Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Sep 2007 22:08    Onderwerp: Capcom mist de trein? Reageren met citaat
Eindredacteur

Lijkt het jullie niet dat Capcom de next-gen trein een beetje aan het missen is? Met Dead Rising en Lost Planet begonnen ze in 2006 (begin 2007 voor Lost Planet in Europa) zeer sterk. Sindsdien niets meer qua echte games, DMC4 komt ergens in 2008, Resi5 hopelijk ook, Monster Hunter 3 komt ooit. Ligt het nu aan mij of is een jaar zonder titels niet slecht voor je marktaandeel, zeker als de eerste twee titels winst maakten. Buiten hun PS3 en 360 games hebben ze qua belangrijke titels nog enkel Resident Evil: UC en Zack & Wiki. Gezien het succes van Resi4 kunnen deze het goed doen, maar dat lijkt me toch niet genoeg gezien de sterke concurrentie van Nintendo eind 2007. Zou het niet kunnen dat Capcom in deze generatie naar de achtergrond verdwijnt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 22 Sep 2007 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Neuh, Capcom is de strategie aan het herzien denk ik. Ze zien dat Amerika belangrijker is dan Japan, ook voor Capcom. Voordat dat consequenties heeft zijn er DMC4 en RE5 die in ontwikkeling zijn voor PS3 en 360: komt allemaal goed in Amerika. Beide games verwacht ik overigens in 2008: DMC aan het begin, RE5 helemaal aan het eind. Worden twee games die over de miljoen gaan. Kassa.

Dan Monster Hunter 3, die in Japan toch dit jaar voor de PSP moet komen? Weer over de miljoen gescoord: Kassa. De Nintendo games zullen het ook aardig doen: beide samen een miljoen moet lukken: zeker omdat Capcom bewezen heeft wél in staat te zijn goede games voor dat ding te maken.

En dan komen de US aankondigingen: eind 2008 en begin 2009 volgen er games gericht op de Amerikaanse markt. Die aankondigingen zien we snel.

Ik denk dus kortgezegd dat ze in een overgangsfase zitten: 1) schuif naar nieuwe generatie op orde maken en daarbij behorend 2) geld putten uit een andere markt: de VS.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: