Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Tom_V BerichtGeplaatst: 30 Jun 2007 10:33    Onderwerp: Dagboek van een 360 reparatie Reageren met citaat

Dhr. Murphy, het noodlot en Mevr. lotsbestemming zijn vast drie goede vrienden. Als er één van hen in de problemen zit, stormen de anderen bliksemsnel te hulp.

Enkele dagen geleden was er op gamed.nl het verhaal van een Brit die een defecte xbox 360 console had. De man stuurde een horror-verhaal de wereld in dat moest aantonen dat het Microsoft-ziekenhuis verdronk in uitgebrande, met dodelijke ziektes besmette en bloed-spuwende xbox consoles.
Achteraf bekeken had de Brit zijn console in minder dan 30 kalenderdagen teruggekregen. Een horror-verhaal van het niveau Willy Vandersteen, zo bleek.

De ongeduldige vleestaarteter kon bij mij op weinig bijval rekenen. Maar ach, als je zoals hem over én een grote verslaving én weinig geduld beschikt, dan ga je gekke dingen doen.
Echter over één ding was ik het met sommige commentaren wel eens: de xbox 360 console beschikt over kwalitatief waardeloze hardware. En ik had daarvoor zo mijn redenen.

In Maart 2006 kocht ik de 360 console. De PS3 was nog veraf, de Wii ook en van de klassieke xbox en PS2 had ik wel genoeg gehad.
Links en rechts hoorde ik dat er iemand z'n console voor een defect mocht terugsturen, maar ik dacht dat "ze zelf wel onzorgvuldig waren geweest..."
In September 2006 kreeg ik voor het eerst met eigen ogen te zien waar het allemaal om ging: de rode lichtjes des doods. Het was als een eerste kus, je hart bonsde tot in de keel en je was ook enigszins trots om dat te mogen meemaken. Enkele dagen na de release van mijn ge-preorderde Just Cause kreeg ik een nieuwe console terug. Nu zou er me wel niets meer gebeuren.

In het jaar des Heren 2007 kwam het spel G.R.A.W.2 op de markt, een toppertje waar ik langs het xbox live netwerk en met behulp van m'n schoonbroer menig Amerikaan mee gemold heb.
Na een paar weken G.R.A.W.2 spelen gebeurde het soms dat tijdens het laden van een multiplayer spel mijn dvd-lezer met een onheilspellend tikkend geluid bleef hangen en de 360 mij vertelde dat de schijf onleesbaar was. Er was geen krasje aan de lucht, dus de kroniek van een aangekondigde repair was begonnen.

Hoewel, ik leerde er mee leven. Ik wist dat Dhr. Murphy, het noodlot en Mevr. lotsbestemming zouden toeslaan en dat het op hun voorwaarden zou zijn. Dus veel kon ik er echt niet aan doen.
Colin McRae D.I.R.T. verscheen en het was een toppertje. Voor mij veel leuker dan Forza Motorsport 2 dat ik eerder op de maand kocht.
Eergisteren echter, wist ik dankzij de flying Scotsman dat mijn 360 console terminaal ziek was.
De official telde af 3-2-1... en net toen ik naar eerste versnelling wou schakelen bevroor mijn console. Niet uit angst voor mijn kundig racegeweld, maar wel omdat een groen rooster over mijn scherm verscheen.
Bij wijze van test stopte ik ieder spel dat ik liggen had in de lader en die werkten perfect en hé... de multiplayer van DIRT ook.

Eigenlijk wist ik wel beter, maar gisteren ging ik toch Call of Juarez huren. Als m'n 360 een bende schietende cowboys kon verdragen dan was er niets aan de hand.
Helaas zal ik het nooit weten. Verder dan een laadscherm zijn de stoere Texaanse Koeienjongens niet gekomen. Ze werden tegengehouden door een rode ring des doods. Cowboys zijn duidelijk niet meer wat ze geweest zijn.

Het startsein van een xbox-loze tijd, maar meteen ook het startsein van een 'dagboek van een 360 reparatie' waarbij ik dag op dag, gebeurtenis per gebeurtenis zal bijhouden hoe zo'n MS reparatie in z'n werk gaat.
Om 'waarheden' te bevestigen of om ze Call of Juarez-gewijs neer te schieten.

vrijdag 29 juni 2007
18u08 - ingebeld bij MS helpdesk
18u09 - een bandje laat weten dat de reparatie tot 25 werkdagen kan duren, maar dat MS hoopt hun target van 15 werkdagen eind juli weer te halen
18u16 - medewerker aan de lijn, procedure/instructies doorlopen en een referentienummer gekregen. Een UPS label zou me per email opgestuurd worden.
18u21 - gesprek afgelopen
19u51 - label ontvangen en uitgeprint

zaterdag 30 juni 2007
09u44 - ingebeld bij UPS
09u45 - medewerker aan de lijn, afspraak maandagmiddag tussen 12 en 16u bij mij thuis
09u46 - gesprek afgelopen

maandag 2 juli 2007
14u42 - ophaling console door UPS

dinsdag 3 juli 2007
10u13 - afgeleverd bij het reparatiecentrum

vrijdag 27 juli 2007
namiddag - xbox 360 console teruggekregen

Laatst aangepast door Tom_V op 27 Jul 2007 15:01; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 30 Jun 2007 10:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat er nog niemand een wereldwijde online petitie tegen Microsoft is gestart verbaast me elke dag. Het probleem is overduidelijk en zal niet verdwijnen tot de 65nm proces console uit komt eind dit jaar. 2 jaar lang hebben mensen dan met het probleem gekampt en het is nog maar de vraag of iemand, die zijn console bijvoorbeeld in november 2006 kocht, ooit een goede console in zijn bezit kan krijgen.

Stom hoe Microsoft, ondanks dat ze alles verder perfect op orde hebben (ze hebben imho veruit de beste console nu, kwa games en services) blijft doorlopen met dit probleem als een soort jeukende ziekte. Het wordt nu, zeker met de laatste stortvloed aan negatieve berichten (volkomen terecht overigens), tijd om er iets aan te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Dassassin BerichtGeplaatst: 30 Jun 2007 11:06    Onderwerp: Reageren met citaat

de problemen blijven ook komen.

nu is er weer een nieuw probleem.
niet dat het toevallig is, dat je xbox de 'red ring of death' krijgt. maar kreeg de service van MS sinds forza uit is duidelijk veel meer klachten.

http://xbox360.qj.net/Xbox-360-fatal-crashing-bug-in-Forza-2-/pg/49/aid/96143
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Jun 2007 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

De waarheid is dat ze gewoon een slechte lading consoles hebben gebundeld met Forza (een lading van eind 2006), ligt denk ik meer daaraan dan aan de game. En tja, het is niet omdat het 1 keer goedloopt dat het geen 20 keer fout kan lopen met de service. Ik wens je iig veel succes.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 03 Jul 2007 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Microsoft, doe er iets aan
Willen jullie dat de Xbox 360 de geschiedenisboeken induikt omwille van zijn slechte hardware of omwille van z'n goede games, aan jullie de keuze!!

EDIT: ze hebben toch al een eerste stap gezet

Laatst aangepast door im2 op 07 Jul 2007 13:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007 07:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
dinsdag 3 juli 2007
10u13 - afgeleverd bij het reparatiecentrum

En hier zit de truuk vrees ik. Normaal gezien begint hun reparatieperiode te tellen van het ogenblik dat MS een bevestigingsmail naar mij stuurt.
Die mail heb ik nog niet ontvangen, dus 25 dagen kunnen lang duren
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007 13:33    Onderwerp: Reageren met citaat

@roderick
ik heb mijn 360 sinds november 2006 wou je zeggen dat ik waarschijnlijk nooit een goede 360 krijg?
dat lijkt me raar want de garantie is 2 jaar.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Jul 2007 11:52    Onderwerp: Reageren met citaat

De garantie is inmiddels 3 jaar dus ooit krijg je een goeie.

Mijn 360 heeft het ook voor de tweede keer begeven en het gaat niet de laatste keer zijn :S Opsturen maar weer.....

But, I've got a little ace up my sleeve, eens kijken of t lukt.

Geheimzinnig he
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 12 Jul 2007 11:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel te geheimzinnig.

Mijn PM-box staat trouwens altijd open voor truken uit de doos
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 12 Jul 2007 11:56    Onderwerp: Reageren met citaat

mijne is nu 5 en een halve week weg, maar ik krijg een gratis spel van MS
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 12 Jul 2007 13:47    Onderwerp: Reageren met citaat

rolf schreef:
mijne is nu 5 en een halve week weg, maar ik krijg een gratis spel van MS

Geven ze dat zomaar of heb je er zelf om moeten vragen?
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 17 Jul 2007 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb vaak gebeld en ze zijden het toen!

hijs nu terug exact 6 weken weg geweest en het rare is... ik heb een hele niewe xbox gehad
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 17 Jul 2007 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat

zal me niet verbasen als ze hem gewoon zijn kwijtgeraakt in de grote wanorde van het reperatie centrum.
Terug naar boven
Raymondo BerichtGeplaatst: 17 Jul 2007 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat

dat zal vast wel
het gekke is dat ik nog MAAr 1 xbox 360 heb gehad, vorig jaar september gekocht, nooit probelemn mee. Misschien wel een record
wel triest over die hardware dat wel man... een maat van me had ineens dat ie ging krassen, toen hadden we Geow net. hij kwam dagelijks spele, omdat ie 2 weke(jha maar 2 weken toen der tijd) ze x360 kwijt was, eigenlijk te gek voor woorden
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 19 Jul 2007 11:31    Onderwerp: Reageren met citaat

nu moet ik nog w8en op dat gratis spel.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 23 Jul 2007 09:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
De garantie is inmiddels 3 jaar dus ooit krijg je een goeie.

Mijn 360 heeft het ook voor de tweede keer begeven en het gaat niet de laatste keer zijn :S Opsturen maar weer.....

But, I've got a little ace up my sleeve, eens kijken of t lukt.

Geheimzinnig he

mezelf quoten \o/

Maar anyway: mn plannetje is mislukt.

Nu maar wachten tot MS iets doet. Jij al een status update Tarantino?
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 23 Jul 2007 09:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee.
Vandaag is de laatste dag van de 15 werkdagen periode. Morgen eens nietsvermoedend bellen en vragen hoe het zit.

Zo'n draadloze headset lijkt me wel wat
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 23 Jul 2007 09:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga voor de maand Xbox Live en de wireless controller
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 23 Jul 2007 10:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Die maand live krijg je sowieso en je hoeft er dus niet naar te vragen. Tenzij je alle registers opentrekt en meteen voor het jaarabonnement gaat
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmiddag stond m'n 360 console voor de deur van mijn appartementje. Buren zijn altijd handig als er iets moet getekend worden

Ik heb dus een console gekregen die in Augustus vorig jaar gefabriceerd werd, maar met de nieuwere Samsung drive en de extra koeling (voor zover je dat door de gaatjes kunt zien).
Vermoedelijk dus een refurbished model. Nu ja, als hij maar langer meegaat dan de voorgaande.

Ingesloten ter compensatie: twee maanden xbox live.
Lees: de maand waarvoor ik al betaald heb en eentje gratis.

Leuk detail: op de dvd drive hangt een stickertje dat zegt dat je je console niet mag verplaatsen wanneer er een schijfje in zit
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 15:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah, ik was al benieuwd! Blij dat ie binnen is.

Heeft dus zo'n 3,5 week geduurd....bah, stomme MS.
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 15:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
Ah, ik was al benieuwd! Blij dat ie binnen is.

Heeft dus zo'n 3,5 week geduurd....bah, stomme MS.

Misschien dat het bij jou sneller gaat. Rond deze datum ongeveer wilden ze immers hun target van 15 werkdagen max. halen.
Bij mij zijn het er 19 geweest.

Anyway, hij staat hier nu rustig de Blue Dragon demo binnen te halen. Kleine 1.2gig. Wat schade inhalen
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 02 Aug 2007 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Xbox 360 retour, maar geen maand Xbox Live. Boos telefoontje op komst....

Edit: kalm blijven heeft zin. Ipv een maand Xbox Live heb ik er, zonder er naar te vissen, tóch die wireless controller uitgesleept.
Terug naar boven
bearrr BerichtGeplaatst: 31 Aug 2007 11:19    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn xbox heeft ook problemen, al gebeld naar de klantendienst en labels ontvangen.
Maar wat moet je nu eigenlijk op die doos plakken? Dat label? en wat moet je doen met dat receipt?

dank voor de uitleg
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 31 Aug 2007 11:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Die bon moet je even laten ondertekenen door de UPS chauffeur. Zo heb je een bewijs
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: