Auteur |
Bericht |
|
MaStEr_E1 |
Geplaatst: 27 Apr 2007 11:16 Onderwerp: Wii lan adapter foutmelding
| |

|
Zijn hier ook mensen die met hun wii via een lan adapter online gaan?
Zo ja moet jij ook steeds je modem resetten om met de Wii online te kunnen?
Elke keer kan ik mijn internet modem gaan resetten, als ik met mijn wii online wil maar als ik daarna de kabel weer in mijn pc doe kan ik hem ook weer resetten.
Denk dat het te maken heeft met de Ip's die hij aan het apparaat geeft maar dit is behoorlijk iritant.
Weet iemand mischien een oplossing? en met googlen was ik ook nog niet veel wijzer geworden.
gr |
|
Terug naar boven |
|
|
Master Killer |
Geplaatst: 21 Mei 2007 11:37 Onderwerp:
| |
|
Wat voor een modem heb je dan? Want het moet aan je modem liggen en niet aan de lan adapter. Misschien heb ik wel dezelfde modem en kan ik je helpen. |
|
Terug naar boven |
|
|
rolf |
Geplaatst: 21 Mei 2007 13:07 Onderwerp:
| |
|
als het idd aan het ip ligt dan moet je naar de internet instellingen van je wii gaan en zelf een ip adres invoeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 13:28 Onderwerp:
| |
|
heb je dynamisch IP adres? (dat de internetprovider je steeds een nieuw IP adres geeft) zoja, kijk of de Wii op dynamisch staat  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaStEr_E1 |
Geplaatst: 21 Mei 2007 14:28 Onderwerp:
| |

|
Ik heb een Arris modem en ik zit bij @home als provider.
En volgens mij heb ik een vast IP adres tot een bepaalde datum, en ik had ook geprobeerd om de Ip's van mijn pc over te zetten naar de Wii.
Maar daar had ik geen succes bij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 14:34 Onderwerp:
| |
|
MaStEr_E1 schreef: | Ik heb een Arris modem en ik zit bij @home als provider.
En volgens mij heb ik een vast IP adres tot een bepaalde datum, en ik had ook geprobeerd om de Ip's van mijn pc over te zetten naar de Wii.
Maar daar had ik geen succes bij. |
hmm, raar. Het zou moeten werken. Heb je de Wii en de modem geupdate? (laatste software/drivers) |
|
Terug naar boven |
|
|
MaStEr_E1 |
Geplaatst: 21 Mei 2007 15:02 Onderwerp:
| |

|
@Robert heb de nieuwste updates op de wii staan.
Ok heren dit staat in je Wii als je handmatig wil instellen.
En hier zijn mijn gegevens van de PC.
Ip Adres 82.74.191.***
Subnetmasker 255.255.***.*
Standaardgeteway 82.74.190.*
DHCP Server 213.51.129.**
DNS Servers 213.51.144.**
Automatisch IP Adres
Ja
Nee
Geavanceerde instellingen
Ip Adres: 82.74.191.***
Subnetmasker: 255.255.***.*
Router: ?
Automatische DNS
Ja
Nee
Primaire DNS: 213.51.129.**
Secundaire DNS: 213.51.144.**
Proxyserver
Gebruiken
Niet gebruiken
MTU Waarde
Zo had ik het bij mijn Wii ingevuld weet niet of het goed is maar mischien weet iemand van jullie het?
moet de Proxyserver ook ingevudl worden? en de MTU Waarde?
Reacties zijn welkom ! |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 15:42 Onderwerp:
| |
|
MaStEr_E1 schreef: | @Robert heb de nieuwste updates op de wii staan.
Ok heren dit staat in je Wii als je handmatig wil instellen.
En hier zijn mijn gegevens van de PC.
Ip Adres 82.74.191.***
Subnetmasker 255.255.***.*
Standaardgeteway 82.74.190.*
DHCP Server 213.51.129.**
DNS Servers 213.51.144.**
Automatisch IP Adres
Ja
Nee
Ip Adres: 82.74.191.***
Subnetmasker: 255.255.***.*
Router: ?
Automatische DNS
Ja
Nee
Primaire DNS: 213.51.129.**
Secundaire DNS: 213.51.144.**
Proxyserver
Gebruiken
Niet gebruiken
MTU Waarde
Zo had ik het bij mijn Wii ingevuld weet niet of het goed is maar mischien weet iemand van jullie het?
moet de Proxyserver ook ingevudl worden? en de MTU Waarde?
Reacties zijn welkom ! |
MTU en Proxy hoeven niet ingevuld te worden omdat ze niet belangrijk zijn (proxy alleen als je het gebruikt, meestal niet )
Het IP adres van de Wii moet niet hetzelfde zijn als op de PC (anders krijg je ook problemen op je pc ) maar het Wii IP adres moet wel in de range van je modem liggen (dat verschilt per modem). Subnetmasker moet zelfde zijn als PC, DNS d8 ik ook (weet ik niet meer 100% zeker).
Makkelijkst is gewoon op de Wii alles automatisch laten doen, dat hoort gewoon te werken
even vraagje: heb je nog een ander apparaat (behalve de PC en Wii) op de modem? (Laptop? andere PC? 360?) zo nee, heb je internet delen wel aanstaan?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 21 Mei 2007 16:11 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
robert.wittenaar schreef: | Het IP adres van de Wii moet niet hetzelfde zijn als op de PC (anders krijg je ook problemen op je pc ) maar het Wii IP adres moet wel in de range van je modem liggen (dat verschilt per modem). |
Klopt dit wel? Ik krijg het idee uit de eerste post dat MaStEr_E1 simpelweg de kabel van z'n pc in die LAN adapter plugt en omgekeerd:
Citaat: | als ik met mijn wii online wil maar als ik daarna de kabel weer in mijn pc doe |
Waar jij het over hebt slaat volgens mij meer op routers, waarbij inderdaad elk aparraat z'n eigen IP zou moeten krijgen. Ik heb echter het idee dat MaStEr enkel de @home modem heeft, welke dus het @home IP adres simpelweg zou moeten doorgeven aan het apparaat dat je daaraan gehangen hebt, en welke dus voor de Wii en de PC gelijk zou moeten zijn.
Het idee wat ik krijg van het probleem (en corrigeer me als ik het fout heb) is dat de TS dus de kabel uit z'n pc in z'n Wii stopt, dan eerst z'n modem moet resetten voordat hij verbinding heeft, en als hij weer internet op z'n pc wil hebben hij de kabel weer omwisselt en opnieuw z'n modem moet resetten. Als dat het probleem is lijkt het me in de modem te zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Master Killer |
Geplaatst: 21 Mei 2007 16:18 Onderwerp:
| |
|
Misschien handig om een router te kopen?
Of een nieuw modem aanvragen met meer ethernet aansluitingen. Want ik neem aan dat je er maar 1 op zit omdat je er steeds moet omwisselen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 18:32 Onderwerp:
| |
|
aah, zo. Ja dat kan ook. Dan zit er idd niks anders op dan steeds resetten. Of je koopt een router  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaStEr_E1 |
Geplaatst: 21 Mei 2007 19:10 Onderwerp:
| |

|
Hmm dat dacht ik al, maar zoveel internet ik nog niet op de Wii dus ik wacht nog wel ff. En anders even een router halen kost ook nog niet zoveel.
Bedankt voor de reacties. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 21 Mei 2007 19:20 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik heb gekeken of er één of ander control panel bestaat voor zo'n Arris modem (ik heb hem zelf ook), maar ik kan er niet inkomen. Op andere websites wordt gerapporteerd dat je met http://192.168.100.1 erin kunt komen, maar zelfs al kan dat, dan betwijfel ik of er ergens bruikbare opties zijn om aan te passen in het modem.
Ik zal nog es op de website van Arris zoeken of dit een bekend probleem is, maar ik reken er niet echt op iets te vinden.
@Master Killer: je avatar is wel een beetje te groot, hoor. Kan dat misschien iets kleiner?
EDIT:
@Master Killer: top .
@ TS: Ik kwam er net achter dat iemand die ik ken hetzelfde probleem heeft. Als hij naar z'n broer gaat met z'n laptop en hij haalt de netwerkkabel uit de pc daar en plugt hem in z'n laptop, dan moet hij ook eerst het modem resetten. Ik denk dus dat het een bug in dat modem is, en als dat zo is zal je er wel niet zo veel aan kunnen doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|