Auteur |
Bericht |
|
Devilly |
Geplaatst: 24 Mei 2008 23:02 Onderwerp: 'Qpel is not supported'
| |
![]()
|
Welkom!
Ik...heb een probleem. Ik wilde een gebrande DVD op mijn DVD-speler bekijken, maar kreeg toen het bericht 'Qpel is not supported' op mijn televisie te zien.
Nu heb ik door even te googlen (heerlijk dat dat een werkwoord is ) wel uitgevonden dat 'Qpel' voor 'Quarter Pixel' staat en dat dat een betere manier van coderen is, maar ik zou toch graag willen weten of ik de betreffende bestanden (.avi bestanden) op de een of andere manier zou kunnen bewerken, zodat dit niet meer voorkomt. Ik hoop dan ook dat iemand me hier kan helpen, want de oplossing hiervoor kon ik niet zo gauw op google vinden.
Anders haal ik binnenkort wel gewoon zo'n veel te dure HDMI-kabel.
Hopelijk alvast bedankt,
Devilly |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 24 Mei 2008 23:31 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat het er op neer komt dat je een dvd gebrand hebt met bestanden die je dvd speler niet kan afspelen? Ik zou of een goede dvd speler kopen, die ook avi kan afspelen(ja die zijn er). Of ga converten(het bestand omzetten naar bijv divx?) |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 24 Mei 2008 23:48 Onderwerp:
| |
![]()
|
dark lars schreef: | Ik denk dat het er op neer komt dat je een dvd gebrand hebt met bestanden die je dvd speler niet kan afspelen? Ik zou of een goede dvd speler kopen, die ook avi kan afspelen(ja die zijn er). Of ga converten(het bestand omzetten naar bijv divx?) |
Ik heb een goede DVD speler...tenminste, dat denk ik. Hij kan in ieder geval .avi-bestanden afspelen, want dat heb ik al een keer geprobeerd. Daarom vind ik het ook wat eigenaardig. Dat 'Qpel' zal wel redelijk nieuw of niet zo populair zijn?!
Dat converten zou inderdaad kunnen, maar dat wilde ik vermijden. Ten eerste kost me dat weer veel tijd, welke ik veel beter zou kunnen gebruiken om niets te doen. Ten tweede lijkt het me gewoonweg makkelijker om de bestanden als .avi-bestanden te bewaren (al weet ik niet precies waarom, want ik ben niet zo'n expert op dit gebied). Ten derde kun je maar 120 minuten aan beeldmateriaal op een DVD kwijt, wat ik toch wat weinig vind. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 24 Mei 2008 23:55 Onderwerp:
| |

|
ow ik stpo dat ding helemaal vol hoor gwoon voor meer dan 120 minuten zeker, ik denk dat ik hgem op een dvd 580 minuten heb ofzo . misschien hebben de avi files wel een divx codec en kan je dvd speler weer geen divx. tja ik weet het niet zolang het onduidelijk is wat dat qpal ofzo is |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 25 Mei 2008 00:09 Onderwerp:
| |
![]()
|
dark lars schreef: | ow ik stpo dat ding helemaal vol hoor gwoon voor meer dan 120 minuten zeker, ik denk dat ik hgem op een dvd 580 minuten heb ofzo . misschien hebben de avi files wel een divx codec en kan je dvd speler weer geen divx. tja ik weet het niet zolang het onduidelijk is wat dat qpal ofzo is |
-> klik
En even terugkomend op die 120 minuten: Nero geeft dat niet meer aan. Ik wilde even kijken wat het programma precies aangaf, maar nu lijkt hij gewoon heel de DVD vol te kunnen zetten. Ik zal het wel verkeerd gezien hebben vorige keer. Maar dan nog staat er op de hoes van de DVD's die ik heb gekocht (Philips): '4.7 GB DATA 120 MINUTES VIDEO'
Misschien moet ik het maar gewoon een keertje uitproberen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 25 Mei 2008 11:27 Onderwerp:
| |
![]()
|
[zondigt]
Even een kleine update. Ik heb nu een serie op DVD gebrand (weer .avi bestanden) en wilde dus uitproberen of ik deze kon afspelen op mijn DVD-speler. Aangezien ik al wel wist dat het bij de eerste episode van de serie wel lukt, want dat had ik al een keer geprobeerd, ging ik ervan uit dat dat wel zou moeten lukken. En wat denk je? Het lukte!...de eerste paar episodes. Toen ik een paar episodes verder ging, lukte het opeens niet meer en gaf hij weer aan 'Qpel is not supported'. Ik ga er dus maar vanuit dat het een nieuwe manier is van coderen waar ik vrij weinig aan kan veranderen. Dat wordt dus een HDMI-kabel.
[/zondigt]
Waarom ik zondig? Dubbelpost!
Zet hier trouwens maar een lokje op. Dit was weer het zoveelste nutteloze topic van Devilly.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 25 Mei 2008 11:27 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 25 Mei 2008 14:00 Onderwerp:
| |

|
ja idd dan is het gewoon toch die codering |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 26 Mei 2008 21:37 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ tarantino: bedankt!
------
Nu even een ander probleempje (ja, ik blijf bezig). Een paar .avi filmpjes die ik al op DVD had gezet kan ik wel via mijn DVD-speler kijken en dit wil ik dan ook gewoon doen. Maar het rare is dat het beeld niet goed op de televisie past. Op de laptop ziet het er allemaal goed uit (wat smal, maar dat ligt er meer aan dat ik een breedbeeld laptop heb, neem ik aan), vallen er delen weg. Ik heb alle mogelijke beeldinstellingen geprobeerd (16:9, 4:3 en nog twee die ik niet uit m'n hoofd ken, want eentje daarvan was iets als 'MAXIMIZE' en nog eentje die ik helemaal niet meer weet). Altijd blijft het zo dat er aan de boven- en onderkant stukken tekst wegvallen. Heeft iemand toevallig enig idee hoe dat komt? |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 26 Mei 2008 21:54 Onderwerp:
| |

|
ow dat heb ik ook met mijn ipod alleen dan andersom als ik dan een video download van youtube ofzo of van veoh dan zit er een zwart randje onder dus het vult mijn scherm net neit terwijl ik toch op fill screend heb staan. Dat komt daar het orginele bestand en zelf met converten blijft dat, je hebt wel tv's waarbij je dat kan aanpassen maar als dat neit kan met jouw tv denk ik dat het niet gaat lukken |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 26 Mei 2008 23:16 Onderwerp:
| |
![]()
|
Dat is dan wel jammer, dan wordt het toch maar op m'n laptop kijken. Misschien dat ik de handleiding van de televisie er nog eens bijpak, maar ik denk niet dat dat iets zal helpen. Ach ja, je kunt niet alles hebben.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 26 Mei 2008 23:42 Onderwerp:
| |

|
heb je geen tv-uit uitgang op je laptop en een s-video ingang op je tv?
dan kan je gewoon van een s-video to s-video kabeltje halen en heb je het beeld op je tv
zo'n kabeltje kost misschien 3 euro |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 26 Mei 2008 23:47 Onderwerp:
| |
![]()
|
Nickdhnick schreef: | heb je geen tv-uit uitgang op je laptop en een s-video ingang op je tv?
dan kan je gewoon van een s-video to s-video kabeltje halen en heb je het beeld op je tv
zo'n kabeltje kost misschien 3 euro |
Ik denk het wel en anders heb ik nog wel een HDMI uitgang en ingang (alleen zijn die kabeltjes wel ontzettend duur), maar zou ik dan niet hetzelfde probleem hebben? |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 27 Mei 2008 00:15 Onderwerp:
| |

|
ik heb er iig geen last van gehad.. En gebruikte ook altijd zo'n kabel
misschien komt het omdat ik maar een 19" lcd tv heb
Eigenlijk is het dan een 2e beeldscherm (heel logisch) en moet het nogsteeds de zelfde eigenschappen hebben als je pc en zal die hem ook goed moeten afspelen |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|