Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:05 Onderwerp: Nieuwe PC : Advies ?!
| |

|
Beste gamed leden
Ik wil een nieuwe game PC kopen , maar weet niet welke hardware er ik in moet steken.
Zouden jullie me advies kunnen geven?
! 1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn
2) Geen enkel onderdeel (RAM,GPU,CPU, Moederbord... ) mag meer dan 150 euro kosten!
3) Ik wil GTA IV op Medium / High setting kunnen spelen
Bedankt!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:09 Onderwerp: Re: Nieuwe PC : Advies ?!
| |

|
cecilffiv schreef: | 1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn |
Pfff... Ik haak af. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:15 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | 3) Ik wil GTA IV op Medium / High setting kunnen spelen |
Dan moet je videokaart toch echt wel duurder worden dan 150-, Euro. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:33 Onderwerp: Re: Nieuwe PC : Advies ?!
| |

|
cecilffiv schreef: | Beste gamed leden
1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn
|
En waarom dan wel? Kies uit op quality/prijs verhouding ipv. merk. zoek ook een SLI/crossfire moederbord zodat je na een tijdje een 2e grafische kaart naast je originele kan zetten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:34 Onderwerp:
| |

|
Urkie schreef: | Citaat: | 3) Ik wil GTA IV op Medium / High setting kunnen spelen |
Dan moet je videokaart toch echt wel duurder worden dan 150-, Euro. |
Toch niet ? Heb gehoord dat de HD4830 en HD4850 hem wel kunnen draaien op High. Daarbuiten, GTA IV is zeer processorafhankelijk. Heb gehoord dat je daarvoor een hooggecklokte dual core nodig hebt, of natuurlijk een triplecore of quadcore...
@ Urkie: Gaat dat ook met ATI GPU's (SLI)? De 4800 serie van ATI heeft gewoon een veel betere prijs/kwaliteit verhouding als de GTX serie van Nvidia. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:38 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:40 Onderwerp:
| |

|
Voor die prijs kan je een veel beter systeem samenstellen, maar ik ben niet goed in amd/ati dus haak ik af. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 19:50 Onderwerp:
| |

|
idd, iets wat duur....
voor die prijs heb ik een AMD Phenom II PC  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:07 Onderwerp:
| |

|
Zijn jullie allemaal zo anti AMD/ATI?
Niemand nog advies....  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:11 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:14 Onderwerp:
| |

|
Divine Rage schreef: | Ja ik ben er tegen. |
Ok, je bent er tegen. Maar voor je begint redenen te geven.
Ik wil gewoon wat advies in een nieuwe AMD/ATI PC  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:22 Onderwerp:
| |

|
ik ben toch wel pro ATI ingesteld. ga is kijken bij de 4850 ofzo die schijnt wel aardig te zijn, wat CPU´s betreft... geen idee. daar moet je mischien toch gaan kijken bij Intel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:52 Onderwerp:
| |

|
N!CE schreef: | ik ben toch wel pro ATI ingesteld. ga is kijken bij de 4850 ofzo die schijnt wel aardig te zijn, wat CPU´s betreft... geen idee. daar moet je mischien toch gaan kijken bij Intel. |
als je vergelijkt; voor de prijs van een Intel Dual Core CPU heb je een AMD Quad Core..... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Apr 2009 20:54 Onderwerp:
| |

|
Ja maar quadcore betekend niet beter, bovendien waren de eerste amd quadcore´s niet zo goed dacht ik.
ga maar zoeken naar vergelijkingen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Apr 2009 21:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 21:09 Onderwerp:
| |

|
Ik heb wat vergelijkingen gaan bekijken en de Intel CPU's scoren beter dan die van AMD. Maar voor een Intel Core 2 Duo E8500 betaal je 190 euro, de prijs van een AMD Phenom II(!) CPU. Phenom II is de concurrent van de Intel Core I7, maar de performance van de Phenom II ligt tussen een Intel Core 2 Quad en een Intel Core I7. En voor 199 euro heb je een Phenom II terwijl een laaggeklokte I7 300 euro kost.
Voor de GPU's is het duidelijk: de beste prijs/prestatie is die van de HD4850 die een fantastische performance heeft voor zijn prijs(€140)
Maar aan de andere kant; Zou een TripleCore AMD CPU het waard zijn?
EDIT: Heb ook gezien dat volgens velen Dual Core CPU's een beter performance hebben in games, behalve dan in GTA IV. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Apr 2009 21:22 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore? |
GTA IV, PhotoShop, Video Encoding en ook als je mods zou willen maken geeft een QuadCore je een performance boost
EDIT: Ik denk toch dat ik voor de volgende ga:
AMD Athlon X2 6000+
ATI Radeon HD4850
2GB RAM
Windows XP SP3
Heb een video gevonden waar GTA IV op deze hardware getest wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=86ST4PpGiCE
Ziet er vtij goed uit niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Apr 2009 22:43 Onderwerp:
| |

|
die athlon x2 is een dualcore he? dat is al wel een beetje verouderd, ook zal ik gaan voor een 4gb pc.
ik bedoel hier heb ik een triple core pc voor 333 euro. http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=133
je moet er alleen nog een grafische kaart in stoppen. die winkel levert wel zn pc´s zonder OS. maar je kan hem erbij kopen optioneel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:25 Onderwerp:
| |

|
zeker nog een hoop ram erbij, 6 gig totaal is genoeg, en vista 64-bit, en dan over een jaar windows 7 64 bit |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Apr 2009 23:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
cecilffiv schreef: | Joni Philips schreef: | En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore? |
GTA IV, PhotoShop, Video Encoding en ook als je mods zou willen maken geeft een QuadCore je een performance boost
| Dus voor één game en één functie (videobewerking) geeft het een verbetering. Voor alle andere games gaat het wsl slechter gaan op de quadcore omdat de software en het besturingssysteem er niet optimaal voor werkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 06 Apr 2009 10:33 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | cecilffiv schreef: | Joni Philips schreef: | En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore? |
| Dus voor één game en één functie (videobewerking) geeft het een verbetering. Voor alle andere games gaat het wsl slechter gaan op de quadcore omdat de software en het besturingssysteem er niet optimaal voor werkt. |
inderdaad. Daarom dat ik ook voor een dualcore AMD ga( 5200+ of 6000+ ; weet het nog niet omdat de 6000+ bijna nergens te verkrijgen is....) waar GTA IV met de nieuwste patch nog redelijk werkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 06 Apr 2009 11:06 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Zoveel moeite doen voor een PC en uiteindelijk blijkt gewoon dat GTA IV slecht geoptimaliseerd werd. Ik kan de game spelen op alles open (zonder AA) zonder 'echte' framedrops maar de game stottert en schokt dat ik er verlegen van wordt. Niet echt iets wat je zou verwachten van een Quad Core @ 3.37 Ghz en 2x GFX 8800 GTX's in SLi ofwel? Zeker niet als je weet dat Empire met alles up Ultra en 8x AA nog steeds in 40 fps draait.
In ander nieuws: Supreme commander, Crysis en GTA IV zijn tot op heden de enige games die Quad Core effectief ondersteunen en bij SupCom dient die met een onafhankelijk programma te gebeuren. Zelfs Empire: Total War ondersteund (nog) geen quad-cores.
Game-editors/mod-programma's gebruiken steeds dezelfde kracht als de engine en zullen enkel bij algemene toepassingen of bewerkingen gebruik maken van Quad Cores, de rest is nagenoeg beperkt tot dual core (mits ondersteund no less). |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 06 Apr 2009 17:50 Onderwerp:
| |

|
Ik zou zeggen kijk even op www.tweakers.net, onder archieven, reviews, best buy guides. Daar vind je alle informatie over wat je nu het beste kunt doen, mocht het te duur zijn kun je natuurlijk altijd nog afzwakken. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je geen kant en klare bak wil. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 06 Apr 2009 18:11 Onderwerp:
| |

|
Ik zou graag een Quadcore hebben, maarja, ik ben dan ook geregeld bezig met renderen. Daarvoor is een goede, multicore, CPU heel erg nodig, samen met veel RAM. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 06 Apr 2009 18:17 Onderwerp:
| |

|
AMD = No No for me
Geef mij maar Intel
Werkt prettiger.
Maar ik wil geen Dual of Quad Core zoals de mensen hier aangeven
IK wil een ECHTE dual of quad core...hehehe (6)
Die echt 2 procesoren heeft.
Dual en Quad Core hebben niet ECHT 2-4 procesoren geinstaleerd.
Zijn alleen veel sneller zodat het er 2 of 4 lijken.
Er zijn PC's weet niet meer hoe dat heet maar die hebben dus echt 2 procesoren die wil ik dus ook alleen wel duur lijkt me  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |