Auteur |
Bericht |
|
skink79 |
Geplaatst: 30 Jun 2008 17:10 Onderwerp: Gamertag overzetten naar andere xbox
| |

|
Vorig jaar had ik mijn oude 360 verkocht aan mijn broer. Het was een launchversie, ik had de RROD een keer gehad en de dvd lade maakt ook rare geluiden en het was voor een goede prijs.
maar binnenkort ben ik van plan om een nieuwe te gaan kopen vanwege een aantal titels die eraan komen
weet iemand misschien of het mogelijk is om je oude Gamertag over te zetten naar een nieuwe 360? ik weet dat je een memory card kan kopen om al je saves te kopieren, maar kan je dat ook met je Gamertag + alle Achievements bijv. die ik had behaald? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 30 Jun 2008 17:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Door 'Recover Gamertag' te gebruiken op je console kun je je gevens weer binnen halen, dit doet hij gewoon vanaf het internet  |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 30 Jun 2008 17:20 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | Door 'Recover Gamertag' te gebruiken op je console kun je je gevens weer binnen halen, dit doet hij gewoon vanaf het internet  |
aha thx rene, dus ik hoef eigenlijk niet perse een memory card te kopen (als ik mijn oude save games niet meer wil) kan mijn broer dan nog steeds bij mijn gamertag komen, of word de gamertag dan automatisch aan mijn nieuwe xbox verbonden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 30 Jun 2008 17:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Even voor de duidelijkheid: ik ging er bij vraag één wel vanuit dat je een HDD hebt, klopt dat?
Wat betreft je laatste vraag: een gamertag is slechts op één systeem te gebruiken en kan dus niet gedeeld worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 30 Jun 2008 17:39 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | Even voor de duidelijkheid: ik ging er bij vraag één wel vanuit dat je een HDD hebt, klopt dat?
Wat betreft je laatste vraag: een gamertag is slechts op één systeem te gebruiken en kan dus niet gedeeld worden. |
mijn oude xbox had idd een HDD, en ben dus van plan om een Elite te kopen ook met een HDD...
heb ik dan perse die oude HDD nodig? want ik kan deze niet terugkrijgen omdat ik hem heb verkocht (en zijn savegames zitten erin) , enige wat ik wil is mijn oude gamertag en sommige save data overzetten naar een nieuwe xbox |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 30 Jun 2008 18:10 Onderwerp:
| |

|
nee je kan op elke hd je account recovere |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 30 Jun 2008 18:26 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dark lars schreef: | nee je kan op elke hd je account recovere |
Dat klopt, alleen vraag ik me af of degene die je oude HDD heeft niet je gamertage gebruikt. |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 30 Jun 2008 20:01 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | dark lars schreef: | nee je kan op elke hd je account recovere |
Dat klopt, alleen vraag ik me af of degene die je oude HDD heeft niet je gamertage gebruikt. |
hij heeft een eigen gamertag, maar mijnes zit er nog dr in die hij ieder moment kon omschakelen.
ik gebruik die recover gamertag als ik een nieuwe heb aangeschaft en daarna delete ik bij hem wel mijn oude als alles eenmaal is gelukt.
iig thx voor de info!  |
|
Terug naar boven |
|
|
XdomoX |
Geplaatst: 07 Jul 2008 18:58 Onderwerp:
| |

|
kan ik ook bij een vriend recover gamertag doen zodat ik op mijn account met hem samen bijv halo online kan spelen en dat ik dan op mijn eigen xbox ook nog gewoon kan spelen op me gamertag |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 07 Jul 2008 19:54 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik vroeg me dit ook af, omdat ik laatst bij iemand anders thuis niet online kon komen met mijn account.
Korte situatieschets: Ik speelde daar vaak op de 360 en had m'n eigen gamertag, laatst een eigen 360 gekocht en de tag gerecovered, en nu kan ik daar dus niet meer online.
Ik heb er dus net wat over nagezocht. Wat veel mensen doen is de recover optie kiezen als ze bij hun vrienden gaan gamen. Echter, als je de recovery functie gebruikt, dan wordt de account op de andere xbox (thuis, dus) ongeldig, en kan die niet meer op live komen. Behaalde achievements tellen ook niet meer mee. Daarom zou je, wanneer je weer thuis bent, meteen je account weer moeten recoveren, omdat anders niets van Live meer werkt.
Microsoft zegt ook zelf dat de recovery functie hier dan ook niet voor bedoeld is. Hun suggestie (zie hier) is om een memory unit te gebruiken. Beetje een lousy suggestie, omdat je dat ding niet krijgt bij een premium of elite, en het een nogal duur geintje is, enkel om je account bij iemand anders te kunnen gebruiken.
In het kort: Ja, je kan recover gamertag doen bij een vriend. Echter, op je eigen 360 kan je niet meer op Live komen, en achievements die je haalt tellen niet mee. Pas nadat je recover gamertag op je eigen console kiest kan je weer online. Als je bij je vriend bent moet je dan weer opnieuw recover kiezen, etcetera. Of er nog meer nadelen aan verbonden zijn weet ik niet, in elk geval raadt MS het af.
EDIT: Oh, en dat recoveren heeft nog als nadeel dat het erg lang duurt. Mijn gamertag kostte zeker een half uur om te recoveren. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 07 Jul 2008 21:11 Onderwerp:
| |

|
Heel stomme vraag maar hoe kan ik mijn gamertag ophalen op het internet en plaatsen in een forum's sig..? |
|
Terug naar boven |
|
|
XdomoX |
Geplaatst: 08 Jul 2008 09:58 Onderwerp:
| |

|
uhmm.. dan moet je naar deze site gaan mygamercard.net daar zie je vanzelf wel hoe het werkt  |
|
Terug naar boven |
|
|
Master Killer |
Geplaatst: 08 Jul 2008 18:02 Onderwerp:
| |
|
Je sluit gewoon je nieuwe Xbox 360 aan op het internet. (Als er geen profiel is ingelogt) Zie je Recover Gamertag staan. Even je email adres invullen en je wachtwoord. En je hebt al je achievments meteen op je nieuwe console. En als je nog xbox live gold hebt heb je die er meteen bij.
Je save data overzetten gaat niet op deze manier.
Als je wilt voorkomen dat je broertje op jouw account komt, ga je gewoon even op je broertjes Xbox 360. Ga naar de meest rechts Tabblad, dan memory en dan gamertags. Daar selecteer je je oude gamertag en dan selecteer je je gametag en dan druk je op verwijderen, en dan ja ook alle gegevens verwijderen. Nu is je broertje zijn Xbox 360 helemaal vrij van jouw gamertag.
Betreft gamertag ga je zoals de andere persoon zegt gewoon naar www.mygamertag.net en vul je daar de naam van je gamertag in. Dan selecteer je "Nederlands" language. en de gewenste look "Theme". Dan druk je op "Generate Gamercard Code". Dan druk je op "Forums (IMAGE)" , en dan kopieer je de onderste url code en kun je deze plakken in een bericht op het gamed.nl forum.
Voorbeeld
["VOORBEELD"url=http://profile.mygamercard.net/DanLeeDR01]["VOORBEELD"img]http://card.mygamercard.net/presence/glass/DanLeeDR01.png[/"VOORBEELD"img][/"VOORBEELD"url]
 |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 10 Jul 2008 13:57 Onderwerp:
| |

|
thx MasterKiller! |
|
Terug naar boven |