| Auteur |
Bericht |
|
| Devilly |
Geplaatst: 15 Mei 2008 22:27 Onderwerp: Gebruik van brandprogramma's
| |
![]()
|
Beste gamed.nl leden!
Ik ben van plan een aantal dingen op DVD's te gaan branden, maar daardoor zit ik nu wel met een dringende vraag: is het gebruik van brandprogramma's aan te raden en waarom wel/niet?
Mijn moeder gebruikt Nero, maar ik heb tot nu toe de paar CD's die ik een keer zelf heb beschreven gewoon gebrand door de bestanden naar de desbetreffende map in de verkenner te kopiëren en daarna deze erop te laten branden. Hierbij heb ik nooit problemen gehad, dus ik vraag me af wat het voordeel dan is van zo'n brandprogramma.
Nu ik toch al bezig ben, zou ik ook graag willen weten hoe je het beste een menuutje in je zelfgemaakte DVD kunt toevoegen. Iemand enig idee?
M.v.g.
Devilly |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cor |
Geplaatst: 16 Mei 2008 00:10 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Betreffende het voordeel van brandprogramma's: Ze bieden je meer opties. Zelf ben ik niet zo'n brandfanaat (daarvoor moet je bij http://www.cdfreaks.com/ zijn), maar brandsoftware geeft je meer opties om mee te werken (snelheid, hoe om te gaan met fouten), mogelijkheden om images te rippen en terug te branden, de mogelijkheid om te verifiëren of de data er echt volledig op staat, het converteren en rechtstreeks branden naar cd formaat en dergelijke. Met een brandprogramma kun je dus meer, maar dat is verder niet heel relevant voor iemand die enkel wat bestanden op een cd'tje wil branden.
Betreffende het maken van DVD menu's: Hiervoor moet je dvd authoring software hebben. Na een korte zoektocht vond ik dit gratis, open source programma: http://www.dvdstyler.de/. Vraag me niet hoe het werkt, maar met zoiets kun je films omzetten in DVD formaat en er menu's aan vastkoppelen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Devilly |
Geplaatst: 16 Mei 2008 09:32 Onderwerp:
| |
![]()
|
Bedankt! Dan weet ik dat ook weer. |
|
| Terug naar boven |