Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Michael Wildeboer BerichtGeplaatst: 29 Sep 2006 23:47    Onderwerp: [REVIEW] Rockstar Table Tennis Reageren met citaat

[Review] Rockstar Table Tennis

Tafeltennis, een sport die ook weleens pingpong genoemd wordt vanwege het stuiterende geluid van het balletje, lijkt op het oog niet de sportgame met de meeste kans op succes. Toch heeft Rockstar, na het succes van de vele GTA games, ervoor gekozen eens een geheel ander pad in te slaan. Volgens eigen zeggen met succes, volgens de quotes op de achterkant van het doosje: “de ultieme sportsimulatie” en “ongelooflijk realistische gameplay”. De vraag is echter of Rockstar deze beloftes wel nakomt?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, Table Tennis is in ieder geval de meest frusterende game ooit. Het is me vaak overkomen dat ik, na een halfuur zwetend met de controller in mijn handen gezeten te hebben, woedend diezelfde controller in mijn kussens gooide en scheldend de kamer uitliep. Buiten gekomen vroeg mijn moeder wat er allemaal aan de hand was, waarna ik haar vertelde dat ik mijn nieuwste game aan het spelen was geweest en dat ik de finale van toernooi had verloren. Natuurlijk begreep mijn moeder daar niks van, hoe kon je nou zo opgaan in een spelletje? Ik probeerde het haar uit te leggen, waardoor ik ook weer een beetje tot rust kwam en ondertussen bedacht dat ik de verkeerde taktiek had gebruikt tegen mijn tegenstandster. Je begrijpt het al, tien minuten later zat ik weer achter mijn console om het gehele toernooi opnieuw door te ploeteren.

Het is duidelijk op het gezicht van je speler af te lezen dat je zelf boos bent...

Hopelijk maakt deze gebeurtenis jullie duidelijk dat Rockstar een game is die je naar binnen zuigt om je nooit meer los te laten. De lange ralley’s, de verschillende manieren van spin en het afronden van een punt met een smash, het zijn allemaal voorbeelden van de verscheidenheid van deze game. Het voelt geweldig om na een lange, snelle ralley de bal kort over het net te leggen, om daarmee het punt te pakken. De game zit zo realistisch in elkaar, dat je naar mijn idee, er zelfs beter van gaat tafeltennissen in het echte leven. Wat weer van pas kan komen op die ene Franse camping waar je het elk jaar tegen je campingmaatjes opneemt rond de tafel.

Gelukkig wist ik deze keer het toernooi wel te winnen en wilde ik met een voldaan gevoel mijn console uitzetten. Echter kwam mijn moeder, die me elk jaar weer weet je vernederen als we een potje tafeltennis spelen, net de kamer binnenlopen met de mededeling dat zij het spel ook weleens wilde proberen. Ik gaf haar mijn tweede controller, waarna ik vlot de goede en duidelijke tutorial van het spel met haar doornam, om daarna een multiplayer potje op te starten. Het werd me al snel duidelijk, dat zelfs mijn moeder die nog nooit een controller aangeraakt had, dit spel snel oppikte. Hieruit bleek ook de diepgang van deze game, hij is makkelijk te spelen, maar o zo moeilijk om goed in te worden. De cruciale afwisseling in de slagen, de dropshots net over het net en de smashes op het randje van de tafel zijn natuurlijk belangrijk, maar nog veel belangrijker is jouw inzicht in het spel. Inzicht wat je pas na heel veel oefening en geduld krijgt.

Deze speelster heeft duidelijk wat oefening nodig... we zijn geen pannekoeken aan het bakken!

Het is wel duidelijk dat de gameplay van een hoog niveau is! Voor een realistische spelervaring is er echter nog een ander ingredient nodig, namelijk het geluid. Gelukkig heeft Rockstar dat ook doorgehad en is het ze gelukt het geluid op een overtuigende manier neer te zetten. Allereerst is daar de duidelijke commentator, die je haarfijn vertelt hoe het er in de wedstrijd voor staat. Daarnaast is er het publiek, wat juicht na een gescoord punt, maar onder de ralley’s tot geroezemoes verstomd. Het wordt je alleen al snel duidelijk dat je deze geluiden beter uit kan zetten, want pas dan hoor je het gepingpong nog beter. Dat heerlijke geluid van dat balletje, wat dertig keer heen en weer gaat om daarna met een klap afgesmasht te worden, voelt simpelweg compleet echt aan.

Natuurlijk zijn daar ook de extra gimmicks zoals de focus-slagen en het hele Xbox Live gebeuren, ziet de game er schitterend uit en zijn er de nodige verschillende toernooien. Echter gaat het in deze game niet om al dat randgebeuren, het gaat om de gameplay, de realtisische gameplay. Het is voor het eerst dat ik een sportgame als echt heb ervaren en dat zegt wel wat!

Gameplay: 9,4
Sound: 9,1
Graphics: 8,4
Replay: 7,9
Overall: 8,7

Een game die je naar binnen zuigt en nooit meer los laat…
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Gemaskerde Muchacho BerichtGeplaatst: 05 Okt 2006 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is zou lauw spel en ook helemaal niet duur je kan hier zo pro in worden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 05 Okt 2006 16:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik heb hier veel positieve dingen over gehoord, helaas kan ik er niets mee zonder 360.
Terug naar boven
Iceman BerichtGeplaatst: 10 Okt 2006 00:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de game net 2 dagen en vind hem erg vet. Snelle gameplay, mooie graphics, en goede xbox live mode. Aanrader voor elke 360 bezitter .
Terug naar boven
Sn34ky BerichtGeplaatst: 10 Okt 2006 11:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Hij is nu nog 30 euries bij de media markt, maar ik wacht nog ff totdat hij 20 of 15 euries word
Terug naar boven
Timo_ BerichtGeplaatst: 10 Okt 2006 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb hem voor 15 eurie gehaald bij de Free Record Shop, hij lag bij de 2e hands spellen.

Geniaal spel, maar is wel zo ontzettend moeilijk op een hoog niveau dat het soms niet meer leuk is.
Terug naar boven
Sn34ky BerichtGeplaatst: 10 Okt 2006 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Wow dat ik vind ik toch een hele prestatie van free record shop Ik ben niet echt een liefhebber van die winkel aangezien de prijzen meestal.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Okt 2006 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Sn34ky schreef:
Wow dat ik vind ik toch een hele prestatie van free record shop Ik ben niet echt een liefhebber van die winkel aangezien de prijzen meestal.
De 2de hands spellen die ouder dan 3 maanden waren bij verkoop aan FRS, kosten er altijd 15 euro.
Terug naar boven
Sn34ky BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 11:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan best.. Ik ben er de laatste 4 jaar niet meer geweest dus..
Terug naar boven
ApoC BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 17:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Sn34ky schreef:
De 2de hands spellen die ouder dan 3 maanden waren bij verkoop aan FRS, kosten er altijd 15 euro.

maar er zijn ook van die dingen bij frs, zoals aanbieding G.R.A.W. van 75,00 voor 65,00 WooooHooooO!!!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: