Games naar het witte doek? |
Ja |
|
40% |
[ 4 ] |
Nee |
|
30% |
[ 3 ] |
Weet het niet |
|
30% |
[ 3 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 10 |
|
Auteur |
Bericht |
|
Lawliet |
Geplaatst: 09 Mrt 2008 22:57 Onderwerp: Jouw game naar het witte doek
| |

|
Tja... Wat vinden we daarvan. Tomb Raider was wel goed maar films zo als Super Mario Bros The Movie en Far Cry waren echt bagger. En er zijn er veel meer films onder weg zo als MGS en meschien een Halo film
Wat vinden jullie van game verfilmings? En welke game wil jij dat er een film van word gemaakt?
Persoonlijk vind ik dat het wel kan maar het moet dan zeer orgineel zijn als de games zelf of liever gezegd dat het net zo als de game moet zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 07:30 Onderwerp:
| |

|
Ik ben er zeker voor, maar zet dan ook een professionele regisseur op zo'n project(lees: niet Uwe Boll) |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 07:38 Onderwerp:
| |

|
Ik ben er niet voor te vinden. Games geven mensen de illusie dat ze controle hebben over de gang van zaken. En dat maakt het tot een uniek medium.
Maak je van zo'n game een film, dan plaats je de gamer in een positie van toeschouwer. Weg met het unieke aspect dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 07:43 Onderwerp:
| |

|
als er een goed verhaal is mag je van mij een film maken  |
|
Terug naar boven |
|
|
ThE_OwNER |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:15 Onderwerp:
| |

|
Opzich zou ik de Metroid serie wel graag op het witte doek willen zien
Blonde Angelina Jolie in zon stoer space pak  |
|
Terug naar boven |
|
|
Tristan |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:24 Onderwerp:
| |

|
Ik twijfel.. meestal als er een film van een game gemaakt word is het een kut film (en ja vaak geregiseerd door Uwe Boll).
Aan de andere kant zou een film wel vet zijn maar dan misschien meer eentje van het beat hem up genre? Zoals Mortal Combat die film daarvan was vet ..
DOA film anyone?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:39 Onderwerp:
| |

|
Tristan schreef: |
DOA film anyone?  |
Er is al een DOA film geweest Niet echt leuk
Films zo als Final Fantasy VII zijn echte voorbeelden maar het is wel animatie En zo hoort het! |
|
Terug naar boven |
|
|
Tristan |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:31 Onderwerp:
| |

|
@twan202
Das waar ook, dom van me
Die film van Final Fantasy VII was idd vet  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:39 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Tot nu toe waren de meeste game-verfilmingen zwak tot slecht.
Resident Evil is van een horror-survival naar een rasechte actiefilm gegaan. Mortal Kombat is van een brute fighting-game omgezet tot een disney avontuur en Street Fighter hebben ze gewoon schaamteloos verkracht tot een lachwekkende gebeurtenis. De DOA film gaat over dom blondjes die nagels breken tijdens gevechten, Alone in the Dark was huilen met de pet op. Hitman en Doom waren matig etc.
De enige game die voor mij zou passen als een film is Max Payne maar volgens mij maken ze daar ook gewoon een suffe actiefilm van.
Ik wil maar zeggen, de emoties en belevingen die je tijdens de game krijgt worden nooit goed omgezet in de cinematografie waardoor je dus de zoveelste achtbaan film hebt. Verder geeft het de niet-gamers vaak een verkeerd beeld van de games zelf.
Final Fantasy: Advent Children (en zelfs Spirits Within) waren wel weer goed maar dat is ook deels omdat het geanimeerd werd waardoor de game sfeer wel tot zijn goed recht kwam. Toch mis je altijd het gevoel van controle. Persoonlijk vond ik ook Silent Hill wel aardig goed.
Conclusie: Als je het doet, doe het dan zonder die punten weg te halen die de game net goed maakte en probeer die game-ervaringen zo close mogelijk in een film-ervaring om te zetten. En stating the obvious: Geen Uwe Boll gebruiken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 15:09 Onderwerp:
| |

|
De beste keus is animatie. FF VII was zo vet Want zo hoort elke (game) film te zijn De nieuwe (animatie) film van Resident Evil word wel goed want het blijft trouw aan de game  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|