Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Asianator BerichtGeplaatst: 18 Jun 2008 20:32    Onderwerp: Need for Speed (game-reeks) Reageren met citaat

Dit topic gaat over de Need for Speed-reeks. Je kunt hier je meningen kwijt over het verleden, heden en de toekomst van de reeks.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 is een race-spel uitgebracht in 2002 door Electronic Arts. Het is het eerste NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube).
In 2003 is de game benoemd tot "Console Racing Game of the Year".

Need for Speed: Underground is een race-spel uitgebracht in 2003 door Electronic Arts. Het is het tweede NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube).
Anders dan Hot Pursuit 2 (die zich meer richtte op het ontsnappen van de politie in een acrade-achtige race-game), richt 'Underground' zich meer op het tunen en customizen van je wagen, zoals je dit kunt zien in films als "The Fast and the Furious' en '2 Fast 2 Furious'. Ook is dit de eerste NFS-game waarin een verhaal zit verwerkt. Auto's hebben geen schademodellen meer. De game kent verschillende soorten races waaronder Sprint-races, Drag-races, Circuit-races en Drift-races. De races in 'Underground' vinden allemaal 's nachts plaats.

Need for Speed: Underground 2 is een race-spel uitgebracht in 2004 door Electronic Arts. Het is het derde NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube). Ook is de game uitgegeven voor de Game Boy Advance en Nintendo DS.
Underground 2 borduurt voort op de formule van zijn voorloper, natuurlijk met een aantal aanpassingen. Zo zijn de graphics ietsjes mooier en heeft de speler de mogelijkheid vrij door de stad te racen. Ook zijn er zijn meer customization-opties en race-modi toegevoegd. De races in 'Underground 2' vinden allemaal 's nachts plaats.

Need for Speed: Most Wanted is een race-spel uitgebracht in 2005 door Electronic Arts. Het is het vierde NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube) en de eerste op de zevende genratie consoles (XBOX 360, Nintendo Wii, PlayStation 3). De game is echter alleen uitgegeven voor een van deze consoles, namelijk de XBOX 360. Ook is de game uitgegeven voor de Game Boy Advance en Nintendo DS. Een aangepaste versie, getiteld "Need for Speed: Most Wanted 5.1.0." is uitgegeven voor de PlayStation Portable (PSP).
'Most Wanted' verschilt in vele opzichten van zijn voorlopers, 'Underground' en 'Underground 2'. Niet alleen vinden de races in 'Most Wanted' weer overdag plaats, maar er is ook weer politie aanwezig die de speler tijdens zijn races dwars proberen te zitten. Customization-opties zijn vereenvoudigd (er zijn een aantal dingen weggelaten) en een nieuw 'Pursuit-systeem' werd geintroduceerd. De races in 'Most Wanted' vinden allemaal overdag plaats.

Need for Speed: Carbon is een race-spel uitgebracht in 2006 door Electronic Arts. Het is het vijfde NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube) en de tweede (eerste op de PlayStation 3 en Nintendo Wii) op de zevende genratie consoles (XBOX 360, Nintendo Wii, PlayStation 3). Een aangepaste versie, uitgegeven voor de Game Boy Advance, Nintendo DS en PlayStation Portable (PSP), heet "Need for Speed Carbon: Own the City". Deze versie verschilt totaal van de andere versies, mede door het feit dat 'Owen the City' een totaal ander verhaal heeft.
Need for Speed: Carbon gaat weer terug naar de 'Underground'-formule. Ook zijn de auto's weer op verschillende manieren te customizen. De races in 'Carbon' vinden allemaal 's nachts plaats.

Need for Speed: ProStreet is een race-spel uitgebracht in 2007 door Electronic Arts. Het is het zesde NFS-deel op de zesde generatie consoles (PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube) en de derde (tweede voor de PlayStation 3 en Nintendo Wii) op de zevende genratie consoles (XBOX 360, Nintendo Wii, PlayStation 3). De game is niet verschenen op de XBOX en Nintendo GameCube. Ook is de game verschenen op de Nintendo DS en PlayStation Portable (PSP).
'ProStreet' neemt de serie mee naar een totaal nieuw gebied. Zo vinden races niet langer plaats in steden met bewegend verkeer, maar zijn alle parcoursen in 'ProStreet' gesloten. De customization-opties van je wagens is vergroot en zijn er 'slechts' vier verschillende race-modes, namelijk Drag-races, Drift-races, Grip-races en Speed-races. Een andere opvallende eigenschap van 'ProStreet' zijn de gedetaileerde schade-modellen van de wagens.

Need for Speed: Undercover is een race-spel dat, zoals het er nu naar uitziet, uitgegeven zal worden door Electronic Arts in 2009. De game is pas aangekondigd dus er is eigenlijk nog niets over bekend. Er zijn zelfs nog geen consoles voor vastgesteld. Zodra er meer informatie vrij wordt gegeven, zal ik het hier plaatsen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 18 Jun 2008 20:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan me nog herrineren dat ik voor de PC een NfS had (deeltje 2 ofzo). En nu heb ik nog Carbon voor de Wii.

