Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
linkin BerichtGeplaatst: 07 Jan 2008 21:16    Onderwerp: Advies Pc spullen Reageren met citaat

Hey,

Ikben van plan binnenkort een nieuwe videokaart moederbord processor en geheugen voor me pc te kopen. Mijn vraag is dit is mijn 300W voeding genoeg voor dit? En heb ik wat goeie dingen uitgekozen?

Asus P5L-VM 1394, Retail €58,51
Intel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed €117,57
Kingston KVR533D2E4/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz 2x € 19,31
XFX GeForce 8600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 89,83

Alvast bedant

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marino BerichtGeplaatst: 07 Jan 2008 21:21    Onderwerp: Reageren met citaat

ehm ik weet niet of je het gaat redden, mijn videokaart (8800gts) had externe voeding nodig, maar mijn voeding zelf was te oud dus zat er niet zo'n 8 pins kabeltje bij ofzo. ik heb nu een zalman 500watt voor ongeveer 80 euro.

en btw, die 8600gt lijkt me eigenlijk 'teleurstellend' zodra je krachtige games gaat spelen. maar het weerhoud het er niet van dat het een goed prijskaartje heeft
Terug naar boven
linkin BerichtGeplaatst: 07 Jan 2008 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikheb net van een maat van me gehoord dat ik het helemaal niet ga redden:| Dat ik minstens 600W nodig heb.. En andere sites zeggen dat ik betere een AMDx2 5600+ kan nemen en 667Mhz geheugen
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

De keuze tussen Intel en AMD is altijd al zo ingewikkeld geweest hoor ^_^

Het geheugen en de videokaart zijn al goed, het moederbord ook en die processor is ook wel aardig en qua prijs is het ook lekker zacht.

Waar ik echter voor vrees is dat je upgrade niet zo lang zal meegaan omdat je nu mid-end hardware koopt. Ik gok dat je er een jaartje goed plezier van kan hebben voordat de games weer te zwaar worden (en ze zijn nu al zwaar genoeg).

Ochja, je kan er toch weer een poosje tegen in ieder geval.
Terug naar boven
VHsBack BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou gewoon een nieuwe computer kopen. Ik heb er weinig verstand van maar intel core 2 duo E4300 is best wel laag.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 13:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik ga mee met de mening van Sasuke, namelijk dat het zonde is om bovenstaande configuratie aan te schaffen. Games als Crysis zetten de standaard voor de toekomst, en bovenstaande configuratie zal hierbij al snel verouderd zijn, waarmee het dan ook zonde is om het geld eraan uit te geven. Wellicht is het beter om nog even door te sparen en een systeem samen te stellen die nog beter is, maar dat is een keuze die ik aan jouwzelf over laat.

Overigens lijkt 300 Watt me wat krap.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
shadowbuilder BerichtGeplaatst: 23 Feb 2008 10:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Die CPU moet je vervangen door een Core 2 duo E6750 oid. Het geheugen zou ik wat sneller nemen en ook die grafische kaart zal je niet al te lang voorzien van hoge settings in games. Ik zou lekker wat doorsparen en een betere configuratie uitkiezen. Die voeding is wel aan de lage kant, helemaal als je ook nog eens allemaal USB apparaten aan je pc gaat hangen.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2008 16:26    Onderwerp: Reageren met citaat

300W voeding is zeker te zwak voor die dingen, maar dat heb je zelf ook al gepost... 600W+ zal wel moeten denk ik zo.

Dat moederboard zal wel goed zitten, heb zelf een Asus P5VD2-VM, geen idee hoe duur die is...

De CPU zou ik een E6800 ofzo nemen, die E4300 is VEEL te zwak voor de spellen van tegenwoordig, laat staan van over een jaar...

RAM zou ik gewoon een vlotte 2gb nemen. de snelheid kan er wel mee door... zelf heb ik februari 2007 een nieuwe PC gekocht met 1gb 667 RAM en dat had best 2gb mogen worden. Je systeem word er een stuk stabieler op, vooral met RTS games enz. (Supreme Commander was bij mij die aanleiding tot depressie )

En tot slot de videokaart... 8600 zou ik niet nemen, ga dan liever voor de 8800GT, ietsjes duurder, maar hij gaat dan wel langer mee voor hogere settings...

Als het allemaal iets te duur word, adviseer ik je om door te sparen. Als je dit koopt zal je er niet lang plezier van hebben.

Zelf heb ik een aardige pc die me met CoD4 (speel ik heel veel nu) op (bijna) maxed out settings (1680x1050 (22" widescreen)) een aardige 45 FPS geeft... En dan te bedenken dat het bestaat uit een Intel C2D E6400, 1GB 667 DDR2 RAM en Nvidia GeForce 7900GS. Toch denk ik dat ik (als ik dan High End games ga spelen) over een jaar alweer een nieuwe pc moet kopen . Krijg er nu al koppijn van >.>...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: