Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Hen BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:14    Onderwerp: CoD 4: MW Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb daarnet Call of Duty 4: Moders Warfare gekocht.
Hij is geïnstalleerd, maar als ik hem wil opstarten:

Citaat:
----- Initializing Renderer ----
----- Client Initialization Complete -----
Attempting 22 kHz 16 bit [Windows default] sound
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 2.0
Vertex shader version is 2.0
Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.

Error during initialization:
Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.

Wat is er aan de hand, en hoe kan ik dit oplossen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Als je even had gegoogled had je gezien dat deze informatie gewoon op internet staat.

Hoogstwaarschijnlijk is het je videokaart. Kun je zeggen welke je hebt? (Als je het niet weet, ga naar start -> uitvoeren -> typ dxdiag en dan OK, en ga dan naar het tabje "beeldscherm". Dan zeggen wat er achter "naam" staat).
Ik ben bang dat deze te oud is. Als dat zo is zul je hiermee de game niet kunnen doen. De enige oplossing is dan een nieuwe videokaart te kopen.

Het zou ook kunnen dat de stuurprogramma's van je videokaart te oud zijn, maar dat lijkt me sterk. Maar goed, proberen kan geen kwaad. Nieuwe stuurprogramma's zijn te downloaden van de site van de fabrikant, maar wie dat is weten we pas als je zegt wat voor videokaart er in je pc zit.

EDIT: En op het Infinity Ward forum:
Citaat:
COD4 wont start. It errors with 'Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.'
This means that your video card is not supported. Onboard video chips, Nvidia cards older than the 66xx series and ATi older than the 98xx pro series are not supported by COD4. This could also be a driver problem so make sure your video drivers are upto date.

Laatst aangepast door Cor op 22 Mrt 2008 21:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Hen BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat

NVIDIA GeForce FX 5500

Nouja te oud?
Fifa08 is recenter dan CoD4 en Fifa08 kan ik spelen...
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Zie de quote die ik net (ietsjes te laat) geëdit heb in mijn vorige bericht.

De leeftijd van een game is niet een perfecte indicatie voor wat je nodig hebt om hem te kunnen draaien. Call of Duty 4 is technisch gezien stukken zwaarder dan Fifa08, en gebruikt technologieën die Fifa niet nodig heeft. Daardoor kan Fifa op oudere hardware draaien dan Call of Duty 4. Daarbij kwam Fifa eind september uit en Call of Duty begin november, dus je argument klopt niet.

Het is erg spijtig, maar met die videokaart gaat het je niet lukken die game te draaien.

Laatst aangepast door Cor op 22 Mrt 2008 21:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Hen BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook niet door Updates te dowloaden?

Ik las dit ergens anders:

Citaat:
Ik heb hem gekocht en mijn videokaart is Nvidea G-Force 256 mb
En hij werkt perfect, het is echt zo'n zalig spel, en zo leuk als je in die helicopter zit tijdens die nucliare ontploffing :p

En dat is volgens mij dezelfde kaart als demijne.

Als ik dan een nieuwe zou moeten kopen, dewelke zou dan passen en kost het veel?
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Proberen kan inderdaad geen kwaad, maar ik geef je weinig hoop dat het gaat lukken. De nieuwste drivers voor je kaart staan hier, en om Call of Duty 4 volledig te updaten moet je eerst de 1.4 patch installeren, en dan de 1.5 patch.

Ik denk trouwens niet dat de kaart uit die quote dezelfde is als de jouwe. Nvidia is het merk, en Geforce is de naam van hun meest bekende serie kaarten. Jij hebt een kaart uit de 5 serie, maar modernere kaarten dragen nog steeds de naam Geforce. Gezien het feit dat die quote 256 MB RAM noemt is het aannemelijk dat het een 6, 7 of 8 serie kaart is, en dus eentje die de game wel kan draaien.
Terug naar boven
onno BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat niet om hoeveel MB jij hebt,
maar welke serie je hebt de 5500 is een redelijke ouwe serie
om Cod4 te kunnen draaien heb je een van de 6000/7000/8000/9000 serie nodig

Als je het zeker wilt weten dat je Vid Cod4 niet aan kan kijk dan hiero
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

EDIT: Cor was net iets eerder
Terug naar boven
Hen BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 22:01    Onderwerp: Reageren met citaat

EN zo'n 6000-seriekaart, wat zou dat kosten? €50? €100? €200?

Als het gedownload is? Dan staat het op 'n icoontje op m'n bureaublad.
Is dat dan direct in orde, of hoe komt het dan op m'n videokaart?
Terug naar boven
onno BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 23:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hier een prijslijst Kilk
met 6000 series, let wel op de je de goede slot koopt (PCI-E of AGP)
Dit kan je doen door op het doosje te kijken van de videokaart
of ff je vid er uit schroeven PCI heeft 1 gat en AGP heeft er 2.

Als je Cod4 op Z'n hoogst wilt spelen zou je toch echt in de buidel tasten
den dan aan bijvoorbeeld 1 uit de 8000 serie

de nummering kan soms wat onlogisch zijn want bijv de 7900gt is beter dan een 8500gt dus let daar goed op.
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Nee, eerst op dubbelklikken. Dan krijg je een setup, gewoon volgen door telkens op 'next' of 'volgende' te klikken.

Betreffende die videokaart: Ik ga nu naar bed, dus kan het niet voor je nazoeken (maar misschien is een andere Gamedbezoeker zo vriendelijk). Maar omdat je een oude videokaart hebt denk ik ook dat je de oudere AGP aansluiting op je moederbord hebt. Veel van de nieuwe kaarten worden enkel voor PCI-E gemaakt, dus je keuze is redelijk beperkt. Tegenwoordig komen enkel de wat langzamere kaarten uit op AGP. Daarop is de game wel speelbaar, maar kun je de graphics niet te hoog opschroeven. Ik gok dat zo'n kaart tussen 80-120 euro kost, maar heb het niet nagekeken.

Kijk trouwens of je pc voor de rest wel aan de eisen van die game voldoet. Als je processor ook oud is en je weinig RAM hebt is het niet zo handig om nog te investeren in een videokaart, want dan heb je er nog steeds niet zoveel aan als de game het vanwege de rest van je hardware niet doet.

EDIT: Ah, blijkbaar brengt ATI nog wel redelijk wat spul uit op AGP. Ik hou het tegenwoordig niet al te goed meer in de gaten, maar de HD3850 klinkt toch niet traag.
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat

als je een redelijke kaart wilt hebben die nog wel mee wat langer meegaat zou ik voor de 8 serie's gaan bv 8800 gt klik, de duurdere waardoor je game's op de hoogere kwaliteit kan spelen of de 8600 gt klik de wat goedkopere. voor de 6 serie kan je makelijk heel goedkoop 2e hans krijgen of goed zoeken zouden ze zeker onder de 50 euro zijn maar volgend jaar mag je die waarscheinlijk weer vervangen. de 7 serie's zullen nog wel een tijd langer blijven en de 7600 zijn nu ongeveer recommended. de 9 serie is net nieuw maar die zitten met een prijskaartje tussen de 150 en 600+. je computer moet natuurlijk zoals cor al zijn wel "modern"genoeg zijn. ik zou even de specifiecatie's van je compuet geven.

de gemiddelde regel van nvidia is de eerste leter de series is 6 7 8 9
de letter erachter geeft het nummer aan onder de 5 kan je beter een eerdere versie kopen met een hoger 2e nummer. de 6 als 2e numme is de "budget" kaart en de 8 of 9 zijn de top kaarten van de serie het prijsverschil tussende 6 en 8 is ongeveer 100%
de letters erachter (GT) hoe hoger de letter in het alfabet is de beter de kaart is. uitzonderinge daargelaten
Terug naar boven
angienl BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2008 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Fifa 08 is eerder uitgekomen volgens mij dan COD4. En deze twee games kan je niet met elkaar vegelijken.

Ik heb zelf een nvidia 8600 GTS en ik speel COD4 op zijn hoogst zonder enige Lag online. ik denk toch echt dat jou kaart te laag is mijn oude pc had een nvidia 6200 XFX. kost nu 50 euro. een leuke kaart maar zoals Freemad heeft verteld. gaat het on de cijfers. Als je een nieuwe kaart wilt kopen ga dan voor de 8 serie. het beste is 8800 maar als je een goede kaart wilt voor minder geld kies dan voor de 8600. Het gaat er namelijk ook om dat gamen een hobby blijft en betaalbaar.

Nog even aanvulling op FreeMad:
Je moet ook kijken naar het geheugen van een kaart. 256 MB is de kleinste die je kan gebruiken. Deze kaarten kan je het best gebruiken op een Maximaal 19"inch scherm. voor de 512 MB kan je tot 21" / 22"inch mooi gamen. wanneer je de nieuwste kaart koopt die meer dan 700 MB bevatten kan je gamen op een 24"inch.
(Dit vertel ik uit eigen ervaring. ik gebruik nu 256 MB kaart met een 21"inch scherm ( beetje oud scherm ) en soms mis ik de juiste scherpte van mijn videokaart. het kan natuurlijk ook aan mijn scherm liggen )
Terug naar boven
Hen BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan nog over de onlinemode.

Als ik het spel op de PC speel, kan ik dan online spelen met PS3spelers?
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 20:13    Onderwerp: Reageren met citaat

nee, maar dit topic was eigenlijk al erg dood... niet echt waard om dan nog in dit topic te posten...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: