Auteur |
Bericht |
|
Devilly |
Geplaatst: 25 Aug 2007 09:25 Onderwerp: Online een 'must'?
| |
![]()
|
Steeds vaker hoor je het. Een game die geen online optie heeft, is niet volledig. Natuurlijk is het leuk als je met een game online kunt gamen. Het zorgt er vaak voor dat je langer met het spel bezig kunt blijven, waardoor je eigenlijk meer waar voor je geld krijgt. Maar...die gedachte komt volgens mij te vaak kijken. Zelfs pure singleplayer games krijgen te horen dat ze niet volledig zijn, omdat ze geen online optie hebben. Het meest besproken geval is natuurlijk Bioshock. Volgens bijna alle reviews staat het spel als een huis en sommigen zeggen simpelweg dat het een classic is. Waarom? Juist, omdat de singleplayer mode zo goed is. Waarom wordt een spel dan negatief beoordeeld op het feit dat het geen multiplayer mode heeft, als het een puur singleplayer avontuur is?
Nu vraag ik jullie wat jullie hiervan vinden. Mag een singleplayer avontuur worden 'afgekraakt' op het feit dat het geen multiplayer mode heeft? Moeten alle games vanaf nu een multiplayer mode bevatten? Zijn singleplayer games verouderd?
-----------------------------------------------------------------------------
Om maar met mezelf te beginnen: ik vind het volledig nutteloos dat singleplayer games lagere scores krijgen doordat ze geen multiplayer bevatten...of alleen al dat dit wordt vermeld als een mogelijk minpunt. Iedere game wordt gemaakt met een doel in ogen. De ene game moet zorgen voor uren aan online vermaak, waarbij je je beste vrienden of totaal onbekenden die ergens in 'verweggiestan' wonen, probeert te overmeesteren. De andere game wil dat jij een bepaald verhaal meemaakt en hierin meegenomen wordt. Dit zijn twee totaal verschillende aspecten en vaak is het zelfs onmogelijk (lees: ontzettend moeilijk) om een game in beide aspecten een pareltje te maken. Dus waarom niet één onderdeel heel goed uitwerken, zodat het andere onderdeel in een andere game volledig kan worden uitgewerkt?!
Kortom: beoordeel niet op wel of geen multiplayer. Beoordeel op de kwaliteit, niet op de kwantiteit (behalve als de singleplayer veel te kort is ). |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 25 Aug 2007 09:31 Onderwerp:
| |
|
Ik vind multiplayer zoieso niks
Online gamen heeft me nooit geboeit, co-op doe ik nooit ivm gebrek aan partner voor de co-op. SIngeplayer games vind ik zelf leuker dan multiplayer only spellen
maarja, het blijft dom om een enorm goede RPG punten aftrek te geven ivm ontbreken onlinemode. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 25 Aug 2007 10:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik hecht zelf de nodige waarde aan (online) multiplayer, maar het is niet zo dat ik een game slechter beoordeel op het moment dat deze niet aanwezig is. Op het moment dat je een game koopt kun je zelf kijken of er een multiplayer in zit en de afweging maken of het voor jou zwaar weegt dat deze afwezig is. Als ik vervolgens Bioshock speel, waarvan ik weet dat er geen multiplayer in zit, en een geweldig singleplayer avontuur tegemoet ga, dan kan een multiplayer me gestolen worden en ga ik een game er ook niet lager op beoordelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 27 Aug 2007 23:32 Onderwerp:
| |

|
Punten aftrekken omdat een multiplayer ontbreekt is gewoon dom, punten, punten bijgeven als er een goeie multiplayer inzit mag natuurlijk wel. Het enige probleem is dat sommige developers zich dan verplicht voelen om multiplayer in de game te stopen die gewoon nutteloos blijkt te zijn(zie The Darkness...) |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 28 Aug 2007 00:07 Onderwerp: Re: Online een 'must'?
| |

|
Devilly schreef: |
Nu vraag ik jullie wat jullie hiervan vinden. Mag een singleplayer avontuur worden 'afgekraakt' op het feit dat het geen multiplayer mode heeft? Moeten alle games vanaf nu een multiplayer mode bevatten? Zijn singleplayer games verouderd?
|
Nee! Nee! en Nee! klinkt hier overduidelijk. Een game die zich volledig focust op een single player ervaring is helemaal niets mis mee. Als dit goed gebeurt kun je er meer aan hebben dan een game met multiplayer. Daarom moeten, vind ik, alle games ook beslist geen multiplayer mode bevatten. Sommige games wordt er heel geforceerd een brakke multiplayer mode toegevoegd wat niets helpt aan de fun. Nee, hou het bij sommige games maar lekker bij single player...maar als t wel past en er is tijd en geld om multiplayer goed te doen, waarom niet? Het hangt er maar net van af. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 28 Aug 2007 15:10 Onderwerp:
| |

|
het hangt er bij mij vanaf wat de filosofie is achter de game... zo zal ik het bij een game als kotor niet missen als het er niet inzit, maar een game waarbij het echt gewoon als een gemis aanvoelt als het afwezig is, bij die games is het jammer (ja, bij bioshock vind ik het dus een minpunt, want die plasmids zouden echt geweldig zijn online, bioshock 2 dus maar...) |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 28 Aug 2007 17:23 Onderwerp:
| |

|
Multiplayer online = luxe/leuke extra . |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 28 Aug 2007 21:19 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: | Multiplayer online = luxe/leuke extra . |
multiplayer betekent bij mij vooral met 2-4 spelers op de bank (halo co-op )... online multiplayer vind ik over het algemeen al vrij snel vervelen (WoW, warcraft III: frozen throne en battlefield 2 uitgezonderd) |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 28 Aug 2007 23:48 Onderwerp:
| |

|
Wat je zegt Fiercy Dragon, daarom vind ik het ook jammer dat ze de offline multiplayer in sommige games gewoon laten vallen (of splitscreen in het algemeen) |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinus4 |
Geplaatst: 01 Sep 2007 00:57 Onderwerp:
| |
|
Game After Game After Game, I realize now what's most imporant in my life: Singleplayer Games.
Ik vind het jammer dat men zich concentreerd op online gameing zoals MMORPGs, Online shooters etc. ik denk in eerste instantie dat het gaat om economische redenen, als bedrijf wil je geld verdienen, als bedrijf wil je games blijven maken maar aan de andere kant zeg ik:
'Please, shut up and make games with your heart and not for the damned money.'
Wie kent nog wel de geweldige verhalen, gevoelens en gameplay van MoHAA, COD1, UT, Halflife, Diablo, Dungeonsiege, etc etc.. Als je mij wil vragen wat zou ik tot nu toe het beste game vinden qua verhaal enzovoort, dan zou ik zeggen:
Half life 2
Farhenheit Indigo Prophecy
Bioshock
MoHAA
COD1
Diablo 2 LOD
Civ4
en nog veel meer mooie singleplayer games.
zo dus wat is vind ik van Online gameing?
nou... Counterstrike was vetjes, toffe mensen ontmoet, toffe skills getoont maar that's it. Als ik aan gamen denk denk ik niet aan Counterstrike maar aan Halflife, Mario enz. Ik denk niet aan Battlefield, World of Warcraft of Lord of the Rings online.
Je vraagt je vast af waarom vind je online gaming niet zo tof, het is toch leuk om te spelen, beetje mensen ontmoeten, beetje ouwe-hoeren: Ja oké, het is leuk om te doen maar echt zo van WAUW, dat is echt tof, nee dat kan ik niet zeggen, krijg ik instict-gevoelens tijdens online gaming: nee. Krijg ik die lekkere vreemde koude rillingen op me rug tijdens online gaming: nee. krijg ik het gevoel dat Ik voor mijn land of familie moet vechten: Nee.. Online gaming is eigenlijk bedoeld voor Geldwolven, bedrijven die kicken op geld. World of warcraft, Lord of the rings online zijn er een paar van.
Online gaming hoort als extra te zijn, en niet als een main game. dat is mijn punt en ohh ja. singleplayer is gewoon toffer.
Rinus |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Sep 2007 01:17 Onderwerp:
| |

|
timesplitters zuigde online ,maar is imo de beste co-op ooit...
niet normaal hoe vet |
|
Terug naar boven |
|
|
Xant1 |
Geplaatst: 01 Sep 2007 08:33 Onderwerp:
| |

|
Bv bij een spel als CoD4 vind ik wat ik van de mp heb gezien heel erg goed en bij shooters vind ik het eigenlijk altijd leuk als er ook een of andere online modus bij zit. Maar bv Assassin's Creed, dat singleplayer only is (geloof ik), is ook toch bezig om een enorme topper te worden. Dus voor mij ligt het gewoon heel erg aan het soort spel of ik het graag online wil spelen, maar het is zeker geen must voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 01 Sep 2007 08:53 Onderwerp:
| |

|
In een interview heeft Jade ooit eens gezegd dat ze nadenken over online play in een sequel(van Assassin's Creed dus)
En zeg nu zelf: zou het niet vet zijn om elkaar online te bevechten met kruisbogen en zwaarden in een middeleeuws stadje  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 01 Sep 2007 09:34 Onderwerp:
| |

|
im2duvi schreef: | In een interview heeft Jade ooit eens gezegd dat ze nadenken over online play in een sequel(van Assassin's Creed dus)
En zeg nu zelf: zou het niet vet zijn om elkaar online te bevechten met kruisbogen en zwaarden in een middeleeuws stadje  |
maar dan wordt ac waarschijnlijk een ordinaire actiegame in multiplayer, alleen co-op zou volgens mij in de gameplay passen, dat je samen moet werken om je doelwit uit te schakelen... |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 01 Sep 2007 09:56 Onderwerp:
| |

|
Dan wordt enkel de multiplayer een ordinaire actiegame, ja. En aangezien die toch maar een extra is... Trouwens, er is niets slecht aan een ordinaire actiegame toch  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 01 Sep 2007 09:59 Onderwerp:
| |

|
im2duvi schreef: | Dan wordt enkel de multiplayer een ordinaire actiegame, ja. En aangezien die toch maar een extra is... Trouwens, er is niets slecht aan een ordinaire actiegame toch  |
uhm, maar stel je eens voor ac wordt als puur singleplayer ervaring gereviewed krijgt goede cijfers. maar stoppen ze er wat zwaardvecht multiplayer in dan krijgen ze ineens lagere review cijfers omdat ze afgerekend worden op de belabberde multiplayer... daarom zeg ik, liever geen multiplayer als de game er niet voor is gemaakt |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 01 Sep 2007 10:03 Onderwerp:
| |

|
Het lijkt me gewoon leuk op het eerste zicht maar idd, miss is het helemaal niet leuk. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|