Auteur |
Bericht |
|
Robert |
Geplaatst: 25 Mei 2008 23:15 Onderwerp: Hoe erg zijn de Mass Effect Framedrops voor jouw ervaring?
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
De titel zegt genoeg dacht ik zo... |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 26 Mei 2008 09:27 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 01 Nov 2005 Berichten: 75
|
maar half zo erg als de texture pop-up en disc read errors. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 26 Mei 2008 10:31 Onderwerp:
| |
Redacteur

Geregistreerd op: 19 Jan 2007 Berichten: 4358
|
Voor 360 ofzo dan? :p
Framedrops waren wel irriterend. Net zoals de loading tijden (vooral in liften = argh!). De texture pop-in was ook hatelijk, wil je een mineral gaan ontdekken dan ziet ie er constant vaag uit en pas als je terug in de Mako zit is de textuur er...
Disc read error, nog geen last van gehad. Bij andere games daarentegen (FFS Ninja Gaiden Black!!!)... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 11:13 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
wat zijn texture pop-ins of pop-ups eigenlijk...? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 26 Mei 2008 11:30 Onderwerp:
| |
Redacteur

Geregistreerd op: 19 Jan 2007 Berichten: 4358
|
Stel je bent aan het spelen en in de verte zie je een object en naarmate je dichterbij komt wordt de textuur op dat object ingeladen (iets in de verte is namelijk niet zo duidelijk als van dichtbij).
Helaas is het bij mass effect zo dat die textuur te laat ingeladen wordt. Hierdoor kijk je dus tijdelijk op een enorm vage textuur die plots, eenklaps vervangen wordt door de scherpere textuur (pop-up/in).
Als je bijv. Uit de mako (het autootje) stapt, hebben je characters vaak een héél slecht gedetailleerd armor maar na een 3-tal seconden verscherpt het detail en ziet het er weer normaal uit. Ook bij de te zoeken minerals komt dit vaak voor en ook de achtergrondtexturen hebben af en toe last hiervan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 11:39 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
@Sasuke: Je beschrijft alleen pop-in, geen pop-up. Pop-up is het plotsklaps verschijnen van gebouwen of andere structuren waar eerder niets stond. het beste voorbeeld daarvan is GTA3 @N!CE. Je moet gewoon eens zeer snel racen door de stad en naar de gebouwen kijken. Bij pop-up zie je niets, bij pop-in zie je een minderwaardige versie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 11:40 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
ow dat! dat heb je toch ook bij unreal tournament 3 (demo) en bij Bioshock? In iedergeval wel bij mij op de PC. als je net het level hebt geladen dan zie je een lege muur en dan opeens; staat er van alles op.
maar zo vervelend is dat toch niet, ik vond t wel grappig voor eventjes dan
die pop-ups zijn wel vervelend GTA3 heb ik niet maar godfather the game wel, en soms ' spawnen' auto's uit het niets vlak voor je |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 26 Mei 2008 11:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

Geregistreerd op: 19 Jan 2007 Berichten: 4358
|
Joni Philips schreef: | @Sasuke: Je beschrijft alleen pop-in, geen pop-up. |
Lol, kwas al vergeten dat het 2 afzonderlijke problemen waren
In dat geval is er niet echt veel last van Pop-up in ME maar wel pop-in. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 12:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | ow dat! dat heb je toch ook bij unreal tournament 3 (demo) en bij Bioshock? In iedergeval wel bij mij op de PC. als je net het level hebt geladen dan zie je een lege muur en dan opeens; staat er van alles op.
| Idd, dat is een algemeen probleem van de UE3. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 12:11 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
Maar dat zie je niet bij Call of Duty 4 is dat dan niet UE3 (engine?) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 12:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | Maar dat zie je niet bij Call of Duty 4 is dat dan niet UE3 (engine?) | CoD4 is een custom engine. Infinity Ward is té goed om een engine te kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 13:25 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
waarom gebruikt niet iedereen die CoD4 engine, het loopt allemaal veel vloeiender en ziet er ook prima uit"! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 13:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | waarom gebruikt niet iedereen die CoD4 engine, het loopt allemaal veel vloeiender en ziet er ook prima uit"! | De CoD4 Engine is custom gemaakt door Infinity Ward. Men zou Infinity Ward dus geld moeten geven. (zoals ook bij Epic Games met de UE3 moet). Het probleem ligt echter in het feit dat Infinity eigendom is van Activision. Niemand wil een concurrent geld geven. Dat is ook de reden waarom Renderware (Burnout, de PS2 GTAs) nu opeens niet meer verkoopt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 13:30 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
*zucht* zonde, maar ik dacht wel dat de nieuwe 007 dezelfde engine ging gebruiken |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 13:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | *zucht* zonde, maar ik dacht wel dat de nieuwe 007 dezelfde engine ging gebruiken | Dat kan, binnen Activision kan elke studio deze gebruiken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 14:56 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
Is er een rede waarom Call of duty zoveel vloeiender loopt dan de rest? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 15:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | Is er een rede waarom Call of duty zoveel vloeiender loopt dan de rest? | Dezelfde reden waarom Beethoven betere muziek schrijft dan jij en Van Gogh beter schildert dan mij: talent. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 15:17 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
hmm dan mogen ze de rest wel wat leren :p
waarom is deze topic verplaatst van algemeen naar 360 het is toch voor PC en 360? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 15:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | hmm dan mogen ze de rest wel wat leren :p
waarom is deze topic verplaatst van algemeen naar 360 het is toch voor PC en 360? | Dit topc gaat specifiek over de 360 versie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 26 Mei 2008 15:50 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 01 Nov 2005 Berichten: 75
|
Joni Philips schreef: | @Sasuke: Je beschrijft alleen pop-in, geen pop-up. Pop-up is het plotsklaps verschijnen van gebouwen of andere structuren waar eerder niets stond. het beste voorbeeld daarvan is GTA3 @N!CE. Je moet gewoon eens zeer snel racen door de stad en naar de gebouwen kijken. Bij pop-up zie je niets, bij pop-in zie je een minderwaardige versie. |
Ik had zelf ook nog nooit van de term 'pop-in' gehoord.
Enkel klassieke pop-up (door korte draw distance) en 'texture pop-up' (door trage texture streaming). UE3 zou al enkele fixes gekregen hebben (volgens fishie toch) waardoor toekomstige titels die deze engine gebruiken hier minder last van zouden hebben.
Laatst aangepast door Moonblade op 26 Mei 2008 15:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 15:52 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
Pop-in is deze generatie toch bekend geworden dacht ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 26 Mei 2008 17:48 Onderwerp: Re: Hoe erg zijn de Mass Effect Framedrops voor jouw ervarin
| |

Geregistreerd op: 31 Aug 2006 Berichten: 1712
|
N!CE schreef: | De titel zegt genoeg dacht ik zo... |
Laat ons het zo stellen: als Mass Effect even boeiend als Two Worlds was geweest, dan had het even slappe cijfers gescoord. Maar het verhaal, de setting, de sfeer en onnoemelijk veel andere zaken maken zoveel goed.
Games kennen bij mij een groot verloop. Als ik een spel niet meer speel vliegt het op Ebay of één of ander verkoopforum. Mass Effect speel ik al een eindje niet meer, maar toch is het een titel die ik nooit van de hand zal doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 26 Mei 2008 20:18 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
jullie zeggen dat de sfeer zo goed is; welk element geeft de sfeer precies muziek, plaatsen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2008 20:28 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
N!CE schreef: | jullie zeggen dat de sfeer zo goed is; welk element geeft de sfeer precies muziek, plaatsen... | Sfeer is een juiste executie van gameplay, geluid en graphics. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|