Auteur |
Bericht |
|
Devilly |
Geplaatst: 30 Jul 2008 20:13 Onderwerp:
| |
![]()
|
Donnie Darko en man, wat ben ik verrast over de geweldigheid van die film. Dit is weer eens wat anders dan dat standaard werk. Het feit dat ik een heel ander thema had verwacht en zoiets kreeg voorgeschoteld zal ook wel hebben geholpen. Verder is Donnie over het algemeen toch wel een tof personage, al heeft hij wel een paar minpunten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Exodore |
Geplaatst: 30 Jul 2008 20:34 Onderwerp:
| |

|
Jah inderdaad prachtige film,
was een avondje van de kaart toen ik hem vorig jaar zag. |
|
Terug naar boven |
|
|
Zokun90 |
Geplaatst: 30 Jul 2008 20:48 Onderwerp:
| |

|
Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2008 20:56 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
EenGeregistreerdeGast schreef: | Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. | Er hangt een timehole boven het huis van Donnie. Het vliegtuig crasht in de toekomst, zijn moeder en zusje sterven effectief. Elk personage waar hij om geeft sterft zodat het duidelijk wordt dat hij moet sterven |
|
Terug naar boven |
|
|
Zokun90 |
Geplaatst: 30 Jul 2008 21:11 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. | Er hangt een timehole boven het huis van Donnie. Het vliegtuig crasht in de toekomst, zijn moeder en zusje sterven effectief. Elk personage waar hij om geeft sterft zodat het duidelijk wordt dat hij moet sterven |
Maar wat is dan de functie van Frank. En hoe zorgt Donnie ervoor dan dat hij doodgaat en dus blijkbaar alles weer beter wordt zonder Donnie dan natuurlijk.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Jul 2008 21:17 Onderwerp:
| |

|
EenGeregistreerdeGast schreef: | Joni Philips schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. | Er hangt een timehole boven het huis van Donnie. Het vliegtuig crasht in de toekomst, zijn moeder en zusje sterven effectief. Elk personage waar hij om geeft sterft zodat het duidelijk wordt dat hij moet sterven |
Maar wat is dan de functie van Frank. En hoe zorgt Donnie ervoor dan dat hij doodgaat en dus blijkbaar alles weer beter wordt zonder Donnie dan natuurlijk.
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Exodore |
Geplaatst: 30 Jul 2008 21:28 Onderwerp:
| |

|
dnarbeis schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Joni Philips schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. | Er hangt een timehole boven het huis van Donnie. Het vliegtuig crasht in de toekomst, zijn moeder en zusje sterven effectief. Elk personage waar hij om geeft sterft zodat het duidelijk wordt dat hij moet sterven |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2008 21:56 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
EenGeregistreerdeGast schreef: | Joni Philips schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Donnie Darko is een en al verwarring. Dus de straalmotor dat op Donnie's dak landde bleek uit hetzelfde vliegtuig te zijn waar Donnie's zusje en moeder in zaten maar leefde blijkbaar nog gewoon door (Hoezo vliegtuigcrash?). Ik kreeg weinig door. | Er hangt een timehole boven het huis van Donnie. Het vliegtuig crasht in de toekomst, zijn moeder en zusje sterven effectief. Elk personage waar hij om geeft sterft zodat het duidelijk wordt dat hij moet sterven |
|
Frank is een personage dat Donnie de juiste weg moet wijzen. Door op te staan heeft hij een timeloop gecreëerd die tot het einde van de wereld moet leiden. Telkens als de wereld eindigt, wordt de loop opnieuw gestart met Donnie in bed. Frank is daar om Donnie in de juiste richting te duwen tot hij de juiste oplossing neemt; niet opstaan wanneer zijn huis verpletterd gaat worden. Je kunt het vergelijken met Groundhog Day, alleen krijgen we in Donnie Darko enkel de laatste loop te zien.
http://www.themoviegoer.com/donnie_darko.htm
Dit moet je zeker lezen, legt alles zeer goed uit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 30 Jul 2008 22:57 Onderwerp:
| |
![]()
|
Mooi, die uitleg is welkom. Ik snapte het namelijk allemaal ook nog niet helemaal. Beter nog, ik had nog niet eens helemaal verwerkt dat zijn moeder en zusje in dat vliegtuig zaten.
Btw: dit is mijn slechtste openingspost ooit. Wie heeft er eigenlijk een topic van gemaakt? Joni?
*** Edit ***
Of heb ik op nieuw topic i.p.v. nieuwe reactie geklikt? Dat is wel een blunder dan... Het moest namelijk in het 'Welke film heb je als laatste gezien?' topic komen.
Als dat zo is, dan kan hier wel een lock op.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 31 Jul 2008 08:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Devilly schreef: | Btw: dit is mijn slechtste openingspost ooit. Wie heeft er eigenlijk een topic van gemaakt? Joni?
| Ik, deze film verdient wel een eigen topic.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 31 Jul 2008 12:54 Onderwerp:
| |
|
Hij was op tv dinsdag was eerst ook even van de kaart snapte er niks van. Gisteren even op internet zitten zoeken naar een uitleg en ook gevonden. Toen snapte ik het veel beter  |
|
Terug naar boven |
|
|
Exodore |
Geplaatst: 31 Jul 2008 13:19 Onderwerp:
| |

|
Dit is inderdaad hét voorbeeld van een film die je meermaals moet zien |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 29 Okt 2008 09:19 Onderwerp:
| |

|
Als je hiervan houdt moet je eigenlijk ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind kijken. Het mag een ander soort film zijn maar de spirit ervan is hetzelfde. |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 30 Okt 2008 02:37 Onderwerp:
| |

|
check de website ook die er bij hoort, maakt het allemaal nog vager (of duidelijker ;P) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|