Off: Jammer van de Replay L-Man... Komt zeker door 4games ><
Terug naar boven
Matesers BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom ga je niet verder terug in de tijd dan hot persuit 2?
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 02:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind Most Wanted veruit de beste. Underground was voor mij te hiphop achtig. Het tunen was wel erg vet, alleen de setting vond ik minder. Most Wanted vond ik gewoon SUPER! Goeie soundtracks, eindelijk weer politie, dikke auto's, lekker tunen en best een leuke storyline plus de graphics waren superdik in die tijd Werelddetail vond ik altijd wel vet, allemaal pionnetjes op de weg en puinhoop enzo.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 03:11    Onderwerp: Reageren met citaat

oeh Most Wanted, wat heb ik mij daar lang mee vermaakt zeg. Vooral achtervolgt worden door de politie hielt me altijd bezig. Vooral toen ze met de Corvette C6 als politie wagen achter mij aankwamen.
Niet dat het zo lang vol te houden was maar goed.. 15 minuten wilde soms nog wel eens lukken en af en toe nog eens ontsnappen ook 0.o
Helaas had mn PS2 dat spel gesloopt (had er een kras op gemaakt )

verder vind ik Underground 2 ook 1 van de betere. Maar dat kwam dan meer door het tunen. Daar ben ik helemaal gek van
Terug naar boven
Donux BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 07:26    Onderwerp: Reageren met citaat

NFS: Underground is voor mij echt het beste. Eerste NFS game die ik echt speelde. Grafisch een parel voor die generatie van de consoles. Heb Hot Pursuit nooit echt gespeeld, vind ik wel jammer. Verder zijn de andere delen ook wel erg tof, maar ProStreet vind ik persoonlijk bagger. Met name Most Wanted op de PSP en Xbox 360 zijn eeerg dope. Op de oude Xbox ziet die er niet uit!
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Need for Speed: Hot Pursuit 2, that's all I have to say!
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Jun 2008 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelf vind ik 'Hot Pursuit 2', 'Underground' en 'Most Wanted' erg vet.

En Donux, waarom vind je 'Most Wanted' er op de originele XBOX niet uitzien? Is toch hetzelfde (als het niet beter is) dan de PS2-versie? Ik heb hem namelijk op de XBOX en ik moet zeggen dat-ie er niet slecht uitziet...
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Jun 2008 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

De Hot Pursuit serie vond ik de beste, hopelijk gaat Undercover meer die kant op. Dat echte straatracen, daarvoor koop ik liever Midnight Club.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

jedi_christian schreef:
Joni Philips schreef:
De Hot Pursuit serie vond ik de beste, hopelijk gaat Undercover meer die kant op. Dat echte straatracen, daarvoor koop ik liever Midnight Club.

heb nog nooit een MC gespeeld,zijn ze vet?
Yep, vind ze persoonlijk beter dan de Underground delen van NFS.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 14:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Midnight Club 3 was geweldig, beter dan Underground+

Was DUB edition, dus lekker veel te tunen, vette races (die wel erg lastig werden op het eind) gwn geweldig spel!
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 15:13    Onderwerp: Reageren met citaat

NFS: Undeground 2 was verslavend.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 22:01    Onderwerp: Reageren met citaat

jedi_christian schreef:
Need for Speed: Undercover is een race-spel dat, zoals het er nu naar uitziet, uitgegeven zal worden door Electronic Arts in 2009. De game is pas aangekondigd dus er is eigenlijk nog niets over bekend. Er zijn zelfs nog geen consoles voor vastgesteld. Zodra er meer informatie vrij wordt gegeven, zal ik het hier plaatsen.

er is iets bekend over de game:
- Het spel verschijnt op de PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Nintendo DS, Nintendo Wii en Xbox 360.
- Er zijn dertien auto- en drie motormerken aanwezig.
- Een nieuw prijzensysteem om aan nieuwe voertuigen te komen, dit gaat niet met geld.
- Een gedetailleerd schademodel dat niet uitgeschakeld kan worden.
- Volledige arcade physics engine.
- 3D rooktechnologie.
- Verbeterde grafische engine.
- In de Undercover mode dien je missies binnen een bepaalde tijd te voltooien, je krijgt hierbij de mogelijkheid om wapens te gebruiken.
- Gaandeweg verbeter je je held door punten toe te kennen aan je gezondheid, reactiesnelheid, etc.
- Nachtelijke straatraces voor de cup.
- Er zijn diverse stadions aanwezig waar je kunt stunten voor punten.

Dat klopt niet helemaal? Verder zijn nachtraces zo 'wannabe stoer'.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Een tekst van de frontpage copy-pasten is niet erg, vertel er dan wel volledigheidshave bij dat het hier gaat om een magazine waarvan de betrouwbaarheid nog niet bekend is, nu presenteer je het als feiten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Aminator BerichtGeplaatst: 25 Jun 2008 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat

jedi_christian schreef:
Need for Speed: Undercover is een race-spel dat, zoals het er nu naar uitziet, uitgegeven zal worden door Electronic Arts in 2009.

In 2009? Volgens John Riccitiello eind dit jaar nog!:

Code:

Need for Speed Undercover, as the game is titled, will have been in development for considerably longer than its predecessors by the time it's released later this year

Dus zoals hij verteld:
Code:

it's released later this year

Bron: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=153998[/code]
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: