Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Devilly BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 21:42    Onderwerp: HP, XXODD ...of toch iets anders? Reageren met citaat

Hallo allemaal!

dnarbeis en ik zijn allebei, zoals de meesten onderhand wel weten, op zoek naar een eigen laptop (dus niet eentje voor ons samen, maar ieder ééntje ) en ik vraag me nu heel erg af: wat is het beste merk voor een laptop?

Ik heb hier al enkele goede dingen over XXODD gehoord, maar er zijn maar weinig mensen die het kennen, wat ik een beetje eigenaardig vind. Verder zijn er een aantal goede HP-laptops. Maar welk merk van deze twee is nu het best geschikt als je op zoek bent naar een kwalitatief goede laptop, die ook nog eens betaalbaar is? Of is een heel ander merk misschien nog veel beter?

M.v.g.

Devilly (& dnarbeis?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als je denkt aan laptops, dan kun je eigenlijk niet rond Acer. Goedkoop, duurzaam en marktleider. Hewlett Packard en Packard Bell zijn beide goede, betaalbare namen. Sony Vaio's zijn uiterst knap, maar iets duurder. Van XXODD heb ik nog nooit gehoord, dat lijkt me niet handig voor eventuele problemen later. Andere grote merken zou ik vermijden.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Als je denkt aan laptops, dan kun je eigenlijk niet rond Acer. Goedkoop, duurzaam en marktleider. Hewlett Packard en Packard Bell zijn beide goede, betaalbare namen. Sony Vaio's zijn uiterst knap, maar iets duurder. Van XXODD heb ik nog nooit gehoord, dat lijkt me niet handig voor eventuele problemen later. Andere grote merken zou ik vermijden.

Over Acer heb ik dan weer wat mindere dingen gehoord. Ze zouden vooral sneller kwaaltjes vertonen. Over Packard Bell was een vriend van me totaal niet te spreken, die zei dat ze totaal niet betrouwbaar zijn. En aangezien een goede kwaliteit bij mij op nummer 1 staat, ben ik nogal gevoelig voor zulke uitspraken.

Over XXODD en latere service zou je inderdaad gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant zou ik die waarschijnlijk bij een winkel niet zo heel ver weg kopen, die XXODD als zijn huismerk heeft. Dus dat zou ook niet zo'n gigantisch probleem mogen zijn.

Moeilijk...
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik heb twee Packard Bells in huis, en qua kwaliteit heb ik er niets op aan te merken. Het scherm van mijn PC toonde na een bepaald 16 uur dagje in het midden van de zomer een brandgeur, maar nu, twee jaar later nog steeds geen probleem.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Ik heb twee Packard Bells in huis, en qua kwaliteit heb ik er niets op aan te merken. Het scherm van mijn PC toonde na een bepaald 16 uur dagje in het midden van de zomer een brandgeur, maar nu, twee jaar later nog steeds geen probleem.

Heerlijk Maargoed, ik kan me voorstellen dat dat zo'n scherm ook wel tot z'n uitersten laat gaan. Dus Packard Bell is wel van goede kwaliteit. 't Wordt steeds lastiger...
Terug naar boven
onno BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Packard hell worden ze ook wel genoemd.
Niet doen dingen zijn veels te goedkoop gemaakt
het lijkt heel mooi maar naar een halft jaar gaat ie rotten.
dat wil je neem ik aan niet hebben
Terug naar boven
Nash BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een Ahtec waar ik ook tevreden mee ben. Nog geen problemen mee gehad. Ook de service is uitstekend. Begin januari heeft m'n nichtje olie op m'n laptop laten vallen. Met behulp van Ahtec (en de verzekering ) had ik binnen een paar dagen een nieuwe en betere voor dezelfde prijs.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Packard Bell is trouwens ondertussen ook eigendom van Acer blijkbaar.
Terug naar boven
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 16 Apr 2008 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zweer met computers en laptops bij HP. Kwalitatief goed, nooit problemen mee gehad en ze zijn ook nog goed betaalbaar. Bovendien zijn de meeste HP laptops in prijs verlaagd in de meeste winkels. Ik zou ze wel even checken, heb er zelf eentje gehaald en ben er ook dik tevreden mee.

Acer valt niet echt aan te raden, ze zijn redelijk goedkoop maar de kwaliteit straalt er ook niet echt vanaf.
Terug naar boven
Nash BerichtGeplaatst: 17 Apr 2008 07:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Tegenwoordig hoor ik ook dat de Dells goed zijn. Hiervoor zijn trouwens ook waardebonne te vinden waarmee je 10% korting kan krijgen.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 17 Apr 2008 09:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de meningen en de informatie! Meer graag!
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 17 Apr 2008 13:49    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.notebookprojecten.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00567096

Kijk eens hier deze goedkoop maar goed(teminste toen) ik heb zelf de lichtere versie ervan. (Ik heb hem al eens gepost in Joni's topiv voor PC advies dacht ik)
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 17 Apr 2008 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk ook eens bij http://nl.zepto.com/Shop/Default.aspxhttp://nl.zepto.com/Shop/Default.aspx
Terug naar boven
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 17 Apr 2008 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou Acer alleszins niet uitsluiten. Qua prijs/kwaliteit zijn ze niet te kloppen. Het klopt dat je online veel info vindt van mensen die niet tevreden zijn, maar er zijn er veel meer die wel tevreden zijn. Ik had door gebrek aan budget een Acerscherm gehaald (wou een HP W2207), en ik ben er UITERMATE tevreden over. Een hele vooruitgang op de 19" van HP die ik eerst had. Verder heeft een vriend van me een Acer scherm, zijn vriend heeft ook Acer en allemaal dik tevreden. Als ik dan online kijk, is er alsof niemand tevreden is van Acer.

Maar goed, neem je het zekere voor het onzekere dan is HP een waardig alternatief. Of van die barebones kan je ook halen.. hoe heet dat merk ook weer? Kan je op o.a. Tones bestellen
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 08:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt!

Ik heb gisteren al wat rondgekeken, maar het is echt ongelofelijk moeilijk. Daarbij moet ik ook nog afwegen hoe duur ik vind dat die laptop mag zijn, aangezien ik hem ook mee naar school ga nemen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 09:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Daarbij moet je ook naar gewicht en schermgrootte kijken
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 09:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:

Ik weet het. Het probleem is alleen dat ik toch wel erg graag een 17" scherm zou hebben, aangezien ik van plan ben die laptop voor alles te gebruiken en ik toch aardig lange dagen achter de computer zit.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 09:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Devilly schreef:
Joni Philips schreef:

Ik weet het. Het probleem is alleen dat ik toch wel erg graag een 17" scherm zou hebben, aangezien ik van plan ben die laptop voor alles te gebruiken en ik toch aardig lange dagen achter de computer zit.
Idd, heb ook een 17". Dat is wel leuk, je moet gewoon een grotere zak kopen
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 10:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Devilly schreef:
Joni Philips schreef:

Idd, heb ook een 17". Dat is wel leuk, je moet gewoon een grotere zak kopen

Vind je het niet lastig om dat ding altijd mee te nemen? Een vriend van me heeft namelijk ook een 17" o.a. voor de studie en vind het wel een beetje onhandig dat ding altijd mee te moeten nemen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 12:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Nu ik mijn nieuwe zak heb niet meer. Mijn nieuwe zak is een draagtas in de aard van mijn gewone Codemasters tas.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
...in de aard van mijn gewone Codemasters tas.

Nu weet ik dus nog steeds vrij weinig.

Maar goed, met een goede tas is dat dus niet zo'n probleem. Nu alleen nog kijken hoeveel ik ervoor wil uitgeven en wat ik als minimale specs wil...
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 12:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een 15,4 en die is gewoon makkelijk mee te nemen.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Kurosaki01: snap ik Maar aangezien ik de laptop echt overal voor wil gebruiken, vind ik een 17" scherm wel de overweging waard.

-------

Hoe zit het trouwens met het merk Dell? Is dat een goed, slecht of normaal merk? Mijn vader kan namelijk via zijn werk korting op die dingen krijgen, dus dat is misschien ook wel een overweging waard.
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 15:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dell is een twijfilgeval. Ik zou niet voor een acer of dell gaan. Maar heb je nu al bij zepto gekeken? Je zou ook een 15,4 unch doen en dan thuis op een extern scherm met toetsenbord en muis aansluiten.
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 18 Apr 2008 16:08    Onderwerp: Reageren met citaat

XPS zit goed in elkaar maar de rest is wel bagger. Tenminste dat is wat ik hoor van anderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: