Auteur |
Bericht |
|
MaartenL |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 09:24 Onderwerp: Frontlines of Unreal Tournament 3? (PC)
| |
Redacteur

|
Zoals wel eens vaker durft voorkomen: Ik zit met een dilemma.
Ik dacht me gisteren een nieuwe game te gaan halen maar ik had niet verwacht dat mijn keuze zo moeilijk ging worden. Ik zit namelijk te twijfelen tussen Frontlines: Fuel of War en Unreal Tournament 3.
Is er al iemand die één va de twee heeft en die me enkele bevindingen kan meegeven? Hoe de community is, de support, hoe goed de installatie en het starten ging (veel instellingsproblemen of niet).
Verder probeer ik er ook rekening mee te houden dat er met 1 van de 2 later wel een toernooi hier op gamed.nl georganiseerd mee kan worden.
Ik heb van Frontlines de 360 demo gedaan en Unreal de PC versie al een poos geleend gehad dus ik weet al dat die vet is
Mja mijn laatste mogelijkheid is ze allebei kopen maar dat is weer een hevige financiele kick in the ballz... |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 10:30 Onderwerp:
| |

|
Funny thing is: ben net met de Frontlines review bezig voor de 360. Moet nog wat met de online mode stoeien maar als die een evenbeeld van de actie is van de singleplayer heb je er een hele toffe game aan.
Eigenlijk is t enige minpuntje, voor mij, dat ik online t liefst doe met mensen die ik ken en dat bij Frontlines met maps van 32 tot maximaal 50 (of op de PC zelfs 64) man nooit gaat gebeuren. Een beeld van de community in Frontlines heb ik nog niet helemaal, maar ik ben zeker dat deze kleiner is dan die van UTIII.
Hoewel UTIII kwa mechanics veel beter is uitgewerkt doet Frontlines me wat frisser aan (dat zal wsl komen omdat ik nooit Battlefield heb gedaan)...het beheersen van objectives en een aanval-defense systeem is leuk. Ook de voertuigen en drones voegen leuke elementen toe, zeker als je tegen mensen speelt zullen die keer op keer creatief worden ingezet waardoor gevechten superintens worden. Wel is er helaas maar 1 multiplayer mode.
Volgens mij heb ik t je niet gemakkelijker gemaakt...  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 10:49 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Roderick schreef: | Volgens mij heb ik t je niet gemakkelijker gemaakt... |
Inderdaad, nu wil ik ze liefst allebei
Mijn enige vrees is dan ook wat je zei: Of de community van Frontlines wel groot genoeg is (en dat ook zo een tijdje zou blijven). Bij UT hoef ik me daar inderdaad weinig zorgen over te maken.
De gameplay van Frontlines kon me ook aardig bekoren. Goed idee van Kaos Studios om de objectives een beetje te centraliseren op 1 punt en dat dit verder schuift naargelang de match. Zo zit je niet zoals in Battlefield rond te lopen over heel de map omdat elke vlag tegelijk aangevallen wordt ofdat je nieuwe spelers hebt die niet weten waar ze heen moeten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 11:01 Onderwerp:
| |

|
Dat laatste heb je met een groep bekenden dus niet, want daarmee communiceer je makkelijk en dan hebben die het systeem ook vrij snel door. Ik ga vanavond nog even bezig met de multiplayer in Frontlines, dan weet ik wsl wel wat meer over de drukte online etc. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 12:24 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Niet te doen zeg...
Beide die games zijn geweldig (of zo hoor ik) en kunnen genieten van een aardige online community (al is het bij Frontlines natuurlijk iets minder).
Ik word er echt knettergek van...
Denk je dat de review van Frontlines het vandaag nog gaat halen?
Zoals het er momenteel uitziet moet ik gewoon beide games hebben... |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 05 Mrt 2008 14:03 Onderwerp:
| |

|
UT3, gewoon al om de mods  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 06 Mrt 2008 00:28 Onderwerp:
| |

|
Goed, dat was een avondje multiplayer met Frontlines. Ik moet zeggen: het is gewoon goed. 50man multiplayer werkte als een zonnetje en het is werkelijk oorlog. Vooral het geluid speelt daarin een grote rol. Voice is ff jammer: weinig mensen waar ik mee speelde hadden de headset op en dus was t erg stil allemaal: weinig tactiek blijft er dan over. Dat terwijl er toch de mogelijkheid is om squads te vormen en zo te voicechatten en de tactiek door te spreken. De 'overname' gameplay is leuk genoeg voor een langere tijd en de maps zijn echt mega groot, een compliment. Helaas is er dus maar 1 multiplayer mode maar met een beetje steun blijft het mooi. Op de 360 zijn er ongeveer 20.000-50.000 man die t spel momenteel met regelmaat online spelen, niet slecht dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Mrt 2008 09:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Heb ze beide maar gekocht en ik moet zeggen dat Frontlines echt wel enorm goed is online maar zoals ik had verwacht is de bevolking online niet echt groot.
Mijn eerste 2-3 matches waren 2vs2 of 3vs1 terwijl ik toch duidelijk servers eruit koos met een 40-44 van de 48 spelers. De matches die ik heb gespeeld die wel bevolkt waren, waren dan wel enorm leuk. Er was echter nog geen sprake echt teamwork maar door de objectives wordt de hele groep toch zowat naar hetzelfde punt geleidt.
Nu mag er bij Frontlines wel nog ietwat gesleuteld worden aan de gamesbrowser, squads meer in de verf zetten, clan support, stats of rankings invoeren en een ingebouwde voicechat mogelijkheid (Ja, die zit der niet eens in op PC!).
UT3 is natuurlijk ook enorm vet maar ik ben toch blij dat ik Frontlines erbij heb, hij zal voor mij vanaf nu BF2142 vervangen en dat zegt toch al iets
Voor beide games geldt echter nog dezelfde regel: Noobs die quick and swift  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 06 Mrt 2008 11:07 Onderwerp:
| |

|
Ik zat gisteren constant in potjes van 32 man en met als piek heb ik zelfs een uur met 51 man gespeeld (360 versie dus he) en dat liep echt als een tiet: slechts 1 of 2 keer gezien dat er een klein beetje lag was. Ook nog een potje met 8 man gedaan (was limited op 8 ): zelfs die was gek genoeg nog intens (vooral omdat Frontlines zo slim is om frontlinies te gebruiken zodat t gevecht altijd op 1 of 2 plekken is), maar niks kun je vergelijken met 50 man multiplayer. Denk sowieso ook dat deze game op de 360 beter tot zn recht komt: grotere groep mensen die t spelen.
Geen Voice op PC? Heb je al een squad gemaakt of gejoined? Want alleen binnen je squad kun je voicechatten he. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Mrt 2008 11:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Dat met het voice-gedoe straks maar eens testen dan
Ik gok dat k aardig wat instellingen verkeerd heb staan.
Ondertussen begin ik al schrik te krijgen, misschien was ik beter voor de 360 versie gegaan? Ik hoop dan ook dat de community nog wat gaat groeien voor PC, gezien de kwaliteiten van het spel zou het wel moeten lukken.
Er is zeker geen cross-platform voor deze game? |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|