Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:05    Onderwerp: Nieuwe PC : Advies ?! Reageren met citaat

Beste gamed leden

Ik wil een nieuwe game PC kopen , maar weet niet welke hardware er ik in moet steken.

Zouden jullie me advies kunnen geven?

! 1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn
2) Geen enkel onderdeel (RAM,GPU,CPU, Moederbord... ) mag meer dan 150 euro kosten!
3) Ik wil GTA IV op Medium / High setting kunnen spelen

Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:09    Onderwerp: Re: Nieuwe PC : Advies ?! Reageren met citaat

cecilffiv schreef:
1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn

Pfff... Ik haak af.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Dan moet je videokaart toch echt wel duurder worden dan 150-, Euro.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:33    Onderwerp: Re: Nieuwe PC : Advies ?! Reageren met citaat

cecilffiv schreef:
Beste gamed leden

1) GPU en CPU moeten van ATI/AMD zijn

En waarom dan wel? Kies uit op quality/prijs verhouding ipv. merk. zoek ook een SLI/crossfire moederbord zodat je na een tijdje een 2e grafische kaart naast je originele kan zetten.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:

Dan moet je videokaart toch echt wel duurder worden dan 150-, Euro.

Toch niet ? Heb gehoord dat de HD4830 en HD4850 hem wel kunnen draaien op High. Daarbuiten, GTA IV is zeer processorafhankelijk. Heb gehoord dat je daarvoor een hooggecklokte dual core nodig hebt, of natuurlijk een triplecore of quadcore...

@ Urkie: Gaat dat ook met ATI GPU's (SLI)? De 4800 serie van ATI heeft gewoon een veel betere prijs/kwaliteit verhouding als de GTX serie van Nvidia.
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Deze PC: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/computers/desktops/PACKARD+BELL+iMedia+D7000+computer+_en_+Maestro+222ws+21%2c5_xdt_+TFT-scherm.7110365/default.aspx heeft mijn broertje een week geleden gehaald en speelt nu GTA IV op medium/high op een resolutie van 1440x900, alleen vind ikzelf de framerate wat minder, maar ook Crysis kan hij goed draaien.

Waarschijnlijk niet hetgeen wat je zoekt, maar dat beeldscherm heeft ook een HDMI aansluiting waardoor je dus je PS3/360 erop aan kan sluiten en wat ziet dat er lekker uit (vanmiddag getest met PS3).
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor die prijs kan je een veel beter systeem samenstellen, maar ik ben niet goed in amd/ati dus haak ik af.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Stefan van B schreef:
Deze PC: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/computers/desktops/PACKARD+BELL+iMedia+D7000+computer+_en_+Maestro+222ws+21%2c5_xdt_+TFT-scherm.7110365/default.aspx heeft mijn broertje een week geleden gehaald en speelt nu GTA IV op medium/high op een resolutie van 1440x900, alleen vind ikzelf de framerate wat minder, maar ook Crysis kan hij goed draaien.

Waarschijnlijk niet hetgeen wat je zoekt, maar dat beeldscherm heeft ook een HDMI aansluiting waardoor je dus je PS3/360 erop aan kan sluiten en wat ziet dat er lekker uit (vanmiddag getest met PS3).

idd, iets wat duur....
voor die prijs heb ik een AMD Phenom II PC
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn jullie allemaal zo anti AMD/ATI?

Niemand nog advies....
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik ben er tegen.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Divine Rage schreef:
Ja ik ben er tegen.

Ok, je bent er tegen. Maar voor je begint redenen te geven.
Ik wil gewoon wat advies in een nieuwe AMD/ATI PC
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:22    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben toch wel pro ATI ingesteld. ga is kijken bij de 4850 ofzo die schijnt wel aardig te zijn, wat CPU´s betreft... geen idee. daar moet je mischien toch gaan kijken bij Intel.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:52    Onderwerp: Reageren met citaat

N!CE schreef:
ik ben toch wel pro ATI ingesteld. ga is kijken bij de 4850 ofzo die schijnt wel aardig te zijn, wat CPU´s betreft... geen idee. daar moet je mischien toch gaan kijken bij Intel.

als je vergelijkt; voor de prijs van een Intel Dual Core CPU heb je een AMD Quad Core.....
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 20:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja maar quadcore betekend niet beter, bovendien waren de eerste amd quadcore´s niet zo goed dacht ik.

ga maar zoeken naar vergelijkingen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb wat vergelijkingen gaan bekijken en de Intel CPU's scoren beter dan die van AMD. Maar voor een Intel Core 2 Duo E8500 betaal je 190 euro, de prijs van een AMD Phenom II(!) CPU. Phenom II is de concurrent van de Intel Core I7, maar de performance van de Phenom II ligt tussen een Intel Core 2 Quad en een Intel Core I7. En voor 199 euro heb je een Phenom II terwijl een laaggeklokte I7 300 euro kost.

Voor de GPU's is het duidelijk: de beste prijs/prestatie is die van de HD4850 die een fantastische performance heeft voor zijn prijs(€140)

Maar aan de andere kant; Zou een TripleCore AMD CPU het waard zijn?

EDIT: Heb ook gezien dat volgens velen Dual Core CPU's een beter performance hebben in games, behalve dan in GTA IV.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
En wat is het nut van een quadcore? Hoeveel toepassingen maken er gebruik van de quadcore?

GTA IV, PhotoShop, Video Encoding en ook als je mods zou willen maken geeft een QuadCore je een performance boost

EDIT: Ik denk toch dat ik voor de volgende ga:
AMD Athlon X2 6000+
ATI Radeon HD4850
2GB RAM
Windows XP SP3

Heb een video gevonden waar GTA IV op deze hardware getest wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=86ST4PpGiCE

Ziet er vtij goed uit niet?
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 22:43    Onderwerp: Reageren met citaat

die athlon x2 is een dualcore he? dat is al wel een beetje verouderd, ook zal ik gaan voor een 4gb pc.

ik bedoel hier heb ik een triple core pc voor 333 euro. http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=133

je moet er alleen nog een grafische kaart in stoppen. die winkel levert wel zn pc´s zonder OS. maar je kan hem erbij kopen optioneel.
Terug naar boven
Sutefuu BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

zeker nog een hoop ram erbij, 6 gig totaal is genoeg, en vista 64-bit, en dan over een jaar windows 7 64 bit
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

cecilffiv schreef:
Joni Philips schreef:

GTA IV, PhotoShop, Video Encoding en ook als je mods zou willen maken geeft een QuadCore je een performance boost
Dus voor één game en één functie (videobewerking) geeft het een verbetering. Voor alle andere games gaat het wsl slechter gaan op de quadcore omdat de software en het besturingssysteem er niet optimaal voor werkt.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 10:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
cecilffiv schreef:
Joni Philips schreef:

Dus voor één game en één functie (videobewerking) geeft het een verbetering. Voor alle andere games gaat het wsl slechter gaan op de quadcore omdat de software en het besturingssysteem er niet optimaal voor werkt.

inderdaad. Daarom dat ik ook voor een dualcore AMD ga( 5200+ of 6000+ ; weet het nog niet omdat de 6000+ bijna nergens te verkrijgen is....) waar GTA IV met de nieuwste patch nog redelijk werkt.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 11:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Zoveel moeite doen voor een PC en uiteindelijk blijkt gewoon dat GTA IV slecht geoptimaliseerd werd. Ik kan de game spelen op alles open (zonder AA) zonder 'echte' framedrops maar de game stottert en schokt dat ik er verlegen van wordt. Niet echt iets wat je zou verwachten van een Quad Core @ 3.37 Ghz en 2x GFX 8800 GTX's in SLi ofwel? Zeker niet als je weet dat Empire met alles up Ultra en 8x AA nog steeds in 40 fps draait.

In ander nieuws: Supreme commander, Crysis en GTA IV zijn tot op heden de enige games die Quad Core effectief ondersteunen en bij SupCom dient die met een onafhankelijk programma te gebeuren. Zelfs Empire: Total War ondersteund (nog) geen quad-cores.

Game-editors/mod-programma's gebruiken steeds dezelfde kracht als de engine en zullen enkel bij algemene toepassingen of bewerkingen gebruik maken van Quad Cores, de rest is nagenoeg beperkt tot dual core (mits ondersteund no less).
Terug naar boven
Stefan L BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou zeggen kijk even op www.tweakers.net, onder archieven, reviews, best buy guides. Daar vind je alle informatie over wat je nu het beste kunt doen, mocht het te duur zijn kun je natuurlijk altijd nog afzwakken. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je geen kant en klare bak wil.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou graag een Quadcore hebben, maarja, ik ben dan ook geregeld bezig met renderen. Daarvoor is een goede, multicore, CPU heel erg nodig, samen met veel RAM.
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat

AMD = No No for me
Geef mij maar Intel
Werkt prettiger.
Maar ik wil geen Dual of Quad Core zoals de mensen hier aangeven
IK wil een ECHTE dual of quad core...hehehe (6)
Die echt 2 procesoren heeft.
Dual en Quad Core hebben niet ECHT 2-4 procesoren geinstaleerd.
Zijn alleen veel sneller zodat het er 2 of 4 lijken.
Er zijn PC's weet niet meer hoe dat heet maar die hebben dus echt 2 procesoren die wil ik dus ook alleen wel duur lijkt me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

Ga naar: