Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Tom_V BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 09:54    Onderwerp: Juli 07: Een extreem gewelddadige game verbieden is Reageren met citaat

Nee, ik zal niet weer de poll afschieten, daar dient bij mij traditioneel de juni-maand voor.
Ik dacht echter dat het een leuk idee zou zijn om geregistreerde gebruikers op het forum wat toelichting te laten geven bij hun poll-keuze.

Op de poll-vraag van juli koos ik voor een slecht idee, er moet gewoon meer controle zijn.
Games (en laat ons meteen de koe bij de hoorns vatten en films hieraan toevoegen) krijgen allemaal een leeftijdsadvies mee én een beknopte indicatie van de inhoud ervan (drugs, geweld, seks, taalgebruik,...). Maar daar stopt het meestal. Een verkoper zal zelden of nooit weigeren om een game bestemd voor volwassenen te verkopen aan een 13 jarige.
Omdat hij ten eerste inkomsten verliest ("als ik 'm niet verkoop, doet de concurrent het wel") en ten tweede geen recht heeft om iemand aan een identiteitscontrole te onderwerpen.

Het is dus aan de politici om een wettelijk kader te creëren rond verkoop van geweldadige films/games aan minderjarigen (boetesysteem, verscherpte controle, intrekken vergunningen bij overtreding) en de verkopers de mogelijkheid te bieden om een identiteitsbewijs whatsoever te laten vragen.
Aan de ouders natuurlijk ook om te checken of hun kroost geen illegale versie heeft afgehaald...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 10:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik koos voor: 'goed, anders krijgen games weer de schuld'.

Laat me uitleggen:
Aangezien game(r)s de laatste tijd vaak punt van kritiek zijn en er veel opgef over onstaat, lijkt het mij goed als we bijvoorbeeld de komende 3-4 jaar als proef instellen dat gewelddadige spellen verboden moeten worden. Aangezien ik niet geloof dat al het geweld door gamers ontstaat, verwacht ik geen daling in het aantal 'geweldszaken'. Hierdoor kunnen alle jackie thompsons (bewust zonder hoofdletters, die vent verdient geen respect ) van deze wereld inzien dat games er niks mee te maken hebben. Dan kan het verbod opgeheven worden en hebben de 'zeikerds' niks meer te zeggen aangezien het bewijs gelevert is.

Mocht het aantal 'geweldszaken' toch afnemen naar het verbod, dan is duidelijk dat games inderdaad invloed hebben. Dan blijft het verbod van kracht en eventueel aangescherpt. Warez moet ook harder aangepakt worden zodat gamers de verboden spellen niet alsnog gaan verbieden.

Mensen die spelletjes spelen zullen dan minder vaak de schuld krijgen en over een X aantal jaar is het vergeten en sluipen de gewelddadige spelletjes toch weer ons leven binnen. Eigenlijk worden we er dus allemaal beter van.

Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 11:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Jonge, spelletjes hebben wel invloed erop. Het is gewoon zo dat mensen die niet 100% in hun hoofd zijn of veel drugs gebruiken gelijk worden gestuurd door de spellen. Dat is rot, maar niet de schuld van de games, want een ander wordt helemaal niet gestuurd door spellen omdat hij gewoon helder na kan denken. Precies hetzelfde bij films.

Ik heb gekozen voor:''Slecht, gewoon geen censuur''
Ik wil al het gore zien wat kan worden bereikt. Dat versterkt het effect alleen maar. Ruk je iemands hart eruit, dan moet je het hart zien, het bloed en de meekomende ingewanden van het slachtoffer en een duidelijk gat in zijn lichaam. Als je met een shotgun iemand voor zijn kop schiet, dan moet zijn kop uit mekaar knallen, niet gewoon zomaar het hele lichaam op de grond.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 13:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Akkoord met Nelus
Je mag geweldadige games afnemen van de 0,1% die niet goed bij zijn hoofd is maar daarom moet je de overige 99,9 procent niet straffen.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 13:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het erg dat ze zo een game verbieden,op TV ziet de jeugd van tegenwoordig zooooo veel meer ergere dingen.(Hostel,Saw enzo..)

Wat me wel een goed idee lijkt is dat ze alleen verkopen aan 15+.

Tarantino,in de krant (het belang van limburg),over manhunt 2

zeiden ze dit:

*haalt krantartikel*

Citaat:
''De grootse groep gamers is nu tussen 20 en 30 jaar.Als zij kinderen krijgen ,verdwijnt de heise rond de game vanzelf"

"Veruit de gruwelijkste game die we ooit hebben gespeeld, maar verdomd goed gemaakt''

en nog iets speciaals voor Tarantino

Citaat:
''Weet je, als ''Manhunt 2" een script van Quentin Tarantino was geweest,werden nu cultuurprijzen aangesleept"
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 17:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk, nu wil ik Manhunt 2 alleen nog maar meer spelen
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 02 Jul 2007 13:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het jammer dat de poll zoveel verschillende antwoorden heeft. Als de vraag was, moet Manhunt 2 verboden worden? Met de antwoorden Ja of Nee, was het een stuk overzichtelijker geweest.

Ik vind dat de game best verboden mag worden als een grens wordt overschreden. Er vanuit gaande dat dat gebeurt met deze game, mag dat van mij door de combinatie van verschillende dingen, maar geen antwoord van de poll is toereikend.
Terug naar boven
DarthTedious BerichtGeplaatst: 05 Jul 2007 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat mensen een verplichte psychologische test moeten ondergaan voordat ze mogen gamen. Zo haal je die gestoorde 1% weg en mogen de 'normale' gamers ongestoord verder 'nep' mensen uitmoorden
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 05 Jul 2007 18:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan zullen er vast wel mensen zijn die 'vals spelen' in die test tenzij die waterdicht is
Terug naar boven
wa BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 13:27    Onderwerp: Reageren met citaat

idd dat kan je niet iedereen aandoen manhunt 2 moet ik hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: