Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 09:54    Onderwerp: geen internet thuis Reageren met citaat

ik heb thuis geen internet weet niet hoe dat komt. alle lampje die moeten branden op het modem doen het gewoon en ook op de router. ik heb bedraad internet thuis op 1 pc 1 laptop. en op allebei doen ze het niet.

bij netwerk status geeft die alles aan zoals het hoort. maar als ik me router in ga staat alles op 0.0.0.0 heb het al geprobeerd het te herstellen en op nieuw opstarten van router en modem.

als ik bij internet explorer test doen komen er heel veel fouten met dns en bij msn geeft die ook de dns server aan.

misschien heeft iemand een idee en die mij kan helpen
alvast bedankt

PS. heb internet van @home
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 10:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Computernaam (CC- nogwat) en MAC-adres van het modem wel ingesteld in de router?

Als het goed is moeten deze instellingen ergens bij basic settings of iets dergelijks staan. Daar moet je kiezen voor dynamisch IP, en dan de computernaam invullen die @home je heeft gegeven en kiezen om het MAC adres van de router te klonen.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 11:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Cor schreef:
Computernaam (CC- nogwat) en MAC-adres van het modem wel ingesteld in de router?

Als het goed is moeten deze instellingen ergens bij basic settings of iets dergelijks staan. Daar moet je kiezen voor dynamisch IP, en dan de computernaam invullen die @home je heeft gegeven en kiezen om het MAC adres van de router te klonen.

yep dat hebikgewoon gedaan maar hij blijft op 0.0.0.0 staan. en ook die dns fout
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 11:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Welk type router is het eigenlijk?
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Cor schreef:
Welk type router is het eigenlijk?

bedoel je merk?

Sweex
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 11:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik vroeg het me af omdat ik een router heb gezien die in plaats van het MAC-adres van het modem juist het adres van de pc kloonde, met als gevolg dat je zo geen internet krijgt. Sweex doet dat daarentegen wel goed.

Ik kan eigenlijk niet bedenken waar de fout hem in kan zitten. Je kunt natuurlijk proberen de router volledig te resetten (knopje op de achterkant meer dan 5 seconden ingedrukt te houden), zodat de router teruggaat naar de basisinstellingen, en dan vanaf daar weer in te stellen. Als je veel wijzigingen hebt doorgebracht is het misschien handig even een backup van de instellingen van de router te maken.

Het is mij wat onduidelijk hoe dit probleem is ontstaan. Deed hij het altijd goed en kapte hij er opeens mee? Is het dan niet gewoon iets simpels als onderhoud? Of een kapotte kabel?
Probeer anders eens je laptop of pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten en kijk of je dan wel verbinding hebt.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Cor schreef:
Ik vroeg het me af omdat ik een router heb gezien die in plaats van het MAC-adres van het modem juist het adres van de pc kloonde, met als gevolg dat je zo geen internet krijgt. Sweex doet dat daarentegen wel goed.

Ik kan eigenlijk niet bedenken waar de fout hem in kan zitten. Je kunt natuurlijk proberen de router volledig te resetten (knopje op de achterkant meer dan 5 seconden ingedrukt te houden), zodat de router teruggaat naar de basisinstellingen, en dan vanaf daar weer in te stellen. Als je veel wijzigingen hebt doorgebracht is het misschien handig even een backup van de instellingen van de router te maken.

Het is mij wat onduidelijk hoe dit probleem is ontstaan. Deed hij het altijd goed en kapte hij er opeens mee? Is het dan niet gewoon iets simpels als onderhoud? Of een kapotte kabel?
Probeer anders eens je laptop of pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten en kijk of je dan wel verbinding hebt.

ja nu je dat zegt dat vond ik erg vreemd ik heb geprobeerd om meteen met het modem te verbinden en toen kon die juist helemaal niks vinden terwijl ik met de router alles had hij kon toen nog niet eens standaard gateway krijgen maar vind het vreemd want alle lampjes branden gewoon dan

ja ineens hield die ermee op want dezelfde morgen deed die het nog

resetten heeft ook geen zin ik heb reset en reboot gedaan maar ik vind het ook vreemd ik kan de fout ook niet vinden
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 12:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Het kan natuurlijk nog dat je pc na het rechstreeks verbinden eerst een nieuw IP moest verkrijgen van het modem. Dat zou automatisch moeten gaan, maar probeer het eens als volgt, nadat je hem rechstreeks hebt aangesloten op het modem:
Code:

start -> uitvoeren -> cmd <enter>

ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

Krijg je dan wel een IP adres?

Als hij het ook niet doet nadat je je pc rechstreeks hebt aangesloten, dan ligt het in elk geval niet aan de router.

Er zijn dan nog drie schakels over:
- Je pc, maar dat lijkt me sterk. Immers, het was je router die aangaf geen verbinding met internet te hebben, dus het is waarschijnlijk dat het ergens anders mis gaat.
- Je modem. Zou kunnen, maar je zegt zelf dat alle juiste lampjes branden, dus hij meent zelf in elk geval verbinding te hebben.
- De kabel. Het zou me verbazen als er opeens een draadbreuk in is gekomen, maar mocht je nog een andere kabel hebben, probeer die dan eens. Controleer ook even of hij overal nog goed zit aangesloten (hoewel het praktisch onmogelijk is dat ie los schiet, maar goed)

Trouwens, ik heb ooit een keer gehad dat ik geen internet had, toen bleek dat m'n moeder bij het stofzuigen de standby knop van het modem per ongeluk had ingedrukt . Controleer ook even daarop.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 12:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Cor schreef:
Het kan natuurlijk nog dat je pc na het rechstreeks verbinden eerst een nieuw IP moest verkrijgen van het modem. Dat zou automatisch moeten gaan, maar probeer het eens als volgt, nadat je hem rechstreeks hebt aangesloten op het modem:
Code:

start -> uitvoeren -> cmd <enter>

ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

Krijg je dan wel een IP adres?

Als hij het ook niet doet nadat je je pc rechstreeks hebt aangesloten, dan ligt het in elk geval niet aan de router.

Er zijn dan nog drie schakels over:
- Je pc, maar dat lijkt me sterk. Immers, het was je router die aangaf geen verbinding met internet te hebben, dus het is waarschijnlijk dat het ergens anders mis gaat.
- Je modem. Zou kunnen, maar je zegt zelf dat alle juiste lampjes branden, dus hij meent zelf in elk geval verbinding te hebben.
- De kabel. Het zou me verbazen als er opeens een draadbreuk in is gekomen, maar mocht je nog een andere kabel hebben, probeer die dan eens. Controleer ook even of hij overal nog goed zit aangesloten (hoewel het praktisch onmogelijk is dat ie los schiet, maar goed)

Trouwens, ik heb ooit een keer gehad dat ik geen internet had, toen bleek dat m'n moeder bij het stofzuigen de standby knop van het modem per ongeluk had ingedrukt . Controleer ook even daarop.

ok zal het proberen zo thuis

zoiezo sluit ik een fout met de laptop pc uit aangezien het op allebei is.

als het niet werkt dan maar WEER geld verspillen aan @home (intotaal 120 euro aan een 0900 nummer plus mobiel )
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 13:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Je kunt ook e-mailen .

Maar inderdaad, ik ben blij dat ik nog nooit met de klantenservice van @home contact heb moeten opnemen, dat schijnt een ramp te zijn.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 21 Nov 2007 13:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Cor schreef:
Je kunt ook e-mailen .

Maar inderdaad, ik ben blij dat ik nog nooit met de klantenservice van @home contact heb moeten opnemen, dat schijnt een ramp te zijn.

en hoe dat is een drama steeds door verbinden steeds wachen intussen dat je iemand hebt gehad ben je veel geld kwijt daarom moet je heelvroeg bellen maar zeker NIET in de middag

maar ik zal eerst mailen ja
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 27 Nov 2007 12:17    Onderwerp: Reageren met citaat

sluit deze topic maar. is opgelost gewoon ff @home stop gezet en kpn gepakt
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 27 Nov 2007 16:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Lag het dus niet aan je router of pc .

Mooi dat het opgelost is, minder mooi dat @home aan het prutsen was.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: