| Deze generatie consoles is |
| Ubervet! |
|
10% |
[ 3 ] |
| Goed |
|
53% |
[ 15 ] |
| Redelijk |
|
10% |
[ 3 ] |
| Ondermaats! |
|
25% |
[ 7 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 28 |
|
| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
| Nelus |
Geplaatst: 07 Mei 2008 16:24 Onderwerp: Slappe generatie anyone?
| |

|
Laatste tijd krijgen we allemaal dingen te horen dat alles zo geweldig zal lopen op hoge resolutie en pracht en praal. Uiteindelijk krijgen we dus een lage resolutie met een fps van 30. Ik vind dat deze generatie behoorlijk zuigt. PS3 doet net alsof het alles kan, terwijl het helemaal niet zo is. Xbox 360 creeërt achterstanden door die DVD drive (Nerd: ja je kan toch alles compressen?.......ja maar dat kost ook weer tijd bij de processing units.) PS3 doet helemaal tof over de cell terwijl geen enkele fucking third-party developer het er uit haalt omdat die tegenwoordig allemaal multi-platform moeten gaan waardoor ze zich niet focussen op één console. En dan nog ook op grote beurzen highres CGI filmpjes laten zien met hoe het er uit zal zien en dan paar jaar later komen met redelijke maar niet hoge graphics en uiteindelijke geschrapte gameplay elementen. Een en al bedrog lijkt het wel. Enige systeem die ik next-gen vind is de PC, want daar kunnen ze toch eindeloos doorgaan qua graphics.
Nou de Wii heeft (vind ik) kut-titels, behalve die van Nintendo zelf. Denk je dat het spel eindelijk vet wordt, is de besturing bagger. Is de besturing goed dan is er wel weer iets anders bagger.
Ik vind het echt helemaal niks. Vorige generatie was zoooo veel beter. Allemaal goede en leuke spellen, geen gezeik over verschillende drives. Xbox kon dan meer aan door betere hardware. Fijn, dat was nog een tijd waar exclusives bestonden.
Zakelijke shit neemt het allemaal over omdat gamen een miljardenindustrie is geworden. Het lijkt wel alsof de passie weg is bij sommige games en er puur naar zakelijke omstandigheden wordt gehandeld.
Nja, dat moest ik even kwijt  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 07 Mei 2008 16:30 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Het is een generatie met veel gezeik, maar ook enkele belangrijke pareltjes. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Dnarbeis |
Geplaatst: 07 Mei 2008 16:31 Onderwerp:
| |

|
Nouja, met titels als: Final Fantasy XIII, Gears Of Wars 3, God of War 3, Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, ezno...
Denk ik dat deze generatie, ondanks alle problemen, toch wel veel prachtige dingen gaat laten zien. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 07 Mei 2008 16:34 Onderwerp:
| |

|
| dnarbeis schreef: | Nouja, met titels als: Final Fantasy XIII, Gears Of Wars 3, God of War 3, Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, ezno...
Denk ik dat deze generatie, ondanks alle problemen, toch wel veel prachtige dingen gaat laten zien. |
De Sony fan blijft maar vooruit kijken Geintje, ik wil ermee zeggen dat je in dit topic vooral ff naar de afgelopen 1,5 a 2 jaar moet kijken en ik vind dat er toch heel wat mooie games geweest zijn. Ook vind ik het mooi dat de drie platformen alsnog zo sterk van elkaar verschillen en er dus op alle drie de systemen veel verschillende ervaringen te beleven zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Dnarbeis |
Geplaatst: 07 Mei 2008 16:36 Onderwerp:
| |

|
| Roderick schreef: | | dnarbeis schreef: | Nouja, met titels als: Final Fantasy XIII, Gears Of Wars 2, God of War 3, Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, ezno...
De Sony fan blijft maar vooruit kijken Geintje, ik wil ermee zeggen dat je in dit topic vooral ff naar de afgelopen 1,5 a 2 jaar moet kijken en ik vind dat er toch heel wat mooie games geweest zijn. Ook vind ik het mooi dat de drie platformen alsnog zo sterk van elkaar verschillen en er dus op alle drie de systemen veel verschillende ervaringen te beleven zijn. |
Hahahahaha
EDIT: Zie je Gow 2 niet dan  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Mei 2008 19:05 Onderwerp:
| |

|
De beste generatie is al geweest Snes time.
Ik heb voor zelf maar voor Redelijk gekozen. Maar als er nog veel leuke titels komen kan het altijd nog beter worden. Met name de Wii moet veel krijgen. De kleine Console kan nog veel meer en met een nieuwe Zelda kan het niet meer mis gaan.
Maar goed alle 3 de consoles zij OK. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 07 Mei 2008 19:45 Onderwerp:
| |

|
Ik vond de PS2-generatie echt geweldig.
Ik had er zo'n gevoel bij... zo'n fijn gevoel
Devil May Cry
Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Onimusha: Warlords
Tekken 4
Grand Theft Auto III
Ratchet & Clank
Sly Raccoon
Om maar wat te noemen... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Lawliet |
Geplaatst: 07 Mei 2008 19:56 Onderwerp:
| |

|
Deze generatie is wel oke hoor. Komen veel topper dit of volgend jaar  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Mech |
Geplaatst: 07 Mei 2008 22:12 Onderwerp:
| |

|
Neem dan een PC  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 07 Mei 2008 22:33 Onderwerp:
| |

|
Pc? In de tijden waar devs zeggen dat ze hun games niet meer op pc willen uitbrengen?
=p Maar bon ik ben het wel eens met de OP maar de generatie is eigenlijk nog maar net goed bezig;
Ik erger me alleen heel erg dat devs een trailer tonen van een game en dat men dan nog jaren moet wachtne voor het echt in de schappen gaat liggen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Mech |
Geplaatst: 07 Mei 2008 22:36 Onderwerp:
| |

|
| Er zijn heus genoeg PC gamers die games kopen (Zoals ik.. heb een kast vol) Maar ja je hebt ook gamers die zoet zijn aan 1 spel.. en wel 3 jaar over doen. (Zoals ik) En ja je hebt van die luie... geen geld verdiende dombos die het downloaden.. maar ja waarom geef je niet al die torrents sites aan een bedrijf of zo.. die ze verwijderd van het internet.. gaat download ook omlaag. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Devilly |
Geplaatst: 07 Mei 2008 22:45 Onderwerp:
| |
![]()
|
| Citaat: | | Er zijn heus genoeg PC gamers die games kopen |
Blijkbaar niet, want anders hadden we de developers echt niet horen klagen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| marino |
Geplaatst: 07 Mei 2008 23:15 Onderwerp:
| |

|
schijtgeneratie idd
gamecube ps2 en xbox rulede
maar n64 en ps rulede nog meer!!! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 08 Mei 2008 10:21 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| Mech schreef: | | Er zijn heus genoeg PC gamers die games kopen (Zoals ik.. heb een kast vol) Maar ja je hebt ook gamers die zoet zijn aan 1 spel.. en wel 3 jaar over doen. (Zoals ik) En ja je hebt van die luie... geen geld verdiende dombos die het downloaden.. maar ja waarom geef je niet al die torrents sites aan een bedrijf of zo.. die ze verwijderd van het internet.. gaat download ook omlaag. |
Zo'n site kunnen ze niet zo makkelijk offline halen en ook al lukt het hun dan geef je het 2 dagen voordat er weer een nieuwe is...
Ik vind de consoles nog altijd relax. Tuurlijk halen ze grafisch niet het niveau van mijn PC maar het is nog allemaal wel netjes, ook al is er hier en daar wat framedropping (iets dat ook op de oudere consoles wel eens durfde voorkomen).
Veel keus is er niet, alle ontwikkelaars gaan voor de consoles gezien de piraterij er niet zo overdreven hoog ligt zoals op PC, iets waar ik ze volledig gelijk in geef. Het heeft geen nut games te maken voor een publiek dat er niet voor betaald maar er wel over gaat lopen zaniken.. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Lachesis |
Geplaatst: 08 Mei 2008 10:41 Onderwerp:
| |

|
Ik kan daarover nog niet oordelen maar ik bekijk het wel positief.
Het hoofdstuk is nog niet afgesloten en alles wat 'nieuw' is moet altijd even wennen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 08 Mei 2008 12:06 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| Lachesis schreef: | Ik kan daarover nog niet oordelen maar ik bekijk het wel positief.
Het hoofdstuk is nog niet afgesloten en alles wat 'nieuw' is moet altijd even wennen. |
Mja, hoe 'nieuw' (of next-gen) kan iets zijn als ze nu al reeds problemen hebben met nagenoeg de meeste aspecten van een console?
Framedrops en dergelijke zouden in dit vroege stadium nog niet eens mogen voorkomen, pas als de console tot zijn uitersten is gedreven mag je daar op zich pas last van hebben. Nu zeggen ze dat ze de consoles (en vooral dan PS3) nog niet volledig kunnen gebruiken maar dat wat ze tot nu toe kunnen gebruiken is nu al zwaar onvoldoende...
Al dat gelul met Full HD-TV's en 1080p en uiteindelijk draaien de games op schandelijk lage native resoluties waardoor het ook geen reet meer uitmaakt hoe scherp je TV kan gaan... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 08 Mei 2008 12:11 Onderwerp:
| |

|
| Je hebt t grootste lol ermee als je al die prut niet weet. Gamesites geven tegenwoordig zoveel informatie over alle aspecten van games dat de gemiddelde gamer ook veel te veel weet om met een gewoon 'simpel' oog naar games te kijken. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Nelus |
Geplaatst: 08 Mei 2008 13:07 Onderwerp:
| |

|
Ja idd, dat simpele oog ben ik verloren Want vroeger op de N64 wist ik nog van niks, maar toen ik me er in ging verdiepen kijk je naar elk spel meer met technisch oog dan dat je naar het spel zelf kijkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Mech |
Geplaatst: 08 Mei 2008 13:45 Onderwerp:
| |

|
Klopt we lezen nu reviews... kijken screens.. lezen stukjes verhalen.
Dan word de game gelijk minder..en vooral die hype kraakt het af. (GTA IV zonder die Hype zou de game wel leuker zijn weet ik zeker.. omdat je minder wist)
Maar goed kwa PC.. betere beveiliging zou best kunnen.. dat je per paar dagen serial word gevraagd... en als ze iets vinden van een gekraak poging... blaze ze het af of zo Kom op er kunnen veel betere beveiligingen komen.. inplaats van patches of met patches daarna gelijk ook beveiliging updates.. zodat het nog MOEILIJKER is om te kraken. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 08 Mei 2008 14:26 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| Mech schreef: | Klopt we lezen nu reviews... kijken screens.. lezen stukjes verhalen.
Dan word de game gelijk minder..en vooral die hype kraakt het af. (GTA IV zonder die Hype zou de game wel leuker zijn weet ik zeker.. omdat je minder wist)
Maar goed kwa PC.. betere beveiliging zou best kunnen.. dat je per paar dagen serial word gevraagd... en als ze iets vinden van een gekraak poging... blaze ze het af of zo Kom op er kunnen veel betere beveiligingen komen.. inplaats van patches of met patches daarna gelijk ook beveiliging updates.. zodat het nog MOEILIJKER is om te kraken. |
Bepaalde games krijgen ook al beveiligingsupdates, zelfde resultaat: Geef het 2-5 dagen = gekraakt. Dit drijft alleen de kosten van het bedrijf maar op en als dat dan later nog eens doorgerekend wordt aan ons dan zitten wij er met de gebakken peren. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Divine Rage |
Geplaatst: 08 Mei 2008 14:36 Onderwerp:
| |

|
| Sasuke schreef: | | Zo'n site kunnen ze niet zo makkelijk offline halen en ook al lukt het hun dan geef je het 2 dagen voordat er weer een nieuwe is... |
Demonoid is een tijdje geleden toch maar mooi 3 maanden offline geweest doordat de CIA hun host bedrijgt had... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 08 Mei 2008 14:48 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| Divine Rage schreef: | | Demonoid is een tijdje geleden toch maar mooi 3 maanden offline geweest doordat de CIA hun host bedrijgt had... |
Als de CIA er in betrokken was betwijfel ik dat het enkel om illegaal verspreiden van software ging...
Trouwens, 1 site gaat het verschil (helaas) niet maken, er zijn er zovelen om nog maar te zwijgen van bittorrents, newsgroups en IRC kanalen.
En wat bedoel je met 'offline geweest', staat de site nu terug online dan? Dan heeft het nog weinig effect gehad imho. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Djierod |
Geplaatst: 08 Mei 2008 17:12 Onderwerp:
| |

|
| kwa games vind ik het ubervet, de gameplay, de ubervette graphics, maar al het gezeik rond die games van tegenwoordig is niet normaal. Gta4 afkraken, terwijl kinderen ook naar films kijken waarin verschillende ranzige dingen gebeuren. Pak die richting dan aan ofzo |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 08 Mei 2008 22:40 Onderwerp:
| |

|
Ik zei het al eerder, maar nog maar een keer. Deze generatie is een beetje stront, om het redelijk netjes te zeggen.
Ik leg het uit:
Gamers willen mooiere graphics, da's logisch. Want het kan... dus waarom zou je het niet doen? Maar verder dan dat is er niets veranderd met de overgang van PS2/XBOX naar PS3/XBOX 360...
De games spelen allemaal nog precies hetzelfde. Bij een shooter schiet je mannetjes neer zoals je dat ook deed op de PS1. Bij een racegame race je nog steeds over een racebaan zoals dat gebeurde bij de PS1...
De SIXAXIS word op de PS3 matig tot niet toegepast en bij de XBOX 360 heb je niet eens iets extra's. Zeker zijn er uitzonderingen, maar naast graphics is het niet echt next-gen te noemen...
In mijn ogen is de Wii de enige console die next-gen is. Niet op grafisch gebied, maar op het gebied van gameplay. Als developers een goede balans kunnen vinden tussen oude/nieuwe gameplay en mooie graphics, dan pas heb je een echte next-gen console.
Wat is de reden? Wij zijn de reden. Tegenwoordig is iedereen blij met een game als er maar in geschoten word en als het er mooi uitziet. Dat het spel maar 5 uurtjes (hooguit 6) duurt tot je het uit hebt, dat boeit niet want het was mooi. Dat is een domme instelling. Developers gaan dan namelijk denken: "Kijk, ze zijn tevreden, laten we deeltje 2 maken." Da's dan makkelijk geld verdienen. Het enige wat ze dan namelijk doen is dezelfde engine pakken, nieuw verhaal en ietsjes mooier en persen op een DVD/Blu-Ray. Natuurlijk zijn niet alle spelmakers zo, maar veel wel. En de makers die dan wel iets nieuws proberen (Okami), zijn dan de klos omdat het niet aanslaat en na 2 maanden al in prijs halveerd...
Het lijkt erop dat wij een stelletje sukkels zijn die helemaal gek worden als we bloed zien. Net als een dier. Ons instinct: Bloed = Goed...
Ik geef hier enkel mijn mening, maar denk er eens over na... misschien vind je wel dat ik gelijk heb. Ik zou graag feedback ontvangen over mijn verhaaltje. Bij voorbaat dank! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| CengizMan |
Geplaatst: 08 Mei 2008 23:31 Onderwerp:
| |

|
| Nou nou, ik vind dat deze generatie één van de meest vernieuwende generaties (Na de 16-bit generatie). |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |