Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Devilly BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 14:18    Onderwerp: Nieuwe laptop -> Advies?! Reageren met citaat

Hoi allemaal,

ik ben dus van plan een nieuwe laptop te kopen en heb nu een aanbieding gehad, maar vraag me af wat jullie ervan vinden, aangezien ik niet zo fantastisch veel af weet van computers.

Het bestand met de offerte vind je hier: http://www.upitus.com/download.php?file=968ed3c3

Het is de tweede laptop. Eventueel wil ik ook de uitbreidingen nemen (die in de tabel en op de volgende pagina staan vermeld).

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is en welke uitbreidingen handig/goed zijn?

Alvast bedankt (hoop ik),

Devilly
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ligt er aan wat je ermee wilt doen. Echt gamen zal je niet lukken (8600GS videokaart), maar wat oudere games (van ongeveer een jaar geleden tot nu) moet je wel op laagste settings kunnen draaien.

Dus wat wil je ermee doen?
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk wel games spelen, ja.

Even als vergelijking, in mijn huidge laptop zit deze videokaart -> klik

Deze lijkt mij, als leek, beter doordat die 512 MB heeft en die van m'n mogelijk nieuwe laptop maar 256 MB. Bij ons in de klas werd echter gezegd dat deze videokaart (van het bovenstaande linkje) niet zo goed is, omdat deze alleen maar geschikt is voor zware berekeningen, maar niet om bijvoorbeeld games te spelen. Kun jij mij zeggen welke beter is voor games, die van de 2de laptop op de offerte of die van het linkje hierboven?
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 19:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan is de videokaart uit je mogelijk nieuwe laptop toch de betere. De Geforce 8600M GS is beter geschikt voor games dan de kaart die nu in je laptop zit. Die uit de offerte heeft dus een snellere videokaart.

Niet dat de Ati die nu in je laptop slecht is, maar de driver support daarvan is wat slechter omdat het eigenlijk een videokaart is voor de zakelijk markt. Dus wat je klas zegt klopt wel, de Ati in je huidige lappy is vooral voor zware berekeningen en niet voor games.

512MB <> 256MB wordt vaak gezien als prestatie index. Dit is bijna nooit correct. Een 256MB kaartje kan een 512MB kaartje er makkelijk uittrekken. Zeker op een laptop waar meestal op niet al te hoge resoluties wordt gegamed. Meestal hebben 256MB kaartjes een hogere clock snelheid en meer shaders waardoor ze het winnen van de 512MB kaartjes. Vooral op hogere resoluties zal de 512MB het winnen, maar in een laptop maakt dit meestal niks uit.

Daarbij komt dat de videokaart (8600M GS) uit je mogelijk nieuwe laptop ook nog TurboCache ondersteund. Dit houd in dat, wanneer je 2GB ram hebt in je laptop, je videokaart automatisch wat ram geheugen krijgt toegewezen. Voor de 8600M GS lag dit maximaal dacht ik op 1GB Vram (video-ram). Dus wanneer je vooral een zwaar grafisch programma gebruikt (gamen bijvoorbeeld) krijgt de kaart meer geheugen toegewezen.

Kortom: De grafische kaart uit je mogelijk nieuwe laptop is beter voor games dan Ati die je nu hebt
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 21:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de uitleg.

Ik denk dat ik hem maar gewoon haal, aangezien ik dan wel een redelijke laptop heb (naar mijn mening), voor redelijk weinig geld.

Maar eerst nog even rondvragen en -kijken.
Terug naar boven
Cain BerichtGeplaatst: 07 Dec 2007 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Xxodd laptops zijn erg goede systemen. Mijn advies, kopen.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&or=&search=&sort=3dmark06. Hier staan wat benchmarks voor grafische kaarten. Zowel de Ati FireGL V5250 als de 8600 GS staan erin.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 08 Dec 2007 11:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Okey, met de laptop ben ik nu dus redelijk ver (lijkt hem gewoon te gaan worden), maar nu wil ik ook nog een externe harde schijf erbij kopen. Dus nu de vraag: Freecom of Toshiba?
(Allebei zijn ze 500 GB groot en kosten ze 119 Euro.)
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 17 Dec 2007 13:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is dan het verschil??? Een harde schijf is universeel hoor.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: