Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Niels BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 18:52    Onderwerp: internet-censuur wereldwijd in 5-10 jaar??? Reageren met citaat

Momenteel zijn er al plannen om het internet te censureren, niet in China of Iran. Maar in de VS en Europa. Wie op een openbaar netwerk gaat zal zien dat sommige sites reeds geblokkeerd zijn. En in de toekomst wil men dit nog verder doortrekken.

Gedaan met gamed.nl tenzij ze forums (als dit) wegfilteren, gedaan met site's die beweren dat 9/11 niet echt was... Gedaan met de vrijheid en welkom dictatuur. Of wat dacht je van een zoekrobot die je mails naleest en kijkt of de woorden "kill the president" erin voorkomen? En als ze daarbij andere woorden ook wegfilteren (denk maar aan woorden als "corrupte politici" of "schandaal in de regering"...), wie zal het merken?

op deze site kan je lezen dat een dergelijke wet reeds in de maak is, ze wachten gewoon op "het juiste moment" en als dat er niet komt dan maken ze het zelf wel.

Verspreid deze boodschap aan zoveel mogelijk mensen en kom in opstand tegen deze schandalen!!

PS Hier discussieren mag natuurlijk ook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de tekst niet gelezen (sorry, ik ben te lui), maar ze hebben nog een lange weg te gaan eer ze heel het internet kunnen censureren. Daarbij zullen er genoeg 'opstanden' e.d. komen, dus ik zie dit eigenlijk niet echt gebeuren. Is het trouwens sowieso niet in tegenspraak met enkele wetten?
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 19:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel even ter vergelijking: In de VS (jaja, weer het land bij uitstek) hebben ze de hele patriot act er in 20 dagen na 9/11 doorgekregen.

Als je eens zou lezen wat er in die act staat (heb ik ook nog niet gedaan wegens te lui, maar ik heb al een samenvatting gehoord). Dan zou je ook denken: "Dat kan toch niet dat mensen daar niet tegen protesteren", maar toch doen ze het niet, waarom? Omdat ze het na 9/11 deden, niemand wou nee stemmen en als een terrorist overkomen.

En nu gaan ze hetzelfde doen: als er een hacker een grapje uithaalt met een grote site (of enkele bankrekeningen plundert), dan komt er direct een Patriot Act 2 die forums over hacken verbied, en terwijl ze toch bezig zijn direct ook een klein subartikeltje over censuur. En zo begint het.

Hitler deed het ook stap bij stap en niemand protesteerde. En voor je het weet proberen ze hier hetzelfde: eerst een paar "noodzakelijke wetten tegen terrorisme", en 20 jaar later bestaan ze nog, zelfs nadat de terroristen allang gepakt zijn.
Terug naar boven
marino BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat

dude, wat lul je
als ik iets op een ftp server zet gaan ze het heus niet censureren
opzouten spam
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat

marino schreef:
dude, wat -***- je
als ik iets op een ftp server zet gaan ze het heus niet c*nsur*ren
opz**ten spam
Terug naar boven
onno BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat

9/11 Was een cover-up daar hoef je geen Einstein voor te zijn
wat dat betreft Leven we niet meer in een democratie.
Terug naar boven
Svensation BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ik lid ga worden van Scientology ofzo.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Censuur bestaat al, ik mag niet zeggen dat de Holocaust nooit heeft bestaan.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

"Censuur bestaat al, ik mag niet zeggen dat de Holocaust nooit heeft bestaan."

Best belachelijk eigenlijk dat je dat niet mag zeggen, aan de andere kant is de holocaust ontkennen ook belachelijk maar toch.

@onno
"9/11 Was een cover-up daar hoef je geen Einstein voor te zijn "

gast wat lul je?
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

onno schreef:
9/11 Was een cover-up daar hoef je geen Einstein voor te zijn
wat dat betreft Leven we niet meer in een democratie.

Ik snap de relevantie niet helemaal, maar je zou er over kunnen twisten of democratie wel echt bestaat.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Mag jij stemmen over elke wet die gestemd wordt in het parlement? Nee? Dan bestaat democratie niet.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 22:52    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joni Philips

Dat is wel heel extreem gezien, democratie bestaat hier tot op een bepaalde hoogte.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:

de holocaust heeft nooit bestaan

nou zeg ik het xD en wat willen ze er aan doen? xD
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:44    Onderwerp: Reageren met citaat

nu ben je strafbaar.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie hier een gat in het Gamed regelement ...
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

ow joepie , maar je bent ook strafbaar wanneer je een kruispunt oversteekt terwijl het stoplicht op rood staat
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat

inderdaad.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickdhnick schreef:
Joni Philips schreef:

de holocaust heeft nooit bestaan

nou zeg ik het xD en wat willen ze er aan doen? xD

Ze komen je halen.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 23:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Kurosaki01 schreef:

Ze komen je halen.

k zal de koffie al klaar zetten xD

ook al denk ik alleen dat ze het echt zullen bestraffen wanneer je het groots presenteert door bijvoorbeeld een hele website erover op te zetten. Zelfde geld voor het censuur dan. Ze zullen echt niet elk forum af struinen om iemand te zoeken die toevallig iets verkeerds doet xD

of ze moeten een soort tekstherkenningsprogramma in je browser implanteren..

naja zal wel -_-' we hoeven nu iig nog niet te vrezen dat er zoiets zal komen
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:12    Onderwerp: Reageren met citaat

marino schreef:
dude, wat lul je
als ik iets op een ftp server zet gaan ze het heus niet censureren
opzouten spam

Nou jou gaan ze misschien niet censureren, aangezien jij niets shockerend en geloofwaardig te vertellen hebt... Maar er zijn al sites die je niet meer op een openbaar netwerk kan bereiken. De censuur IS AL BEGONNEN.

Dit is geen verre toekomst die heel misschien kan gebeuren, het is al aan het gebeuren, ze wachten gewoon op het juiste moment.

En zeggen dat de holocaust nooit bestaan heeft is niet strafbaar vanwege censuur, maar vanwege geschiedenisvervalsing (jaja, dat is een echt misdrijf). En omdat het zou aanzetten tot (neo-)nazisme.

Joni Philips schreef:
Mag jij stemmen over elke wet die gestemd wordt in het parlement? Nee? Dan bestaat democratie niet.

Nou dat mag je wel... Maar indirect. Ze kunnen nooit iedereen laten stemmen (dat zou pas een miserie zijn, iedere week verplicht naar de stembus), dus mag jij afgevaardigden kiezen die in jouw plaats stemmen, dat zijn dan politici. Uiteraard ben jij ook vrij om je aan te stellen als politicus, zolang je maar verkozen wordt. Dus indirect kan jij wel stemmen over elke wet. Ze hebben het gewoon wat handiger opgelost dan iedereen altijd naar de stembus te sturen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Stel dat alle politici unaniem op een bepaalde wet stemmen terwijl 70% van de bevolking tegen is. Wat kun je dan doen? Is het democratisch dat je niets kunt doen?
Terug naar boven
marino BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:26    Onderwerp: Reageren met citaat

joni heeft idd gelijk, als ze die censuur zouden invoeren vermoed ik dat een grote meerderheid ertegen zou zijn. als ze het zouden negeren zou het niet democratisch zijn
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:29    Onderwerp: Reageren met citaat

"Wat kun je dan doen?"

Revolutie?
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Stel dat alle politici unaniem op een bepaalde wet stemmen terwijl 70% van de bevolking tegen is. Wat kun je dan doen? Is het democratisch dat je niets kunt doen?

Tja dan had je maar op politici moeten stemmen die WEL jouw mening vertegenwoordigen. Je bent vrij om te stemmen op wie je wil.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 10:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Niels schreef:
Joni Philips schreef:

Tja dan had je maar op politici moeten stemmen die WEL jouw mening vertegenwoordigen. Je bent vrij om te stemmen op wie je wil.
Daarnaast: stel dat een bepaalde partij de belastingen wil afschaffen en dieren wil martelen, en een ander partij de belastingen sterk wil verhogen om de dieren te helpen. Welke partij ga je dan stemmen? Je kiest een partij voor hun algemene programma en je hebt dus geen invloed op hoe ze effectief stemmen. Een democratie bestaat niet, enkel de illusie van.

Laatst aangepast door Joni Philips op 07 Aug 2008 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: