Auteur |
Bericht |
|
Joni Philips |
Geplaatst: 08 Jan 2008 08:45 Onderwerp: DS vs PSP
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Jan 2008 10:05 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Was wel leuk om te lezen...
Alleen nu wil ik ook een DS bij mijn PSP >_<
Gewoon voor Zelda TPH en enkele lekkere RPG'tjes.
Voor de fighter games hou ik het overduidelijk bij de PSP (zeker met de Bleach: Heat the soul reeks). |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 08 Jan 2008 12:01 Onderwerp:
| |

|
Zelda is nochtans niet zoooo geweldig volgens Rene. En hoewel de DS veel meer games heeft, bewijst dit nog maar eens dat er meer dan genoeg topgames zijn voor PSP, het is wel leuk om te zien trouwens dat ze beide platformen er goed laten uitkomen .
En Sasuke de RPG stroom voor PSP moet nog op gang komen met Kingdom Hearts, Crisis Core: FF7, 2 Star Ocean games, een nieuwe Tales of, Brave Story en Coded Soul :)
edit: nu heb je ook btw enkele leuke PSP RPG's: FF Tactics, Tales of Eternia, ... |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 08 Jan 2008 13:34 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Zelda voor de DS was in zoverre een kutspel dat de tijdstempel me mateloos irriteerde. Om de levensduur van het spel op te rekken werd de tempel er simpelweg iedere keer weer tegenaan gegooid waarbij je keer op keer hetzelfde gedeelte moest doorlopen. Dit trucje werd ik zo spuugzat dat ik zelfs overwoog de game gewoon opzij te leggen, gelukkig heb ik toch even de tanden op elkaar gezet en de game uitgespeeld, het ging echter niet van harte.
Overigens wel een leuke feature  |
|
Terug naar boven |
|
|
Pius Maximus |
Geplaatst: 09 Jan 2008 18:33 Onderwerp:
| |

|
Ik vond TPH anders best wel vermakelijk hoor. Die tempel was wat mij betreft een van de weinige minpunten aan het spel, maar het lijkt erop alsof iedereen het hele spel alleen daar op afrekend. Daarnaast was het spel misschien vrij simpel (vooral de eindbaas) maar ik vond de gameplay wel leuk bedacht. Het gebruik van de twee schermen en ook de microfoon was best leuk gedaan, hoewel ze er meer uit hadden kunnen halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 16 Apr 2008 03:21 Onderwerp:
| |

|
Bumpje.
DS Passes 70 Million Units Worldwide
April 16, 2008
Jacob Mazel
Nintendo’s famous gamble of a portable, the DS has passed 70 million units sold world wide this week. It took the portable 177 weeks of sales in the Americas, 176 weeks of sales in Japan, and 164 weeks of sales in the Others to reach the worldwide milestone.
Through 164 weeks of sales in Others, the PS2 was at about 22 million, over 15% less than where DS is today in the same amount of time. At 177 weeks of sales in the Americas, PS2 was just over 26 million compared to DS sales of 22 million. Given its population, Japan has been the strongest region for the DS. Sales are over 22.5 million through 176 weeks, while PS2 sales for Japan were ~13 million through 176 weeks. DS is outperforming GBA similarly to PS2, in Japan DS leads GBA by over 8 million through 176 weeks, while performing worse than GBA in the Americas, and nearly twice as well as the GBA in Others.
The DS and PS2 are more comparable though by sales (numbers are in millions, rounded to 500,000).
Platform Americas Japan Others Total
DS 22.0 22.5 25.5 70.0
PS2
26.5 13.0 22.0 61.5
To date, PS2 has reached ~48 million in the Americas, ~22.5 million in Japan, and ~47.5 million in Others. If DS maintains its current ratio to PS2 sales in each region through the number of weeks PS2 has been on the market, the totals would reach 40 million in the Americas, 39 million in Japan, and 55 million in Others for lifetime sales of 135 million. If sales escalated to that point DS, like PS2 wouldn’t be completely done selling yet either, so it would probably add another 5%-10% to its lifetime sales from that point as PS2 currently is, making 150 million an outside possibility for the portable. Whether it is possible for DS to have legs like PS2 though will largely depend on when the next DS is introduced.
Amazingly though, with PSP already selling 33 million units, even if DS sells 150 million, Nintendo is guaranteed to have dropped from a near portable monopoly to under 85% market share. PSP will likely end up selling 50-65 million units worldwide given its current sales, so even at 150 million DS units sold, Nintendo would lose 30% of the handheld market, and much more if PSP meets the 50-65 million projection while DS falls short of 150 million.
In fact, for all the success of the DS, PSP this week became the most successful second place platform of all time. Vgchartz will have much more on the current and future prospects of the PSP later this week.
Bron VGCHARTZ. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 16 Apr 2008 11:45 Onderwerp:
| |

|
De NDS is een beest
Al doet de PSP het ook zeker niet slecht, ik zie de PSP zelfs nog 70 tot 80 miljoen verkopen, afhankelijk van welke games nog gaan verschijnen.
Een Kingdom Hearts game en een Final Fantasy Dissidia zullen voor verkopen misschien zoals Monster Hunter zorgen in Japan en in Europa zullen ze er ook als gekken opspringen in tegenstelling tot Monster Hunter.
maar goed hangt allemaal af van welke game er nog gaan komen natuurlijk en hoelang de PSP ondersteunt zal blijven  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 16 Apr 2008 17:03 Onderwerp:
| |

|
Ik hou van RPG's dus voor mij blijft die DS een goeie zaak =p.
De rest van de systemen laat het een beetje afweten op gebied van RPG's bij de PSP komen er nu ook nog wel aan die ik graag wil maar niet op zo'n mate als ik bij de DS heb daar zijn er dan mss weer teveel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 16 Apr 2008 17:56 Onderwerp:
| |

|
Zowel de DS en PSP vind ik erg gaaf maar als het om games gaat heeft de DS voormij een grote voorsprong maar de PSP heeft/krijgt ook erg toffe games. Wacht vooral op de nieuwe Kingdom Hearts game voor de PSP  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 16 Apr 2008 18:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De PSP gaat niet over 50 miljoen, DS niet over de PS2. PSP heeft zo geen lange benen, de DS wordt snel afgemaakt gok ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 16 Apr 2008 22:37 Onderwerp:
| |

|
Al zitten trouwens ook véél J-RPG's op de PSP, flink aantal sprites spellen ook nog. Snap ook niet dat mensen nog klagen over het magere aanbod van de PSP, vind de games aanbod veel beter en gevarieerder dan die van de DS en de overige functionaliteiten ook. Al is dat wel mijn mening. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 17 Apr 2008 10:28 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | De PSP gaat niet over 50 miljoen, DS niet over de PS2. PSP heeft zo geen lange benen, de DS wordt snel afgemaakt gok ik. | Dus als ik je goed begrijp denk je dat de Psp de Ds gaat killen?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 17 Apr 2008 10:30 Onderwerp:
| |

|
The Source schreef: | Joni Philips schreef: | De PSP gaat niet over 50 miljoen, DS niet over de PS2. PSP heeft zo geen lange benen, de DS wordt snel afgemaakt gok ik. | Dus als ik je goed begrijp denk je dat de Psp de Ds gaat killen?  | In Japan dit jaar in ieder geval wel :P
Hij bedoelt wss dat de DS niet meer zo lang zaal meegan  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 17 Apr 2008 10:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
The Source schreef: | Joni Philips schreef: | De PSP gaat niet over 50 miljoen, DS niet over de PS2. PSP heeft zo geen lange benen, de DS wordt snel afgemaakt gok ik. | Dus als ik je goed begrijp denk je dat de Psp de Ds gaat killen?  | Nintendo gaat de DS killen. Ze hebben de GBA en de GBC ook afgemaakt rond 60-70 miljoen. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 19 Apr 2008 15:14 Onderwerp:
| |

|
=p De gamesaanbod is wel een pak groter bij DS ook meer rommel natuurlijk..
Volgende week tijdens Golden week komen maar liefst 24 DS games uit in Japan..eens zien wat dat gaat geven:
Nintendo DS
-Akko de Pon! Ikasama Hourouki
-Custom Beat Battle: Draglade (Bandai Namco Best)
-Days of Memories (Reprint)
-Days of Memories 2
-Dekitayo! Mama, Wannyon Club: Onna no Ko
-Dekitayo! Mama, Wannyon Club: Otoko no Ko
-DS Toukemuri Suspense Series: Free Writer Touyako
-Gyakuten Saiban 3 (New Best Price! 2000)
-Gyakuten Saiban 4 (New Best Price! 2000)
-Kaiichi Otto Sensei Tokyo Daigaku Kanshuu: Sukusuku Kosodate DS: Akachan to Asobou!
-Meccha! Taiko no Tatsujin DS: 7-tsu no Shima no Daibouken
-Minna no DS Seminar: Ongaku Ryoku
-Mokushise! Zenko Kutaikai!! Let's! Brass!!
-Naruto Shippuden: Shinobi Retsuden 2
-New Horizon English Course DS 1
-New Horizon English Course DS 2
-New Horizon English Course DS 3
-Nihongo Kentei DS
-Nippon Futsal League Kounin: Minna no Futsal
-Nippon Suugaku Kentai Kyoukai Kounin: Suken DS - Otona ga Kaikenai!? -Kodomo no Sansuu
-Oshare Princess DS: Oshare ni Koi Shite 2
-Oyaku de Asoberu DS Ehon: Ukkari Penelope
-Rekiken DS
-Summon Night
-Tantei Jinguuji Saburo DS: Keinai Kokoro
-That's QT
-Yattaman DS: Bikkuridokkiri Daisakusen da Koron
-Yume Neko DS |
|
Terug naar boven |
|
|