Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Limmepie BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 21:03    Onderwerp: Sinterklaas Reageren met citaat

oooi

Hoe vieren/vierde jullie Sinterklaas thuis? En een vraag aan de belgen, vieren ze dit nou ook in wallonie?

Verder vind ik dat Sinterklaas een nationaal feestdag moet worden en dan niet op 5 dec pakjesavond maar 6 dec zodat de kinderen met speelgoed kunnen spelen en ik lekker kan uitslapen.

groetjjjeees
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Yep, het wordt ook in Wallonië gevierd. En wij vieren dat door vanaf begin november chocoladen sinterklazen te kopen en ze op te eten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vierde Sinterklaas met pakjesavond enzo, zonder surprises. Maar dat was op mijn 6e afgelopen, daarna vierde we alleen maar Kerst. Nu nog steeds, alleen maar Kerst. MAar ja, de pepernoten en chocolade worden natuurlijk nog steeds ingeslagen
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier in de streek zijn we behoorlijk anti-Sinterklaas. Die man is dan ook volkomen fake. Wij vereren op 11 november Sint Maarten, een hippe kerel die ooit de helft van zijn mantel wegschonk aan een verschijning van Jezus en later aan de slag ging als duiveluitdrijver.

Uiteraard zijn we in de minderheid, maar dat wil niet zeggen dat we ongelijk hebben. Samen met de inwoners van Aalst en Ardooie, hebben wij Ieperlingen het bij het rechte eind.

Overigens denk ik dat er ook enkelingen in Nederland Sint Maarten vieren ipv Sint Niklaas. Klopt dat?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Nov 2007 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

tarantino schreef:
Hier in de streek zijn we behoorlijk anti-Sinterklaas. Die man is dan ook volkomen fake. Wij vereren op 11 november Sint Maarten, een hippe kerel die ooit de helft van zijn mantel wegschonk aan een verschijning van Jezus en later aan de slag ging als duiveluitdrijver.
Ik vzerkies dan toch liever de heilige van de prostituees.
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 00:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

tarantino schreef:
Overigens denk ik dat er ook enkelingen in Nederland Sint Maarten vieren ipv Sint Niklaas. Klopt dat?

Nee hoor, hier doet men gewoon beide. Op 11 november gaan de kinderen langs de deur met lampionnen en zingen ze voor snoep, en op 5 december verwachten ze dat Sinterklaas ze het snoep (en uiteraard de cadeaus) persoonlijk komt langsbrengen. Wat dat betreft is het vieren van Sint Maarten gezonder, dan wordt er tenminste nog wat bewogen.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 11:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

De walen houden zich bezig met Wicca-rituelen en voodoo dansen op Sinterklaas (Ik vlaming? Echt? ).

Persoonlijk vieren we het hier niet echt meer. Tis gewoon een leuke tijd om eens naar een grotere markt te gaan of te genieten van kortingen...

Vroeger vierde we het wel. We moesten altijd een wortel met water en een suikerklontje neerzetten voor het paard en 2 pintjes bier voor Piet en Sint... Grappig, Moeder en vader een pint bier klaarzetten

Sint Maarten (mijn Patroonheilige) wordt wel gevierd met behulp van een big-ass kampvuur maar ik heb geen idee over de juiste datum >_<
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij vieren bijna geen Sinterklaas meer. Paar dingetjes neerzetten voor de sfeer, maar that's it. Vroeger altijd wel, dat was vet! Dan klopte Sinterklaas op de deur en rende ik er naartoe en dan stond daar opeens een doos voor de deur met allemaal cadeautjes. Allemaal van die kleine nutteloze dingen, maar wel heel leuk.

Kerst vieren we wel iets meer. Altijd zo'n klein kerstboompje (1/1,5 meter) in de kamer. Heerlijk!
Vroeger was het nog beter. We vierden het altijd in Duitsland bij m'n opa en oma en die hadden altijd een boom van 2 - 3 meter in de huiskamer (ja, ze hadden best een groot huis). Dat was zoooo mooi. Fijne herinneringen!
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij vierde het vroeger uitbundig met veel cadeautjes en sinterklaas muziek. Sinterklaas is gewoon prachtig maar ik hoop dat het nooit verstoten zal worden door Kerst/Kerstman.

De mooiste oplossing is gewoon 6 december vrij, 25/30 december vrij en knallen!

Wordt in Belgie sinterklaas trouwens op 5 of op 6 gevierd. Wij hebben pakjesavond op 5 december, dan is het logisch om de volgende dag bij te komen. Ik heb ooit zoiets gehoord dat ze in belgie op 6 december pakjesavond hebben. Of het is pepernonsens
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 14:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Limmepie schreef:
Wij vierde het vroeger uitbundig met veel cadeautjes en sinterklaas muziek. Sinterklaas is gewoon prachtig maar ik hoop dat het nooit verstoten zal worden door Kerst/Kerstman.

De mooiste oplossing is gewoon 6 december vrij, 25/30 december vrij en knallen!

Wordt in Belgie sinterklaas trouwens op 5 of op 6 gevierd. Wij hebben pakjesavond op 5 december, dan is het logisch om de volgende dag bij te komen. Ik heb ooit zoiets gehoord dat ze in belgie op 6 december pakjesavond hebben. Of het is pepernonsens
Sinterklaas pakjes liggen op 6 december aan de schouw.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 14:27    Onderwerp: Reageren met citaat

En ik had ook zoiets gehoord dat Sinterklaas in België niet met een boot aankomt, geen Zwarte Pieten heeft en op een ezel rijdt (serieus), maar dat is ook niet waar?
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat

In Antwerpen kwam ie anders met een boot en vaak kruipt ie op een paard. De Zwarte Pieten waren er ook bij. Een toonbeeld van de politieke correctheid in de stad der sinjoren.

Je verwart hem wellicht met de Sint die geen zin heeft om op 6 december te werken, kinderen ieder verzoek om geschenk weigert en mannen met strikjes als dienstknecht heeft. Maar dat is de Waalse versie.
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 30 Nov 2007 16:14    Onderwerp: Reageren met citaat

tarantino schreef:
In Antwerpen kwam ie anders met een boot en vaak kruipt ie op een paard. De Zwarte Pieten waren er ook bij. Een toonbeeld van de politieke correctheid in de stad der sinjoren.

Je verwart hem wellicht met de Sint die geen zin heeft om op 6 december te werken, kinderen ieder verzoek om geschenk weigert en mannen met strikjes als dienstknecht heeft. Maar dat is de Waalse versie.

Sja, hebben die walen sowieso wel eens zin om te werken dan:P.

BTW waarom is het politiek correct?
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 01 Dec 2007 14:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja laten we onze feestdagen zo plannen dat we er de meeste vrije dagen voor terug krijgen

Sinterklaas; heb er weinig mee. Uiteraard als kind wel, want wie houdt er nou niet van gratis allemaal zooi krijgen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: