halo 3, cod 2, cod 3, warhawl had ik er weer geen last van bewegingsziekte.
Ik krijg ook hoofdpijn als ik in nieuwe auto's rij. Maar oude old timers weer niet zoals een toyota landcruiser. Ik vind die nieuwe auto's raar en benauwd ruiken en denk dat dat komt door een of ander chemisch spullen waar ze het interieur mee maken/schoonmaken wat ze vroeger nog niet gebruikte bij oude auto's. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 01 Aug 2008 14:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Citaat: | | Reisziekte, wagenziekte, zeeziekte, luchtziekte of algemeen bewegingsziekte is een verschijnsel dat zich voordoet wanneer de signalen van het evenwichtsorgaan (dat versnelling en beweging registreert) en de waargenomen horizon niet met elkaar in overeenstemming zijn. |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reisziekte |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 01 Aug 2008 15:08 Onderwerp:
| |

|
| ik denk dat je het jezelf een beetje hebt aangepraat, ik was eerst ook "auto'ziek, ik dacht er toen elke keer aan als ik in een auto zat, toen ik een poos niet in een auto zat was ik het vergeten, en had ik er geen last meer van toen ik me later opeens herrinerde dat ik "autoziek" hoorde te zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Master Killer |
Geplaatst: 01 Aug 2008 15:17 Onderwerp:
| |
|
| Ik ben dan weer niet autoziek. Ik wordt alleen ziek als ik in een nieuwe auto zit want die ruike raar. Ik wordt dan zelfs ziek als die gewoon stil staat. Dus het rijden/bewegen heeft er niks mee te maken. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Matesers |
Geplaatst: 01 Aug 2008 23:17 Onderwerp:
| |

|
| Ik denk ook dat het komt doordat je veel loopt en om je heen kijkt bij die games, terwijl je stil op je stoel zit. Dat komt dan dus niet overeen. Heb ik ook (alleen op pc trouwens). |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 02 Aug 2008 00:23 Onderwerp:
| |

|
|
| Terug naar boven |
|
|
| Lachesis |
Geplaatst: 02 Aug 2008 09:31 Onderwerp:
| |

|
| Master Killer schreef: | | Ik ben dan weer niet autoziek. Ik wordt alleen ziek als ik in een nieuwe auto zit want die ruike raar. Ik wordt dan zelfs ziek als die gewoon stil staat. Dus het rijden/bewegen heeft er niks mee te maken. |
Tegen die geur kan ik ook niet, zeker niet als dat lederen zetels zijn (blijft natuurlijk extra lang hangen).
En ik word gek van Loco Roco (PS3 versie) en Flow na een kwartiertje. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Master Killer |
Geplaatst: 02 Aug 2008 12:05 Onderwerp:
| |
|
| Lachesis schreef: |
Tegen die geur kan ik ook niet, zeker niet als dat lederen zetels zijn (blijft natuurlijk extra lang hangen).
En ik word gek van Loco Roco (PS3 versie) en Flow na een kwartiertje. |
Dat vind ik ook niet fijn die geur kan wel 5 jaar in een auto blijven hangen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Exodore |
Geplaatst: 02 Aug 2008 13:54 Onderwerp:
| |

|
| Check of je niet te dicht voor het scherm zit, genoeg afstand nemen helpt meestal al veel. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Dnarbeis |
Geplaatst: 02 Aug 2008 14:04 Onderwerp:
| |

|
| Exodore schreef: | | Check of je niet te dicht voor het scherm zit, genoeg afstand nemen helpt meestal al veel. |
Als wij samen COD spelen zitten we like halve meter van tv xD |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Exodore |
Geplaatst: 02 Aug 2008 14:04 Onderwerp:
| |

|
Maar wij hebben dan na 6 uur nog geen hoofdpijn lol  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Master Killer |
Geplaatst: 03 Aug 2008 22:57 Onderwerp:
| |
|
Dan heb je geluk, als wij mensen nu eens ons eigen dna mochten kiezen als je 18 werdt  |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
|